Урок-подорож "Країною раціональних чисел"

Про матеріал
Конспект урок-подорожі "Країною раціональних чисел"містить завдання для роботи учнів на станціях,різні форми роботи учнів,виховує патріотизм.
Перегляд файлу

Математика 6 клас

Тема: Урок-подорож Країною раціональньних чисел.

Мета: закріплення навичок учнів виконувати всі дії  над раціональними числами в процесі розв’язування різноманітних вправ; сприяти розвитку логічного мислення, обчислювальних навичок, математичної мови, формувати інтерес до знань; виховувати активність, увагу, наполегливість.

Обладнання: картки з завданнями, математичне лото,презентація.

ХІД  УРОКУ:

І. Організаційний момент.

Сьогодні в нас буде трішки незвичайний урок.  Сьогодні ми з вами відправимося у захоплюючу подорож КРАЇНОЮ РАЦІОНАЛЬНИХ ЧИСЕЛ ,де ми поринемо у хвилі цікавих завдань під вітрилами невирішених проблем Протягом уроку ми будемо з вами  розв'язувати завдання, що передбачають: знаходження моду­ля числа; порівняння раціональних чисел; додавання, відніман­ня, множення і ділення раціональних чисел; обчислення значень числових виразів, що містять додатні і від'ємні числа; розкрит­тя дужок, зведення подібних доданків . А девізом нашого уроку будуть ось такі слова відомого грецького філософа Аристотеля:

«Розум полягає не лише в знаннях,але й у вмінні застосувати ці знання» 

 І.Організаційний момент.

 Тож давайте відкриємо зошити ,запишимо число,класна робота ,тему уроку «Дії над раціональними числами».  (Слайд 1)

Перш ніж розпочати нашу подорож,давайте відгадаємо таку загадку:

 Нам ці числа вже відомі

Цілі і дробові,

Від’ємні і додатні,

І звуться вони ….. (раціональні).

 

Отже,В Країну раціональних чисел ми вирушаєм

По стежці прикладів й задач

У добрий путь,у добрий час,

Раціональні числа вже чекають нас!

А подорожувати ми з вами будемо за таким маршрутом:

Станції: «Теоретична»

«Галявина усної лічби»

»Узлісся уважних»

«Місто рівнянь»

«Палац Здоров`я”

«Галявина відпочинку»

« Обчислювальна»

«Історична»

«Підсумкова»

    Працюючи ,ви будете оцінювати себе. У кожного на партах є лист оцінювання,де на кожному з маршрутів вказана максимальна кількість балів,яку ви можете отримати,виконавши правильно всі завдання.

  Перед початком подорожі перевіримо як ви виконали домашнє завдання.

Взаємоперевірка домашнього завдання.

Перевірка домашнього завдання:

№1122.                                              №1124(2)

1)х=0,9                                 1)-12,16: (-0,4)=30,4                             

2)у=-0,3                               2)4,62: (-0,3)=-15,4

3)х=6                                 3)30,4-15,4=15

4)в=-                                 4)15×(-2,4)=-36

 5)-36-93,7=-129,7

 

Станція 1.»Теоретична»

Давайте пригадаємо, що ми знаємо про раціональні числа та дії над ними.

Слайд №3

«Мікрофон»

  1. Які числа називаються раціональними?
  2. Що називається модулем числа?
  3. Яким числом є модуль?
  4. Як додати два від’ємних числа?
  5. Як знайти суму двох чисел з різними  знаками?
  6. Чому дорівнює сума двох протилежних чисел?
  7. Як від одного раціонального числа відняти інше?    
  8. Як помножити два від`ємні числа?
  9.  Як помножити два числа з різними знаками?
  10. Що таке коефіцієнт?
  11. Які доданки називаються подібними?
  12. Як звести подібні доданки?
  13.  Сформулюйте правила розкриття дужок
  14.  Сформулюйте правило ділення раціональних чисел.

Наступна станція «Галявина усної лічби»

1.Назвати модулі чисел,числа протилежні даним:

-3,5;6,9;-13,1;11;-8,7;9,01;0

2.Назвати усі цілі розв`язки  нерівності:

-3,2≥х≤1,7 ;  -2,1≥у≤2

3.Виконати додавання:

-7+(-4,7); 13+(-19); -21+6; -32+65; -12+(-8)

4.Виконати віднімання:

-12-13;17-19;-9-11;-10-16; 22-24

5.Виконати множення:

-4×(-1,2); -2,5×(-4) ; 26×(-0,2) ; 1,3×(-3)

6.Виконати ділення:

-12:3 ; 2,4:(-6);-: ;-10:

7.Обчисліть зручним способом:

-25×106×(-4) ; -4×(-81)×25; ×(-8)×(-)

8.Спростити,назвати коефіцієнт:

-а×24в; 7х×(-0,8); -5х ×(- 1,2у)

9.Розкрити дужки:

2(3х-4) : -4(2у+3)

10.Звести подібні доданки:

4х-13х+12х-х;  -2у+5у-6у+2у

Молодці!

Наступна станція »Узлісся уважних»

Попрацюємо в парах за картками ,відгадаємо  закодоване слово. І послухайте ось таку пораду:

Будь уважним,не спіши!

Вірно знаки ти пиши.

Потім множ ти чи діли,

Додавай чи віднімай,

Буде правильно завжди!

 

Картка№1                        -13,2       З

3,2×(-6)-7,8 : (8,8-10,1)

Картка№2                         -11,4      Н

2,3×(-8)-9,8 : (6,7-8,1)

Картка№3                         -26,4      А

4,2×(-7)-9,3 : (5,8-8,9)

Картка№4                        -24,1      К

4,3×(-7) -9,6 : (9,2-10,8)

Станція  «Місто рівнянь»

Попрацюємо в парах ,відкриємо закодоване слово

Картка№1   

7х-6х-5х=-2,8      х=0,7       У

Картка№2  

2х-5х+х=-1,2        х=0,6     К

Картка№3  

-2х+3х-6х=1,5      х=-0,3    Р

Картка№4  

-3а+10а-а=-2,4    а=-0,4      А

Картка№5   

-в+3в-5в=-2,7      в=0,9        Ї

Картка№6  

у+12у-5у=-6,4    у=-0,8      Н

Картка №7 

5х-6х+8х=-1,4     х=-0,2               А

Вчитель:

    Пам`ятайте,діти, ви - майбутнє України. Тож своїми знаннями,працею примножуйте її культуру,своїми здобутками славте її. Будьте гідними своїх предків,бережіть волю і незалежність України , поважайте свій народ,його мову та традиції. Шануйте себе і свою гідність. Будьте справжніми патріотами своєї держави Україна.

Наступна станція «Палац Здоров`я”

Учневі 6 класу  необхідно протягом дня споживати продукти харчування тваринного походження. Нам потрібно розрахувати ,скільки за день учень повинен вживати молока,м`яса, сиру, якщо сиру в 5 разів  менше,  чим м`яса, а м`яса в 3 рази менше,чим молока. Вся денна норма складає 420грам.

Розв`язок:

Сир-х

М`ясо-5х

Молоко-15х

Х+5х+15х=420

21х=420

Х=20 ,5х=100, 15х=300

   Тож  пам`ятайте , що « Здоров`я-найвищий скарб». І нашій державі потрібна сильна і здорова молодь. Головним чином здоров’я залежить від способу життя людини, її духовності, світогляду, ставлення до власного здоров’я та до інших людей і природи.

Наступна станція  «Галявина відпочинку»

Зараз ми трішечки відпочинемо, проведемо невеличку фізкультхвилинку, але часу гаяти даремно не будемо, а керуватимемось єдиним правилом: якщо твердження сказане мною правильне – підніміть руки догори, якщо хибне – перед собою. Починаємо!

1)Число 0 - додатнє число.

2)Модуль числа -7 дорівнює 7.

3)Сума двох від`ємних чисел є число додатнє.

4)Модуль від`ємного числа є число від`ємне.

5)Добуток двох від`ємних чисел є число додатнє.

6)Добуток чисел з різними знаками є число додатнє.

7)Добуток трьох від`ємних чисел є число від`ємне.

8)Частка двох чисел з однаковими знаками є число  від`ємне.

9) Частка двох чисел з  різними  знаками є число  від`ємне.

- Молодці! Рухаємося далі і продовжуємо нашу подорож!
Наступна станція « Обчислювальна»

А зараз попрацюємо з підручником. Відкрили підручники стр.

№ 1125

Наступна станція  «Історична»

Гра «Математичне лото»

1.4х=-5           х=-1,25

2.-3х=-          х=

3.х: (-0,5)=7    х=-3,5

4.-1,7х=-5,1     х=3

5.-2,1-х=-3,4      х=1,3

6.х+7,5=-3,8        х=-11,3

  Ви отримали невідомий портрет .Вам було дано творче завдання:знайти із різноманітних джерел хто вперше відкрив від`ємні числа.

Учень : Виконувати  дії з додатними і від'ємними числами люди навчилися ще до нашої ери. Індійські математики уявляли собі додатні числа як «майно», а від'ємні числа як «борги».

Вчитель : Ось як індійський математик Брахмагупта (VII ст.) викладав деякі правила виконання дій з додатними і від'ємними числами:

«Сума майна і майна є майно».

«Сума двох боргів є борг».

«Сума майна і боргу дорівнює їх різниці».

«Добуток двох майн або двох боргів є майно».

«Добуток майна та боргу є борг».

Перекладіть, будь ласка, давньоіндійські правила на сучасну мову.

Правила знаків арабських математиків:

Друг мого друга – мій друг

Друг мого ворога – мій ворог

Ворог мого друга – мій ворог

Ворог мого ворога – мій друг

Остання  станція «Підсумкова»

- Якою країною ми подорожували ?

- Чи сподобалася вам  ця подорож ?

- Які арифметичні дії ми повторили?

- З ким познайомилися ?   

http://lib.znaimo.com.ua/tw_files2/urls_4/965/d-964707/964707_html_3672bcf4.png         В мене настрій…,тому що я …

http://lib.znaimo.com.ua/tw_files2/urls_4/965/d-964707/964707_html_6c03e4de.png                      

http://lib.znaimo.com.ua/tw_files2/urls_4/965/d-964707/964707_html_m6db3b134.png

Підрахуйте свої бали.

Оцініть свій настрій, користуючись раціональними числами.

Висновки ,оцінювання.

Сьогодні на уроці молодці

Ті,хто знає раціональні числа ці!

Ворогів й боргів не майте,

У житті це пам`ятайте,

Що не лиш майно потрібне

А й знання і друзі гідні.

Тож життя живи не марно

Українцем будь ти справжнім!

 

Домашнє завдання:повт.п.29-30,№1126,1124(1)  І група

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
3 квітня 2019
Переглядів
996
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку