Урок "Конституція – основний закон держави"

Про матеріал
Тема. Конституція – основний закон держави Мета: ознайомити учнів з Основним Законом держави, структурою і основними положеннями Конституції України, висвітлити роль Конституції у житті нашої держави; визначити повноваження Конституційного Суду України; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки; удосконалювати навички роботи в парах, малих групах, вміння працювати з текстом підручника; формувати інтерес до вивчення теми та розуміння відповідальності за власні вчинки та дії. Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:  застосовувати та пояснювати на прикладах терміни та поняття;  називати ознаки Конституції;  наводити приклади повноважень Конституційного Суду України;  аналізувати окремі статті Конституції;  аргументовано оцінювати значення Конституції. Тип уроку: вивчення нового матеріалу. Обладнання: підручник, ілюстративний ряд, роздатковий матеріал, мультимедійна презентація.
Перегляд файлу

Конспект уроку

з правознавства

для 9-го класу

підготувала учитель історії та правознавства

КЗ «Першотравнева ЗОШ І-ІІІ ст.»

 Вистороп Тетяна Василівна

Тема. Конституція – основний закон держави

Мета: ознайомити учнів з Основним Законом держави, структурою і основними положеннями Конституції України, висвітлити роль Конституції у житті нашої держави; визначити повноваження Конституційного Суду України; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки; удосконалювати навички роботи в парах, малих групах, вміння працювати з текстом підручника; формувати інтерес до вивчення теми та розуміння відповідальності за власні вчинки та дії.

Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:

  •           застосовувати та пояснювати на прикладах терміни та поняття;
  •           називати ознаки Конституції;
  •           наводити приклади повноважень Конституційного Суду України;
  •           аналізувати окремі статті Конституції;
  •           аргументовано оцінювати значення Конституції.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Обладнання: підручник, ілюстративний ряд, роздатковий матеріал, мультимедійна презентація.

Хід уроку

  1. Організаційна частина.
  2. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
  1. Ребус.
  • Розшифруйте ребус. Поясніть слово-відгадку.

E:\Работа\Підготовка до уроків\9 клас\Правознавство\3. Взаємозвязок людини і держави (5 год)\1. Конституція - основний закон держави\Рисунок1.png

(Конституція)

  • Що таке конституція? (Конституція – основний закон держави)
  1. Вправа «Кола на воді».
  • До кожної літери слова доберіть слово, яке його характеризує чи асоціюється з ним.

КОНСТИТУЦІЯ

  1. Коментар учителя.
  • Сьогодні ми більш детально познайомимося з основним законом держави, проаналізуємо окремі статті Конституції та визначимо повноваження Конституційного Суду України.
  1. Вивчення нового матеріалу.
  1. Словникова робота.
  • Опрацюйте визначення поняття «конституція».

Конституція – це основний закон держави, який приймається в особливому порядку, має найвищу юридичну силу та підвищену стабільність, установлює основи життя суспільства й державного устрою.

  • Визначте з нього особливості конституції.
  • Перевірте свою роботу, проаналізувавши схему на с. 64 підручника.

Картинки по запросу особливості конституції

  1. Вибіркове читання (с. 63 – 64 підручника).
  • Опрацюйте матеріал.
  • Де виникло слово конституція? (в Стародавньому Римі)
  • Яку роль виконувало це поняття у період Середньовіччя?
  • Хто став автором першої конституції України? (Пилип Орлик)
  • У чому полягає особливий порядок прийняття Конституції?
  • Яке значення Конституції у сучасній державі?
  1. Робота в парах.
  • Опрацюйте статті з Конституції України.
  • Випишіть норми Конституції, які закріплюють ознаки Основного Закону.
  • Який порядок внесення змін до Конституції України передбачений законодавством?
  1. Кероване читання (с. 66 – 67 підручника).
  • Опрацюйте матеріал підручника.
  • Коли було прийнято Конституцію України? (28 червня 1996 р.)
  • Які розділи містить Конституція України?
  • Яку інформацію містить перший розділ Конституції?
  • Проаналізуйте характеристики нашої держави.
  1. Робота з витягами із Конституції.
  • Опрацюйте статті Конституції України  на с. 68.
  • Визначте положення, які закріплюють зазначені характеристики держави.
  • За допомогою тексту з Конституції визначте форму правління, державний устрій і політичний режим нашої держави.
  1. Робота в малих групах.
  • Опрацюйте інформацію.

E:\Работа\Підготовка до уроків\9 клас\Правознавство\3. Взаємозвязок людини і держави (5 год)\1. Конституція - основний закон держави\1_0.png

  • Проаналізуйте повноваження Конституційного Суду України.
  • Сформулюйте не менше 3 запитань до тексту.
  1. Узагальнення та систематизація знань.
  1. Робота з інтернет-ресурсами.
  • За допомогою мережі знайдіть найрезонансніші справи Конституційного Суду України. 
  • Прокоментуйте  їх згідно отриманої інформації про повноваження Суду.
  1. Робота в малих групах.
  • Сформуйте портрет майбутнього судді Конституційного Суду України.

E:\Работа\Підготовка до уроків\9 клас\Правознавство\3. Взаємозвязок людини і держави (5 год)\1. Конституція - основний закон держави\Рисунок2.png

  1. Підсумки уроку.
  1. Вправа «Сенкан».
  • Складіть «сенкан» до поняття Конституція

Іменник

Два прикметника.

Три дієслова.

Речення з 4 слів.

Іменник-синонім (висновок)

  1. Інструктаж з домашнього завдання.
  1. Опрацювати § 9 підручника.

 

docx
Додано
11 грудня 2019
Переглядів
2675
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку