Урок. "Координатна площина. Розв'язування вправ"

Про матеріал
Тема уроку: Координатна площина.Розв'язування вправ. Мета уроку: Навчальна: формування знань і вмінь визначати координати точок і ставити точки на координатній площині, задані координатами. Виховна: виховання уваги і дисциплінованості Розвиваюча: розвиток логічного мислення, просторової уяви, творчих здібностей;.
Перегляд файлу

Жодна інша наука не навчає так

ясно розуміти гармонію природи,

як математика...

П. Карус

 

Тема уроку: Координатна площина.

Мета уроку:

Навчальна: формування знань і вмінь визначати координати точок і ставити точки на координатній площині, задані координатами.

Виховна: виховання уваги і дисциплінованості

Розвиваюча: розвиток логічного мислення, просторової уяви, творчих здібностей;.

Тип уроку: Урок застосування знань

Хід уроку

І. Перевірка домашнього завдання

На дошці підготовлені дві системи координат. 1 учень виконує №1549, інший №1535.

Вправа «Ланцюжок» №1537( кожен учень називає одну точку і її координату).

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Під час актуалізації опорних знань йде об’єднання учнів  в групи і визначаються їх лідери.

  1.              Назвіть координату будь-якої точки, яка належить осі абсцис.(Перші 6 учнів, які назвали такі точки, утворюють першу групу і далі участі не беруть. Учень, який назвав найбільшу кількість таких точок є лідером.)
  2.              Назвіть координату  будь-якої точки, яка належить осі ординат.(Друга група).
  3.              Назвіть  координату будь-якої точки, яка має абсцису 5.(третя група).
  4.              Назвіть координату будь-якої точки, яка має ординату -3.( четверта група).

 

ІІІ. Розв’язування вправ.

Учні об’єдналися в групи і кожна група отримує  завдання.

 

 

 

 

 

 

 

 

1 група.

1. По заданому малюнку визначити координати  всіх точок.

 

2. Записати  точки, які мають абсцису більшу за -1, але меншу за 6.

3. Записати точки, які мають ординату меншу за 4, але більшу -2.

4. Записати точки, які належать  1 чверті.

5.Записати точки, які мають  від’ємні абсциси.

6.. Побудуйте систему координат, взявши за одиничний відрізок 0,5 см.

Поставте точки і з’єднайте кожну наступну точку з попередньою.

А(4;1),B(4;-1),C(2;-1),D(2;4),E(5;4),F(5;5),K(8;5),M(8;4),N(11;4),S(11;-1),

P(9;-1),R(9;0),Z(8;0),T(8;-1),A1(7;-1),B1(7;-3),C1(8;-3),D1(8;-2),E1(9;-2),

F1(9;-4),K1(6;-4),M1(6;-1),N1(5;-1)S1(5;-5),P1(1;-5),R1(1;-2),Z1(-2;-2)T1(-2;-5),A2(-4;-5),B2(-4;-3),C2(-6;-3);D2(-6;-1);E2(-5;-1);F2(-5;5),K2(-4;5),M2(-4;6),N2(6;6),S2(6;5).

Ставимо точку О(6,5;2) і з’єднуємо її з точками Е і М.

Будуємо відрізок із кінцями в точкахL (3;-3) і L1 (3;-5) .

Ставимо  окремо точки (5;1)і (8;1).

Будуємо відрізок із кінцями в точках (-5;4) і (-7;1).

Запишіть, яку тваринку отримали.

 

2 група

1. По заданому малюнку визначити координати  всіх точок.

2. Записати  точки, які мають абсцису більшу за -3, але меншу за 4.

3. Записати точки, які мають ординату меншу за 2.

4. Записати точки, які належать  2 чверті.

5.Записати точки, які мають  від’ємні ординати.

6. Побудуйте систему координат, взявши за одиничний відрізок 1 см. Поставте точки і з’єднайте кожну наступну точку з попередньою.

