В повсякденному житті ми зіштовхуємося з речами, які потребують від нас виконання якихось правил, дотримання норм. Однією із таких проблем є знання і виконання людиною своїх прав і обов'язків. Учні 9 класу вирішили дізнатися, які права і обов'язки має кожен громадянин нашої країни. А також навчитися захищати свої права у випадку їх порушення іншими особами та при виникненні непередбачених ситуацій. Застосовуючи ІКТ, був створений проєкт з правового виховання: «Той, хто знає свої права, зможе їх захистити»:
Актуальністьпроєкту: Права людини та права дітей залишаться всього лише образом на папері, якщо вони не стануть значущими для реального життя. На початку жовтня 2019 року учні 9-Б класу в рамках загальношкільного проєкту «Крок до зірок» розпочали працювати над власним класним проектом з правового виховання «Той, хто знає свої права, зможе їх захистити». Обрали цю тему тому, що в повсякденному житті ми зіштовхуємося з речами, які потребують від нас виконання якихось правил, дотримання норм. Однією із таких проблем є знання і виконання людиною своїх прав і обов’язків. Учні 9-Б класу вирішили дізнатися, які права і обов’язки має кожен громадянин нашої країни. А також навчитися захищати свої права у випадку їх порушення іншими особами та при виникненні непередбачених ситуацій.
МЕТА проєкту:вчити поважати право особистості, ознайомити учнів з Конвенцією ООН про права дитини, Конституцією України, формувати уявлення про права й обов’язки громадянина України, удосконалювати знання учнів про закони України, показати їхню цінність та необхідність дотримання; розвивати вміння самостійно вивчати матеріал, критично мислити, доводити свою думку, розв’язувати проблемні ситуації, заохочувати до пошуково - дослідницької діяльності;виховувати громадянські почуття та повагу до законів України, почуття відповідальності за себе та свої вчинки, бажання брати посильну участь у розбудові держави.
Завдання: - підвищити рівень правової обізнаності учнів – опрацювати «Декларацію прав людини» та «Конвенцію про права дитини», розробити довідник;- сформувати навички правової свідомості як сукупності правових уявлень, поглядів, переконань і почуттів, що визначають ставлення особистості до вимог законів – участь в диспуті, круглому столі та інші;- сформувати навички і уміння правомірної поведінки; нетерпимого ставлення до правопорушень і злочинності – зустріч із працівниками правоохоронних органів; - виховати навички свідомої дисциплінованої поведінки, почуття поваги до держави і права, розуміння необхідності дотримання вимог законів;
УЧАСНИКИ ПРОЄКТУ: учні 9-Б класу, вчителі правознавства та історії, батьки, бібліотекар, практичний психолог, соціальний педагог представники правоохоронних органів. Керівник проєкту: Я. В. Дисар, класний керівник. Термін виконання:жовтень-грудень 2019 року. Міжпредметні зв'язки:право, історія
План реалізації проєкту. Група «Фемідівці»Диспут із практичним психологом: «Життя без насильства - вибір за тобою» (до 18.10.19)Зустріч з представником правоохоронних органів (до 15.11.19) Презентація на тему: «Мандрівка в країну права» (до 20.11.19)Інформаційна довідка «Історія прав людини» (до 29.11.19)Група «праволюби»Анкетування учнів: «Чи знаєш ти свої права?» (до 25.10.19)Кінолекторій для учнів молодших класів: «Права дитини мовою казок» (до 29.11.19)Виставка-аукціон в шкільній бібліотеці: «Правові знання – веління часу» (до 22.11.19)Постер: «Я маю право» (до 20.12.19)Презентаційний блок «Наші права» (до 13.12.19)Група «законознавці»Інформування учнів до річниці прийняття ООН: «Декларація прав людини» і «Конвенція прав дитини» (радіолінійка) (до 10.12.19)Круглий стіл із вчителем правознавства «Закон та право для всіх єдині» Буклет «Правова Держава» (до 29.11.19)Довідник: «Класифікація прав» (до 22.11.19)Підготовка і проведення загальношкільного рейтингового конкурсу: «Інтелектуальний захід «Правове лото»»
41235 Висновкив ході проекту учні: Опанували важливість дотримання норм обов'язків та права Визначили необхідність дотримання вимог законів, отримали вміння і навички з правомірної поведінки. Поглибили знання щодо класифікації права та його видів. Набули вміння визначати свої власні права. Організували та провели заходи, спрямованіна підтримку правової культури6 Виготовили власноруч презентаційний матеріал, розробили довідники, буклети, постери
Аналіз реалізаціїпроєкту: Права людини та права дітей залишаться всього лише образом на папері, якщо вони не стануть значущими для реального життя. На початку жовтня 2019 року учні 9-Б класу в рамках загальношкільного проєкту «Крок до зірок» розпочали працювати над власним класним проектом з правового виховання «Той, хто знає свої права, зможе їх захистити». Обрали цю тему тому, що в повсякденному житті ми зіштовхуємося з речами, які потребують від нас виконання якихось правил, дотримання норм. Однією із таких проблем є знання і виконання людиною своїх прав і обов’язків. Учні 9-Б класу разом із класним керівником Дисар Я. В. вирішили дізнатися, які права і обов’язки має кожен громадянин нашої країни. А також навчитися захищати свої права у випадку їх порушення іншими особами та при виникненні непередбачених ситуацій.
Підліткам потрібні не лише знання, а й життєві навички, що допомагають робити життєвий вибір, досягати цілі, коригувати поведінку, оцінювати ризики, розвивати правову культуру і дотримуватись обов'язків. У реалізації проєкту прийняло участь 29 учнів, батьки, вчителі правознавства та історії, практичний психолог, соціальний педагог та класний керівник. Основний обсяг робіт над проектом здійснювався за рахунок опрацювання наукової літератури, школярі засобами ІКТ в мережі інтернет знаходили потрібну інформацію, власноруч створювали презентаційний матеріал. На початку проєкту школярі об'єднались у три групи, визначили напрямки роботи та завдання. В ході проєкту учні з групи «Праволюби» провели анкетування учнів: «Чи знаєш ти свої права?», для учнів молодших класів організували кінолекторій: «Права дитини мовою казок», в шкільній бібліотеці провели виставку-аукціон: «Правові знання – веління часу», виготовили постер: «Я маю право» і продемонстрували для учнів 8-9 класів презентаційний блок «Наші права». «Законознавці» у форматі радіолінійки провели інформування учнів гімназії до річниці прийняття ООН: «Декларації прав людини» і «Конвенції про права дитини», прийняли участь у круглому столі з вчителем правознавства «Закон та право для всіх єдині», створили довідник: «Класифікація прав» та виготовили буклет «Правова Держава». А «Фемідівці» провели диспут із практичним психологом: «Життя без насильства - вибір за тобою», зустрілися з представником правоохоронних органів, створили презентацію на тему: «Мандрівка в країну права», підготували інформаційну довідку «Історія прав людини». Діяльність творчих груп учнів за напрямками презентувалась на позакласному рейтинговому заході «Правове лото». Наприкінці заходу учні мали змогу оцінити один одного та поділитись своїми враженнями від проєкту. Поряд з тим, були і труднощі, зокрема, активність, якість виконання поставлених завдань та швидкість оформлення деякими учнями інформаційних матеріалів.
Самоаналізреалізаціїпроекту Для вдалого виконання проекту поставила за мету згуртувати учнів біля досить важливої теми: «Той, хто знає свої права, зможе їх захистити», адже виховувати громадянські почуття та повагу до законів України, почуття відповідальності за себе та свої вчинки, бажання брати посильну участь у розбудові держави є основою виховання в учнів правової культури. Здійснюючи пошукову роботу учні ознайомились з історією виникнення права, його класифікацією та видами. Також, школярі підвищили рівень правової обізнаності – опрацювали «Декларацію прав людини» та «Конвенцію про права дитини», сформували навички правової свідомості як сукупності правових уявлень, поглядів, переконань і почуттів, що визначають ставлення особистості до вимог законів – прийняли участь в диспуті, круглому столі; сформували навички і уміння правомірної поведінки; нетерпимого ставлення до правопорушень і злочинності – зустрілися з працівником правоохоронних органів; і як наслідок, визначили для себе основні обов'язки, яких необхідно дотримуватись та права, які необхідно поважати та захищати. На мою думку, мети досягнуто; завдання проєкту виконані; шляхи реалізації здійснені. Поряд з тим, надалі необхідно звернути увагу на активність учнів у проекті та вміння ними аналізувати виконання поставленого завдання.