Розробка містить 3 варіанта контрольної роботи з теми "Основи та солі". В кожному варіанті завдання є рівневими з відповідним оцінюванням. Завдання різних форм - у формі тесту, на встановлення відповідностей та відкритої форми. Завдання відкритої форми дають змогу не лише оцінити вивчення навчального матеріалу, а й визначити здатність учнів логічно мислити в рамках даної теми.
Тема: Контрольна робота з теми «Хімічні зв’язки»
Навчальна мета: перевірити та оцінити рівень засвоєння теоретичних знань з теми та уміння виконувати завдання різної форми по даній темі.
Розвивальна мета: розвивати вміння логічно мислити, оптимально використовувати та розподіляти час на виконування завдань.
Виховна мета: виховувати зосередженість під час виконання письмової роботи.
Тип уроку: урок контролю знань.
Форма роботи: письмова робота
Обладнання: Періодична система хімічних елементів Д. І. Менделєєва, картки із завданнями.
Клас_______Прізвище, ім’я, по-батькові____________________Дата__________Варіант І
Контрольна робота «Хімічний зв’язок»
1 рівень (кожне питання по 0,5 бала)
1. Вкажіть, енергія якого зв’язку найменша:
а) металічного б) йонного в) водневого г) ковалентного
2. Визначіть порядок зв’язку у молекулі N2:
а) одинарний б) подвійний в) потрійний г) кратний
3. Вкажіть тип орбіталей атомів Н і Сl, які перекриваються при утворенні молекули НСl:
а) s i s б) s i p в) p i p г) p i s
4. Вкажіть формули речовин з ковалентним неполярним типом зв’язку:
а) PH3 б) Cl2 в) CaCl2 г) P4
5. Вкажіть речовину, в якій хімічний зв’язок найменш полярний:
а) HI б) HF в) H2S г) NH3
6. Вкажіть характерні фізичні властивості для атомних ґраток:
а) висока твердість в) розчинність у воді
б) пластичність г) леткість
2 рівень (кожне питання по 1,5 бала)
1. Встановіть відповідність між речовинами і типами зв’язків:
а) вольфрам 1) йонний
б) алмаз 2) ковалентний полярний
в) амоніак 3) ковалентний неполярний
г) калій йодид 4) металічний
2. Порівняти будову молекули О2 і Н2О. Зробити висновки.
3. Пояснити механізм утворення йону гідроксонію.
4. Чи відрізняється позитивний іон від нейтрального атома? Якщо так, то чим саме? (пояснити з точки зору будови атома).
3 рівень (питання 3 бала)
1. Визначити тип хіміного зв’язку в наведених речовинах. Скласти схеми утворення цих зв’язків: K2S, F2, BeS, H2S.
Клас_______Прізвище, ім’я, по-батькові____________________Дата_________Варіант ІІ
Контрольна робота «Хімічний зв’язок»
1 рівень (кожне питання по 0,5 бала)
1. Вкажіть, енергія якого зв’язку найбільша:
а) металічного б) йонного в) водневого г) ковалентного
2. Визначіть порядок зв’язку у молекулі О2:
а) одинарний б) подвійний в) потрійний г) кратний
3. Вкажіть тип орбіталей атомів F, які перекриваються при утворенні молекули F2:
а) s i s б) s i p в) p i p г) p i s
4. Вкажіть формули речовин з йонним типом зв’язку:
а) H2О б) NaF в) KI г) NH3
5. Вкажіть речовину, в якій хімічний зв’язок найбільш полярний:
а) HCl б) PH3 в) NH3 г) H2S
6. Вкажіть характерні фізичні властивості для йонних ґраток:
а) висока твердість в) електропровідність в розплавах
б) пластичність г) леткість
2 рівень (кожне питання по 1,5 бала)
1. Встановіть відповідність між речовинами і типами ґраток:
а) SiO2 1) йонна
б) Ni 2) молекулярна
в) KB4 3) атомна
г) F2 4) металічний
2. Порівняти будову молекули N2 і NН3. Зробити висновки.
3. Пояснити механізм утворення CH4 (гібридизація).
4. Чи відрізняється негативний іон від нейтрального атома? Якщо так, то чим саме? (пояснити з точки зору будови атома).
3 рівень (питання 3 бала)
1. Визначити тип хіміного зв’язку в наведених речовинах. Скласти схеми утворення цих зв’язків: CF2, Fe2O3, Br2, HCl.
Клас_______Прізвище, ім’я, по-батькові____________________Дата_________Варіант ІІІ
Контрольна робота «Хімічний зв’язок»
1 рівень (кожне питання по 0,5 бала)
1. Вкажіть, як змінюється міцність зв’язку у ряді молекул F2 – O2 – N2:
а) зменшується в) зростає
б) не змінюється г) зменшується, а потім зростає
2. Визначіть порядок зв’язку у молекулі Cl2:
а) одинарний б) подвійний в) потрійний г) кратний
3. Вкажіть тип орбіталей атомів Н, які перекриваються при утворенні молекули Н2:
а) s i s б) s i p в) p i p г) p i s
4. Вкажіть формули речовин з ковалентним полярним типом зв’язку:
а) Br2 б) H2S в) PH3 г) KCl
5. Вкажіть характерні фізичні властивості для речовин з металічним зв’язком:
а) прозорість в) теплопровідність
б) пластичність г) леткість
6. Вкажіть характерні фізичні властивості для молекулярної ґратки:
а) добра розчинність у воді в) низька теплопровідність
б) пластичність г) леткість
2 рівень (кожне питання по 1,5 балу)
1. Встановіть відповідність між фізичними властивостями і типами ґраток:
а) електропровідність розчину 1) йонний
б) леткість 2) молекулярна
в) висока твердість 3) атомна
г) ковкість 4) металічний
2. Порівняти будову молекули Cl2 і NaCl. Зробити висновки.
3. Пояснити механізм утворення зв’язків в молекулі CO.
4. В чому різниця між позитивно зарядженим і негативно зарядженим іоном (пояснити з точки зору будови атома).
3 рівень (питання 3 бала)
1. Визначити тип хіміного зв’язку в наведених речовинах. Скласти схеми утворення цих зв’язків: Na2O, PCl3, CuO, H2.