Урок інтегрований (українська мова та природознавство) "Узагальнення і систематизація знань про прикметник. Антарктида - найхолодніший материк"

Про матеріал
Інтегрований урок, в якому передбачено закріплення знань та вмінь учнів з теми "Прикметник" і повторення матеріалу про материки, а також ознайомлення з Антарктидою.
Перегляд файлу

Інтегрований урок (українська мова та природознавство)

Тема: узагальнення та систематизація знань про прикметник. Антарктида – найхолодніший материк.

Мета: закріпити здобуті знання учнів про частину мови – прикметник, розвивати творчі здібності, усне мовлення, виховувати любов до рідної мови.

Актуалізувати знання учнів про вивчені материки, ознайомити їх із найхолоднішим континентом – Антарктидою, розвивати допитливість, цікавість, інтерес до вивчення природознавства, виховувати любов до природи.

Обладнання: карта півкуль, ілюстрації, роздатковий матеріал, відеозапис, «крісло автора», літери алфавіту.

Хід уроку

  1. Організація класу.
    1. Емоційне налаштування учнів.

Тепло своїх долоньок

Я друзям віддаю.

Урок новий, цікавий,

Я з радістю почну.

 

  1.  Девіз уроку. Інтерактивна вправа «Вилучи зайве»

Дуgмаdти шdвиuдко,

Виsконfувати чіwткrо,

Твgорjчо прvацюnвати,

Каmлігрfафічqно пrисsати.

 

  1. Мотивація навчальної діяльності.

Потрібно гарно працювати, бо отримана оцінка виставляється одразу з двох предметів: української мови та природознавства.

 

  1. Оголошення теми та мети уроку. Інтерактивна вправа «Продовж речення»

Сьогодні на уроці ми закріпимо знання про вивчену частину мови - ….

А також пригадаємо те, що вчили про такі материки, як……..

І ознайомимось з останнім материком…….

 

  1. Робота над темою уроку.
    1.  Словниковий диктант.

А) Записати назви таких материків: найбільшого, найспекотнішого, найсухішого, найдощовитішого, найпівнічнішого.

Б) Дібрати прикметники, що допомогли відгадати назви цих материків. (Перед завданням повторити правило про прикметник)

 

4.2. Завдання із категорії «Євразія»

А) Творче завдання. Вправа 251. (2 учнів)

Б) Повторення вивченого про материки. Інтерактивна вправа «Хто перший». (2 учнів стають біля стільчика, хто знає відповідь на питання сідає на стільчик)

- Який материк є найближчим сусідом Євразії?

- Якими океанами омивається?

- Як називається найвища гора материка?

- Яка країна найбільша за площею?

- Яка країна має найбільшу кількість населення?

- На які частини світу поділена Євразія?

В) Утворення прикметників від іменників. (Перед виконанням завдання повторити правило про суфікси)

Франція –

Німеччина –

Україна –

Китай –

Чехія –

Румунія –

Г) Інтерактивна вправа «Крісло автора» (Діти зачитують складені твори, які писали під час творчого завдання)

 

4.3. Завдання з категорії «Африка»

А) Робота з текстом. Вставити прикметники, виправити природознавчі помилки.

Африка - ……….(найспекотніший) материк. Він третій (другий) за величиною. Неподалік від нього знаходиться острів Тасманія (Мадагаскар). ……(Найвищою) точкою  материка є гора Кіліманджаро. Пустеля Атакама (Сахара) ……..(найспекотніше) місце на материку. Більшість населення…….(темношкіре)

Б) Визначити рід вставлених прикметників (Повторити правило про закінчення прикметників різних родів)

 

4.4. Завдання з категорії «Америка».

Творче завдання «Ведуча передачі про природу» (Учениця, використовуючи ілюстрації, розповідає про материк так, щоб хотілось його відвідати)

 

4.5. Завдання з категорії «Австралія»

А) Інтерактивна вправа «Мозкова атака. Пять слів» (Назвати 5 слів, що асоціюються з материком Австралія)

Записати під диктовку речення, підкреслити прикметники, дібрати антоніми. (Повторити правило про антоніми)

 На острові Тасманія живе хижак – тасманійський диявол, який укритий чорним густим хутром і має сильні ноги та короткий хвіст.

 

4.6. Завдання з категорії «Антарктида»

А)Розповідь вчителя з демонстрацією відео.

Б) Інтерактивна вправа «Передбачення» (3 частини тексту закриті смужками, діти передбачають продовження)

 

 Багато науковців досліджують цей загадковий материк. Існує безліч легенд повязаних з Антарктидою. Ось деякі з них. Говорять, що колись Південна Америка, Австралія, Мадагаскар, Тасманія та Антарктида були єдиним великим материком. Але одного разу…………….

 

від сильного поштовху він розколовся на теперішні материки та острови.

 Також під час досліджень материка вчені знайшли скелети титанозаврів, а це означає, що не завжди Антарктида була……..

 

вкрита льодом. У давнину на ній жило безліч живих організмів, оскільки клімат був теплішим і сприятливішим для цього.

 У Німеччині знайдені записи, які були розроблені під час Другої світової війни. У них сказано, що тодішні правителі країни боялися, що військо зайде до Німеччини і повивозили до Антарктиди…………

 

всі дорогоцінності, гроші, розробки зброї та інші цінні речі та матеріали. І вони по сьогоднішній день сховані в крижаних печерах Антарктиди.

В) Записати слова з префіксом «най», які характеризують Антарктиду.

 

5. Підсумок уроку.

5.1. Домашнє завдання.

Написати текст-розповідь на тему «Мої зимові канікули на материку…»

 

5.2. Інтерактивна вправа «Абетковий підсумок»

(Діти витягують букву і придумують на неї прикметник, що характеризує урок)

 

5.3. Оцінювання.

 

 

 

docx
Додано
26 січня 2019
Переглядів
1208
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку