Урок образотворчого мистецтва, трудового навчання, природознавства 5-6 клас.Тема: Будова природних форм. Випилювання силуетів птахів для дитячої іграшк

Про матеріал
Інтегрований урок образотворчого мистецтва, трудового навчання, природознавства 5-6 клас.Тема: Будова природних форм. Випилювання силуетів птахів для дитячої іграшки та надання їм реалістичної форми.
Перегляд файлу

D:\MyDoks\Мои рисунки\MP Navigator\2011_11_19\IMG_0048.jpgІнтегрований урок образотворчого мистецтва, трудового навчання, природознавства 5-6 клас.

Тема: Будова природних форм. Випилювання                           

                                                силуетів птахів для дитячої іграшки та надання їм реалістичної форми.

Мета: - продовжувати закріплювати розуміння

                                                           учнями будови природних форм;

  • навчати спостерігати за красою живої природи;
  • продовжувати навчати передавати форму, будову тіла, колір птахів, дотримуватися в зображенні пропорцій та розмірів;
  • розвивати в учнів комбінаторні здібності, прийоми випилювання лобзиком;
  • формувати образне, логічне, просторове мислення;
  • виховувати естетичне сприйняття навколишнього  світу.

Обладнання: репродукції графічних робіт, таблиці із зразками будови тіла птахів , навчальні роботи з методичного фонду,  роботи учнів, пісні “Танок маленьких каченят”, аудіозапис “Пташині голоси”, кросворд,  карточки для групової роботи, шаблони з силуетами птахів, пензлі, фарби, гуаш, лобзик.

Девіз уроку:

“Ми - художники, митці.

Ми – таланти і творці”.

Хід уроку.

І. Організаційний момент.

- Пролунав і стих дзвінок,

Починаємо  урок.

Будемо працювати старанно,

Щоб почути у кінці,

Що в нашім класі,

“Діти – просто молодці!!!”

ІІ. Актуалізація опорних знань і вмінь.

  • Колективна робота.

(Поєднаємо слова з лівого стовпчика зі словами із правого стовпчика та скажемо як відтворюють або за допомогою чого передають люди різних професій свої враження.)

ПОЕТ                                                                                                                   МАЛЮНОК

 

КОМПОЗИТОР                                                                                                 ОРНАМЕНТ

 

ХУДОЖНИК                                                                                                         ВІРШ

 

МАЙСТЕР ДЕКОРАТИВНО-                                                                     МЕЛОДІЯ

ПРИКЛАДНОГО МИСТЕЦТВА

 

Відповіді учнів:(Поет – у поезії, композитор – у мелодії, художник – у малюнку, майстер декоративно-прикладного мистецтва – у вишуканих формах, орнаменті).

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Природа, яка нас оточує, не лише велична та грандіозна, але й дуже уразлива. Рідкісні види тварин та птахів охороняються в заповідниках, національних парках. Види які зникають, занесені до Червоної книги. Чимало для збереження рідкісних тварин та птахів зробили працівники зоопарків. Для реалістичного зображення тварин та птахів художники свідомо обирають художні засоби й техніку виконання.

А зараз ми з вами попрацюємо  над кросвордом. Коли ми з вами дамо правильні відповіді на запитання то дізнаємось як називається самостійний вид графіки з яким ми сьогодні будемо працювати.

Кросворд:

 

І

Л

Ю

С

Т

Р

А

Ц

І

Я

 

 

Ж

И

В

О

П

И

С

 

К

О

Л

А

Ж

 

С

К

У

Л

Ь

П

Т

У

Р

А

 

П

Е

Й

З

А

Ж

 

Н

А

Т

Ю

Р

М

О

Р

Т

 

 1

 2

 3

 4

 5

 6

 

  1. Картина, що пояснює зміст тексту.  (Ілюстрація)
  2. Один із видів образотворчого мистецтва; створення зображення на полотні, деревині, стіні за допомогою фарб.  (Живопис)
  3. Мистецтво створення зображення за допомогою клею та найрізноманітніших матеріалів.  (Колаж)
  4. Вид образотворчого мистецтва, в якому зображення, створене з металу, каменю або глини, має не уявний, а справжній об’єм.  (Скульптура)
  5. Зображення світу, що нас оточує.  (Пейзаж)
  6. Зображення неживих, нерухомих предметів, квітів, овочів, фруктів.  (Натюрморт)

Метод “Асоціація”.

- Діти, коли я говорю силует, з чим це у вас асоціюється?

(відповіді дітей)

D:\MyDoks\Мои рисунки\MP Navigator\2011_11_19\IMG_0034.jpgD:\MyDoks\Мои рисунки\MP Navigator\2011_11_19\IMG_0035.jpg

ІV. Повідомлення теми уроку.

У 18 ст. у Франції жив міністр фінансів Етьєн де Силует, на якого одним бідним художником була намальована карикатура у вигляді тіньового профілю. Малюнок усім дуже сподобався, і з того часу подібні до тіні контурні зображення стали називатися силуетом. Потім так назвали вид графічної техніки в образотворчому мистецтві, яка давала площинне однотонне зображення фігур і предметів. Сьогодні на уроці ми ознайомимося  із цим самостійним видом графічної техніки - силуетом.  Силует – це  одноколірне площинне зображення людини, тварини, предмета, намальоване або вирізане з паперу, тканини, дерева. Ось і ми виконаємо силуети птахів з дерева, а потім придамо їм чіткості та виразності, щоб як найліпше передати будову та характер моделі.

V. Вивчення нового матеріалу.

Птахи – дивовижні, прекрасні створіння. Адже вони можуть те, про що здавна мріяли люди. (Демонстрація картин на яких зображені птахи).

D:\MyDoks\Мои рисунки\MP Navigator\2011_11_19\IMG_0011.jpgD:\MyDoks\Мои рисунки\MP Navigator\2011_11_19\IMG_0010.jpgD:\MyDoks\Мои рисунки\MP Navigator\2011_11_19\IMG_0009.jpgD:\MyDoks\Мои рисунки\MP Navigator\2011_11_19\IMG_0008.jpgD:\MyDoks\Мои рисунки\MP Navigator\2011_11_19\IMG_0007.jpgD:\MyDoks\Мои рисунки\MP Navigator\2011_11_19\IMG_0013.jpgD:\MyDoks\Мои рисунки\MP Navigator\2011_11_19\IMG_0014.jpgD:\MyDoks\Мои рисунки\MP Navigator\2011_11_19\IMG_0023.jpgD:\MyDoks\Мои рисунки\MP Navigator\2011_11_19\IMG_0043.jpgD:\MyDoks\Мои рисунки\MP Navigator\2011_11_19\IMG_0042.jpgD:\MyDoks\Мои рисунки\MP Navigator\2011_11_19\IMG_0045.jpgD:\MyDoks\Мои рисунки\MP Navigator\2011_11_19\IMG_0047.jpg

D:\MyDoks\Мои рисунки\MP Navigator\2011_11_19\IMG_0046.jpgD:\MyDoks\Мои рисунки\MP Navigator\2011_11_19\IMG_0044.jpgD:\MyDoks\Мои рисунки\MP Navigator\2011_11_19\IMG_0021.jpgD:\MyDoks\Мои рисунки\MP Navigator\2011_11_19\IMG_0018.jpgптахи

Птахи вміють літати! Скільки сил витратило людство, щоб навчитися літати подібно до птахів: повітряні кулі й дельтаплани, дирижаблі й літаки, гелікоптери й ракети. У птахів є лише один, проте дивовижний інструмент для польоту, -  крила.

Скільки

ск

 

 

 

 

D:\MyDoks\Мои рисунки\MP Navigator\2011_11_20\IMG.jpgD:\MyDoks\Мои рисунки\MP Navigator\2011_11_20\IMG_0001.jpg

 

 

 

 

ск

Бесіда.

  • З яких частин складається птах?

(Відповіді учнів: голова, тулуб, шия, ноги, крила, дзьоб).

  • Якою є характерна відмінність птахів від інших представників тваринного світу?

(Відповіді учнів: тіло вкрите пір’ям).

Загадка:

  • Відгадавши загадку ми дізнаємося над силуетами яких птахів нам доведеться працювати.

Попищали, попищали,

Дружно просо, зернятка позбирали,

І до матері стрибочком

Жовті збіглися клубочки,

Заховались під крило,

Наче їх і не було.

Треба загадку кінчати,

Ці клубочки – то…  (циплята, каченята)

D:\MyDoks\Мои рисунки\MP Navigator\2011_11_19\IMG_0002.jpgD:\MyDoks\Мои рисунки\MP Navigator\2011_11_19\IMG_0003.jpgD:\MyDoks\Мои рисунки\MP Navigator\2011_11_19\IMG_0015.jpgD:\MyDoks\Мои рисунки\MP Navigator\2011_11_19\IMG_0012.jpg

D:\MyDoks\Мои рисунки\MP Navigator\2011_11_19\IMG_0027.jpgD:\MyDoks\Мои рисунки\MP Navigator\2011_11_19\IMG_0026.jpg

VІ. Практична робота.

  1. Творче завдання №1.

“Чарівна скринька”

В скриньці знаходяться шаблони з птахами: півень, качка, курча, гуска та інші.

Гра “Впізнай мене”.

Учні по черзі дістають по одному шаблону з “Чарівної скриньки” та відгадують кого нагадує їм даний шаблон.

D:\MyDoks\Мои рисунки\MP Navigator\2011_11_20\IMG_0001.jpgD:\MyDoks\Мои рисунки\MP Navigator\2011_11_20\IMG_0002.jpgD:\MyDoks\Мои рисунки\MP Navigator\2011_11_20\IMG.jpgD:\MyDoks\Мои рисунки\MP Navigator\2011_11_20\IMG_0003.jpg

  • Оберітьсобі шаблон-силует птаха якого ви будете виконувати на сьогоднішньому уроці. Обведіть шаблон-силует на дереві після чого випиляйте його.

D:\MyDoks\Мои рисунки\MP Navigator\2011_11_25\IMG.jpgD:\MyDoks\Мои рисунки\MP Navigator\2011_11_25\IMG_0001.jpg

D:\MyDoks\Мои рисунки\MP Navigator\2011_11_25\IMG_0002.jpgD:\MyDoks\Мои рисунки\MP Navigator\2011_11_25\IMG_0003.jpg

  1. Індивідуальна робота за творчим завданням №1.
  • Перед початком роботи слід  повторити  “Правила випилювання лобзиком”.
  • Під час виконання роботи учитель трудового навчання стежить за роботою учнів і за потреби допомагає.
  1. Фізкультхвилинка.

Пісня “Танок маленьких каченят”

  1. Творче завдання №2.
  • Перед початком малювання давайте ще раз уважно розглянемо зображення птахів. Поверхню тіла птахів вкриває пір’я.  Пір’їнки щільно вкривають усе тіло птаха в напрямку від голови до хвоста. На голові та черевці пір’я маленьке, на крилах та хвості – велике, та часто яскраво забарвлене.
  • Вам необхідно буде самостійно обрати техніку виконання малюнка, але так, щоб обрана вами техніка дозволила намалювати птаха як найбільш реалістично.

 

D:\MyDoks\Мои рисунки\MP Navigator\2011_11_19\IMG_0037.tifD:\MyDoks\Мои рисунки\MP Navigator\2011_11_19\IMG_0038.jpgD:\MyDoks\Мои рисунки\MP Navigator\2011_11_19\IMG_0041.tifD:\MyDoks\Мои рисунки\MP Navigator\2011_11_19\IMG_0039.jpg

  1. Індивідуальна робота №2.

- Під час виконання роботи учитель образотворчого мистецтва стежить за роботою учнів і за потреби допомагає.

- Під час виконання роботи звучить аудіозапис “Пташині голоси”.

VІІ. Підбиття підсумків.

  1. Обговорення виконаних робіт.

(Вчитель пропонує учням розглянути роботи один одного та визначити їх переваги і недоліки. Виявляючи помилку, учень має запропонувати свій варіант її виправлення.)

  1. Із робіт  створити виставку “Пташине коло”.
  2. Підсумок уроку.

- Про що говорили і де побували ми сьогодні на нашому уроці?

- Що нового ви дізналися?

- Над чим примусив вас замислитися наш урок?

Сьогодні ви познайомилися ще з одним самостійним видом  графічної техніки  – силуетом. Хоч на короткий час ви знову стали майстрами, ваша уява літала по чудовій країні  мистецтва. Успіхів вам і хай ніколи у вас не зникає бажання творити красу. Отже, сьогодні ви дещо згадали, дечого навчились та отримали оцінки за свою роботу.

(Оцінити словесно роботу учнів на уроці)

-  Ви сьогодні були молодці, всі гарно працювали на уроці, сподіваюсь, ви будете  пам’ятати про те, чого навчилися на сьогоднішньому уроці і наш урок стане у пригоді вам в подальшому житті.

- Учись любити все навколо себе:

Траву і квіти, кущик, деревце,

Жучка і пташку, і блакитне небо,

І синьооке чисте джерельце.

Усе прийшло на білий світ, щоб жити,

Щоб дарувати радість і красу,

Учися дивувати і любити

Чистеньку, мов перлиночка росу.

 

docx
Додано
22 лютого 2020
Переглядів
1391
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку