Тема. Контрольна робота. Словосполучення. Речення. Головні й другорядні члени речення (тестові завдання).
- перевірити знання учнів про головні й другорядні члени речення;
- розвивати вміння школярів виконувати тестові завдання; працювати самостійно; логічне мислення; мовленнєві навички;
Тип уроку: урок перевірки знань та навичок учнів.
II. МОТИВАЦІЯ ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.
ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ
І варіант
а) після концерту
б) прикрасили ялинку
в) Бігають діти
г) перед телевізором
а) Біля молодої яблуні
б) Прищеплений до яблуні
в) Поливають яблуні
г) Намалював яблуню
а) Вибачте мені, повідомили учнів
б) Старший від мене, позбавитися звички
в) Сміялися над ним, пішов по хліб
г) Говорили німецькою мовою, ходили по класах
а) Намагайтеся запам’ятовувати прочитане
б) Обов’язково треба пити фруктові соки
в) Як визначити сторони горизонту за компасом?
г) Будь ласка, допоможіть принести речі
а) Намети вони поставили на маленькому острівці
б) Цей самокат змайстрував хлопчик
в) Про літній табір мені нагадує твій подарунок
г) Ці пейзажі намалював відомий художник
а) Вода в озері стала холодною
б) Книжка була цікава
в) Сестра не буде заперечувати
г) Діти кинулись бігти
7. Укажіть речення, в якому правильно поставлено розділові знаки.
а) Квітуча гілка каштана – то символ Києва
б) Дружба це – велика сила
в) Лікарська ромашка – є ефективний протизапальний засіб
г) Степовий край – багатий на чорноземи
а) Хлопчик кинувся бігти
б) Зацвіли абрикоси й персики
в) Повільно походжають лелеки
г) Погода видалася чудова
Члени речення
1 – підмет
2 – присудок
3 – додаток
4 - означення
Приклади речень
а) Кожна пора року в мішаному лісі неповторна.
б) Є в Карпатах і корисні копалини
в) Виростеш ти, сину, вирушиш в дорогу
г) Врода дівчини вразила козака
д) Ластівка звили під стріхою гніздечко.
10. Складіть речення за поданою схемою.
11. Підкресліть у реченні головні та другорядні члени речення.
Перший дзвінок радісно зібрав дітей на подвір’ї школи.
ІІ варіант
Словосполучення. Речення. Головні та другорядні члени речення
а) овочі та фрукти
б) щебечуть пташки
в) намалювати лисенятко
г) через необережність
а) під столітнім дубом
б) виготовив з дуба
в) посадити дуб
г) прилетів до дуба
а) виконав на замовлення, розкласти по полицям
б) доглядали кроликів, хворий на грип
в) приїхали за цукерками, кращій за всіх
г) дякую вас, відповів російською мовою
а) Цей клоун дуже смішний.
б) Розкажи про своїх друзів
в) Спостерігай за поведінкою тварин.
г) Ти вживаєш ліки?
а) Город ми скопали восени.
б) Спортивний інвентар вони підготували заздалегідь.
в) Це завдання виконав учень п'ятого класу.
г) Комп'ютер відремонтує мій тато.
6. Укажіть речення, в якому правильно визначено присудок.
а)3 часом стебло стало товщим.
б) Звірятко стало на задні лапки.
в) Дівчинка вже вміє готувати різні страви.
г) Учні зможуть розв'язати цю задачу.
а) Калина – то символ родинного щастя
б) Дятел це – санітар лісу
в) Євразія – є найбільший за площею материк
г) Крильця в метелика – різнобарвні, яскраві
а) Яблука червоні й запашні
б) Діти будуть гуляти
в) Ластівки звили гніздечко
г) Хлопчик уміє плавати
Члени речення
1 – підмет
2 – присудок
3 – додаток
4 - означення
Приклади речень
а) Легко кружляють за вікном білі сніжинки
б) Вони нагадують нам про веселі зимові свята
в) Скоро ти прикрашатимеш новорічну ялинку
г) На гілочках ялинки засяють різнокольорові вогники
д) Новорічне свято прекрасне, незабутнє.
10. Складіть речення за поданою схемою.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11. Підкресліть у реченні головні та другорядні члени речення.
Останні листочки тихо і спокійно опускалися на холодну землю.
IV. ПІДСУМОК УРОКУ
Рефлексія
Які завдання були важкими? Чому? З якими завданнями впоралися легко?
Індивідуальне завдання з повторення вивченого.