Даний матеріал включає авторський урок узагальнення з курсу «Вступ до історії» 5 клас. Урок складено згідно формування ключових компетентностей за новою програмою 2017р..
Вміщений в посібнику матеріал можуть використовувати вчителі історії.
Тема уроку: Джерела до вивчення історії.
Мета: закріпити знання учнів з теми,виявити і оцінити реальний рівень знань учнів; розвивати ключові компетентності (обізнаність та самовираження у сфері культури, соціальна і громадянська); виховувати навички само оцінювання,шанобливе ставлення до пам’яток історії.
Тип уроку: контролю і корекції знань, умінь і навичок у формі змагання.
Обладнання: аркуші з кросвордом,ілюстрації археологічних знахідок, ручки.
Хід уроку
І. Організаційна частина.
Підготовка до уроку.
ІІ. . Оголошення теми, мети уроку.
ІІІ. Перевірка знань і умінь.
Урок проводиться у формі змагання між двома командами. Команди формуються з учнів з різним рівнем знань.
1 завдання. Вікторина. Хто більше дасть правильних відповідей. Право відповіді має та команда, яка першою підняла руку. Правильна відповідь - 1 бал.
2 завдання. Відгадай кросворд. За кожну правильну відповідь – 1 бал.
3 завдання. Відтворити життя давніх людей за археологічною знахідкою.
Назвати види історичних джерел, що тут зустрічаються.( подається по 1 малюнку
командам).
4 завдання. Гра «Палеограф».
Досить часто палеографам доводиться працювати з ушкодженими текстами. Допоможіть відновити текст, користуючись підказками.
Народи, що мешкали на півдні,для письма використовували ________, зарослі якого досить часто зустрічалися на узбережжі річок. Писали і на глиняних табличках, проте вони могли легко _______. А наші предки для письма вміло використовували кору ______________, а пізніше ________, з яких виготовляли пергамент. Важливі документи зберігалися в _______.
(Пергамент, папірус, архів, розмокнути, розбитися, музей, телячі шкіри, клена, берези)
ІУ. Підбиття підсумків уроку.
Капітани команд разом з учителем виставляють оцінки учням.