Урок корекції розвитку.
3- клас
Тема: Сприйняття природи. Пори року, їхні ознаки, явищах у творах і картинах
природи.
Мета. Формувати поняття рік, місяць. Узагальнити знання учнів про пори року,
вчити спостерігати за змінами в природі взимку, розвивати
спостережливість, логічне мислення, творчі здібності, навички усного
мовлення. Вчити дітей бачити неповторність рідної природи, милуватись
її красою.
Тип уроку: урок – гра.
Обладнання. Картки з завданнями, паперові кульки, шаблони «Сніговика», стрічки, сніжинки,клей, олівці.
Хід уроку
І.Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети.
- Діти,сьогодні ми проведемо з вами урок – гру , який має назву « Зимовий
настрій».
(Настрій - це емоційний стан, який своєрідно забарвлює на певний час
діяльність людини.)
ІІ . Основна частина
- Всі діти люблять казки. А знаєте, що є казки – загадки?
Послухайте уважно казку – загадку В.Даля «Старик – роковик»
(Вчитель читає уривок казки)
«Вийшов Старик – роковик. Став махати рукавом і пускати птахів. Кожен птах зі своїм ім’ям. Махнув Старик – роковик перший раз – і полетіли перші три птахи. Стало холодно. Пішов сніг. Махнув Старик – роковик вдруге – і полетіла друга трійка птахів. Сніг почав танути, на полях з’явились квіти, махнув старик втрете- полетіла третя трійка. Стало спекотно, задушливо. Махнув Старик – роковик вчетверте – і полетіли ще три птахи. Подув холодний вітер, пішов рясний дощ.»
Показати на кулачках, як порахувати дні.
Стисніть руку в кулачок. Зверху у кулачка є чотири кістки – виступи і три ямки між ними. Починаючи з кістки вказівного пальця, переходимо до сусідньої ямки, від неї до сусідньої кісток і знову до ямки. Перший горбик – перший місяць року (січень), ямка – наступний місяць і так попорядку називайте місяці. Дійшовши до кісточки мізинця, повертаємо назад до кісточки вказівного пальця. Місяці, які ми називаємо, показуючи на кісточки, мають 31 день, у ямці – 30 (а в лютому 28, 29 днів).
Середня тривалість року становить 365 днів +1/4 дня. Але, щоб початок року припадав на одне і те саме число і той самий час доби, прийняли рішення протягом трьох років порахувати по 365 днів, а в четвертому – 366. Цей останній рік був названий високосний.
Чому лютий коротший
Чи то жарт напівзабутий,
Чи одна із небилиць —
Тільки чув я, ніби Лютий
Довгий-довгий був колись.
Він у щапці-невидимці
Мандрував собі щодня
По дорозі, по стежинці,
Де не ступить — наче глиця
Стане вмить колючий сніг,
На льоту замерзне птиця
І впаде йому до ніг.
А дихне — ставки і ріки
Лід засклить аж до весни,
І поснуть, бува, навіки
Судаки, лящі, лини.
По горбах і кручах голих
Мерзнуть кози і зайці...
І забили тут на сполох
Побратими-місяці.
На узліссі просто неба
Раду скликали мерщій.
— Гріти землю швидше треба!
Загули навперебій.
Ну, а Лютий не зважає,
Все те байдуже йому,
Не припас, мовляв, тепла я,
Де ж тепер його візьму?
І сказали побратими:
— Це турбота не твоя,
Вахту Березень нестиме
Від сьогоднішнього дня.
... Чи то жарт напівзабутий,
А чи й вигадка, гляди,—
Тільки от говорять люди,
Що відтоді місяць Лютий
Став короткий назавжди
1. Гра «Вузлики»
В ігра і конкурсах за правильну відповідь команда отримує «Сніжинку»!
- Місяць лютий приготував вам завдання, яке називається « Вузлики».
Діти діляться на дві команди. Кожна команда отримує стрічку. Потрібно зав’язати стільки вузликів, скільки днів в цьому році в лютому місяці.
Виграє та команда, яка швидко і правильну кількість зав’яже вузликів.
2. – Як буде називатись наступна гра , ви дізнаєтесь, коли послухаєте віршик.
Гра у сніжки
На галяві край доріжки
Полетіли влучні сніжки,
І почався білий бій,
Закрутився у сувій.
Закрутився, покотився,
Під горою зупинився.
Зверху сніг
І знизу сніг,
І ніхто узнать не міг,
Де чиї стирчали ніжки.
Ой, весела гра у сніжки!
(Платон Воронько)
Діти діляться на дві команди. Кожна команда отримує по 14 паперових кульок.
Треба влучити в ціль (в обручі, які лежать на підлозі). Виграє та команда, в якої найбільша кількість кульов в обручі.
3. –Послухайте уважно наступний вірш.
- Які слова допоможуть відгадати наступну гру?
Летять із гірки санки
Андрійка і Оксанки,
Із гірки біля гаю,
Що зветься Гімалаї.
Андрійкові здається:
У нього від незвички
Душа у грудях б’ється,
Як у вікні синичка.
Оксанка без оглядки
Летить між яворами,
Душа втекла у п’ятки
І зойкує: «Ой мамо!..»
Бо гірка біля гаю
Крута, як Гімалаї.
Летять із гірки санки
Андрійка і Оксанки.
Це у міста і села
Прийшла зима весела.
Правила гри.
З кульок із паперу побудувати гірку. Яка команда швидко побудує гірку і вона буде вища, той перемагає.
4. Переходимо до конкурсів.
Перший конкурс «Зимовий подіум»
Подіум- це доріжка для показу моди.
-Прослухайте вірш і скажіть, хто в цьому вірші на подіумі?(ялинки)
-Які слова допомогли вам уявити красу цих дерев?
Випав сніг
Вдягнувшись тепліше,
Морозяним ранком
Мариночка вийшла
І стала на ганку.
– Як гарно навколо!
Все вкрилось кругом
Пухнастим та чистим
Блискучим сніжком.
У білому вбранні
Зелені ялини.
Під сніг, як під ковдру,
Сховались рослини,
Щоб їх не дістали
Морози страшні,
Щоб взимку заснути
Й ожить навесні.
Завдання.(12 дітей, по 6 в команді)
Пройтись по подіуму як Дід Мороз, Снігуронька, Снігова баба, Сніговик, олень, сніжинка,Сніговик, Снігова Королева, ковзани, Баба Віхола,заметіль, зайчик.
5. Другий конкурс «Збери сніговика»
Участь приймають 2-3 команди (по 3-5 учасників). Для кожної команди приготовлений однаковий набір: чистий лист паперу, 3 кругляшки (великого розміру, середнього та маленького) для тіла сніговика, 4 однакових невеликих півкола (руки та ноги сніговика), відерце та увага! 2 морквини, а також клей-олівець. Усі деталі вирізані з кольорового паперу. По команді «старт» учасники повинні зібрати (склеїти) сніговика. Команда, котра швидше впорається із завданням та використає усі деталі, та ще і «цікаво» розташує другу моркву, стане переможцем.
Сніговик
Як сумно в нашому дворі
Сніговику малому.
Та він не скотиться з гори,
Не побіжить додому.
Від снігу вся земля блищить –
Сніговику не зимно.
Ледь–ледь в повітрі мерехтить
Сніжинка – цятка синя.
Та не одна! Їх цілий рій
Спустився з неба долі,
їх стільки, скільки в тебе мрій, –
Танцюють в дружнім колі.
А сніговик один стоїть
Йому страшний не холод:
– У мене друга, уявіть,
Ще не було ніколи.
І ні з ким гратись у сніжки... –
Його проймає туга,
А навкруги – пусті стежки,
Нема, немає друга.
Нема – так буде, не журись!
Ось вуглики, морквина,
А замість шапки хтось приніс
Старе відро з–під тину.
І грають весело в сніжки
Надворі два сніговики!
(Володимир Кухалашвілі)
6.Третій конкурс «Зимові слова»
- Діти, прослухайте вірш «Зимові слова.»
Завдання наступного конкурсу.
Написати зимові сліва. Команда, яка напише більше слів перемагає.
Зимові слова
Зимові слова то мороз та ялинка,
Зимові слова - на дворі білий сніг,
Солодкі цукерки, смачні мандаринки,
Зимові слова то веселощі й сміх.
Зимові слова - рукавички та шуба
Зимовi слова - снiгопади ряснi,
Довгі вечори біля теплої груби,
Та вiхол сумнi колисковi пiснi.
Зимові слова - чобітки та шкарпетки,
Зимові слова - скута льодом рiка,
Зимові слова то високі замети
Й криштальні бурульки, що тануть в руках.
То змерзлі носи хлопчаків та дівчаток,
Червоні, немов на гілках снігури,
Зимові слова - ковзани та санчата,
І лижі, що мчать, як на крилах, з гори.
Зимові слова - Дід Мороз та Снігурка,
Зимові слова - новорічні свята,
Дитячі бажання в мішках подарунків,
Та сяюча в темряві зiрка Христа
ІІІ.Підсумок уроку.