Урок. Конспекти нестандартних уроків

Про матеріал

Вірченко Інеса В'ячеславівна, учитель початкових класів Філії Пирятинського ліцею;

стаж за фахом – 20 років;

кваліфікаційна категорія – спеціаліст вищої категорії, «вчитель-методист»;

нагороди та відзнаки –

У представленому посібнику розглядаються методичні засади використання й запровадження нетрадиційних форм навчання у сучасній початковій школі. Подаються зразки різних видів нестандартних уроків.

Посібник розрахований на творчих вчителів початкових класів, методистів, заступників директорів з навчальної роботи, студентів педагогічних коледжів та вузів.

Перегляд файлу

 

Пирятинський міський відділ освіти

Полтавської області

Філія Пирятинського ліцею

 

 

І. В. Вірченко

 

Нестандартні уроки

у початковій школі

 

H:\2018 методичка\на титульну\191114_4.JPG

 

 

 

 

 

м. Пирятин

2018

 

 

 

 

 

 

 

 

 

040915_7Вірченко Іннеса В’ячеславівна, учитель початкових класів Філії Пирятинського ліцею;

стаж за фахом – 20 років;

кваліфікаційна категорія – спеціаліст вищої категорії, «вчитель-методист»;

нагороди та відзнаки –

 

У представленому посібнику розглядаються методичні засади використання й запровадження нетрадиційних форм навчання у сучасній початковій школі. Подаються зразки різних видів нестандартних уроків.

Посібник розрахований на творчих вчителів початкових класів, методистів, заступників директорів з навчальної роботи, студентів педагогічних коледжів та вузів.

 

Рецензенти: Зібніцька Л. І., методист міського відділу освіти;

Пономаренко Л. В., директор Пирятинського ліцею;

Артюх С. О., учитель початкових класів Пирятинського ліцею

 

Схвалено та рекомендовано методичною радою Пирятинського МК,

протокол № __ від ____ 2018


Зміст

Вступ

 

3

Розділ 1.

Конспекти уроків із впровадження нестандартних методів навчання в початковій школі

1.1. Конспект комплексно-хвильового уроку у 1 класі. Спосіб життя їжаків

1.2. Конспект уроку з природознавства у 1 класі. Запитання до природи. Чим снідає їжачок?

1.3. Конспект комплексно-хвильового уроку у 2 класі. Тварини лісу.

1.4. Конспект зінтегрованого уроку (математика та трудове навчання). Вправи і задачі на застосування вивчених випадків арифметичних дій. Декорування виробів. Практична робота. Декорування писанок.

4

 

 

4

 

8

 

 

12

 

17

 

 

Список використаної літератури

22

Додатки

24


Вступ

Я, Вірченко Інеса В’ячеславівна, працюю у цій школі 20 років. Майже з перших днів своєї педагогічної діяльності я впроваджую в свою роботу нестандартні форми проведення уроків.

На даному етапі я апробовую методику комплексно-хвильового уроку за Михайлом Казініком. Це один з найерудованіших людей нашого часу: мистецтвознавець, музикант, письменник, режисер, поет, філософ, просвітитель.

На його думку, головна мета вчителя не стільки дати інформацію дітям, скільки викликати бажання та потребу в учня самому пізнавати та досліджувати (післядовільна увага). Крім цього, автор даної методики велику увагу приділяє вихованню в учнів духовності, яка допоможе їм орієнтуватися у навколишньому світі.

Його методика побудована на розвитку асоціативного мислення, якого так не вистачає зараз дітям у навчальному процесі. Вона несе у собі елементи випереджуючого навчання та вчить дитину критично мислити. Головне на уроці – інтерес. Тому результатом уроку є дуже високий рівень запам’ятовування учнями навчального матеріалу.

За типом сприймання діти діляться на три групи: візували, аудіали та кінестетики.

В залежності від типу сприймання, дитина засвоює інформацію по-різному, тому, щоб діти краще засвоїли матеріал, потрібно максимально задіяти всі види сприйняття: дотикові,зорові, слухові, смакові, нюхові.

Для цього ми організовуємо разом з дітьми інсталяцію (виставку), підключаємо музичний супровід, оснащуємо урок максимумом унаочнення та відеозаписами.


Розділ 1. Конспекти уроків із впровадження нестандартних методів навчання в початковій школі

1.1. Конспект комплексно-хвильового уроку у 1 класі. Спосіб життя їжаків

Мета: Ознайомити учнів з життям їжачків. Формувати асоціативне мислення. Продовжувати вчити дітей писати під диктовку. Розвивати зв’язне мовлення. Виховувати бережне ставлення до тваринок.

Обладнання:виставка предметів. малюнки, іграшки їжачка, загадки, чистомовки, музичний супровід, пісня про їжачка.

Хід урок

Перед уроком діти роздивляються виставку. Протягом уроку звучать звуки лісу.

І. Організаційний момент

Вчитель:

– Любі діти, добрий день!

Зичу праці і пісень,

А іще я вам бажаю

Сил, натхнення на весь день

Діти:

– Добрий день, добрий день!

Дякуєм за побажання.

На урок берем з собою:

Знання, вміння і старання.

ІІ. Мовленнєва розминка.

  1. Дихальна гімнастика.

– Посопіть, як їжачки.

  1. Робота над чистомовкою.

Ок – ок – ок – біг маленький їжачок.

Чі – чі – чі – він шукав собі харчі.

Ко – ко –ко – ось червоне яблучко.

Ні – ні – ні – воно не смакує мені.

3. Гра «Хто? Який?

(Діти по черзі називають дику тварину та називають, яка вона).

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Читання загадки.

Лиш торкнись до колючок -

Він згортається в клубок.

Не вгадаю я ніяк. Підкажіть…

Та це ж (їжак).

(Відкриваю дошку, на дошці картинка їжака.)

2. Звуко-буквений аналіз слова.

= O

– O –

Їжак

 

– У слові 4 букви та 5 звуків, тому що буква «Ї» позавчає два звуки [й] та [і].

Фізкультхвилинка

Ішов сонний їжачок,

Зачепився за пеньок,

Швидко він зробив зарядку,

Тепер в нього все в порядку.

Озирнувся, покрутився

Та за парту примостився.

IV. Робота над новим матеріалом.

1. Творча робота з реченням.

– Складіть зі словом «їжак» речення за даною схемою:

______ ______ _ ____.

2. Робота із загадками. Малюнковий диктант.

Ходить він поміж дубами,

Хижо клацає зубами,

Має злющі очі, виє серед ночі? (Вовк)

 

Сірі вушка у траві

На пухнастій голові:

Заховалось біля пня

Довговухе… (зайченя).

 

Носить сотні колючок

Хто це, діти? (Їжачок)

 

Я – красуня хитрувата.

Вбрана пишно, як на свято.

Стережіться, зайченята,

Коли вийду полювати. (Лисиця)

 

Це – невтомниця відома,

Не сидиться їй удома:

З гілочки стриба на гілку,

Носить в дім горішки… (білка).

 

Буркотливий, вайлуватий

В лісі ходить звір патлатий,

Одягнувши кожушину,

Мед шукає та малину. (Ведмідь)

(Діти відгадують загадки. Вчитель вивішує на дошку малюнки-відгадки, а учні по черзі записують відгадки на дошці).

3. Гра «Підбери порівняння»

Хитрий, як (лисиця).

Колючий, як (їжак).

Грізний, як (вовк).

Боязкий, як (зайчик).

Спритна, як (білка)

Вайлуватий, як (ведмідь).

 

Фізкультхвилинка «Ми ходили у лісок».

Ми ходили у лісок, заглянули під дубок,

Побачили зайчика, поманили пальчиком.

Зайчику, зайчику, пострибай, свої лапки виставляй,

А ми з тобою потанцюємо,

Пострибаємо та тихенько посідаємо.

4. Робота над текстом казки «Чому їжачок має голки?» Віки Лавренчук (Додаток 1)

Їжачок у нас спритненький,

Бо бешкетник він маленький.

Як на парту завітає,

То завдання загадає.

– Їжачок прийшов до нас із лісової школи подивитися, чи навчилися дітки себе гарно поводити, чи вміють вони правильно читати. (Починають читати діти, продовжує вчитель)

5. Аналіз тексту за запитаннями.

– Коли відбулася пригода з їжачком ?

– Яким був їжак у давні часи?

– Хто допоміг їжачку?

– Чи зрадів їжачок новому вбранню?

– Для чого голки їжаку?

V. Підсумок уроку.

– Про яку тваринку розмовляли?

– Що нового дізналися?

– Подякуємо нашому їжачку за допомогу.


1.2. Конспект уроку з природознавства у 1 класі. Запитання до природи. Чим снідає їжачок?

Мета: уточнювати і розширювати уявлення учнів про їжака як представника диких тварин; розповісти про живлення диких тварин; викликати інтерес до пізнання природи; виховувати любов тварин.

Хід уроку

I. Організаційний момент

Вправа «Погода»

– Яка зараз пора року?

– Який місяць?

– Яке число?

– Тепло чи холодно надворі?

– Який стан неба?

– Яка температура повітря?

– Чи були сьогодні протягом дня опади?

II. Повідомлення теми і мети уроку

1. Робота над загадкою

– Відгадайте загадку:

Хто це ходить по ліску у колючім кожушку?

Миттю згорнеться в клубок – й стане купка голочок.

Ані вовк, ані лисиця, геть не можуть доступиться. (Їжачок)

– За якою ознакою ви дізналися, що це їжак?

– Що ви можете розповісти про їжака?

– Що ви запам’ятали з попередніх уроків?

Розповіді учнів по черзі по 1-2 речення.

– Хто бачив їжака? Де?

– Чим живиться їжак?

– Сьогодні ми дізнаємося, чим снідає їжачок.

III. Вивчення нового матеріалу

1 Розповідь учнів про їжачка

Учень 1. Незмінно позитивний герой численних дитячих казок і мультфільмів. Останнім часом городяни все частіше і частіше заводять цю тварину в якості домашнього улюбленця. А чи знаєте ви, що їсть їжачок, як за ним правильно доглядати, та й взагалі, що зробити, щоб навіть у неволі тварині було комфортно, спокійно і радісно?

Учень 2. Що їсть їжачок? Загальна інформація про представника даного класу. Відкривши будь-яку енциклопедію, можна дізнатися, що їжак звичайний вважається ссавцем однойменного сімейства їжакових. Він поширений у багатьох куточках земної кулі, починаючи від Європи і закінчуючи Малою Азією, Західним Сибіром, Казахстаном і Східним Китаєм. Довжина тіла тварини в середньому становить 25 см, хвіст зовсім короткий – 3 см, витягнута мордочка з гострим і постійно вологим носом. Маса тіла рідко перевищує 800 грам.

Учень 3. Прийнято вважати, що їжачок з ніг до голови покритий колючками, довжина яких, до речі, не перевищує 3 см. Це не зовсім так. Справа в тому, що якщо уважно придивитися, можна побачити, що голова і черевце тварини, якраз, навпаки, покриті густою і жорсткою коричневою шерстю. Порожні всередині голки ростуть з такою ж швидкістю, як і шерсть, і у дорослих особин їх кількість досягає значної цифри в 5-6 тисяч. Напевно, я багатьох здивую, якщо стану стверджувати, що їжаки ніколи не їдять фруктів. Зовсім. Ні грама. Вони є хижаками, а це означає, що в природі їжачки їдять мишей, змій і різних комах.

Учень 4. До чого ж тоді всі ці яблука на голках? Невже просто майстерний хід в рекламі соку? Це не зовсім так. Дані ссавці дійсно наколюють кислі фрукти, але зовсім не для того, щоб, як прийнято вважати, понести їх додому і з’їсти. Згідно з науковими даними, тіло цієї тварини спочатку, буквально з самого народження, заражене величезною кількістю паразитів, від яких він намагається позбутися за допомогою яблучної або будь-який іншої фруктової кислоти. Їжачки, які вибрали місцем свого проживання парки та міські сквери, часто роблять те ж саме, але не з яблуками, грушами або сливами, а з сигаретними недопалками. Тютюн вбиває підшкірних кліщів звірка.

