Урок "Корисні і шкідливі звички. Чинники формування звичок."

Про матеріал

Конспект уроку розроблений згідно психологічних особливостей учнів шостого класу з елементами інтерактивних вправ та ігор. Завдання даного уроку формувати ключову здоровязберігаючу компетенцію.

Перегляд файлу

                                                                                                                             -1-

Тема: Корисні і шкідливі звички. Чинники формування звичок.

 

Мета: сформувати в учнів поняття про звички, навчити аналізувати

            корисні і шкідливі звички; виховувати бережливе ставлення до свого

           здоровя.

Обладнання та  схеми, таблиці, малюнки.

матеріали:

                                                    Хід уроку.

 

І. Організаційний момент

ІІ. Актуалізація опорних знань

      ( Учні виконують заготовлені тести по темі « Особиста гігієна»)

ІІІ.Мотивація навчальної діяльності

   Вчитель: ( проблемна ситуація) Чи задумувались ви щойно над читанням слів у тесті? Чи могли ви так само читати, коли прийшли у перший клас? Як ви записували букви у першому класі? Чим ви відрізняєтеся від учнів першого класу? На ці питання ми зможемо дати відповідь під час вивчення сьогоднішньої теми.

ІV. Вивчення нового матеріалу

  1. Проголошення теми уроку
  2. Викладення інформації

  Вчитель: Протягом всього свого життя ми з вами вчимося. Коли вперше ви прийшли в школу, то вчитель вас вчив тримати ручку, малювати кружечки, палички та інші елементи. Тобто, ви набували вмінь писати, читати. Пізніше, ви настільки добре оволоділи вміннями писати і читати, що не задумувались над написанням окремих букв, чи читання окремих слів. Тобто вміння стали автоматичними, і перейшли у навичку. Навичку писати, читати, їздити на велосипеді, плавати і т. д. Давайте ми з вами зараз на практиці переконаємся чим відрізняється вміння від навички.

 Експеримент: учням рекомендується написати слово «навчання» правою, а потім лівою рукою.

Вчитель: Чи відчули ви різницю при написанні? Коли легше було писати? Чому? ( Думки учнів. Висновок: написання правою – навичка, а лівою це далеко до навички).

Вчитель: Отож, навички формуються у ході навчання.

                 А що ми будемо називати звичкою?

            (Інтерактивна гра «Мікрофон»)

     Вчитель вручає предмет, який замінює мікрофон. І учні висловлюють свої думки швидко, лаконічно, не аргументуючи.

Вчитель: Молодці. Отож, звичка – це дія, яка стала для людини необхідністю.

                Будь- яку дію, яку ви повторюєте декілька разів, може перетворитися

                В звичку. Наприклад, учні гойдаються на кріслах, спускаються по              ,                перилах, вітаються з вчителями, прибирають після уроку парти – все

                це приклади звичок. Як поділяються звички? Складемо схему.

                          ( Учні записують схему на дошці і в зошиті)

Вчитель: Наведемо приклади корисних та шкідливих звичок?

              ( Інтерактивна гра «Займи позицію»)

                                                                                                                  - 2 -

  Вчитель чіпляє три плакати з написами «Так» «не знаю», «Ні».

     Ставить проблемне питання «Чи впливають звички людини на її  здоровя ?

     Учні займають позицію і аргументують її.

Вчитель: Отож, у людини треба формувати корисні позитивні звички, а шкідливі викорінювати, хоча це не так просто зробити. Необхідно мати велику силу волі.

      ( Робота у зошиті. Учні записують по три своїх корисних і шкідливих звичок. Ознайомлюють присутніх, складають план викорінення поганої звички.)

V. Відтворення інформації

- Бесіда:

1. Шестикласник чудово їздить на велосипеді. Це навичка чи звичка?

2. На уроці, в транспорті, під час концерту учень завжди жує жуйку. Це навичка?

3.Ображений учень виходячи із класу, грюкає дверима. Це вміння виконувати якусь дію?

4. Шестикласник звик чистити зуби, але робить це лише 5 секунд. Це корисна звичка?

VІ. Підсумок уроку.

Вчитель: Отож, ми сьогодні з вами вивчили поняття про вміння, навички і звички. А зараз на завершення я пропоную вам гру «Склади прислівя».

           Учні діляться на дві команди. Кожна отримує уривки прислівя.

           «Посієш вчинок»; «пожнеш звичку»; «посієш звичку»; «пожнеш   характер»; «посієш характер»; «пожнеш долю».Хто швидше складе, той виграв.

Вчитель: Прислівя «Посієш вчинок – пожнеш звичку, посієш звичку – пожнеш характер, посієш характер – пожнеш долю» памятайте і візьміть з собою в життя.

VІ. Домашнє завдання

   Пар. 7. Скласти індивідуальний план викорінення своєї поганої звички.

doc
Додано
29 жовтня 2018
Переглядів
870
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку