Тема. Гігієна тіла. Засоби особистої гігієни.
Мета: розповісти учням про правила догляду за тілом, поглибити знання про значення гігієнічних навичок; вчити дбати про свою зовнішність; виховувати бажання використовувати набуті гігієнічні навички у повсякденному житті за різних умов.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Цілу армію одужить
Той, хто з чистотою дружить,
Не страшні йому мікроби
Та від рук брудних хвороби.
Кожен учень гарно знає,
Що йому допомагає
Знаменитий Мийдодір,
Умивальників начальник
І мочалок командир.
(О. Чеботарьов)
2. Проблемне запитання.
- Чи погоджуєтесь ви з думкою, що ваше здоров'я значною мірою залежить від виконання правил особистої гігієни?
Цих правил слід дотримуватися щодня. Які це правила?
ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.
- Сьогодні ми дізнаємося про правила догляду за своїм тілом та руками. Навчимося дотримувати цих правил, адже без них ви не будете здоровими.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
Від чого захищає шкіра?
Чим покрите тіло людини?
Яким буває волосся на голові?
Що знаходиться над очима? А на повіках?
Скільки разів на тиждень необхідно митися? (Щодня)
Скільки потрібно мати рушників?
Як доглядати за волоссям?
Як слід розчісувати волосся? Як слід мити волосся?
Розгляньте малюнки. Яка зачіска вам подобається? Чому?
Що ви порадите своїм друзям, коли вони вибиратимуть зачіски?
Розкажіть, як необхідно доглядати за вухами. Як слід мити вуха?
Чистити зуби зубною щіткою.
Використовувати зубну пасту.
Робити це один раз на тиждень.
Робити це два рази на день.
Для чищення рота використовувати жуйку.
Для зубів корисні цукерки.
Для зубів корисні овочі й молочні продукти.
Фізкультхвилинка
Чи потрібне людям дзеркало? Навіщо? (Щоб бачити, як ми виглядаємо, оцінити наш зовнішній вигляд: чи личить нам зачіска, пасує одяг тощо; можливо, потрібно буде дещо підправити, замінити, краще підібрати, щоб виглядати гарно.)
А які засоби (речі) необхідно використовувати для догляду за своєю зовнішністю? (Мило, зубну щітку, пасту, щітку для одягу чи взуття, праску тощо).
Бесіда «Внутрішня та зовнішня привабливість»
Привабливість — сукупність позитивних рис чи якостей, завдяки яким людина викликає симпатію, притягує до себе.
Зовнішність — зовнішній вигляд людини: риси та вираз обличчя, зачіска, одяг тощо.
— Яку людину ми називаємо привабливою? (Гарно одягнену, охайну, чемну, усміхнену, доброзичливу тощо)
Людина приваблює не лише красивою зовнішністю, гарним одягом, стильною зачіскою, а насамперед своєю душею, позитивними внутрішніми якостями.
Назвіть внутрішні якості привабливої людини?
(Доброта, привітність, чемність, доброзичливість, чуйність, ввічливість, порядність, працелюбність, любов та повага до людей тощо)
Що робить людину зовнішньо привабливою?
(Доброзичливий, усміхнений вигляд обличчя, доглянуте волосся і шкіра, чистий, випрасуваний одяг, начищене взуття, чисті руки, охайна зачіска, культура спілкування й поведінки тощо).
Вправа «Люстерко»
Я в люстерко подивлюся,
Сам собі я похвалюся.
Зараз я дам вам люстерко. Дивлячись у нього, ви маєте повторити віршик, а потім назвати декілька своїх найкращих рис (що робить вас зовнішньо або внутрішньо привабливими). Наприклад: "У мене красиві блакитні очі, я добра і лагідна", або "Я симпатичний, сильний, у мене гарна зачіска" і т. ін.»
Висновок: привабливою є та людина, яка гарна і зовні і внутрішньо, яка добре поводиться і з якою цікаво спілкуватися; стежить за своїм здоров'ям і доглядає за собою (миється, обрізає нігті, чистить одяг, зачісується тощо).
V. Узагальнення і систематизація знань.
1. Гра «Упізнай на дотик»
У мішечку лежать мило, гребінець, рушник, яблуко, ручка. Учні мають за допомогою дотику впізнати речі.
VІ. Підсумок уроку
(Мити волосся, чистити зуби, доглядати за своїм одягом і взуттям, посміхатися, бути ввічливим, чемним, берегти своє здоров'я тощо.)