Учень 5. Тепер ви самі розумієте, що їжачок їсть змію, жука, метелика або ящірку, а ніяк не те, що ми звикли бачити в роликах про сік або фрукти.

До речі, після зимової сплячки тварина прокидається дуже худою і голодною, тому перші дні може шукати їжу безперервно.

Задумайтеся над тим, коли найчастіше вам доводилося зустрічати їжаків. Правильно, у сутінках або пізно увечері. І в цьому немає нічого дивного, тварина зовсім не боїться зустрічі з людиною, як вважає дехто, вона просто веде нічний спосіб життя.

Звірка цілком можна вважати власником в загальнолюдському розумінні цього слова. Він рідко віддаляється від свого будинку, а чужаків і зовсім проганяє своєрідним бурчанням. У звичайній ситуації їжаки між собою спілкуються за допомогою свисту.

Учень 6. Після 49-денної вагітності на світ з’являються малюки вагою всього 12 грамів кожен. Вони абсолютно голі, сліпі й безпорадні.

Вода для цього сімейства згубна, тому купати ссавців, що оселилися в будинку в якості домашніх вихованців, категорично заборонено. У дикій природі вони воліють ховатися навіть від незначного дощу і ніколи не селяться біля боліт та інших водойм. Наколюючи восени на голки листя, звірятко готується до зимової сплячки і намагається зігрітися усіма можливими способами.

IV. Узагальнення й систематизація знань та вмінь учнів.

1. Гра «Уважний слухач».

Плескаємо у долоні, коли я говорю про їжака.

Він мешкає у будинку у людини.

Голки виповзають із-під лавки.

Полюбляє він мед, варення.

Він любить молоко, гриби, жолуді.

У нього є два крила.

Якщо він згорнеться в клубок, то не видно ані голови, ані ніг.

2. Гра «Хто зайвий? Чому?»

• Собака, білка, корова, кріль, кіт.

• Вовк, олень, кіт, лисиця, лось.

• Щука, карась, ведмідь, лящ.

• Сонечко, синиця, метелик, муха.

Робота з предметами з виставки.

– Як ви думаєте, навіщо тут я поклала молоко ? Що спільного з молоком та їжаком?

– Чому на полиці лежать цукерки? Як ви думаєте, яку назву вони мають?

– Що це у мене ? (печиво) Чим схоже печиво і їжачок? Чому печиву дали таку назву?

– Які характерні особливості поєднаних між собою предметів?

– Навіщо тут лежать книги?

V. Підсумок уроку.

Відеозапис про їжачка.

– Їжак – це свійська чи дика тварина?

– Що цікавого ви дізналися про їжака?

– Якщо ви захочете, щоб їжачок жив у вас вдома, що для цього потрібно?

– Любіть тваринок і не ображайте. А якщо завели собі домашнього мешканця, то будьте відповідальні за збереження його життя і здоров’я.

 

1.3. Конспект комплексно-хвильового уроку у 2 класі. Тварини лісу.

Тема. Іменник. Розвиток вміння ставити питання хто? що? до іменників.

Мета: Ознайомити з терміном іменник; закріпити та розширити знання учнів про іменник як назву предметів; розширити знання учнів про підготовку тварин до зими; розвивати вміння складати та записувати запитання до іменників, розпізнавати іменники – назви істот та неістот; розвивати асоціативне мислення; виховувати бажання та інтерес до поповнення своїх знань за допомогою додаткової літератури та технічних засобів.

Обладнання: виставка предметів, малюнки, іграшки тварин, загадки, аплікації, музичний супровід, ноутбук.

Хід уроку

Перед уроком діти роздивляються виставку.

Протягом уроку звучить музика лісу.

І. Організаційний момент.

Вчитель:

– Любі діти, добрий день!

Зичу праці і пісень,

А іще я вам бажаю

Сил, натхнення на весь день

Діти:

– Добрий день, добрий день!

Дякуєм за побажання.

На урок берем з собою:

Знання, вміння і старання.

ІІ. Повторення раніше вивченого матеріалу.

«Мозковий штурм»

– Закінчіть речення.

Звуки ми … (чуємо і вимовляємо).

Букви ми …(пишемо і бачимо).

Слова складаються із …(звуків).

Речення складаються із …(слів).

Що ми ставимо в кінці речення? (Розділові знаки: крапку, знак оклику, знак питання).

Складіть речення зі словом білка за поданими схемами.

_____  _____  _  _____.

______  _____  _____.

Складіть питальне речення зі словом лисичка.

– Які слова відповідають на питання хто? (Назви людей та тварин)

Які слова відповідають на питання що? (Назви предметів, явищ)

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Читання загадок.

(Відкриваю дошку, на якій малюнки тварин.)

– До відгадок ставимо запитання хто? або що?

Лиш торкнись до колючок -

Він згортається в клубок.

Не вгадаю я ніяк. Підкажіть…

Та це ж … (їжак).

Біля річки, де трава,

Хтось виспівує: «Ква-ква»,

Заховалась під кульбабу.

Це зелена мокра … (жаба)

– Діти, а зараз можна побачити кульбабку? Чому?

– Яка зараз пора року? А коли квітує кульбаба?

 

Сірі вушка у траві

На пухнастій голові:

Заховалось біля пня

Довговухе… (зайченя).

 

 

Я – красуня хитрувата.

Вбрана пишно, як на свято.

Стережіться, зайченята,

Коли вийду полювати. (Лисиця)

 

Це – невтомниця відома,

Не сидиться їй удома:

З гілочки стриба на гілку,

Носить в дім горішки… (білка).

 

Буркотливий, вайлуватий

В лісі ходить звір патлатий,

Одягнувши кожушину,

Мед шукає та малинку. (Ведмідь)

 

Гордо, гарно я ходитиму,

Ліс на голові носитиму,

На ногах копита маю,

Ними землю розгрібаю.

Я іще ріжок не маю,

Біля мами я стрибаю.

Ще турбот не знаю я

Бо маленьке … (оленя)

– Чому до всіх відгадок ви поставили запитання Хто?

 

Фізкультхвилинка

Один, два, три, чотири. –

У лісочок ми ходили,

Зайця сірого зустріли.

Зайчик прудко так стрибає.

Пташка весело літає.

Швидко лиска пробіжить.

Їжачок в кущах сидить.

Посиділи і ми трішки,

Щоб спочили ручки,ніжки,

Відпочили? Все, чудово,

А тепер до праці знову.

IV. Оголошення теми, завдань уроку. Вивчення нового матеріалу.

Молодці, діти, ви вже гарно вмієте ставити питання до слів – назв предметів.

А сьогодні на уроці ми вивчимо, як називаються слова, які називають предмети і відповідають на запитання хто? або що?

ІV. Закріплення нового матеріалу

1. Робота в зошитах

– Відкрийте зошити (дотримання гігієнічних норм під час письма).

– Запишіть дату та вид роботи.

– Діти, а як ви думаєте, чому я на дошці написала такими кольорами? Так – це кольори осіннього листя.

– А ви знаєте, як восени тварини готуються до зими ?

2. Каліграфічна хвилинка

Зз за ає яєць заєць ім ник ем іменник

Зробіть звукову модель слова заєць

– Скільки букв та звуків у цьому слові? (Пояснення учнів)

– Яке питання ми поставимо до цього слова? Чому? Яка це частина мови?

– Де живе заєць? Запишіть це речення у зошит.

– Що ви знаєте про цю тварину?

– Які ще тварини живуть у лісі?

Утворіть від цих слів назви маленьких тваринок. Які питання ми поставимо до цих слів? (хто?)

Запис назв тварин та їх діток у зошит. Вчитель записує на дошці)

3.Робота з вправою.

Вправа надрукована на картках.

Виписати з тексту іменники, які відповідають на питання хто?

На уроці учні малювали диких тварин. Дмитрик намалював ведмедя. Боря – вовка. А Вітя намалював корову. Хто неуважно слухав завдання?

4.Творча робота зі словами.

На дошці будинок і кошик, на них надписи хто? що?

У кожної дитини картка, на ній написані назви тварин та їжа, якою живляться ці тварини. Діти розподіляють картки за запитаннями.

Учні, які отримали картку з назвами тварин, розповідають невелике повідомлення про підготовку цієї тварини до зими.

(Олень, зайчик, лисиця, ведмідь, білка,синиця, сіно, трава, гілки дерев, капуста, морква, мед, малина, риба, зерно, гриби, горіхи)

5. Робота з предметами з виставки

Що ви побачили на виставці?

Навіщо я поклала на виставку цукерки? Чому вони називаються білочка?

Про кого книжки на виставці?

Хто п’є молочко?

Чому я поклала шматок м’яса?

V. Підсумок уроку

Гра «Хто? Що?»

Діти плескають в долоні, якщо іменник відповідає на запитання хто? і широко розводять руки, якщо іменник відповідає на запитання що?

Матеріал до гри:

Синиця, лисиця, молоко, їжак, борсук, гілка, білка, лелека, жаба, комар, дерева, кущі, хрущі, груші, личинки, яйце, пташеня, зайченя.

– Шановні діти, всі тварини та рослини потребують бережного ставлення, тому що деякі види рослин та тварин на межі зникнення. В яку книгу вони занесені? Тож оберігайте своїх менших братів.

– Про кого розмовляли на уроці?

– Яку частину мови вивчили?

– На які питання відповідає іменник?

– Що найбільше сподобалося на уроці?

 

1.4. Конспект зінтегрованого уроку (математика та трудове навчання). Вправи і задачі на застосування вивчених випадків арифметичних дій. Декорування виробів. Практична робота. Декорування писанок.

Мета: Закріпити раніше вивчені випадки арифметичних дій, вдосконалювати навички розв’язування життєво компетентних задач, розвивати абстрактне, логічне та образне мислення, уяву виховувати інтерес до звичаїв та традицій українського народу.

Обладнання: картки із математичними завданнями, оздоблення класної кімнати, кошик із продуктами, виставка писанок, заготовки для виготовлення писанок, серветки, підставки для яєць, клей, пензлики, підкладні серветки, ножиці.

Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

– Яке свято ми чекаємо?

– Великодень, всі це знають.

– Який символ цього свята?

– Символів в нього багато –

Це рушник, паска, курча

Та маленьке зайченя,

Калач, ковбаска і сальце -

У церкві все посвячене.

Вранці мамі треба встати,

Всі ці страви зготувати.

Щоб смачні зробить всі блюда,

Нам купить треба продукти.

Разом, діти, чим ми зможем,

Нашій неньці допоможем.

Розв’яжемо ці завдання,

Спростимо матусі приготування.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

1. Мозковий штурм (10хв)

(кількість завдань дає вчитель, зважаючи на настрій учнів та швидкість відповідей на запитання)

  •     1 десяток яєць коштує 30 грн. Скільки коштують три десятки таких яєць?
  •     1кг масла коштує 120 грн. Скільки коштує півкілограма масла?
  •     Пакет сметани коштує 23 грн. Скільки господиня заплатила за 2 пакети сметани?
  •     Присипка для паски коштує 2 грн. Скільки коштують 8 таких присипок?
  •     Глазур для паски коштує 10 грн. Яка вартість 5 таких пакетів глазурі?
  •     У мами було 300 г масла , 200г вона використала в тісто для паски. Скільки масла залишилося у мами?
  •     На яку геометричну фігуру схоже яйце?

ІV. Повідомлення теми та мети уроку.

1. Бесіда – зацікавлення.

Отже, Великдень або Пасха – це весняне свято. Воно символізує воскресіння Христа. От сьогодні ми з нашою мамою-господинею уявно підемо до супермаркету, придбаємо потрібні продукти та зробимо пасхальне панно.

Правила поведінки у супермаркеті:

  • Не викрикувати.
  • Не перебивати інших.
  • З повагою ставитися до однокласників.
  • Піднімати руку.

V. Контроль, корекція і закріплення знань.

1. Хвилинка чистописання

Красиво писати – себе поважати.

480 : 8 : 10 : 3 = 2

Що означає сьогодні це число? (Дату)

(Відкриваю дошку, на якій надпис і прив’язані на стрічках шаблони яєць із завданнями).

– Сіли рівно, поставили правильно ноги, правильно взяли ручки в руки та поклали зошит. Записуємо в зошиті дату.

2. Завдання на писанках (робота учнів на дошці з коментарем)

  1. 500 : 100 =5;  х – 39 =41;  240 : х =60 (42 + 8) : 10
  2. 39 :3 =13
  3. 120 : 4 =30

3. Робота над задачею.

(Сильні учні виконують роботу самостійно, інші – з допомогою)

Мама купила на паску 3 пакета борошна по 26грн. та 2 пачки масла по 32 грн. Скільки грошей витратила мама?

3п. – 26грн.

2п. – 32 грн.

Разом – ? грн.

  1. 3 · 26 = 78грн – коштує борошно;
  2. 2 · 32 =64 грн – коштує масло;
  3. 64 +78 =130 + 12 = 142 грн.

В: 142 грн. коштує покупка

4. Робота в парах над задачею.

У кошику лежать продукти та їх ціна. У мами 150 грн. Що може купити мама? (Ціни продуктів надруковані на аркуші паперу).

Фізкультхвилинка

Руки вгору руки так

Помахали як вітряк

Пострибали як зайці

Наче в казці стрибунці

Відпочили? Все чудово!

А тепер до праці знову.

. Декорування писанок

1. Вступна бесіда.

Ми з вами на попередніх уроках виконували декорування яєць у різних техніках.

Сьогодні ми зробимо колективне панно. Перед вами лежать інструменти для декорування яєць. Підкладні серветки покладіть перед собою, візьміть шаблони, обведіть їх та виріжте з кольорового паперу яйця.

2. Повторення правил безпечної поведінки.

  • Не розмахувати ножицями перед обличчями учнів.
  • Передавати ножиці кільцями уперед.
  • Намазувати клей обережно потрошку.
  • Не куштувати клей.
  • Користуватися вологими серветками.
  • Наклеювати охайно.

Під час виконання звучить пісня «Писанка», діти декламують вірші про Великдень (додаток 2).

3. Самостійна робота учнів, прикріплення шаблонів на панно з допомогою вчителя.

VІІ. Підсумок уроку

– Чи сподобався незвичайний урок?

VІІІ. Прибирання робочого місця

Подаруночки для гостей.

 


 

Список використаної літератури

3. Велика ілюстрована енциклопедія ерудита. –К: Махаон – Україна, 2006. – С.88, 451.

1. Вознюк Л. В. Тисяча загадок / Вознюк Л. В.– Тернопіль: Підручники і посібники, 2007. – 144с.

7. Власенко Л.Л. Матеріли до інтегрованих уроків / Л.Л. Власенко, Л.Г. Соколова, О.В. Тимченко // Бінарні уроки у початковій школі.–  Харків: Торсінг, 2002. – С. 7 -8.

2. Іванчук М. Інтегрований урок як специфічна форма організації навчання. / Іванчук М. // Початкова школа. — 2006.—№8.

12. Крамар, Л. Екологічне виховання в початковій школі / Л. Крамар // Початкова школа. — 2014. — № 2. — С. 23–26.

11. Кононко, О. Плекати особистість – головна місія вчителя: параметри особистого зростання учня / О. Кононко // Учитель початкової школи. — 2014. — № 2. — С. 7–9.

13. Лютко, О. М. Формування аксіосфери школяра в контексті пріоритетів національного виховання / О. М. Лютко // Виховна робота. — 2015. — № 1. — С. 2–5.

6. Покроєва Л. Сучасний урок: традиційні та інноваційні підходи / Покроєва Л., Рябова З., Байназарова О.// Бібліотека шкільного світу. –  К: Шкільний світ, 2008. – С.12 -15.

8.Півторак Т. Уроки серед природи за  творами В. Сухомлинського/ Півторак Т. // Бібліотека шкільного світу. – К: Шкільний світ, 2014. – С.8 – 23.

10. Про все на світі: енциклопедія . – К:Махаон – Україна, 2002. – С.128 -131.

15. Савченко, О. Я. Виховний потенціал початкової освіти : посібник для вчителів і методистів початкового навчання / О. Я. Савченко. — 2-ге вид., доповн., переробл. — К. : СПД Богданова А. М., 2009. — 226 с.

16. Сучасний урок у початковій школі: традиції та інновації / Г. О. Анісімова, О. В. Нікулочкіна. – Вид.2-ге. – Тернопіль: Мандрівець, 2014. – 104 с.

4. Таємниці живої природи: енциклопедія. – Москва:  Росмен, 1998. – С.66, 90-91.

 


Додаток 1

Було це дуже давно. Ще в ті далекі й дивні часи, коли рослини і тварини розуміли одне одного й розмовляли між собою.

Мешкав в одному лісі їжачок. І був абсолютно не схожий на сучасних побратимів, тому що не мав колючок. Тільце нашого героя не вкривали колючки, а називався їжачком через те, що слугував легкою здобиччю – тобто їжею – для хитрих лисиць і постійно голодних вовків. Бідолашний не вмів лазити по деревах, а втекти на коротеньких лапках не міг. Хижаки, мабуть, виловили б усіх бідолах-їжачків, якби не сталася дивна пригода.

Якось малий знайшов велику галявину суниць і почав ними ласувати. Він поволі чалапав між кущиками, розгортаючи лапками листя та зриваючи достиглі ягоди. Раптом їжачок натрапив на величезну лисячу нору. Бідолашному аж подих перехопило: «Що робити? Куди бігти?» Звівшись на задні лапки, побачив, що неподалік ростуть молоденькі ялинки, тому щосили поспішив до них, сподіваючись сховатися.

Цієї миті руда, що спала в норі, прокинулась і, повівши носом, відчула запах здобичі. Пишнохвоста схопилася на лапи й почала принюхуватися, щоб вирішити, в який бік бігти.

А тим часом наш герой ледве доплентався до найближчої ялинки, міцно обхопив стовбур маленькими лапками й гірко заплакав. Почуло його деревце та співчутливо поцікавилося:

– Що сталося? Чому слізки проливаєш?

– Мене ось-ось наздожене руда хижачка, – пояснив переляканий їжак і ще голосніше заридав.

– Заспокойся, зараз тебе заховаю!

Деревинка струсила на звірятко цілу купу пахучих голочок. Малий принишк в очікуванні, що буде далі. Аж з’явилася лисиця. Повела носом, одначе, нічого не відчувши, побігла далі. Їжачок іще трішки зачекав, підвівся і став обтрушуватися. Та що це? Голки врослися в ніжну шкіру звірятка. Ще дужче заплакав бідолашний:

– Що ти, ялинко, наробила? Як же тепер житиму? Родичі засміють… Краще б мене руда з’їла!

Аж тут повернулася хижачка. Почувши плач, мерщій кинулася до малого. Не на жарт перелякавшись, бідолашний згорнувся клубочком. Хотіла руда схопити – та де там! Торкнула носом – колеться, – вдарила лапою – боляче. Так і побігла додому пишнохвоста голодною.

– Хочеш, друже, я заберу свої голочки, – всміхаючись, поцікавилася деревинка в колючого.

– Не треба, – почервонівши, просить звірятко. – Твої голки врятували моє життя!

Відтоді їжачки мають чудові колючі кожушки.

Віка Лавренчук


Додаток 2

Вірші про Великдень

 

Нехай милосердям всіх освітить Бог!

Нехай минають вас заздрощі й зневіри.

З Великоднем у серці без тривог!

Весну стрічайте в запашнім цвітінні!

 

Очистім душі, і двори, й оселі.

З Великоднем! З Христовим Воскресінням!

Будьте завжди здорові і веселі!

 

Хай Вам Христос із небес

Ласку дарує і опіку.

В щасті живіть увесь вік,

Зичимо літ без ліку!

Хай будуть щасливими рід Ваш і дім.

А з Вами – і вся Україна.

Христос Воскрес!

 

1

 

docx
Додав(-ла)
Вірченко Інеса
Додано
27 жовтня 2018
Переглядів
2312
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку