Урок "Корисні та шкідливі звички"

Про матеріал
Формувати в учнів уявлення про корисні та шкідливі звички, про негативний вплив на здоров’я шкідливих звичок; розвивати вміння відстоювати власні переконання; виховувати негативне ставлення до шкідливих звичок, бажання вести здоровий спосіб життя.
Перегляд файлу

Лудинська гімназія

Устилузької міської ради Волинської області

 

 

 

 

 

 

КОРИСНІ  ТА  ШКІДЛИВІ ЗВИЧКИ

 

 

 

 

 

 

 

                         Підготувала

                    Вчитель початкових класів

   Бохотниця Оксана Миколаївна

 

 

 

 

                         2023 р

Тема.  Корисні та шкідливі звички.                             Мета: формувати в учнів уявлення про корисні та шкідливі звички, про негативний вплив на здоров’я шкідливих звичок;  розвивати вміння відстоювати власні переконання; виховувати негативне ставлення до шкідливих звичок, бажання вести здоровий спосіб життя.                                                                                            Обладнання; ілюстрації, сигнальні картки, мікрофон. пазли.

Результати навчання

Наприкінці заняття учні:

•  розпізнають корисні та шкідливі звички;

•  пояснюють, чому потрібно дотримуватися корисних звичок.

Хід уроку

І. Організаційний момент.                             1. Створення позитивного психологічного клімату класу.                                                  Привітання «Усмішка з бантиком»                                                                                                                                      - Який сьогодні день: похмурий чи світлий і сонячний?                                                                          - Який настрій викликає у вас така погода?                                                                                                          знаєте, що треба зробити, щоб покращився настрій, щоб на душі було тепло і спокійно?                                                                                                                                                                                  - Давайте зараз створимо усмішку, яка залишиться з нами протягом всього дня і покращить наш настрій.                                                                                                                                              -  Усміхаємося! Ще ширше! А тепер уявляємо, що зав’язуємо гарний бантик, який протягом дня триматиме нашу усмішку — щоб веселий та радісний настрій був завжди з нами!

ІІ. Актуалізація опорних знань.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

  1. Оголошення теми і мети уроку.      

Кожна людина має   звички. Є звички, що сприяють зміцненню здоров'я, і звички, що шкодять здоров'ю.                                                                                                                                                     - Чи здогадалися, якою буде тема нашого уроку?                                                                                                           - Сьогодні на уроці ми поговоримо про те, що таке звички, дізнаємося, як звички можуть впливати на здоров'я».

  1. Вправа «Очікування»

-         Чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

-         Яким, на вашу думку, має бути те, чого ви очікуєте?

-         А якими на уроці  маємо бути ми?

-         Отже, сподіваємося, що разом ми проведемо цікаве, творче, корисне заняття, на якому кожен / кожна з вас відкриє для себе багато нового.

  1. Розповідь учителя з елементами бесіди.

Коли людина виконує якісь дії постійно, підсвідомо у неї виникає бажання або необхідність робити їх знову — це і є звичка. Інакше кажучи, звичка — це особлива форма поведінки людини, яка виявляється у схильності робити певні дії, що закріпилися внаслідок багаторазового їхнього повторення.

-         Що таке звичка?

-         Прочитайте визначення.

ЗВИЧКА – це те, що людина робить постійно.

 

  1. Вправа  «Два — чотири — всі разом». — Які хобі допоможуть стати успішними?

Учні індивідуально обмірковують можливі відповіді. Потім об'єднуються в пари, доповнюючи думки одне одного.

Далі діти в четвірках ухвалюють спільне рішення. Завершується робота обговоренням поставленого завдання з усім класом.

Наприклад: Щоб стати успішним, потрібно бути наполегливим; постійно виконувати домашні завдання; багато читати; удосконалювати комунікативні навички; бути дисциплінованим; бути відповідальним тощо.

Висновок. Стати успішною та щасливою людиною допоможуть корисні звички.

  1. Вправа «Розрізняємо корисні та шкідливі звички»

-         Наведіть приклади корисних звичок.

-         А тепер наведіть приклади шкідливих звичок.

-         Чи допомагають корисні звички підтримувати здоров’я? А шкідливі?

-         Поміркуйте: наші звички впливають тільки на здоров’я чи на щось іще? На що саме?

 

  1. Вправа «Чи може корисна звичка стати шкідливою?»

 Ілля щодня читає книжки. Це корисна звичка чи шкідлива?

А якщо він читає їх пізно вночі, у темряві, з екрана смартфона, накрившись ковдрою з головою? Які наслідки такого читання? Чи можна це тепер назвати корисною для здоров’я звичкою?

То що ж тепер робити  Іллі? Перестати читати?

Дайте Іллі  поради, як зробити його звичку винятково корисною.

 

  1. Робота з підручником

а) Що таке звичка?

•  Які звички є корисними для здоров'я?

•  Які звички шкодять здоров'ю?

•  Що ви можете порадити людині, яка хоче бути здоровою?

   Отже, щоб бути здоровим, треба мати корисні звички, а від шкідливих — позбуватися.

б) Розігрування сценок-діалогів про дітей, у яких є шкідливі звички. Висловлювання порад. Як їх позбутися.

в) Читання та обговорення змісту вірша Н. Шост « В нашої Марічки є чудові звички…»

- Чому Марічці вдається все встигати?

- Які корисні звички є у дівчинки?

- Чи є такі звички у вас?

 

ІV.  Руханка «Небезпечна кулька»

Учні утворюють коло.

— На вас налетів вітер і приніс хмарку шкідливих речовин (куріння, алкоголь, наркотики).

— Підкидаю кульку. Захищайтесь! (Учні відбивають кульку руками.)

— Що ви відчували, коли кулька наближалась до вас?

 

V. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Робота в зошиті.

2. Гра «Корисно — шкідливо».7. Робота з підручником..

— Якщо це корисно — плесніть у долоні, якщо шкідливо — то не плескайте.

· Вітатися під час зустрічі.

· Брати до рота і гризти предмети.

· Допомагати слабшим, маленьким дітям.

· Виконувати ранкову зарядку.

· Смоктати палець.

· Доглядати за одягом, взуттям.

· Дотримувати режиму дня.

· Запізнюватися.

· Колупатись у носі.

· Говорити неправду.

· Довго сидіти біля телевізора.

· Курити, пити алкогольні напої.

· Говорити правду.

3.  Робота в групах «Корисні та шкідливі звички»

1. Роздаю кожному учню шматок пазла. 

2.   Пропоную дітям об'єднатися у 4 групи відповідно до кольору пазла («сині», «жовті», «рожеві», «зелені»).

3.  Діти складають пазли,  читають прислів'я, яке утворилося, та розказують про те, як вони розуміють його значення.

 

4. Обговорення життєвих ситуацій.

 Яких шкідливих звичок ви позбулися або хочете позбутися? Наведіть приклади. Доведіть, що це шкідлива звичка.

Які корисні звички виконуються легко?

Яких корисних звичок хочете набути ? Чому?

5. Гра «Наслідки шкідливих звичок».

 

Учитель читає першу половину речення, а діти — продовжують.

· Якщо я довго сидітиму за комп'ютером, то... (зіпсую свій зір).

· Якщо я запізно лягатиму спати, то... (не висплюсь і зранку почуватимуся сонним, кволим).

· Якщо я не провітрюватиму регулярно свою кімнату, то... (повітря в ній стане важким, у ньому з'являться шкідливі для здоров'я мікроби).

· Якщо я зловживатиму різними солодощами, то... (у мене будуть хворі зуби).

· Якщо я почну курити, то... (завдам шкоди своєму здоров'ю, матиму хворі легені).

· Якщо я ходитиму зсутулившись, то... (моя постава формуватиметься неправильно).

· Якщо я їстиму несвіжу, неякісну їжу, то... (у мене болітиме живіт або я можу отруїтися).

· Якщо я питиму занадто холодні напої, то... (застуджу горло, захворію).

· Якщо я мало рухатимусь, не приділятиму увагу спорту й фізкультурі, то... (ростиму кволим, не буду спритним).

Отже, помірковані рішення та корисні звички допомагають людям ставати успішними, щасливими та вберігають від небезпек. Важливо виховувати в себе корисні звички, долати слабкості, негативні емоції, лінощі.

 

VІ. Підсумок   уроку

  1. Вправа  «Мікрофон»

-         Чи поповнили ви сьогодні свою скарбничку знань?

-         Що важливого ви дізнались?

-         Які завдання були для вас цікавими?

-         Які завдання були важкими?

-         З яким настроєм ви закінчуєте урок?

 

  1. Зворотній  зв’язок.

-         Діти, станьте в коло , візьміться за руки і продовжте речення: « Я дізнався…, я зрозумів…, я запам’ятав...,               я зробив               висно              вок...».                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   .                                                                                                                                                                                                                 

Додаток

 

 

docx
Додано
26 грудня 2023
Переглядів
443
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку