13 травня о 18:00Вебінар: Як навчати майбутніх програмістів: практичні кейси для уроків інформатики

Урок "Користування телевізором, сучасними гаджетами"

Про матеріал
Конспект відкритого уроку з Ядосліджую світ. Тема уроку "Користування телевізором, сучасними гаджетами".
Перегляд файлу

Урок: Я досліджую світ

Клас: 2

Тема: Користування телевізором, сучасними гаджетами

Мета: ознайомити учнів з позитивним та негативним впливом телевізора, комп’ютера, гаджета, мобільного зв’язку на здоров’я дитини; з правилами безпеки користування сучасною технікою з метою збереження здоровя;

розробити пам’ятки щодо  безпечного їх використання, розвивати навички безпечної роботи за комп’ютером, безпечного користування гаджетом та мобільним зв’язком;

виховувати ціннісне ставлення до свого здоров’я.

Формувати в учнів ключові компетентності:

вміння вчитися — організовувати та контролю­вати свою навчальну діяльність; виконувати розу­мові операції і практичні дії; прагнення здобувати нові знання;

інформаційно-комунікативну компетентність — здатність учня орієнтуватися в інформаційному просторі, володіти і оперувати інформацією; уміння здобувати нові знання на основі наявних; уміння фор­мувати власну точку зору й доводити власну позицію;

 здоров'язбережувальну компетентність — уявлення і поняття про здоров'я; здоровий спосіб життя та безпечну поведінку; усвідомлення здоров'я як вищої життєвої цінності:

соціальну компетентність — продуктивно спів­працювати з різними партнерами в парі; виявляти ініціативу.

Обладнання : букви, що утворюють слова «телевізор» «гаджети», шкала ставлення ,  конструктор LEGO,  роздатковий дидактичний матеріал, мікрофон, проектор, ноутбук, презентація.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

І. Вступна частина

1. Ранкова зустріч.

- Вітаю всіх у 2 класі на уроці Я досліджую світ.

Отож, друзі, часу не гаймо.

Ранкову зустріч починаймо,

Побажаймо успіхів доволі

Всім, хто є у нашім дружнім колі.

Вправа «Карусель».

- Діти, запрошую вас  стати у два кола, парами.

-  Давайте подаруємо один одному усмішки і гарний настрій. Я бажаю вам, щоб цей настрій залишився у вас до кінця уроку.

 

Вправа «Синоптик»

  • А зараз до календаря запрошую помічника дня.

 

Робота з календарем:

  • Який сьогодні день тижня?
  • Яке число сьогодні?
  • Який місяць зараз?
  • Яка зараз пора року?
  • Скільки місяців триває зима? Назви зимові місяці.
  • Яка погода на вулиці?

ІІ.  Актуалізація опорних знань.

Лего-гра «Любимо ми грати…»

- Як називається тема тижня? (Моя безпека)

-  Що таке безпека?

-  Добери протилежне слово до слова безпека.

-  Які ситуації називають небезпечними? ( Небезпечними називають таі ситуації, які загрожують здоров’ю та життю).

  • Наведіть приклади.

 

Лего-гра «Любимо ми грати…»

-  За яким номером слід звернутися по допомогу в разі виникнення пожежі? (101)

- До кого ти звернешся, якщо незнайомець намагатиметься проникнути у твою домівку? (Зателефоную рідним або  до поліції 102)

- А за яким номером можна викликати швидку допомогу? (103)

- А якщо стався витік газу, куди слід телефонувати? (104)

 

- Дякую за відповіді. Замінимо  цеглинки .

ІІІ. Передбачення теми та мети уроку.

- Об’єднаймося в дві групи за кольором цеглинок.

Вправа «Розсипанка»

- Роз’єднавши цеглинки у своїй групі, ви знайдете букви, які заховалися між ними. Ваше завдання – скласти слова з розсипаних букв. Прочитавши їх ви дізнаєтесь про що ми будемо вести мову на уроці.

 

- Діти, ми знаємо , що таке телевізор.

- А що таке гаджет?

Довідкове бюро

Гаджет (англ. gadget — пристрій) — як правило, цікава технічна новинка[1] у вигляді електронного пристрою, або іншого засобу, що поєднує в собі високі технології і цілком реальне застосування. Зневажливе значення — дрібничка, дурниця.

Сьогодні гаджетом можна вважати будь-який цифровий прилад, досить невеликий, щоб одягти на руку, покласти до кишені або підключити до КПК або смартфона. Поява і функціональний потенціал гаджетів передбачені у творах кіберпанка.

Найвідоміші типи гаджетів: мобільний телефон, смартфон, портативна гральна приставка, мультимедійний програвач, GPS-навігатор, електронна книга.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

1. Створення проблемної  ситуації.

- Отже,  сьогодні ми спробуємо дослідити позитивний та негативний вплив цих пристроїв і відповісти на питання: «Телевізор та гаджети: користь чи шкода?»

2. Вправа «Шкала ставлення»

- Визначте вашу власну позицію на шкалі стосовно цього запитання. (Діти стікерами зі своїми іменами позначають свою думку на шкалі).

ШКОДА   1___2___3___ 4___ 5___ 6___7___8___9___10     КОРИСТЬ

 Отже ми бачимо, що……

(Викликаю кількох учнів, щоб вони пояснили свою думку).

 

3. Вправа «Мікрофон»

- А зараз, я хочу дізнатися:

- Для чого потрібен телевізор?

- У кого є телевізор?

- Які ваші улюблені телепередачі?

 - Який мультфільм ви бачили нещодавно?

 

4. Розповідь учителя.

         Є дуже багато різних видів телевізорів, але основне їх завдання — показ інформації. Із телепередач ми довідуємося про останні новини з усього світу. Переглядаючи улюблені мультфільми та кінофільми, радіємо і сумуємо разом з героями. Однак, чим більше ми дивимось телевізор, тим менше залиша­ється у нас часу на рух. Нажаль часто по телевізору демонструють фільм, передачі, які псують настрій, викликають страх. Коли надто близько сиди­те біля телевізора, чи погане освітлення, то псується зір. Надто голосне звучання псує слух. А сидіння в одній позі тривалий час призводить до викривлення хребта. Запам’ятайте, що дітям телевізор можна дивитися до  21. 00.

5. Фізкультхвилинка (під музичний супровід)

6. Загадка.

      Учитись він допомагає,

      Інформацію зберігає,

      В ігри він з тобою грає,

      З дисків музика лунає.

                   (Комп'ютер).

- У кого вдома є комп'ютер?

- Чому комп'ютер - це корисна річ (Друкуємо, слухаємо музику, переглядаємо фільми, граємо в ігри, спілкуємося з родичами, користуємось Інтернетом).

- Комп’ютери є стаціонарні та ноутбуки. Чим вони відрізняються? (Ноутбуки можна переносити , а комп’ютери ні).


7. Розповідь учителя.
 - Важко уявити своє життя без комп’ютера. Однак , він негативно впливає на здоров’я людини. Дуже небезпечно сидіти перед комп’ютером, який вас опромінює. Тому

- користуватися ним варто не більше 15хв на день;

- якщо працюватимете за комп’ютером в темній кімнаті, це дуже зашкодить вашому зору.

- З правилами поведінки за комп’ютером ми вже знайомились на уроці інформатики. Давайте їх пригадаємо.

 

 8. Робота з презентацією
- Скільки хвилин на день можна користуватися комп’ютером? (15хв.)
- Яка відстань повинна бути між очима і монітором? (50-70см).   

- Чи можна працювати за комп’ютером у темній кімнаті?

 

9. Фізкультхвилинка для очей після перегляду комп’ютера.
         Погляд угору, вниз, вліво, вправо, по колу, заплющити очі, відкрити.

 

10. Загадка.
                   Є у мене вірний друг,
                   Має він чудовий слух
                   І говорить голосами
                   Моїх друзів, тата й мами.
                   як він зветься, хто нам скаже?
                            (Т е л е ф о н).

 


11. Розповідь учителя.

Телефони – це сучасний засіб зв’язку.Є дуже багато видів телефонів: клавішні, сенсорні, жабки. Але ми повинні пам’ятати, що від нього йде шкідливий потік енергії. Тому

- говорити потрібно якомога коротше;

- не притискати трубку до вуха, тримати на відстані, особливо коли йдуть гудки;

- вночі телефон краще відключити або тримати його на відстані 1м 20см від голови;

- категорично не можна заряджати телефон біля ліжка.

 

V. Закріплення та осмислення нового матеріалу.

1.Робота в групах.

Гра «Який будинок вищий?»

Висновок: Телевізор, комп'ютер, телефон  - корисні речі. Але тим, хто неправильно ними користується, вони не залишають часу для навчання, прогулянок і допо­моги батькам. А ще можуть зіпсувати зір, поставу і навіть спричинити залежність. Тому  ми завжди повинні дотримуватись правил користування сучасною технікою,  щоб вона була для нас не шкідливою, а корисною.

 

2.Результати анкетування.

Підведення підсумків анкетування.

-Ми з вами на цьому тижні, у день безпечного Інтернету, проводили анкетування – за допомогою промінчиків сонечка визначали як впливає техніка на здоров’я дитини. Пропоную  кожному з вас підрахувати кількість жовтих і червоних промінчиків на сонечку, яке ви намалювали.

Коментар учителя. Уявіть собі, що сонечко – це ваше здоров’я , жовті промінчики підтримують його. А червоні – це та шкода, яку ви наносите своєму здоров’ю, ставлячи комп’ютери розваги з мобільним на перше місце перед спортом, спілкування з друзями та нехтуючи правилами безпеки для роботи з комп’ютером, не знаючи яку шкоду здоров’ю приносить мобільний зв’язок. Тому, чим більше червоних промінчиків на вашому здоров’ї , тим більше потерпає ваш організм.

-Що потрібно робити, щоб червоних промінчиків було менше? (Дотримуватися правил безпечного користування гаджетами).

3. Створення пам’ятки.

Вправа «Встанови відповідність».

 Пам'ятка щодо користування мобільним телефоном

Користуйся тільки в разі потреби.
Не говори довго по телефону.

Не притискай сильно до вуха.

Не показуй всім на вулиці свій мобільний телефон.

Не заряджай біля ліжка.

 

Пам'ятка щодо перегляду телевізійних програм

Переглядай телепередачі не більше 30 хвилин на день.

Не сиди близько до екрана, це псує зір.
Не дивись  у темряві, лежачи, сидячи на підлозі, під час вживання їжі.
Не вмикай  дуже голосно, це може зашкодити твоєму слуху.

Пам'ятка щодо користування комп' ютером

Користуйся не більше 15 хвилин на день.
Не сідай дуже близько до монітора, відстань повинна бути 50 -70см.

Працюй за комп'ютером у світлій кімнаті.

 

VІ. Підсумок уроку.

Вправа «Мій настрій».

-На кружечку намалюйте смайлик, який передасть ваш настрій і прикріпіть його до сонечка або до хмаринки.

-Діти, пам’ятайте, що ваш настрій впливає на ваше здоров’я, а здоров’я – це найдорожче, що є в людини. І його потрібно берегти.

VII. Домашнє завдання.

Ознайомити членів своєї сім’ї з правилами безпечного користування комп’ютером, телевізором та мобільним телефоном.

 

docx
Додано
4 березня
Переглядів
155
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку