Урок «Контрольна робота (диктант)»

Про матеріал

Урок у 7 класі.

Мета: оцінити рівень орфографічної та пунктуаційної грамотності семикласників: правильно писати слова на вивчені орфографічні правила та слова, визначені для запам'ятовування; ставити розділові знаки відповідно до опрацьованих правил пунктуації; виявити орфографічні й пунктуаційні помилки, на ліквідацію яких слід звернути особливу увагу; перевірити якість оформлення роботи (охайність, акуратність, каліграфія, дотримання червоного рядка, відсутність виправлень); здійснити перевірку здатності учнів сприймати незнайомий текст, розуміти його, запам'ятовувати фактичний зміст, тему й основну думку тощо; виховувати любов до мови, відповідальність за результати власної праці.

Тип уроку: урок оцінювання навчальних досягнень учнів.

Перегляд файлу

Предмет _______________________ Клас ___ Урок № ___  Дата___/___/___  

 

Прізвище вчителя __________________

 

 

 

 

 

Тема уроку: «Контрольна робота (диктант)»

Мета: оцінити рівень орфографічної та пунктуаційної грамотності семикласників: правильно писати слова на вивчені орфографічні правила та слова, визначені для запам’ятовування; ставити розділові знаки відповідно до опрацьованих правил пунктуації; виявити орфографічні й пунктуаційні помилки, на ліквідацію яких слід звернути особливу увагу; перевірити якість оформлення роботи (охайність, акуратність, каліграфія, дотримання червоного рядка, відсутність виправлень); здійснити перевірку здатності учнів сприймати незнайомий текст, розуміти його, запам’ятовувати фактичний зміст, тему й основну думку тощо; виховувати любов до мови, відповідальність за результати власної  праці.

Тип уроку:  урок оцінювання навчальних досягнень учнів.

Обладнання уроку: зошити для контрольних робіт, текст диктанту.

Методика та прийоми проведення уроку: контроль і самоконтроль, самостійна робота, «вільний мікрофон».

 

 

 

 

 

 

 

 

План уроку:

  1. Організаційний момент.
  2. Ознайомлення семикласників із темою, метою і завданнями уроку.
  3. Мотивація навчальної діяльності учнів.
  4. Написання контрольного диктанту.
  5. Відповіді на запитання, що виникли у школярів під час написання контрольного диктанту.
  6. Підсумок уроку.
  7. Домашнє завдання.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Уже дзвінок нам дав сигнал:

Працювати час настав.

Тож і ми часу не гаймо.

Роботу швидше починаймо.

ІІ. Ознайомлення семикласників із темою, метою і завданнями уроку.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Ознайомлення учнів із критеріями оцінювання контрольного диктанту. Проведення інструктажу щодо написання диктанту.  

  1. Написання контрольного диктанту.
    1.        Перше читання тексту контрольного диктанту

Школярі під час першого слухання тексту диктанту сприймають його зміст, звертають увагу на наявність вивчених пунктограм, визначають слова, значення яких не зрозуміли у процесі сприймання.

Тюльпани

Немає в степу ні швидкоплинних річок, ні високих гір, ні непрохідних лісів. Зате є рівнина і простір горизонту. На перший погляд здається, що тут дуже нудно й нецікаво. Але якщо побачиш степ навесні, коли цвітуть червоні, жовті й білі тюльпани, то ніколи не скажеш, що він нудний. А як по-особливому пянко пахнуть тюльпани!

Ось уявіть собі таку картину: яскраві духмяні квіти, величезне бездонне блакитне небо, безмежний простір і лагідний, теплий вітер…  Весна в степу – це таки диво! Та й пекуче сонце влітку, і снігові заметілі взимку, і навіть осіння негода – все подобається людям, які живуть тут. Для них, мабуть, немає кращого краю, тому що це – Батьківщина. Рідний край кожній людині найдорожчий, найкращий, і не заміниш його нічим. Тут душа радіє і промовляє: «Я люблю цю землю!» (З кн. «По рідній країні», 125 слів).

  1.        Повторне читання тексту диктанту вчителем окремими частинами і його написання учнями.
  2.        Заключне читання тексту диктанту вчителем і самоперевірка учнями написанного.
  3.        Учні здають зошити для контрольних робіт.
  1. Відповіді на запитання, що виникли у школярів під час написання контрольного диктанту.
  2. Підсумок уроку.
  1. Що для вас було важким у диктанті?
  2. Написання яких слів або розстановка яких розділових знаків викликали у вас труднощі?
  1. Домашнє завдання.
  1. Повторити § 33-43 (стор. 144-189).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тюльпани

Немає в степу ні швидкоплинних річок, ні високих гір, ні непрохідних лісів. Зате є рівнина і простір горизонту. На перший погляд здається, що тут дуже нудно й нецікаво. Але якщо побачиш степ навесні, коли цвітуть червоні, жовті й білі тюльпани, то ніколи не скажеш, що він нудний. А як по-особливому пянко пахнуть тюльпани!

Ось уявіть собі таку картину: яскраві духмяні квіти, величезне бездонне блакитне небо, безмежний простір і лагідний, теплий вітер…  Весна в степу – це таки диво! Та й пекуче сонце влітку, і снігові заметілі взимку, і навіть осіння негода – все подобається людям, які живуть тут. Для них, мабуть, немає кращого краю, тому що це – Батьківщина. Рідний край кожній людині найдорожчий, найкращий, і не заміниш його нічим. Тут душа радіє і промовляє: «Я люблю цю землю!» (З кн. «По рідній країні», 125 слів).

 

 

docx
Додано
28 червня 2018
Переглядів
3244
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку