Конспект уроку розроблений згідно психологічних особливостей учнів шостого класу з елементами інтерактивних вправ та ігор. Завдання даного уроку формувати ключову здоровязберігаючу компетенцію.
-1-
Тема: Корисні і шкідливі звички. Чинники формування звичок.
Мета: сформувати в учнів поняття про звички, навчити аналізувати
корисні і шкідливі звички; виховувати бережливе ставлення до свого
здоров’я.
Обладнання та схеми, таблиці, малюнки.
матеріали:
Хід уроку.
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація опорних знань
( Учні виконують заготовлені тести по темі « Особиста гігієна»)
ІІІ.Мотивація навчальної діяльності
Вчитель: ( проблемна ситуація) Чи задумувались ви щойно над читанням слів у тесті? Чи могли ви так само читати, коли прийшли у перший клас? Як ви записували букви у першому класі? Чим ви відрізняєтеся від учнів першого класу? На ці питання ми зможемо дати відповідь під час вивчення сьогоднішньої теми.
ІV. Вивчення нового матеріалу
Вчитель: Протягом всього свого життя ми з вами вчимося. Коли вперше ви прийшли в школу, то вчитель вас вчив тримати ручку, малювати кружечки, палички та інші елементи. Тобто, ви набували вмінь писати, читати. Пізніше, ви настільки добре оволоділи вміннями писати і читати, що не задумувались над написанням окремих букв, чи читання окремих слів. Тобто вміння стали автоматичними, і перейшли у навичку. Навичку писати, читати, їздити на велосипеді, плавати і т. д. Давайте ми з вами зараз на практиці переконаємся чим відрізняється вміння від навички.
Експеримент: учням рекомендується написати слово «навчання» правою, а потім лівою рукою.
Вчитель: Чи відчули ви різницю при написанні? Коли легше було писати? Чому? ( Думки учнів. Висновок: написання правою – навичка, а лівою це далеко до навички).
Вчитель: Отож, навички формуються у ході навчання.
А що ми будемо називати звичкою?
(Інтерактивна гра «Мікрофон»)
Вчитель вручає предмет, який замінює мікрофон. І учні висловлюють свої думки швидко, лаконічно, не аргументуючи.
Вчитель: Молодці. Отож, звичка – це дія, яка стала для людини необхідністю.
Будь- яку дію, яку ви повторюєте декілька разів, може перетворитися
В звичку. Наприклад, учні гойдаються на кріслах, спускаються по , перилах, вітаються з вчителями, прибирають після уроку парти – все
це приклади звичок. Як поділяються звички? Складемо схему.
( Учні записують схему на дошці і в зошиті)
Вчитель: Наведемо приклади корисних та шкідливих звичок?
( Інтерактивна гра «Займи позицію»)
- 2 -
Вчитель чіпляє три плакати з написами «Так» «не знаю», «Ні».
Ставить проблемне питання «Чи впливають звички людини на її здоров’я ?
Учні займають позицію і аргументують її.
Вчитель: Отож, у людини треба формувати корисні позитивні звички, а шкідливі викорінювати, хоча це не так просто зробити. Необхідно мати велику силу волі.
( Робота у зошиті. Учні записують по три своїх корисних і шкідливих звичок. Ознайомлюють присутніх, складають план викорінення поганої звички.)
V. Відтворення інформації
- Бесіда:
1. Шестикласник чудово їздить на велосипеді. Це навичка чи звичка?
2. На уроці, в транспорті, під час концерту учень завжди жує жуйку. Це навичка?
3.Ображений учень виходячи із класу, грюкає дверима. Це вміння виконувати якусь дію?
4. Шестикласник звик чистити зуби, але робить це лише 5 секунд. Це корисна звичка?
VІ. Підсумок уроку.
Вчитель: Отож, ми сьогодні з вами вивчили поняття про вміння, навички і звички. А зараз на завершення я пропоную вам гру «Склади прислів’я».
Учні діляться на дві команди. Кожна отримує уривки прислів’я.
«Посієш вчинок»; «пожнеш звичку»; «посієш звичку»; «пожнеш характер»; «посієш характер»; «пожнеш долю».Хто швидше складе, той виграв.
Вчитель: Прислів’я «Посієш вчинок – пожнеш звичку, посієш звичку – пожнеш характер, посієш характер – пожнеш долю» пам’ятайте і візьміть з собою в життя.
VІ. Домашнє завдання
Пар. 7. Скласти індивідуальний план викорінення своєї поганої звички.