Урок по темі : «Корисні копалини»
Тема. Корисні копалини.
Мета. Познайомити дітей з корисними копалинами України. Вчити дітей, які бувають корисні копалина за фізичним станом, де і якими способами їх видобувають. Розвивати пам'ять, мислення, увагу в процесі знайомства з корисними копалинами; формування операцій аналізу, порівняння та класифікації на основі обстеження видів копалин; Збагачувати словниковий запас дітей. Корегувати мовлення дітей. Виховувати доброзичливе ставлення до навколишнього середовища, любов до рідного краю.
Обладнання. Ілюстрації, презентація, картки, підручник, зошити.
Тип уроку. Вивчення нового матеріалу.
Хід уроку
І. Організація початку уроку. Нервово-психологічна підготовка.
« Всі рівненько посідали та уважно слухати стали»
ІІ. Актуалізація опорних знань.
1. Загадка.
Мене різали, топтали,
і товкли, й перевертали.
Мужньо я усе стерпіла,
врожаями відплатила. (Земля)
2. Повторення Гра «Мікрофон».
(відповіді дітей:
- це форма земної поверхні;
- види рельєфу : гори і рівнини;
- на карті позначають зеленим, жовтим і коричневим кольорами)
3. «Мозковий штурм»
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
1. Робота в групах над прислів’ям .
«Земля багата - народ багатий»
(Діти обговорюють та висловлюють свою позицію.)
Отже сьогодні ми ознайомимось зі скарбами нашої великої Землі.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
Розповідь вчителя. (Слайд)
Якщо ми подивимося навколо, то побачимо цеглу, з якої побудована школа, лінолеум на підлозі, скляна ваза на столі, чавунні батареї, – усе це перероблені для людей гірські породи, які ми називаємо корисними копалинами.
Торф, кам’яне вугілля, нафта, природний газ, граніт, кухонна сіль, крейда – це також корисні копалини.
(Слайд)
Корисні копалини – це ті речовини, які людина видобуває з глибин і поверхні Землі й використовує у своїй господарській діяльності.
За своїм фізичним станом корисні копалини бувають різних видів.
(Слайд)
Давайте подумаємо разом , які корисні копалини до яких видів відносяться. Відповіді дітей:
Види корисних копалин:
1.Розгляньте види корисних копалин
(Слайд)
2. Місце, де корисні копалини залягають у великих кількостях називають родовищами. (Слайд)
Родовища корисних копалин позначають на географічній карті за допомогою умовних знаків.
Кожна корисна копалина має свій умовний знак.
(Слайд)
2.Робота з підручником
С. 53-54 «&Корисні копалини»
*читання вчителем
* читання самостійно
* відповіді на питання :
Що таке корисні копалини? Які корисні копалини ти знаєш? Що ми можемо зустріти навколо зробленого з корисних копалин?
3.Фізкультхвилинка
Встаньмо діти посміхнемось.
До землі нашій вклонимось.
І до сонця потягнемось.
Вітерцем покрутимось.
Ще й присядем кілька раз.
До роботи знову час.
4. Продовження роботи над темою
Корисні копалини відбувають декількома способами: відкритим та закритим
(Слайд)
Умовні позначення корисних копалин:
(Слайд)
Слайд)
(Слайд)
Робота по карті « карта корисних копалин України» с.55
V. Закріплення вивченого матеріалу.
1. Усне опитування:
- Які корисні копалини запам’ятали?
2. Робота в зошиті:
3. Обговорення ситуації.
(Відповіді дітей та міркування)
Запаси корисних копалин обмежені. При надмірному видобуванні вони можуть вичерпатися і тоді може статися так, що закриються фабрики і заводи, зупиниться транспорт, не буде чим опалювати будинки.
Тому корисні копалини треба витрачати бережно і економно.
4. Робота в малих групах.
1. Розгляньте зразки корисної копалини.
2. Дайте відповіді на питання .
(Слайд)
VІ. Підсумок уроку.
1. Корисні копалини залягають на різних глибинах.
2. Корисні копалини людина не використовує.
3. Газ має твердий стан.
4. Наша країна багата на кам’яне вугілля, нафту, природний газ, залізну руду, кухонну сіль, торф.
5. Корисні копалини можна видобувати у великих кількостях.
6. Корисні копалини потрібні людини для використання у господарській діяльності.
Оцінювання роботи на уроці.