Урок "Корінь слова. Спільнокореневі слова."

Про матеріал
Конспект уроку з використанням ноосферних або біоадекватних технологій на уроках української мови
Перегляд файлу

Тема уроку: Корінь слова. Спільнокореневі слова.

Мета уроку: ознайомити учнів з поняттям «спільнокореневі слова»; вчити знаходити серед поданих слів спільнокореневі; розвивати уяву, цілісне мислення; виховувати любов і бережне ставлення до природи.

 

І етап – чуттєвий

Сьогодні ми знову будемо вчитися читати сторінки природи. Спостерігати за нею та відчувати її. Отож сядьте зручно, вдихніть, видихніть. Закрийте очі та підготуйтесь сприймати музику. (Звучить Є. Дога «Зимовий вальс»)

Погляньте, як кружляють у зимовому вальсі сніжинки. Їх часто порівнюють із метеликами, пушинками, білими мухами. А кого або, що вам нагадують сніжинки?

Спіймайте сніжинку на рукавичку. Придивіться. Яка вона за формою? На що схожа? Чи є однакові сніжинки?

Тепер зніміть рукавичку, щоб сніжинка опинилася на долоні. Чому вона роз танула? Що лишилося після неї?

А як утворюються сніжинки? «Поговоріть» зі сніжинкою. Що вона могла б розповісти про себе та своїх сестричок?

Уявіть, що ви маленькі сніжинки. Давайте теж покружляємо у мелодії вальсу.

Білесенькі сніжиночки,

Вродились ми з води;

Легенькі, як пушиночки,

Спустилися сюди.

Ми хмарою носилися

Від подиху зими,

І весело крутилися

Метелицею ми.

 

ІІ етап – символічний

А тепер намалюйте те, що бачили, уявляли.

Поділіться своїми враженнями.(Учні презентують свої роботи)

 

ІІІ етап – логічний.

Від якого слова утворилось слово сніжинка?

Які ще слова можна утворити від слова сніг?

Що спільне є у цих слів? Чи можна назвати їх родичами?(учні записують споріднені слова до слова сніжинка, позначають спільну частинку – корінь)

Такі слова називають спорідненими, тобто слова-родичі або спільнокореневими. Виконання вправ на розпізнання спільнокореневих слів.

Гра «Прочитай скоромовку»

Воронапроворонилавороненя.

Записати скоромовку в зошит. Підкреслити споріднені слова , познаити корінь.

Гра «Добери родину слів».

  • Доповніть «родини» тварин спорідненими словами.

Заєць –

Лисиця –

Вовк –

Ведмідь -

ІV етап – лінгвістичний

Виконання вправи з підручника (автор Л. Варзацька,Т. Трохименко)

Діти читають початок казки «Про що розповіла сніжинка» та записують своє продовження. За бажанням зачитують.

Підсумок уроку. Домашнє завдання. Прочитати казку Зірки Мензенюк «Мільйон мільйонів сніжинок». Прочитайте або розкажіть її своїм рідним.

 

docx
Додано
18 березня 2022
Переглядів
663
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку