Тема: „Космічна подорож на невідому планету”
Мета: формувати уявлення про те,що природа потребує охорони і захисту,вчити дотримуватись законів природи,тому що це необхідно як для здоров’я людини,так і для здоров’я природи, формувати елементи екологічного світорозуміння, екологічної вихованості. Розвивати позитивне емоційно – ціннісне ставлення до природного довкілля. Виховувати бажання оберігати рідну природу, примножувати її, не псувати навколишнє середовище шкідливими звичками . Зняти психоемоційне напруження, формувати навички саморегуляції.
Обладнання:
Демонстраційне: проектор, аудиозапис « Політ ракети», «Сонечко і дощик», «Звуки природи», мікроскоп, пісок, пазли «Вода,сонце,повітря», зелена прозора тканина,гра «Екологічні заборони».
Роздатковий : лупи,листочки зеленого кольору, фігурки дерев, рослин, тварин.
Тип: комплексне,бінарне.
Словник: розкопки,дослід,лупа.
Хід заняття:
Бесіда „Збережемо чистим довкілля”.
Девіз: Йтиму садом, полем, а чи лугом
Буду я природі вірним другом.
Не столочу навіть і трави,
А скажу їй: - Зеленій, живи!
Вступне слово керівника:
- Усе, що нас оточує, - це природа. Спілкування з природою дає радість і насолоду, викликає любов до рідного краю, до життя. Недарма її називають рідною ненькою. Усі ми – діти природи, та не всі однаково добре ставимося до неї. Природа потребує постійної уваги, турботи. Наш обов’язок – берегти природу, любити і примножувати її.
Діти відгадують загадки:
Відома вам всім рідина,
Усі її вживають,
Буває хмаркою вона,
Сніжинкою буває,
Бува як скло,
Бува тверда,
Звичайна, підкажіть... (вода)
Носом ми його вдихаємо,
Як побачити не знаємо ... (повітря)
Що так в небі яскраво світить?
Світ пускає мені в віконце,
Відповідайте дружно, діти
Це яскраво світить ... (сонце)
Він жовтенький і сипучий
У дворі лежить у кучі
Тільки воду можеш мати
І фортеці будувати... (пісок)
Сюрпризний момент
Раптом перед дітьми з’являється інопланетна гостя. (її поява супроводжується чарівним звуком –практичний психолог)
- Доброго дня, діти! Мене звати Галактіона. Я прилетіла до вас з далекої планети, на якій сталася катастрофа. Справа в тому, що деякі жителі нашої планети недбало ставились до природи. Вони забруднювали ріки, вирубували ліси, скрізь викидали сміття, знищували тварин. Тепер на нашій планеті неможливо жити. Наші вчені знайшли поруч одну невідому планету, на якій ми б хотіли оселитись, але не знаємо, чи вона придатна для життя. Я бачу, що тут зібрались діти, які люблять природу і дбають про неї, то може б ви мені допомогли? Якщо так, то вирушаймо у надзвичайно фантастичну подорож! А у пригоді нам стане ось цей дослідницький кейс та лист із завданнями, які ми повинні виконати за проханням наших вчених. Раз, два, три, чотири, п’ять, нумо в мандри вирушать! (діти сідають на іграшковий зореліт)
Галактіона: „Екіпаж, на старт!”
Діти: „Є на старт!”
Галактіона: „Пристебнути ремені!”
Діти: „Є пристебнути ремені!”
Галактіона: „Мотор!”
Діти: „Є мотор!”
Галактіона: -9,8,7,6,5,4,3,2,1 Пуск! (звучить запис звуку запуску космічної ракети)
Потім звучить космічна музика, (а на полотні за допомогою проектора відтворюється відео „Космос”). Все це супроводжується словами керівника:
Повз нас пролітають комети,
Миготять зорі й планети
Все за вікном незвичне,
Простір стелеться космічний
Розглядаєм крізь шибки
Небо, сонце і зірки.
Вже Земля така маленька-
Голубенька-голубенька
Аж не віриться мені,
Ніби м’ячик вдалині!
Галактіона: „Ось вже ми і прилетіли, на поверхню тихо сіли”.
Галактіона дістає лист і зачитує перше завдання:
Дихальна гімнастика
- Покладіть долоньку на голову. Набираємо повітря в легені (робимо вдих), а коли видихаємо, кажемо звук -н-. А для того, щоб наші бронхи краще працювали і не кашляли, кладемо ручку на груди і говоримо звук -ж-. У нас часто хворіє горлечко. Покладемо долоньку на горлечко і будемо вимовляти звук -з-. А зараз уявіть, що ви на морі, закриваємо очі і промовляємо звук -с-.
Дихати нам було легко, отже, ми дізнались, що на цій планеті є повітря.
Дитина: Повітря нам потрібне всім
І дорослим і малим
Мені, тобі, звірятку, пташці
Листочку, квіточці й комашці
Раптом починається дощ. (звучить музика дощу)
Галактіона: -Діти, що це? Здається, почався дощик!
Галактіона з дітьми проводить психогімнастику.
Психогімнастика «Дощик»
- Діти, заплющте очі, давайте послухаємо звуки дощу.
Крапля раз, крапля два,
Дощик тихо накрапа,
Дощик тихо накрапа,
Ось вже краплі поспішають,
Одна одну підганяють:
Крап, крап, крап…
Маленька краплинка впала вам на голівку. Ось ще одна. Ще… Вже все ваше тіло вкрилося краплинками. Ви відчуваєте приємну прохолоду. Розплющуйте очі. Подивіться, де можна сховатися від дощу?. Ні, нема від нього порятунку. Краплі заважають дивитися. Покліпайте очима. Ось так. Зітріть пальчиками воду з повік. Зітріть долонями краплинки води з обличчя. Дощик вже закінчився. Визирнуло сонечко. Здійміть до нього руки: «Здрастуй, сонечко! Ми тобі раді!»
Піскотерапія
Галактіона:
- Отже, ми дізналися, що на цій планеті є вода і тепло.
Керівник: Жива вода дає життя,
Всьому живому в світі
Якщо живе жива вода,
Тоді земля у квітах.
А тепер нам потрібно вивчити поверхню планети. Для цього давайте спочатку розглянемо її. (діти підходять до міні-пісочниці, обладнаної в столику і помічають на поверхні безліч різних мілких камінців, мушель та бусин).
Галактіона пропонує їх посортувати і зібрати у колби для вивчення. (гра „Попелюшка” модифікована)Потім вона роздає дітям лупи і вони роздивляються через них поверхню, роблячи висновок, що вона складається з піщинок.
Гра „Незвичайні сліди”.
Галактіона пропонує вправи імітаційного характеру, що залишають слід на піску:
Галактіона пропонує виконати наступне завдання: дослідити, що знаходиться під поверхнею планети. Для цього діти поділяються на дві групи: пошуковці і науковці. За допомогою маленьких лопаток пошуковці проводять розкопки і знаходять фрагменти пазлів, які вивчають, розглядаючи під мікроскопом, науковці, а потім складають їх. Виходить 3 окремих пазли, на яких зображена вода, повітря, сонце. Робиться висновок, що на планеті є все необхідне для життя.
Гра «Заселити планету живими організмами».
Діти беруть дослідницькі кейси, дістають з них різноманітних тваринок, кущі, деревця і заселяють планету. (поки діти працюють, звучить інструментальна музика.)
До пісочниці підходить вихователь:
Кольоротерапія
(звучить музика «Звуки природи»)
Повітря проникає через ніс,заповнює все ваше тіло.Спробуйте побачити та відчути.
Психогімнастика «Я – листочок»
Я—маленький ніжно-зелений листочок, що ось-ось з’явився на дереві. Мене вмивають, поливають дощові краплинки з великої пухнастої хмари. Мене гріє і голубить сонечко. Я радію життю. Мене весело гойдає вітерець і колихає в обіймах рідного дерева. І ось вітерець мене піднімає високо над землею,я кружняю! А коли я втомлюся тихенько спущуся на землю і відпочину.
Точковий масаж.
У наших долоньках сплять добрі крихітки гномики зеленого кольору. Розбудіть їх: потріть долоньку об долоньку швидко-швидко. Відчуваєте? Ваші долоньки стали гарячими. Це зелені гномики прокинулися і понесли здоров’я у кожну клітинку вашого організму. А тепер побавимо їх – притиснемо долоньки до щічок (вдих-видих), розбудимо у кожному пальчику їх братиків.
У великому – щоб бігала кров
У вказівному – щоб добре працював шлунок
У середньому – печінка
У безіменному – щоб стати розумним
Мізинчик – щоб краще працювало серце і легко нам дихалось.
( перегляд відео «Кольоротерапія. Зелений колір.»
Галактіона:
- Дякую, вам, дітки, мені так з вами було цікаво! Ви мені дуже допомогли!
Кеоівник гуртка:
- І тобі дякуємо за таку чудову подорож! А щоб жителі вашої планети не забули, як потрібно поводитись з природою, ми хочемо подарувати вам ці чарівні знаки.
Дидактична гра „Екологічні заборони”.
Вихователь показує екологічні знаки, а діти розшифровують, що вони означають.
Галактіона:
- Я обов’язково передам ці знаки жителям нашої планети! Обіцяю гарно дбати про планету, яку ви мені допомогли відкрити завдяки своїм знанням та любові до природи!
Природа нам як рідний дім,
Вона усім як мати.
Щоб лад завжди був в домі тім,
Про це нам треба знати
Не рви, не знищуй, не зруйнуй
Це заповідь для тебе
Красу планети не зіпсуй
Вона одна під небом.
Керівник:
- Діти, нам час повертатися додому! Прощавай, Галактіона!
Діти:
- До побачення!
Діти сідають на іграшковий зореліт.( звучить звук запуску космічної ракети)