Тема. Блакитний скарб України.
В.Лучук «Скільки річок в Україні». (літературне читання)
Водойми України. (природознавство)
Мета: формування ключових компетентностей: вміння вчитися (розвивати пам’ять,мислення, мовлення); ); загальнокультурна (здатність аналізувати, оцінювати досягнення української культури); громадянська ( виховувати дбайливе ставлення до природи рідного краю), екологічна компетентність. Предметних та міжпредметних компетентностей: комунікативної, літературної та міжпредметно - естетичної. Формування наскрізних вмінь: читати з розумінням, уміти логічно обґрунтовувати позицію, висловлювати власну думку, уміти співпрацювати з іншими, оцінювати ризики, приймати рішення.
Матеріали до уроку
( в мішечок заховати пляшечку з водою). Учням пропонується за допомогою запитань, на які можна дати відповідь «ТАК» чи «НІ», відгадати, що там заховано. Як підказку можна дати загадки:
Ми кажемо: вона виблискує;
Вона біжить завжди вперед,
Але нікуди не тікає.
Заснула – заблищала.
а зустрітись не можуть.
- Чи всі річки України названі у вірші?
5. Робота з картою. Показати найбільші річки України.
6. Встановити відповідність (робота в парах)
Дніпро 1053 км
Дністер 2960 км
Південний Буг 2201 км
Дунай 1352 км
Сіверський Донець 857 км
7. Робота в групах
8. Гра «Закінчи речення»
9. «Хвилинка – цікавинка»
Більша частина поверхні Землі вкрита водою, саме тому Землю називають «блакитною планетою». На жаль, 97% води на Землі – це солона вода морів і океанів, непридатна для безпосереднього вживання людьми. Решта 3% - прісна вода, тобто «несолона». Частина такої «живої» води знаходиться саме в річках.
10. Складання цілісної картини річки
вода очерет береги бобри течія
судак форель
жаби молюски
пісок камінці
в’юни РІЧКА видри
лящ плотва
окунь водорослі щука сом
11.Завдання для груп
- встановити зв’язки в річковій екосистемі
Видра річкова жаба озерна карась звичайний
Щитник зелений очерет південний ряска менша
деревний
пухирчатка
звичайна
12.Домашнє завдання