Тема. Що таке «конструкція» і «пропорції». Виконання замальовок різних за формою глечиків, вазочок.
Мета уроку:
навчальна: продовжувати знайомити учнів із графікою, як видом образотворчого мистецтва, ознайомити учнів з поняттям «конструкція», «пропорції», з особливостями зорового сприйняття кола при різному його положенні в просторі, а також з перспективними змінами; вчити виконувати графічний малюнок вугіллям для малювання.
розвивальна: розвивати уміння аналізувати форму, визначати й співрозміри відносно одна одної величини, що піддаються перспективним змінам, формувати вміння правильно визначати положення предметів у просторі;
виховна: виховувати працьовитість, уважність, охайність, прагнення до вивчення й пізнавання природних формоутворень, естетичне ставлення до творів мистецтв.
Тип уроку: комбінований.
Техніка виконання: графічні техніки (вугілля).
Методи навчання: репродуктивний, пояснювально– ілюстративний.
Терміни й поняття: пропорції, конструкція, каркас, композиція, вісь симетрії
Обладнання: презентація «Що таке конструкція і пропорції», кубик Блума, підручники.
Музичний ряд: Л. ван Бетховен «Місячна соната».
Девіз уроку: «Працюємо наполегливо, швидко, старанно, щоб жодна хвилина не втратилась марно!»
Хід уроку
І. Організаційна частина
Слайд1. Створення емоційного настрою. Робота зі смайликами. Я пропоную вам відкинути всі турботи і поринути у чарівний світ образотворчого мистецтва.
ІІ. Актуалізація знань
Слайд 2. - Які види образотворчого мистецтва ви знаєте?
Слайд 3. «Асоціативний кущ» якщо без інтернету
Слайд 4. Вправа по темі графіка «З’єднай поняття» в сервісі LearningAapps https://learningapps.org/display?v=p1mra715k19
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Слайд 5. Великий італійський живописець, скульптор і архітектор Мікеланджело говорив: «Малюють не руками, а головою». Цим він хотів підкреслити, що предмет, який ми бачимо необхідно зображати не тільки таким, яким він здається нашому оку, а таким, яким він є, яким існує в натурі, бо дивлячись на речі, які нас оточують, ми не замислюємося над тим, як же правильно їх зобразити. Ось і ми сьогодні дізнаємося, що необхідно знати для правильного і правдивого зображення всього того, що нас оточує. А для цього нам необхідно ознайомитися з такими поняттями як конструкція і пропорції
ІV. Повідомлення теми та мети уроку
Сьогодні ми познайомимося з новими поняттями конструкція та пропорція, навчимося правильно створювати конструктивний малюнок предметів, які нас оточують, на прикладі глечика.
«Очікування після уроку»
Після цього уроку я зможу:
V. Пояснення нового матеріалу
Слайд 6. Коли ми починаємо малювати, треба дивитися на натуру «в цілому». Це означає, що зображувати треба будь–який предмет в порівнянні з іншими. Тоді стає помітним, що один предмет може бути високим, а інший – приземкуватим. Постає питання: наскільки? Удвічі? Саме цю різницю ми і маємо точно передати. Отже, кожний предмет має свою конструкцію, свій каркас (основу).
Конструкція – це побудова, взаємне розташування частин зображення.
Слайд 7. Складну форму потрібно розкласти на прості форми, з яких вона складається: циліндр, куля, конус. Це допоможе «збудувати» предмет без помилок. Симетричний предмет обов`язково має вісь симетрії (лінія, яка діле предмет навпіл на дві рівні частини)
Кожен предмет має свої пропорції.
Пропорції – це співвідношення частин цілого між собою. Правильно передавши пропорції властиві кожному з предметів, ми передаємо його характерні риси. Характерність предметів – це те, чим вони відрізняються один від одного. Виявити це можна, подивившись уважно на три різні глечики. Усі вони мають схожі обриси, і водночас, вони зовсім різні.
Слайд 7. Чим один глечик відрізняється від іншого?
На сьогоднішньому уроці ми теж спробуємо бути художниками та виконаємо свою графічну роботу із компонування предметів різних пропорцій та форм, а щоб дізнатися, чим будемо виконувати малюнок, допоможе гра «Дешифрувальник»
Слайд 8. 1824660 (вугілля)
Прийом «Кубик Блума»
Слайд 10-14. 2. Перегдяд «Сучасні художників, які малюють незвичним способом»
VІ. Практична робота
Звучить аудіозапис Л. ван Бетховена «Місячна соната».
VІІ. Підсумок уроку. Закріплення вивченого. Рефлексія
Гра «Закінчи речення» (перевісь смайлик)
На уроці я...
Дізнався...
Зрозумів...
Навчився...
Найбільший мій успіх — це...
Найбільші труднощі я відчув...
Я не вмів, а тепер умію…
Слайд 17. Вчитель: Всі ви, діти – молодці, плідно попрацювали!
Слайд 18. VІІІ. Домашнє завдання
Спостерігати за предметами у побуті та об’єктами у природі, аналізувати їх конструкцію та пропорції.
1