Контрольна робота № 1 з мовної теми «Вступ. Повторення вивченого в початкових класах. Текст. Речення. Слово» (тестові завдання). 5 клас за програмою Держстандарту(оновлена)
А) аудіювання, читання, говоріння, письмо; Б) переказ , твір, читання мовчки, аудіювання;
В) говоріння, читання вголос, усний твір, письмо; Г) переказ, аудіювання, читання, говоріння.
2. Мовленнєве спілкування може бути: (1бал)
А) усне й звукове, монологічне й діалогічне; Б) усне й писемне, монологічне й діалогічне;
В) зорове й слухове, писемне й усне; Г) монологічне й діалогічне, переказ, аудіювання.
3. Мета спілкування спілкування полягає: (1бал )
А) отриманні інформації; в обміні досвідом;
Б) отриманні позитивного настрою;
В) отриманні грошового переказу;
Г) вмінні горовити.
4. Вкажіть рядок, де перераховані основні правила спілкування: (1бал)
А) ввічливість, привітність,
Б) уважність до співрозмовника, стриманість, тактовність
В) привітність, доброзичливість, уважність до співрозмовника, тактовність
Г) ввічливість, привітність, доброзичливість, уважність до співрозмовника, стриманість, тактовність.
5.Текст складається з : (1бал)
А) плану, вступу, кінцівки; Б) основної частини, зачину, тези;
В) теми, мікротеми,слів автора; Г) вступу(зачину), основної частини, кінцівки.
6. План тексту потрібен для того, щоб: (1бал )
А) зрозуміти відомості про автора; Б) визначити тему та мікротему;
В) визначити найважливіше та зазначити послідовність дій; Г) визначити головних героів.
7.Прочитайте текст і визначіть, до якого типу він належить: ( 1 бал)
Серед зими потепліло, пішов дощ, а потім знову замерзло. Вкрилися льодом дерева, зледеніли шишки на ялинках. Немає чого їсти дятлові: стукає об лід, а до кори не достукається. Б’є дзьобом шишку, а зернятка не вилущуються. Сів дятел на ялині й плаче. Падають гарячі сльози на сніг, замерзають.
Дивиться білка з дупла — дятел плаче. Стриб, стриб, прибігла до дятла.
— Чого це ти, дятле, плачеш?
— Немає чого їсти, білочко.
Жаль стало білочці дятла. Винесла вона з дупла велику ялинкову шишку. Поклала між стовбуром і гілкою. Сів дятел біля шишки та й ну її молотити дзьобом.
А білочка сидить біля дупла й радіє. І білченята в дуплі радіють. І сонечко в небі радіє
(В. Сухомлинський).
8. З поданих речень побудуй текст: (1 бал)
Хотів, мабуть, теж напитися та й перекинув глечик. Йшла дівчина, йшла та по дорозі сіла відпочити, а глечик поставила біля себе на землі. Коли той глечик перекинувся, то з нього вилетіло сім великих зірок і восьма маленька, та й поставали на небі. Коли в той час де не взявся собака.
9. До поданого тексту скласти назву та простий план (2бали)
Жила в одному з сіл на Чернігівщині звичайна козацька родина. Виростав у тій сім'ї хлопець з незвичайним голосом. Депутація з Петербурга, що відбирала співаків для царського хору, звернула на нього увагу. Так Олексій Розум потрапив до столиці імперії.
В юнака закохалася велика княгиня Єлизавета. Хоча юнак не був дворянином, кохання виявилося сильнішим за станові забобони. Незважаючи на все це, майбутня імператриця потай обвінчалася з учорашнім селюком.
Шлюб приховували досить довго, хоча Олексій Розум вже не був рядовим співаком царського хору. Коли ж Єлизавета стала повновладною правителькою Росії, козак Розум став графом Розумовським...
Молодшого брата царициного чоловіка згодом було проголошено гетьманом України.
Дарма, що доля піднесла братів Розумовських на недосяжну висоту, пихатими й чванькуватими вельможами вони не стали. Історики стверджують, що обидва вирізнялися високою освіченістю, скромною та спокійною вдачею.
(129 слів) (За М. Слабошпицьким)
10. Заповніть подану таблицю, використовуючи поданий текст. (2бали)
Тематичні речення |
Ключові слова |
|
|
|
|
|
|
|
|