Урок. Українська література. 6 клас.
Тема: контрольна робота. Л.Глібов. Байки "Муха і бджола","Щука".
Мета: виявити рівень знань, умінь та навичок учнів із метою контролю, розвивати пам’ять, уміння зосереджуватись, логічне та образне мислення, зв’язне мовлення; виховувати наполегливість, працьовитість, життєвий оптимізм.
Теорія літератури: гумор, сатира, байка, алегорія, мораль.
Хід уроку
І. Мотивація навчальної діяльності учнів. Оголошення теми і мети уроку.
Ми разом з вами багато чого навчилися, зрозуміли; вам полюбилисягерої вивчених творів, з якими ми всі разом сумували і раділи, переживали різні пригоди. Кожен із вас має якусь думку щодо прочитаного, треба лише зуміти висловити її, аргументувати, довести, спираючись на текст твору та власні спостереження за життям. Це й буде завданням нашої сьогоднішньої контрольної роботи.
ІІ. Основний зміст роботи.
- Інструктаж щодо виконання тестових завдань.
- Виконання учнями контрольної роботи.
ТЕСТ.
а) байка;
б) казка;
в) пісня.
2. Відображення смішного в життєвих явищах і людських характерах у доброзичливому, жартівливому тоні називають...
а) гумором;
б) сатирою;
в) мораллю.
а) треба бути працьовитим;
б) треба вміти спілкуватися з людьми;
в) треба любити природу.
4. У байці Л.Глібова "Муха і бджола" автор порівнює Муху з....
а) бджолою;
б) голубкою;
в) панночкою.
5. У байці "Муха та Бджола" засуджуються
а) ледарі, які хизуються нікчемним життям;
б) крадії;
в) позбавлені таланту люди.
6. У байці "Щука" Л.Глібов викриває
а) поведінку Щуки;
б) несправедливий суд, продажних суддів, хабарництво;
в) нікчемність ослів, їхній поганий характер.
7. Бумагу в суд на Щуку подали за те, що вона нібито
а) нікому в ставку не давала життя;
б) погано говорила про суддів;
в) ображала русалок.
8. Яке було перше покарання для Щуки …
а) відрубати їй голову;
б) повісити на вербі;
в) викинути у річку.
9. Хто були судді у байці "Щука"?
а) осли, шкапа, цапи;
б) ведмідь, рак, щука;
в) рак, шкапи, ведмідь.
10. Зображення рис характеру людини за допомогою образів тварин, рослин, явищ природи тощо - це
а) уособлення;
б) персоніфікація;
в) алегорія.
11. Із якого твору Л.Глібова рядки:
"Чи справді так було, чи, може, хто збрехав
(Хто ворогів не мав!), -
А все-таки катюзі,
Як кажуть, буде по заслузі..."?
а) "Муха й Бджола";
б) "Жаба й ВІл";
в) "Щука"
12. Якої байки Л.Глібова стосується таке прислів'я: "Без труда - нема плода?"
а) "Щука";
б) "Муха й бджола";
в) "Лебідь, Рак і Щука".
ІІІ. Підбиття підсумків. Вправа «Мікрофон».
- Я вважаю, що матеріал вивченої теми я засвоїв ( засвоїла) …