Урок "Корнелія Функе «Чорнильне серце». Образ Меґі – дівчинки, котра любить читати. Її пригоди і духовне випробування."

Про матеріал

Пропонований план-конспект уроку відповідає вимогам чинної програми із зарубіжної літератури. Запропоновані види робіт і завдань, форми і методи організації уроку якнайкраще сприяють формуванню компетентностей та компетенцій учнів. До конспекту уроку додаються презентація,відеопрезентація та дидиктичні матеріали.

Перегляд файлу

Тема: Корнелія Функе «Чорнильне серце». Образ Меґі – дівчинки, котра любить читати. Її пригоди і духовне випробування.

Мета: формувати ключові компетентності:
-  уміння вчитися -  самоорганізовуватися, готуватися до навчальної діяльності; правильно висловлюватися; учитися виразно й чітко говорити, формувати вміння запам’ятовувати; відтворювати інформацію;
- загальнокультурну – розвивати логічне та образне мислення, пам'ять, навички самостійної роботи, увагу;
- соціальну – розвивати вміння працювати в колективі; спонукати учнів до самостійного пошуку та розв’язання навчальних завдань;
- комунікативну – розвивати вміння і навички аргументувати свою думку;
формувати предметні компетентності: продовжувати ознайомлювати зі змістом і образами роману-казки К.Функе «Чорнильне серце»; на прикладі твору розглянути силу слова, творчості у подоланні зла; з’ясувати; удосконалювати навички учнів із аналізу художнього тексту; навички виразного читання, уміння давати оцінку подіям і вчинкам персонажів.

Обладнання: портрет К.Функе, відео; презентація до уроку.

Тип уроку: комбінований

Хід уроку

Слайд 1. І. Організаційни момент.

ІІ Мотивація навчальної діяльності.

Слово вчителя

  •                   Чи замислювалися ви колись про те, що відбувається з героями книги після того, коли читач її закриває? Чи можна змінити долю і характер героїв? Коли слово може творити дива? На ці та інші питання ми відповідатимемо сьогодні на уроці.

ІІІ. Перевірка домашнього завдання.

Актуалізація опорних знань, умінь і навичок.

Слайд 2.

  1.               Інтерактивний прийом «Шукачі скарбів»

Слово вчителя

Думка про те, що твір «Чорнильне серце» -  просто цікаве підліткове фентезі розбиваються вщент, коли читаєш епіграф до книги, слова глибокого та ліричного Пауля Целана:

« Линуло,линуло,

линуло слово,

крізь ніч линуло ,

засвітитись хотіло, засіяти хотіло.

Попіл .

Попіл , попіл .

Ніч . »

Отже, Слово — стоїть в центрі уваги автора, слово, що сяє, слово, що обертається на попіл… До речі, епіграфи є і до кожного розділу і потребують особливої уваги та окремого дослідження. Це немов «текст в тексті», ще один потужний авторський «message». На попередньому уроці ви отримали завдання  дібрати  вислови про книги з роману К.Функе.

  1.               Конкурс виразного читання  фрагменту з твору.

 (Діти по черзі  зачитують дібрані вдома вислови про книги з роману К.Функе)

  •                   Висновки про роль книги у житті людини.

Слайд 3,4,5.

  1.               Інтерактивна гра «Поле чудес»
  1.               Працівник книжкового сховища, керівник книжкового зібрання.(Бібліотекар)
  2.               Той, хто робить книжковий одяг, книжковий лікар.(Палітурник)
  3.               Збирач рідкісних та старовинних книжок і торговець ними.(Букініст)
  4.               Той хто любить, цінує і збирає книги не на продаж(Бібліофіл)
  5.               Творець, батько книжкових героїв. (Автор)
  6.               Той, для кого створюються книгою (Читач)
  •                   Назвіть дійових осіб роману-казки К.Функе «Чорнильне серце», які виконують ці ролі у творі. (Запис на дошці)

Палітурник - Мортімера Фольхарта(Мо);

Бібліофіл – Елінор;

Автор – Феноліо;

Читач – Меґі, Мо, Еліонор.

ІУ. Оголошення теми  й мети уроку.

У. Робота над темою уроку.

Образ Мортимера ми з вами аналізували на попередньому уроці. Зараз, за допомогою гранування, охарактеризуємо Елінор та Феноліо.

Слайд 6. 1. Гронування:

Елінор

 

 

 

Бібліофілка, яка не бачить реального життя за книжковими скарбами,суха, егоїстична,підтримала дитину в небезпеці, зазнала страждань заради спільної справи, знищення бібліотеки сприйняла як смерть живих друзів, справжня любов до книжкового світу, прийняла всіх у свій дім казкових героїв, що втратили власний світ.

Феноліо

 

Відомий автор, що звик роздавати автографи і знайомиться зі своїми героями через пересічну цікавість, пройшов шлях від людини, що вигадує злодіїв для краси, до справжнього майстра слова, байдужий до проблем інших, боїться за онуків та за себе, відсутня відповідальність за своїх героїв, підтримав дівчину під час небезпеки, працює над кожним словом тексту, гідний поваги, тому що здатен виправляти власні помилки.

 

Запитання : Чому за сюжетом Феноліо потрапив у власну книгу?

Послухайте  цитату з твору, де Мо повчає доньку,як треба читати книжки.

   «Смакуй кожне слово, Меґі, — зазвучав у її пам’яті голос Мо, — нехай воно тане в тебе в роті. Відчуваєш кольори? Вітер і ніч? Страх і радість? І любов?

Відчуй їх, Меґі, і все оживе» — такий  процес «оживлення» книжки.

Я пропоную вам  спробувати «оживити» деякі фрагменти, можливо і у вас це вийде?

2. Виразне читання фрагмента роману-казки К.Функе «Чорнильне серце»

(глава «Привид, умовна частина «Меґі змінює текст» від слів «Меґі нахилилась над книгою, що лежала в неї на колінах» до кінця глави; за ролями).

Слайд 7. Завдання: За допомогою запитань, на які ви будете давати відповіді, ми охарактеризуємо образ Меґі.

  1.               Скільки їй років?
  2.               Де вона мешкає на початку твору?
  3.               Що відомо про її сім’ю?
  4.               Яка  улюблена справа?
  5.               Чи є в неї друзі? Чому вона так часто змінює школи?
  6.               Що Меґі завжди бере з собою в дорогу?
  7.               Як вона ставиться до книг?
  8.               Хто в творі вміє читати? Чому?
  9.               Чи передався Меґі талант її батька?
  10.          Як ви думаєте, хто доросліший у сприйнятті життя: Меґі чи її тітка Елінор? Чому?
  11.          Яке бажання з’являється у Меґі після знайомства з  Феноліо?
  12.          Чому саме Меґі вдалося перемогти  Каприкорна?
  13.          Чому Меґі вирішує, що «слова мають стати її професією»?
  14.          Як ви думаєте, як складеться подальша доля  з Меґі?

Перегляд відеоролика

Образ Меґі. Дванадцятирічна Меґі, дочка палітурника Мортімера Фольхарта, обожнює книжки. Цього вона навчилася у свого батька, якого ніжно називає «книжковим лікарем».

Дівчинка зовсім не пам’ятає матері, але не відчуває себе знедоленою, бо живе в чарівному світі, сповненому любові, фантазії і пригод, — світі чудових книжок. її батько Мо є книжковим фанатом, саме він навчив Меґі цінувати красу друкарського слова. Але, крім цієї пристрасті, вони ще володіють дивовижним даром — оживлювати героїв із прочитаних ними вголос книжок. Однак ця таємниця, як і обставини зникнення її мами, розкрилася дівчинці лише під час незвичайних подій: неочікуваних, жахливих і нереальних.

Ще на початку твору авторка розповідає про сховок Меґі — скриньку з книжками, яку вона неодмінно бере із собою в кожну подорож. Саме книжки навчили дівчинку мислити, відрізняти добро від зла, поважати кожну людину й бажати всім щастя. Лише така позитивна героїня здатна побороти темні сили, не допустити світове зло на Землю й визволити власних батьків.

УІ. Закріплення набутих знань, умінь і навичок

  •  Виконання комп’ютерних тестових завдань та підбиття підсумків уроку

 Слайд 8. Прийом «Вільний мікрофон»

Який вислів міг би стати найкращим епіграфом до сьогоднішнього уроку?

  •                   Книга – місток у світ знань.(Прислів’я)
  •                   Людина з хорошою книгою в руках ніколи не буває самотньою.(Франческо Петрарка)
  •                   У книжці шукайте не літери, а думки.(Прислів’я)

 

Слайд 9.  УІІІ. Домашнє завдання. Творче завдання. Розкажіть про події роману від імені одного з реальних (Меґі, Мо, Елінор, Реза) або книжкових (Вогнерукий, Капрікорн, Баста) персонажів (за вибором).

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Юрченко Тетяна Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Подгайная Марина
    Дякую, мені дуже сподобалась Ваша робота, Марино Миколаївно! Дякую за ідеї!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Зарубіжна література 7 клас (Волощук Є.В.)
Додано
19 березня 2018
Переглядів
21514
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку