Тема. Козацька Україна к. 50 р. XVII – п. XVIII ст.
Мета: шляхом використання дидактичних ігор, конкурсів закріпити, систематизувати та узагальнити знання учнів з теми, удосконалювати навички роботи в групах, розвивати уміння давати характеристику історичним подіям, особам, будувати логічні ланцюжки, заповнювати схеми логічних суджень, сприяти розв’язанню завдань з формування творчого мислення учнів, їх предметних компетенцій, розвитку активно-пізнавальної діяльності.
Тип уроку: урок узагальнення й систематизації знань
Форма проведення: панорамний урок
Хід уроку
І. Організаційний момент
Інформаційна хвилинка
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Дорогі друзі!
Ми з вами завершили вивчення великої важливої теми «Козацька Україна п. 50 р. XVII – п. XVIII ст.»
Сьогодні ми узагальнимо і підсумуємо, перевіримо свої знання. У нас буде незвичайний урок. Ви матимете можливість продемонструвати свої інтелектуальні здібності, вміння працювати в групі, спілкуватися, висловлювати власну точку зору.
ІІІ. Основна частина уроку
Після смерті Б. Хмельницького настав надзвичайно складний період в історії Української держави. В своєму літописі Самійло Величко записав: «Після смерті Б. Хмельницького, що сталося на превелику втіху ворогам-полякам, почалася поміж козацтвом і старшиною їх велика незгода і розлад».
Запитання на листочках для кожного учня
Правобережна Україна – до Польщі.
Лівобережна Україна – до Московщини.
Запорожжя мало визнати владу обох держав.
1.1667р. Підгаєцький договір |
Вимушений договір з поляками, згідно якого Дорошенко визнавав підданство польського короля |
3.1678-1679рр. Великий згін |
Гетьман Самойлович населення Правобережжя примушував переселятися на Лівобережжя |
4.13 січня 1681р. Бахчисарайський ясир |
20р. Договір між Московією і Туреччиною про поділ України по річці Дніпро |
2.березень 1669р. |
Схвалення козацькою радою рішення П. Дорошенка щодо прийняття протекції турецького султана |
5.6 травня 1686р. |
Договір між Польщею та Московією під назвою «Трактат про вічний мир», щодо українських земель. |
Вибравшись із часової прірви, ми з вами потрапили в Країну «Недовивчених уроків», де є дуже таємниче місто і мало хто знаходив з нього вихід. Поодинці чи вдвох у цьому місті не впоратись, потрібна група товаришів.
Об’єднання класу у три групи(по три завдання)
Початок XVII – п. XVIII ст. є особливим періодом в історії нашої країни. І не тільки через переможні визвольні війни, згубні союзи, втрату церковної автономії та криваві міжусобиці. Те жорстоке століття було ще вельми багатим на видатних особистостей – хоробрих, освічених, відданих, щедрих.
Заповнення контурних карт
Учні отримають «послання» слова. З яких потрібно скласти речення
Клас поділяється на три групи
Назвати гетьманів та договори, які були ними укладено протягом Козацька п. . XVII – п. XVIII ст.
Церковне життя.
Культура
Підготувати повідомлення на тему:
«Наш край к. XVII – п. XVIIIст.»
І. Скоропадський
П. Полуботок
Д. Апостол