A(-4;4),B(-4;2), C(-5;2),D(-5;1),E(-3;1),F(-3;-1),L(-5;-1),M(-5;-2),S(-3;-2),         T(-3;-4),Z(-2;-4),Q(-2;-2);W(0;-2),R(0;-4),U(1;-4),I(1;-2);P(2;-2),G(2;-3),

H(3;-3),J(3;-1),K(2;-1),V(2;2),N(4;2),B1(4;3),C1(3;3),D1(3;1),E1(-2;1);

F1(-2;4),L1(-1;4),M1(-1;3),S1(-3;3),T1(-3;4)

Точку Т1 зєднуємо з точкою А. Окремо ставимо точки: O(-3;2,5) і точку О1(-4;1,5)

З’єднуємо точку О1 з точкою Д.

Запишіть, яку тваринку отримали.

 

 

 

3 група

1. По заданому малюнку визначити координати  всіх точок.

2. Записати  точки, які мають абсцису  меншу за 3.

3. Записати точки, які мають ординату меншу за 6, але більшу -1.

4. Записати точки, які належать  3 чверті.

5.Записати точки, які мають додатні абсциси.

6. Побудуйте систему координат, взявши за одиничний відрізок 0,5 см. Поставте точки і з’єднайте кожну наступну точку з попередньою.

A(-5;3),B(-5;1), C(-4;1),D(-4;0),E(-4;-1),F(-6;-1),G(-6;-2),I(-4;-2),J(-4;-4),         K(-3;-4),L(-3;-2),M(1;-2);N(1;-4),R(2;-4),S(2;-2),T(3;-3);U(4;-3),V(4;-1),

W(3;-1),Q(3;4),P(1;4),H(1;3),X(2;3),Y(2;1),Z(-2;1),A1(-2;3),B1(-2,5;4);

C1(-3;3);D1(-4;-3),E1(-4,5;4).З’єднуємо точку Е1 з точкою А.

F1(-2;4),L1(-1;4),M1(-1;3),S1(-3;3),T1(-3;4)

 Окремо ставимо точки: O(-4;2), О1(-3;2),Н1(-3,5;1,5).

Будуємо відрізки з кінцями в точках: (-4;1,5)і (-2,5;1,5); (-5;1,5)і(-6;2);(-5;1,5)і (-6;1,5); (-5;1,5)і (-6;1);(-2;1,5) і (-1;2);(-2;1,5) і (-1;1,5);(-2;1,5)і (-1;1)

Запишіть, яку тваринку отримали.

 

4 група

1. По заданому малюнку визначити координати  всіх точок.

2. Записати  точки, які мають абсцису більшу за -4

3. Записати точки, які мають ординату меншу за 7.

4. Записати точки, які належать  4 чверті.

5.Записати точки, які мають  додатні ординати.

6. Побудуйте систему координат, взявши за одиничний відрізок 1 см.

Поставте точки і з’єднайте кожну наступну точку з попередньою.

A(-3;3),B(-3;2),C(-2;2),D(-2;0),E((-3;0),F(-3;-1),K(-2;-1),M(-2;-2)N(-1;-2),

P(-1;-1),R(0;-1),S(0;-4),T(-3;-4),Z(-3;-5),L(1;-5),A1(1;-2),B1(2;-2),

C1(2;-5),D1(4;-5),E1(4;-4),F1(3;-4),K1(3;-1),M1(2;-1),N1(2;1),P1(-1;1),

R1(-1;4),S1(-1,5;3),T1(-2;4),Z(-2;3).

З’єднайте точку Z1 з точкою А.

Поставте точку О(-2;2,5).

Запишіть, яку тварину отримали.

V.Підсумок уроку

На екрані через відеопроектор переглядаємо малюнки до завдання 1-5.

Лідери груп звітують  по виконанню завдань, показують  на  малюнках екрану точки і називають їх координати, показують точки, які задовольняють умови завдань 2-5. Інші групи слідкують за правильністю розв’язків, розглядаючи малюнок.

VI.Домашнє завдання

Творче завдання: створити на координатній площині малюнок і вказати порядок його побудови із заданням  точок та їх координат.

1

 

doc
Додано
27 лютого 2020
Переглядів
2092
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку