Шановні колеги! Урок з основ здоров'я для 1 класу. Використані на уроці:відеоматеріали, ммультимедійне обладнання, вирізані з реклами буклети із зображенняvи овочів,, молочні продукти та домашні страви.
Навчальний предмет. Основи здоров’я
Клас. 1
Розділ. Здорове тіло
Тема. Корисне харчування. Молоко і молочні продукти.
Тип уроку. Урок засвоєння нових знань.
Програма. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. 2011р. Мета. Навчати учнів розпізнавати корисні і шкідливі продукти і напої; пояснити, чому дітям потрібно вживати овочі, фрукти, молочні продукти щодня; виробляти вміння орієнтуватися у правильному виборі продуктів харчування;викликати у дітей інтерес до продуктів, що містять вітаміни, та прагнення до збереження власного здоров’я; розвивати пізнавальну активність, допитливість, комунікативні здібності;формувати мотиваційну установку на споживання корисної для здоров’я їжі; виховувати бережне ставлення до власного здоров’я.
Навчальні засоби: підручник (с. 38-41), робочий зошит, відеоматеріали, мультимедійне обладнання, вирізані з рекламних буклетів зображення овочів, фруктів, молочних продуктів та домашніх страв, заготовки для плакатів: «Наші друзі – вітаміни», «Молоко корисне всім: і дорослим, і малим», «Домашня кухня», клей.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Продзвенів уже дзвінок,
Починаємо урок.
Будем добре працювати,
Хороші результати будемо мати.
ІІ. Повідомлення теми, завдань і мети уроку.
1.Відгадування загадок (підручник, с. 40).
-Про що ми будемо сьогодні говорити на уроці?
Вчитель записує тему на дошці «Корисне харчування. Молоко і молочні продукти.»
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Мозковий штурм: «Чим харчуються тварини?»
Учні в парах або загальному колі по черзі розказують, яка їх улюблена страва та яка страва їм не подобається. Вчитель на дошці записує декілька прикладів того, що сказали діти.
(Учні за допомогою малюнку на с.39 наводять приклади овочів, фруктів, молочних продуктів і домашніх страв).
Висновок:«Не все смачне – корисне для здоров’я!».
ІІІ. Сприймання й усвідомлення навчального матеріалу.
1.Розповідь вчителя:
- Харчування – неодмінна умова нашого життя. Без їжі людина не може жити. З їжею ми отримуємо поживні речовини, необхідні для роботи мозку, серця, легенів, м’язів та інших органів. Їжа забезпечує наш організм енергією, яка міститься в продуктах харчування.
2.Бесіда:
– Яке його значення для людини має харчування?
– Яку їжу ви вживаєте?
– Скільки разів на день ви харчуєтеся?
– Чи може людина прожити без їжі?
– Які ви знаєте корисні продукти?
– Які продукти є шкідливими для людини?
3.Продовження розповіді вчителя:
-Дітям їжа потрібна не тільки, щоб рухатися, працювати. Вона потрібна їм також для того, щоб вони виросли міцними та здоровими. Для цього ми маємо вживати різноманітну їжу. Харчуватися 4 — 5 разів на день. Продукти харчування мають бути корисними та свіжими.
4. Перегляд презентації « Для чого ми їмо» з наступним обговоренням.
5. Об’єднання в групи, руханка
Учні сидять в колі. Розрахуйте їх на яблука, груші, апельсини. Поясніть, що зараз ви будете читати рецепт фруктового салату, а вони мають мінятися місцями з іншими дітьми коли почують назву свого фрукту або слово «фрукти». Читайте текст у повільному темпі, зупиняючись там, де учні мають мінятися місцями: «Для салату вам потрібно три стиглі фрукти (усі міняються місцями) – яблуко (яблука міняються місцями), груша (груші міняються місцями) та апельсин (апельсини міняються місцями). Спочатку візьміть яблуко (яблука міняються місцями), поріжте його невеликими кубиками і покладіть у миску. Потім виберіть велику м’яку грушу (груші міняються місцями), поріжте її та додайте до порізаних яблук (яблука міняються місцями). Апельсин (апельсини міняються місцями) треба розрізати навпіл, вичавити з нього сік, та додати його у миску до інших фруктів (усі міняються місцями). Смачного!»
6.Робота в групах
Учні об’єднуються в три групи (яблука, груші та апельсини).
На дошці заготовки для плакатів: «Наші друзі – вітаміни», «Молоко корисне всім: і дорослим, і малим» та «Домашня кухня». Вчитель розкладає розкладіть на столі зображення різних страв і продуктів (переважно корисних плюс кілька шкідливих: кока-кола, чіпси тощо)
- Виберіть те, що вам потрібне. ( Учні вибирають і за допомогою клею виготовляють плакат на задану тему. Представники груп презентують свої роботи. )
- Молодці ви вибрали лише корисні продукти, не обрали шкідливих продуктів ( Вчитель показує шкідливі і викидає їх у кошик для сміття).
7.Відгадування загадок
1) ст.40 підручника
2) І поживне, і смачне,
Біле, пінне, запашне.
Залюбки малята п’ють,
Здоровенькими ростуть. (Молоко)
Наче сонечко, жовтеньке,
А розтане – то м’якеньке.
Молочко у ньому є,
Смак до каші додає. (масло)
Я духмяний, в дірочках,
а на смак так просто – ах! (Сир)
-Як одним словом можна назвати всі відгадки? (Їжа)
-Чи можна цю їжу назвати корисною? Чому?
8. Перегляд і обговорення мультфільмів з Абетки здоров’я: «Нездоровий рекорд» та «Особиста гігієна»
ІV. Узагальнення й систематизація знань.
1. Робота за підручником (с. 41)
2.Робота в зошиті ст.. 17
3. Тест «Так чи ні?»
Ти повинен уживати корисну та свіжу їжу, яка зберігає твоє здоров’я.
Тобі корисно їсти тільки макарони.
Ти повинен їсти більше овочів та фруктів,молочних продуктів, тому що в них багато вітамінів.
Тобі корисно їсти смажену м’ясну їжу.
Висновок. Вживай різноманітну їжу, щоб збагатити свій організм вітамінами та корисними речовинами, необхідними для нормального росту і розвитку.
4.Гра «Назвіть зайве слово».
(Вчитель, збільшуючи темп, називає продукти харчування або страви, учні називають зайве слово).
а) Суп, каша, борщ, буряк, вареники, вермішель, пиріжки, запіканка.
б) Морква, капуста, буряк, картопля, м’ясо, цибуля, часник, кріп.
в) Печиво, чай, сік, молоко, кава, компот, лимонад, вода.
5.Робота у групах. Складання правил харчування.
Висновок:
1) Треба їсти 4—5 разів на день.
2) Їжа повинна бути різноманітною.
3) Їжу треба добре пережовувати.
4) Треба їсти більше овочів, фруктів, молочних продуктів.
5) Необхідно в міру вживати солодощі, консерви.
6) Не слід переїдати.
7) Потрібно вживати вітаміни.
6.Зворотний зв'язок
Гра „Продовжи речення ....... :
1. Щоб добре рости треба вживати їжу багату на ... (вітаміни). Це - (овочі і фрукти)
2. Їсти треба через кожні... (3-4 години)
3. Вживати треба теплі... (страви)
4. їжу треба добре ... (пережовувати)
5. Не розмовляйте під час ... (їжі)
6. Вечеряйте не пізніше, як за ... (2-3 год. до сну)
Запам'ятайте шкідливо впливає на організм переїдання.
V.Підбиття підсумків уроку
1.Інтерактивна гра «Мікрофон».
— Для чого людині потрібна їжа?
— Назвіть корисні продукти і напої.
— Назвіть шкідливі продукти і напої.
— Чому треба вживати різноманітну їжу?
— Чому дітям потрібно щодня вживати овочі, фрукти, молочні продукти?
— Які правила харчування вам відомі?
— Чи достатньо знати правила, щоб рости здоровим?
Висновок: Їжа повинна бути не тільки смачною, а й корисною.
2.Прощання
Стати в коло, взятися за руки, запропонувати товаришеві справа корисну їжу,підняти їх і разом сказати « Смачного!»