урок "Конституційні права"

Про матеріал
ознайомити з основними правами і свободами людини та громадянина, розкрити юридичний зміст окремих конституційних прав і свобод людини і громадянина.
Перегляд файлу

 

Рівність прав не в тому, що всі ними користуються, з в тому, що вони надані. Сенека

Свобода дає право робити те, що не шкодить іншим. Е. Клаудіус

 

 

 

 

 

 

Розробка уроку

9 клас

Тема: «Конституційні права і свободи людини та громадянина.»

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала

Гнатюк М.Г.

Тема:  Конституційні права і свободи людини і громадянина.

Мета:  ознайомити з основними правами і свободами людини та громадянина, розкрити юридичний зміст окремих конституційних прав і свобод людини і громадянина, конституційні обов’язки громадян України; розвивати вміння коментувати окремі статті ІІ розділу Конституції України, пояснювати юридичний зміст окремих конституційних  прав  і  свобод  людини  і  громадянина,  описувати конституційні  обов’язки  громадян  України,  аналізувати  правові ситуації щодо дотримання чи порушення основних прав та свобод людини і громадянина; сприяти усвідомленню уявлення про необхідність  реалізації  громадянином  конституційних  прав  і  свобод і ви конання обов’язків.

Обладнання: підручник «Правознавство 9 клас», Конституція України.

Поняття та терміни: конституційні права і свободи, конституційні обов’язки

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

Оголошення теми та мети уроку

ІІ. Актуалізація опорних знань

Учні зачитують домашню роботу

Бесіда.

На минулому уроці ми проходили тему «Громадянство України», давайте згадаємо основні аспекти цієї теми.

Мозковий штурм:

  • Які документи підтверджують громадянство України?
  • Чим поняття людина, громадянин, особа без громадянства відрізняються між собою?
  • Про що ідеться в ст. 4 Конституції України?
  • Хто такий апатрид і біпатрид?
  • Як можна набути громадянство України?
  • Як можна втратити громадянство України?

Вирішення правових ситуацій з підручника.

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

1. Повідомлення вчителя

Сьогодні питання прав і свобод людини посідає чи не найважливіше місце як у світі, так і в Україні. Шлях людства до сучасного розуміння прав людини був досить тривалим. У давні часи поведінку людей регулював звичай. Давайте разом подивмось фрагмент фільму історія виникнення прав людини.

Організа́ція Об'є́днаних На́цій (ООН) —міжнародна організація, заснована 24 жовтня 1945 на конференції у Сан-Франциско,  штаб-квартира розташована у Нью-Йорку. На час заснування ООН 51 країна були засновниками Україна теж входила. На разі до загального складу входять 193 країни з 200 країн світу. Головними органами ООН є Генеральна Асамблея, Рада Безпеки, Рада Опіки, Міжнародний Суд…

Набагато спокійніше жити серед людей, які знають, що «гідність людини недоторкана! Кожна людина на Землі повинна зустрічати кожну іншу з повагою, по-братерськи, з розумінням, справедливістю. Тому що кожна людина – цінність» (ст.1 із Загальної Декларації прав Людини). Ця декларація була видана Генеральною Асамблеєю ООН 10 грудня 1948 року, а 20 листопада 1989 року була прийнята Конвенція прав дитини.

Саме Загальна Декларація прав Людини є основним, базовим документом прав людини. На його основі усі країни світу затвердили права своїх громадян. Наші права як громадян України закріплені в основному Законі держави в Конституції України. ІІ розділ КУ так і називається Права, свободи, обов’язки людини і громадянина.

2.Класифікація прав людини в нашій державі  розташована наступним чином:

  • Особисті права
  • Політичні права
  • Соціальні права
  • Економічні
  • Екологічні
  • Культурні.

Газетная бумагаГазетная бумага 

 

 

 

 

 

 

 

Газетная бумагаГазетная бумага 

 

 

 

 

 

 

 

Газетная бумагаГазетная бумага 

 

 

 

 

 

 

3. Працюючи з текстом ІІ розділу Конституції України заповнимо таблицю.

Ст.21, 23, 27, 36,38,41,43,46,50,53,54

Права і свободи людини

Статті Конституції України

Громадянські (особисті)

21, 23, 27

Політичні

36, 38

Економічні

41

Екологічні

50

Соціальні

43, 46

Культурні

53, 54

 

4. Робота з картками у парах

    Учням необхідно встановити відповідність між запропонованими правами та їх видами відповідно до Конституції України. Застосовується самоперевірка.

 

1

Політичні права

 

 

А

Кожен має право на достатній життєвий рівень

2

Особисті права

 

Б

Кожен має право на підприємницьку діяльність, яка не заборонена законом

3

Соціальні права

 

В

Кожен має право на інформацію про якість харчових продуктів

4

Культурні права

 

Г

Громадяни мають право проводити мирні демонстрації, мітинги

5

Екологічні права

 

Д

Кожен має право на свободу та особисту недоторканність

6

Економічні

 

Є

Право національних меншин на навчання рідною мовою

 

Заповнена картка має такий вигляд:

 

 

А

Б

В

Г

Д

Є

1

 

 

 

Х

 

 

2

 

 

 

 

Х

 

3

Х

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

Х

5

 

 

Х

 

 

 

6

 

Х

 

 

 

 

 

1

Політичні права

 

 

А

Право на свободу світогляду і віросповідання

2

Особисті права

 

Б

Право громадян обирати та бути обраним

(вибори)

3

Соціальні права

 

В

Право на власність

4

Культурні права

 

Г

Право на пенсію

5

Екологічні права

 

Д

Право на безкоштовну освіту

6

Економічні

 

Є

Право на безпечне довкілля

 

Заповнена картка має такий вигляд:

 

 

А

Б

В

Г

Д

Є

1

 

Х

 

 

 

 

2

Х

 

 

 

 

 

3

 

 

 

Х

 

 

4

 

 

 

 

Х

 

5

 

 

 

 

 

Х

6

 

 

Х

 

 

 

 

V.  Систематизація й узагальнення знань

 Бесіда:

- Основні документи, що проголошують права людини і дитини 

- Назвіть основні групи прав людини за КУ.

- Коли була прийнята Конвенція прав дитини?

- Де закріплені права людини і громадянина в Україні.

Робота в групах (4 групи)

1 група. Із запропонованої ст. КУ  придумайте і розіграйте перед классом коротеньку ситуацію, яку можна завершити словами, що розкривають дану вам статтю. (ст.33)

2 група. Уявіть, що ви відкрили нову країну, де ще ніхто не жив і в якій немає ні прав, ні законів. Ви будете першими поселенцями. Які ж права і свободи потрібні людині в цій країні? Обговоріть в команді й оберіть 10 найважливіших, на вашу думку, прав людини.

3 група. Знайти арифметичні дії даного прикладу результатом якого є визначна дата прав людини.

А – (Б – В) × Г + Д =                де,

А – вік з якого настає повноліття

Б – рік прийняття Конституції незалежної України.

В – рік прийняття конвенції прав дитини

Г – к-ть суддів КС, яких може призначити ПУ

Д – дата  прийняття Загальної декларації прав людини

= Визначній даті прийняття ПРАВ ЛЮДИНИ.

4 група. Вирішити правову ситуацію. Компанія підлітків систематично насміхаючись ображають свого однокласника, а іноді застосовують дії проти нього. Чи порушуються Конституційні права підлітка? Чи зустрічались ви з такою ситуацією? Фільм

VІ. Домашнє завдання

  1. Опрацювати §11 стр.81
  2. Напишіть коротке есе з питання: Я учень, а значить маю право…

1

 

docx
Додано
21 січня 2020
Переглядів
496
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку