Тема. Подорож до моря. 5 клас
Мета: Ознайомити учнів з творчістю К.І. Айвазовського; вчити передавати на малюнку чарівний світ природи засобами кольору і техніки; розвивати спостережливість,творчу уяву; передавати стан природи, враження від спостережень навколишнього світу; удосконалювати зорову пам’ять, образне мислення, фантазію; виховувати самостійність в роботі, бажання створити прекрасне навколо себе.
Обладнання: зразки дитячих робіт, репродукції картин І. Айвазовського, мультимедійний проектор.
Хід уроку:
Сьогодні у нас незвичайний урок
У світ малювання ми зробимо крок.
Із творчістю ми зустрічались не раз,
І знову вона завітає до нас.
- Тему сьогоднішнього уроку ви дізнаєтесь, якщо відгадаєте ребус.
(Діти добирають слова, які «притягує» це поняття).
Айвазовський І.К. народився у Феодосії 17 липня 1817 року. З дитинства його уяву повністю і назавжди полонило море - НЕПОСТІЙНЕ і ГРАЙЛИВЕ, СПОКІЙНЕ і БУРХЛИВЕ, МОГУТНЄ і ВЕЛИЧНЕ. Маючи багату уяву, творчу фантазію і прекрасну зорову пам'ять, Айвазовський умів майстерно відтворювати поетичну красу морських пейзажів, гру світла й тіні на воді, нескінченну зміну відтінків, могутній ритм хвиль, спалахи бризг в променях світла. Будучи першим художником Головного морського штабу, Айвазовський відобразив усі визначні події в історії російського флоту. Писав свої твори художник з уяви, в майстерні, а не з натури. Картини художника стали новим явищем в історії пейзажного живопису.
(Розгляд репродукцій картин І.К. Айвазовського
«Штиль «Неаполитанский залив» «Ночь. Голубая волна»
Марина – картина, на якій зображено морський краєвид.
Маринист – художник, який малює марини.
Наше завдання – перетворити білий аркуш паперу на море.
Позначте тонкою прозорою лінією горизонт.
Спочатку на аркуш паперу нанесіть хвилі. Потім намалюйте кораблики.
Розмістить їх так, щоб менший знаходився вище, а більший – нижче.
Оживіть малюнок кольором. (Морські глибини – синім кольором, хвилі – білою фарбою, сонце жовтою, а кораблики – різними фарбами).
Я, (учень, учениця)
що таке марина
Знаю як отримати похідні кольори з основних
про художника-мариниста І. К. Айвазовського
змішувати фарби
Вмію малювати морський пейзаж
розташовувати предмети на папері
твори мистецтва
Ціную нові знання
природу рідного краю
1