Урок " Корінь слова. Спільнокореневі слова"

Про матеріал
Формувати поняття спільнокореневі слова та корінь слова на уроці української мови у 2 класі.
Перегляд файлу

Тема: Корінь слова. Спільнокореневі слова

Мета: формувати в учнів уявлення про спільнокореневі слова, корінь на основі споріднених слів; розвивати вміння виділяти споріднені слова та виділяти в них спільну частину; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати вміння спостерігати, аналізувати, зіставляти; виховувати акуратність, уважність у роботі.

                        Хід уроку

1 Організація класу

Емоційне налаштування на урок.

Вправа "Дарую настрій"

Поділіться гарним настроєм з товаришем. Тримаючись відкритими долонями, скажіть один одному щось приємне.

 

2 Актуалізація опорних знань учнів

 

а) Гра ''Плутанка''

Складіть прислів'я і поясніть його значення

Землю красить сонце, а людину — праця.

Щоб отримати хороші знання, ми повинні гарно працювати на уроці.

 

        б) Доберіть до  слова закінчення

  • Я люблю вирощувати квіт _ .
  • У мене багато квіт_ .
  • Я захоплююся квіт_  .
  • Вранці роса виблискує на квіт_ .

 

3 Мотивація навчальної діяльності учнів, повідомлення теми і мети уроку

Сьогодні на уроці ми продовжимо знайомитись з будовою слова.

Відгадавши загадку, дізнаєтесь, про яку частину слова буде йти мова.

 

Я у кожній деревинці,

Квітці, кущику, травинці.

В класі ж на уроці мови

                              Ти побачиш мене в слові.   (корінь)

                               Каліграфічна хвилинка

Кк  ко  ор  рі  ін  нь

Корінь

Звуковий аналіз слова корінь. Робота з лего.

Складання "Асоціативного куща" до слова корінь.

Корінь – багатозначне слово.

А яке значення кореня для слова, ми дізнаємось сьогодні на уроці. Зможемо добирати спільнокореневі слова.

 

4. Сприймання і усвідомлення учнями нового матеріалу.

 

а)Читання вірша вчителем

Ось у ліс іде лісник

Він неначе лісовик

На галяві лісовій

Влаштував концерт лісний.

Про кого вірш? Назвіть слова схожі між собою. Чи мають вони спільну частину? Яку? (Ліс)

Висновок: Слова лісник, лісовик, лісовій, лісний мають спільну частину – ліс.

 

б)Робота з підручником

Знайомство з правилом на с.53

Прочитайте правило і запам'ятайте його.

 

5.Фізкультхвилинка

 

6.Осмислення нових знань у процесі практичної діяльності.

 

а)Самостійна робота.

Спишіть слова і позначте у них спільну частину – корінь.

Сад, садок, садочок, садівник, садовий, садити.

 

б)Прочитайте текст. Знайдіть спільнокореневі слова, позначте корінь.

Узимку день короткий. Зимове сонце майже не гріє. Птахи зимою перебираються до людських осель. Там їм легше зимувати.

 

в)Робота в групах. Гра "Знайди зайве"

Чи є ці слова спільнокореневі? Визнач корінь.

гуска                           гриб                     малинка                    ялина

гусінь    грибний               малина                      ялиночка

гусочка                       маслюк                 калина                      сосна

гусак                           грибник                малиновий               ялинковий

гусеня                         грибочок               малинник                ялинка

Як ви думаєте, чи є гусінь родичкою гусенятам?

Чи подібне воно за звучанням до попередніх слів?

Висновок: слова гуска, гусочка, гусак, гусеня і гусінь не є родичами, отже і не є спорідненими, бо в них різне значення.

Слово гусінь подібне за звучанням, воно називається однозвучним.

 

7.Рефлексія.

 

а)Гра "Оживи предмет"

Пень – пеньок,

Ліки – лікар,

Пошта – поштар,

Стіл – столяр,

Ворота – воротар.

 

б)"Тепер я знаю"

Що корінь – це…

Споріднені слова ще називають - …

Щоб правильно виділити корінь, треба - …

 

в)"Незакінчене речення"

* На уроці я запам'ятав …

* Найбільше мене вразило …

* Я розповім вдома …

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
21 лютого 2022
Переглядів
844
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку