Урок "Блакитний скарб України"

Про матеріал
В.Лучук «Скільки річок в Україні». (літературне читання) Водойми України. (природознавство)
Перегляд файлу

 

Тема. Блакитний скарб України.

 В.Лучук «Скільки річок в Україні». (літературне читання)

  Водойми України. (природознавство)

  Мета: формування ключових компетентностей: вміння вчитися   (розвивати пам’ять,мислення, мовлення); ); загальнокультурна   (здатність  аналізувати, оцінювати досягнення української культури);      громадянська (   виховувати дбайливе ставлення до природи рідного краю), екологічна компетентність.  Предметних та міжпредметних компетентностей: комунікативної, літературної та  міжпредметно -  естетичної. Формування наскрізних вмінь: читати з розумінням, уміти логічно обґрунтовувати позицію, висловлювати власну думку, уміти співпрацювати з іншими, оцінювати ризики, приймати рішення.

Матеріали до уроку

  1. Вправа «Торбиночка з сюрпризом»

( в мішечок заховати пляшечку з водою). Учням пропонується за допомогою запитань, на які можна дати відповідь «ТАК» чи «НІ», відгадати, що там заховано. Як підказку можна дати загадки:

  • Чого в решеті не винесеш?
  • Ми кажемо: вона тече;

Ми кажемо: вона виблискує;

C:\Users\Администратор\Desktop\презентация по шевченку\утята.jpgВона біжить завжди вперед,

Але нікуди не тікає.

 

 

 

 

 

 

  1. Плавний перехід до поняття річка.
  • Бігла – шуміла,

Заснула – заблищала.

  • Два брати в одну воду дивляться,

 а зустрітись не можуть.

  • Блищить, біжить, гадючиться і все по низі крутиться.

 

  1. Описание: C:\Users\Admin\Desktop\виставка1\img18.jpgОписание: C:\Users\Admin\Desktop\виставка1\img10.jpg Перегляд презентації про річки  України.

 

 

 

 

 

  1. Самостійне читання вірша В.Лучука «Скільки річок в Україні?»
  • Читаємо для себе
  • Читаємо для друга

         -  Чи всі річки України названі у вірші?

5. Робота з картою. Показати найбільші річки України.

6. Встановити відповідність (робота в парах)

 

Дніпро                                     1053 км

Дністер 2960 км

Південний Буг                         2201 км

Дунай                                       1352 км

Сіверський Донець                  857 км

7.  Робота в групах

  • Підготувати виступ, користуючись інформаційними джерелами: енциклопедією, «вікіпедією», підручником за планом:
  • Як утворюється річка?
  • З яких частин вона складається?
  • Як визначити лівий і правий берег річки?
  • Які види річок є?
  • Чим живляться гірські річки?

        8. Гра «Закінчи речення»

  • Річки несуть свої води у ….
  • Місце, де починається річка, називається …
  • Руслом називається ….
  • Гирло це …..
  • Місце, де річка впадає у море, озеро або іншу річку, називається
  • Річки несуть свої води у ….
  • Менші річки, що впадають у велику річку називаються ….

 

       9. «Хвилинка – цікавинка»

      Більша частина поверхні Землі вкрита водою, саме тому Землю називають «блакитною планетою». На жаль, 97% води на Землі – це солона вода морів і океанів,  непридатна для безпосереднього вживання людьми. Решта 3% - прісна вода, тобто «несолона». Частина такої «живої» води знаходиться саме в річках.

     10. Складання цілісної картини річки

 вода очерет береги      бобри        течія

 судак форель

      жаби молюски

 пісок камінці

 в’юни РІЧКА видри

 лящ плотва

 окунь водорослі щука сом

 

  11.Завдання для груп

   - встановити зв’язки в річковій екосистемі

    Видра річкова                 жаба озерна                        карась звичайний

 

    Щитник зелений очерет південний ряска менша

        деревний

 пухирчатка

 звичайна

     12.Домашнє завдання

  • Знайти оповідання, приказки про воду, річку
  • Колективний проект «Джерела забруднення річок» («Зелений пакет»).

 

docx
Додано
26 січня 2019
Переглядів
634
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку