Урок корекції розвитку "Зимовий настрій" 3 клас

Про матеріал
Урок корекції розвитку розроблен за програмою корекційно - розвиткового навчання для початкових класів для закладів для дітей сліпих та зі зниженим зором
Перегляд файлу

                                       Урок корекції розвитку.

                                                      3- клас

   Тема: Сприйняття природи. Пори року, їхні ознаки, явищах у творах і картинах

               природи.

Мета. Формувати поняття рік, місяць. Узагальнити знання учнів про пори року,  

            вчити спостерігати за змінами в  природі взимку, розвивати     

            спостережливість, логічне мислення, творчі здібності, навички усного               

            мовлення. Вчити дітей бачити неповторність рідної природи, милуватись

            її красою.

Тип уроку: урок – гра.

Обладнання. Картки з завданнями, паперові кульки, шаблони «Сніговика», стрічки, сніжинки,клей, олівці.

 

                                       Хід уроку

І.Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети.

   -    Діти,сьогодні ми проведемо  з вами  урок – гру , який має назву « Зимовий  

         настрій».

  • А що таке настрій? (Відповіді дітей)

        (Настрій -  це емоційний стан, який своєрідно забарвлює на певний час    

        діяльність  людини.)

  • Як ми можемо собі підняти настрій? (конкурси ,ігри, розваги, весела музика)
  • Щоб отримати  гарний настрій і задоволення розпочинаємо наш урок.
  • Тож починаємо.

 

ІІ . Основна частина

 

   - Всі діти люблять казки. А знаєте, що є казки – загадки?

     Послухайте уважно казку – загадку В.Даля «Старик – роковик»

     (Вчитель читає уривок казки)

«Вийшов Старик – роковик. Став махати рукавом і пускати птахів. Кожен птах зі своїм ім’ям. Махнув Старик – роковик перший раз – і полетіли перші три птахи. Стало холодно. Пішов сніг. Махнув Старик – роковик вдруге – і полетіла друга трійка птахів. Сніг почав танути, на полях зявились квіти, махнув старик втрете- полетіла третя трійка. Стало спекотно, задушливо. Махнув Старик – роковик вчетверте – і полетіли ще три птахи. Подув холодний вітер, пішов рясний дощ.»

  • Скільки разів махнув рукавом Старик -  роковик?(4)
  • Скільки птахів вилітало з рукава Старика – роковика щоразу?(3)
  • -Що це за птахи? Назвіть їх імена.(Назви місяців)
  • Ви прослухали казку в скороченні, дізнатись про цих чарівних птахів ви зможете прочитавши казку В. Даля «Старик – роковик». Старик розповів нам, що в році чотири пори року.
  • Який місяц починає рік?(Січень)
  • Давайте повторими всі місяці.
  • Скількі днів в кожному місяці?

 

 

Показати на кулачках, як порахувати дні.

Стисніть руку в кулачок. Зверху у кулачка  є чотири кістки – виступи і три ямки між ними. Починаючи з кістки вказівного пальця, переходимо до сусідньої ямки, від неї до сусідньої кісток і знову до ямки. Перший горбик – перший місяць року (січень), ямка – наступний місяць і так попорядку називайте місяці. Дійшовши до кісточки мізинця, повертаємо назад до кісточки вказівного пальця. Місяці, які ми називаємо, показуючи на кісточки, мають 31 день, у ямці – 30 (а в лютому 28, 29 днів).

  • Чому в цьому місяці може бути і 28, і 29 днів?
  • Як називається рік, коли у лютому 29 днів?

 

Середня тривалість року становить 365 днів +1/4 дня. Але, щоб початок року припадав на одне і те саме число і той самий час доби, прийняли рішення  протягом трьох років порахувати по 365 днів, а в четвертому – 366. Цей останній рік був названий високосний.

 

  •  Який зараз місяць? Скільки днів в лютому у високосний рік?
  • Послухай вірш  Вадима Скомаровського

 

Чому лютий коротший

 Чи то жарт напівзабутий,
Чи одна із небилиць —
Тільки чув я, ніби Лютий
Довгий-довгий був колись.
Він у щапці-невидимці
Мандрував собі щодня
По дорозі, по стежинці,
Де не ступить — наче глиця
Стане вмить колючий сніг,
На льоту замерзне птиця
І впаде йому до ніг.
А дихне — ставки і ріки
Лід засклить аж до весни,
І поснуть, бува, навіки
Судаки, лящі, лини.
По горбах і кручах голих
Мерзнуть кози і зайці...
І забили тут на сполох
Побратими-місяці.
На узліссі просто неба
Раду скликали мерщій.
— Гріти землю швидше треба!
Загули навперебій.
Ну, а Лютий не зважає,
Все те байдуже йому,
Не припас, мовляв, тепла я,
Де ж тепер його візьму?
І сказали побратими:
— Це турбота не твоя,
Вахту Березень нестиме
Від сьогоднішнього дня.
... Чи то жарт напівзабутий,
А чи й вигадка, гляди,—
Тільки от говорять люди,
Що відтоді місяць Лютий
Став короткий назавжди

       1.  Гра «Вузлики»

      В ігра і конкурсах за правильну відповідь команда отримує «Сніжинку»!

          - Місяць лютий приготував вам завдання, яке називається  « Вузлики».

Діти діляться на дві команди. Кожна команда отримує стрічку. Потрібно  зав’язати стільки вузликів, скільки днів в цьому році в лютому місяці.

 Виграє та команда, яка швидко і правильну кількість завяже вузликів.

 

      2.  – Як буде називатись наступна гра , ви дізнаєтесь, коли послухаєте віршик.

              

           Гра у сніжки
      На галяві край доріжки
      Полетіли влучні сніжки,
      І почався білий бій,
      Закрутився у сувій.
      Закрутився, покотився,
      Під горою зупинився.
      Зверху сніг
      І знизу сніг,
      І ніхто узнать не міг,
     Де чиї стирчали ніжки.
     Ой, весела гра у сніжки!
(Платон Воронько)

  • Як буде називатись гра ?
  • «Гра у сніжки»
    Правила гри.

Діти діляться на дві команди. Кожна команда отримує по 14 паперових кульок.

Треба влучити в ціль (в обручі, які лежать на підлозі). Виграє та команда, в якої найбільша кількість кульов в обручі.

 

3.  Послухайте уважно наступний вірш.

    -  Які слова допоможуть відгадати наступну гру?

     

Летять із гірки санки
Андрійка і Оксанки,
Із гірки біля гаю,
Що зветься Гімалаї.

Андрійкові здається:
У нього від незвички
Душа у грудях б’ється,
Як у вікні синичка.

Оксанка без оглядки
Летить між яворами,
Душа втекла у п’ятки
І зойкує: «Ой мамо!..»
Бо гірка біля гаю
Крута, як Гімалаї.

Летять із гірки санки
Андрійка і Оксанки.
Це у міста і села
Прийшла зима весела.

  • Наступна гра «Гірка»

Правила гри.

З кульок із паперу побудувати гірку. Яка команда швидко побудує  гірку і вона буде вища, той перемагає.

 

4. Переходимо до конкурсів.

    Перший конкурс «Зимовий подіум»

     Подіум- це доріжка для показу моди.

    -Прослухайте вірш і скажіть, хто в цьому вірші на подіумі?(ялинки)

    -Які слова допомогли вам уявити красу цих дерев?

Випав сніг
Вдягнувшись тепліше,
Морозяним ранком
Мариночка вийшла
І стала на ганку.
– Як гарно навколо!
Все вкрилось кругом
Пухнастим та чистим
Блискучим сніжком.

У білому вбранні
Зелені ялини.
Під сніг, як під ковдру,
Сховались рослини,
Щоб їх не дістали
Морози страшні,
Щоб взимку заснути
Й ожить навесні.
 

Завдання.(12 дітей, по 6 в команді)

Пройтись  по подіуму як Дід Мороз, Снігуронька, Снігова баба, Сніговик, олень, сніжинка,Сніговик, Снігова Королева, ковзани, Баба Віхола,заметіль, зайчик.
 

5. Другий конкурс «Збери сніговика»
Участь приймають 2-3 команди (по 3-5 учасників). Для кожної команди приготовлений однаковий набір: чистий лист паперу, 3 кругляшки (великого розміру, середнього та маленького) для тіла сніговика, 4 однакових невеликих півкола (руки та ноги сніговика), відерце та увага! 2 морквини, а також клей-олівець. Усі деталі вирізані з кольорового паперу. По команді «старт» учасники повинні зібрати (склеїти) сніговика. Команда, котра швидше впорається із завданням та використає усі деталі, та ще і «цікаво» розташує другу моркву, стане переможцем.
 

Сніговик
Як сумно в нашому дворі
Сніговику малому.
Та він не скотиться з гори,
Не побіжить додому.
Від снігу вся земля блищить –
Сніговику не зимно.
Ледь–ледь в повітрі мерехтить
Сніжинка – цятка синя.
Та не одна! Їх цілий рій
Спустився з неба долі,
їх стільки, скільки в тебе мрій, –
Танцюють в дружнім колі.
А сніговик один стоїть
Йому страшний не холод:
– У мене друга, уявіть,
Ще не було ніколи.
І ні з ким гратись у сніжки... –
Його проймає туга,
А навкруги – пусті стежки,
Нема, немає друга.
Нема – так буде, не журись!
Ось вуглики, морквина,
А замість шапки хтось приніс
Старе відро з–під тину.
І грають весело в сніжки

Надворі два сніговики!
(Володимир Кухалашвілі)
 

6.Третій  конкурс «Зимові слова»

- Діти, прослухайте вірш «Зимові слова.»

Завдання наступного конкурсу.

 Написати зимові сліва. Команда, яка напише більше слів перемагає.

    

       Зимові слова

Зимові слова то мороз та ялинка,
Зимові слова - на дворі білий сніг,
Солодкі цукерки, смачні мандаринки,
Зимові слова то веселощі й сміх.

Зимові слова - рукавички та шуба
Зимовi слова - снiгопади ряснi,
Довгі вечори біля теплої груби,
Та вiхол сумнi колисковi пiснi.

Зимові слова - чобітки та шкарпетки,
Зимові слова - скута льодом рiка,
Зимові слова то високі замети
Й криштальні бурульки, що тануть в руках.

То змерзлі носи хлопчаків та дівчаток,
Червоні, немов на гілках снігури,
Зимові слова - ковзани та санчата,
І лижі, що мчать, як на крилах, з гори.

Зимові слова - Дід Мороз та Снігурка,
Зимові слова - новорічні свята,
Дитячі бажання в мішках подарунків,
Та сяюча в темряві зiрка Христа

 

ІІІ.Підсумок уроку.

  • Діти, ви всі активно прийняли участь, старались, кожна команда показала свої здібності. Та команда, яка набрала більшу кількість сніжинок і винрає. Підрахуємоємо кількість отриманих сніжинок.
  • Ми гарно з вами попрацювали і повеселились. Бажаю, щоб у вас був завжди гарний настрій і від роботи ви отримували задоволення!

 

 

docx
Додав(-ла)
Galuzo Svetlana
Додано
9 лютого 2020
Переглядів
1045
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку