Математичний бій.
До Дня Збройних сил України.
Мета: перевірити знання учнів з тем «Подільність натуральних чисел» і «Звичайні дроби», розвивати логічне мислення, кмітливість, уміння швидко орієнтуватись в ситуації, розвивати увагу, спостережливість, виховувати культуру поведінки, повагу до суперника, товариськість.
Обладнання: плакати з висловами про математику, таблиці із завданнями, дошка, крейда, папір, ручка.
Звучить тихенько пісня «Україна»
Ведучий 1. Добрий день, дорогі гості, шановні уболівальники, розумні і кмітливі воїни – гравці!
Ведучий 2. Ми живемо в прекрасній країні, ім’я якої – Україна. Чудовий і мудрий народ, прекрасні традиції, різноманітні свята. Одне з таких ми відзначаємо 14 грудня – це День ЗАХИСНИКА ВіТЧИЗНИ. Українська армія – це армія народу, і служба в ній – почесний обов’язок кожного громадянина! Служба в армії – це прекрасна школа мужності і витривалості. Через деякий час і більшість наших однокласників, яким сьогодні по 11 років, підуть служити в армію. А нашій армії потрібні кмітливі і винахідливі люди.
Ведучий 1. Сьогодні наші хлопці зможуть відчути себе справжніми воїнами, захисниками Вітчизни і свого народу. А для того, щоб перемогти ворога, необхідно показати свої знання, ерудицію, кмітливість та вміння мислити. Кожен їх зароблений бал – це збитий ворожий літак, чи потоплений корабель, чи спалений танк. Для того, щоб судити дії команд запросимо журі..
Ведучий 2. Наші хлопці не суперники, а солдати Української Армії, тільки різних її частин. Тож вітайте, Військово–морські сили і їх корабель «Мужній», Сухопутні війська – танкові і їх танк «Відважний», безстрашна авіація і їх літак «Стрімкий».
(Заходять гравці із емблемами і великою емблемою, що зображає відповідно корабель, літак, танк. )
Давайте побачимо як зростали наші «солдати» (Переглядаємо комп’ютерну презентацію, звучить пісня «Сину, сину, сину ангел мій»)
Ведучий 1 Ширше двері відчиняйте,
Розуму й кмітливості.
Всі старанність докладайте
Й максимум сміливості
Ведучий 2
Гравці – «новобранці»
Вітаємо вас!
Бажаємо гри
Показати вам «клас»
Ведіть, капітани,
Команди в дорогу,
Бажаю здобути
Я вам перемогу!
Ведучий 1
А зараз Армія шикуйся до параду.(представлення команд)
Команда1(впливає на намальованому кораблі)
В команді нашій
Зібрались моряки
Тонути не збираємось
А зовсім навпаки
Командою керує
Відважний капітан.
Прямує в знань безмежний
Бурхливий океан
Пливи ж , наш кораблику.
Через моря наук,
Нехай знання нам будуть,
Як рятувальний круг.
Наш девіз: «За перемогу – ми в вогонь і в воду»
Команда 2.(заїжджає на намальованому танку)
Команда нас – танкістів
Попереду крокує
А командир сміливий
Спочинку не дає
Ми хочемо всі разом
З дороги не зійти
Вершини перемоги
В боях цих досягти
Наш девіз: «Промінь науки до вершин нас кличе»
Команда 3 .(влітає на намальованому літаку)
Всі ми авіатори кмітливі раз, два, три
У нас від страху серце вже не мліє раз, два, три
Ми вперед полетимо
І назад не озирнемось, раз, два, раз, два, раз, два, три.
Попереду командир, раз, два, три,
Сам із себе хлопець бравий,
Він розумний в нас і жвавий, раз, два, раз, два, раз, два, три
Пам’ятайте ж ви , «Солдати»
Нам не можна програвати, раз, два, три.
Математику ми знаємо
І сьогодні не програєм, раз, два, раз. Два, раз, два, три.
Наш девіз: «Розуму й кмітливості дороги – нас ведуть до перемоги»
Ведучий 1. Перше випробування, яке чекає на наших бійців – це «Розминка перед боєм».
Ведучий 2. Команди по черзі будуть відповідати на запитання. Правильна відповідь – це один бал.
Ведучий 2.
Ведучий2. Послухаємо результати перших двох конкурсів. Слово поважному журі.
Ведучий1. Наші солдати влучно стріляли перед боєм. Але попереду бій. (На імпровізованому «полі бою» -: стіл з танками, над ним «в небі» розвішені літаки , а «на морі» - кораблі).Наша військова техніка непроста. На ній зображенні приклади, які ви маєте обчислити, таким чином , знищивши ворогів. .Вам дається 5 хв. Чим більше прикладів ви розв’яжете, тим більшу буде збито літаків, спалено танків, потоплено кораблів наших ворогів. Вперед! В атаку!
Матеріали до конкурсу
Ведучий 1.Поки наші хлопці «воюють» за них вболівають однокласники, батьки, вчителі, друзі. Кожен бажає їм перемоги.
Ведучий 2. Тому для вболівальників надається можливість допомогти своїй команді . Для цього ви повинні згадати прислів’я, в яких є числа.
Ведучий1. Молодці , уболівальники! А зараз прослухайте байку «Проста арифметика».
Проста Арифметика
Викликає вчитель Люду,
Слабшу серед дітвори,
І питає: «Скільки буде:
Десять поділить на три?»
Розв’язать вона не може.
Звісно, знітилась, мовчить…
Вчитель каже: «Так не гоже!
Прості дроби треба вчить.
Хай картоплі є десяток, -
Учитель далі річ веде,-
Розділи на трьох дівчаток.
То по скільки припаде?»
Люда каже: «Зайвий клопіт
І нащо мені це знать?
Я зварю їм ту картоплю,
Потовчу – і хай їдять»
Ведучий 2. Ми знаємо, що багато в бою залежить від командирів.
Вони мають бути відважними, розумними, кмітливими. Тож наступне «бойове» завдання для наших капітанів.
Ведучий 1. Їм необхідно розв’язати по кілька задач. На роздуми дається 2 хвилини. Кожна правильно розв’язана задача – це 2 знищені кораблі (або 2 танки, або 2 літаки).
Задачі 1.
1.Із Кременця до Тернополя вирушив танк о 16 годині. А з Тернополя до Кременця о 16 год 30 хв. Хто з них буде ближче до Кременця в момент зустріччі?
(Будуть на однаковій відстані)
2.Що легше:1 кг заліза чи 1 кг пуху?
(Вага однакова)
3.Два танки за день проїхали 120 км. Скільки кілометрів проїхав кожний, якщо вони рухалися з однаковою швидкістю?
4. Корабель долає відстань від порту А до порту Б за 2 год 10 хв. Зворотний шлях він робить за 130 хв. Як це пояснити?
(2 год 10 хв = 130 хв)
5.Уяви, що ти пілот літака. Літак летить до Києва через Москву. Висота польоту 7 тис.м . .Температура за бортом - 40º. Середня швидкість – 850 км/год. Скільки років пілоту?
(Стільки, скільки учневі)
6.На змагання летіло 2 крокодили попереду, один позаду, один позаду , два з боків. Скільки крокодилів летіло?
(Жодного, бо крокодили не літають)
7.Скільки волосин на голові в лисого?
(жодної)
Ведучий 1 .Надається слово журі для підведення підсумків конкурсів «Бій» і «конкурсу капітанів»
Ведучий 2. У математиці та часто доводиться креслити. Подивимось, як це вміють робити представники команд.
Ведучий 1. Візьміть в обидві руки по шматку крейди. Вам необхідно лівою рукою накреслити на дошці трикутник, а правою – коло. Гарно виконане завдання приносить кожній команді по 3 знищених об’єкти «ворожої бойової техніки».
(Журі оголошують результати конкурсу)
Ведучий 2. А в наступному конкурсі беруть участь по 4 учасники кожної із команд. (До одягу приколюють цифри від 1 до 4).Називається число, а учні кожної команди повинні «побудувати» його. Яка команда робитиме це швидше, та отримає ще 5 «переможених об’єктів бойової техніки ворога».
Числа:3124, 4321, 2134,
Журі підбиває підсумки конкурсу. У цей час поетична пауза
Ведучий 1.На війні досить часто необхідно вміти зашифрувати повідомлення, щоб ворог , у випадку невдалої передачі, не зміг прочитати. Тому наступний конкурс шифрувальників.
Ведучий 2. Подивіться на таблиці:
Діти - 4672 Вік - 563 Квіти - ? |
Вухо – 8671 Жук – 356 Кожух -? |
Танк -3689 Сир - 142 Нарис - ?
|
Дома – 3685 Жир - 271 Мажор - ? |
В них по два слова зашифровані числами, а третє не зашифроване. Вам необхідно записати число, що відповідає третьому слову. Хто швидше справиться із даним завданням, той отримає ще на свій рахунок три « знищені техніки ворога».
Ведучий 2. Поки « бійці» розшифровують послання ми з вами послухаємо частівки.
Математичні частівки
Ми веселі дві подружки,
Із баяном братиком
Заспіваємо частівки
Вам про математику.
Та невже ми заспіваєм
Вам про математику?
Розв’язав Петрусь задачу,
Тільки мінуса не бачив
От і сталось, що лимон
Важить майже 8 тонн
Та невже ото лимон
Важить справді 8 тонн?
Біля дошки він стояв
І придумав чудо:
В теоремі прирівняв
До квадрата куба.
Та невже ото квадрата
Прирівняв до куба?
На контрольній ловив гав,
Одиницю упіймав,
Підглядав в усі книжки –
Переплутав сторінки.
Та невже ото таки
Переплутав сторінки?
Хто задач не полюбляє,
Тим така і дяка:
Весь рік двійки заробляє
Й вийде лобуряка.
Та невже ото подяка:
Двійки в лобуряки?
Ведучий 1. На війні є також відпочинок.
Послухайте математичну байку “Звичайні дроби”. Слухайте і думайте. В кінці команда, яка запише вираз і результат отримає додатковий бал.
В огорожі круглих дужок
Сперечались дроби дуже
Що ж у дужках круглих сталося?
Додавання не вдавалося!
Десять третіх (дріб порядний)
Створить суму був би радий,
Але впертий три десятих
Не бажав із ним додатись.
І викрикував він гнівно:
“Ти як дріб мені не рівня !
Ти поглянь на моє личко:
Мій чисельник –невеличкий,
А знаменник зовсім інший,
За чисельник значно більший.
Я такий дріб , як і треба.
А тепер поглянь на себе:
Десять третіх ,твій чисельник
Чомусь більший за знаменник,
Тому ти карикатурний,
Нестандартний, не фігурний.
Мабуть ти як дріб не вдався,
Бо неправильно складався”
Не бажає три десятих
З десять третіх суму мати !
Через сварку числу Тридцять
Довелося зупиниться.
Біля дужок число стало
І, подумавши, сказало:
“Я на суму іх помножусь
І це всім нам допоможе”.
Тридцять діло свое знало-
Дробів два ліквідувало.
Дробів зовсім не лишилось.
НА ДОШЦІ ЗАПИСУЕМО ВИРАЗ.
Ведучий 2. Слово надається журі для підведення підсумків конкурсу «Шифрувальників». А зараз наступний конкурс «Крокуй та міркуй». Кожна команда дає 2 представники.
Завдання 1. Крокуючи, називайте всі числа, крім тих, які кратні 3 і мають в записі цифру 3.
Завдання 2. Крокуючи, називайте всі числа, крім тих, які кратні 4 і які мають в записі число 4.
Ведучиий 1. Ви добре позмагалися сьогодні. Були уважними і кмітливими, спритними і зосередженими, доброзичливими і веселими. Ми переконались, що кожен з вас може бути солдатом української армії. Ви прийшли до перемоги, знищивши ворога спільними зусиллями. Кожен з Вас герой, незалежно, який рахунок, «знищеної техніки ворога» . Слово для підведення підсумків і нагородження переможців надається журі.
Нагороджуються переможці.
1