Урок "Блакитний скарб України" (продовження)

Про матеріал
Ліна Костенко «Я хочу на озеро Світязь». (літературне читання) Озера і болота. (природознавство)
Перегляд файлу

 

  Тема. Блакитний скарб України. ( продовження)

 Ліна Костенко «Я хочу на озеро Світязь». (літературне читання)

  Озера і болота. (природознавство)

  Мета: формування ключових компетентностей: вміння вчитися   (розвивати пам’ять,мислення, мовлення);    громадянська (   виховувати дбайливе ставлення до природи рідного краю), екологічна компетентність.  Предметних та міжпредметних компетентностей: комунікативної, літературної та  міжпредметно -  естетичної. Формування наскрізних вмінь: читати з розумінням, уміти логічно обґрунтовувати позицію, висловлювати власну думку, уміти співпрацювати з іншими, оцінювати ризики, приймати рішення.

Матеріали до уроку

  1. Визначення теми уроку

Серед села корито, водою налито,

Біля нього вербичка пухнаста

І калина гілляста

І малеча і дорослі

Часто йдуть до нього в гості. (озеро)

  1. Розповідь про власні подорожі
  • «Крісло Автора»

На яких озерах доводилось бувати дітям.

  1. Перегляд презентації про озера України.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Гра «Незакінчене речення»
  • Водойми це - ……………,……….,……….. .
  • Водойми бувають  …….. та …….. .
  • Штучні водойми:   ……. .
  • Місце, де на поверхню землі виходить підземна вода, називають …………… .
  1. Робота з картою.
  • Учні, користуючись фізичною картою, знаходять та позначають на контурній карті найбільші озера України. (Світязь, Ялпуг, Синевір)
  1.  Робота в групах «Підготовка екскурсоводів»

Клас ділиться на чотири  групи, кожній групі дається цікавий матеріал про озера: Ялпуг, Синевір, Світязь та Шацькі озера. Їх завдання підготувати рекламний проект туру «Озера України. Захоплюючий уікенд.»

 

Цікаві матеріали.

Посилання: ukrtvory.in.ua.   uk.m.wikipedia.org.  7 chudes.in.ua.

Guide.karpaty.ua .  ua.igotoworld.com .     webmandry.com. turist.life.

 На території нашої Батьківщини налічується близько 20 тисяч озер.

На земній поверхні є западини різної глибини і ширини, які заповнюються водою. Зустрічаються озера з прісною та солоною водою. Озера, з яких витікають річки є прісними, так як  річка разом з водою несе в море і солі. А якщо з озера жодна річка не витікає, то солі осідають на дно.

  1. Робота над віршем Ліни Костенко
  • Читаю для себе
  • Читаю для когось (так, щоб усі захотіли побувати на озері Світязь)
  • Пояснити значення слів: Батурин,  Альта.
  • Чому у вірші згадано таємничі ліси, з чим це пов’язано?
  • Незакінчене речення: Ялпуг це най……..  ……..   України.
  1. Бесіда про болото.
  • Не вода, не суша – на човні не пропливеш

І ногами не пройдеш.

  • Демонстрація фото боліт.

- Погляньте на ці фото, невже це озеро?

  • Прийом займи позицію:

                  ТАК                 НЕ ВИЗНАЧИВСЯ           НЕВПЕВНЕНИЙ

    ( учні мають відстояти свою позицію, чітко аргументуючи свою відповідь)

  1. Слово вчителя
  • Колись це були озера. Звичайно, озера, як і люди, народжуються, старіють та вмирають. У молодому озері вода чиста і прозора. Але з часом на його дні відкладається мул, пісок. Воно швидко заростає рослинами, які відмираючи, падають на дно і замулюють його. Так озера поступово міліють і перетворюються на болото. Заросле болото нагадує зелені луки. Води не видно, але ходити по ньому небезпечно. Коли ти ступиш в багнюку, з неї буде вибратися дуже важко. Рослини, які відмирають, осідають на дно болота. Скупчуються там, злежуються і перетворюються на торф. Він використовується як паливо і добриво для полів – ГУМАТИ. З торфу ще виробляють горючий газ, картон, фарби, ліки, пластмаси.

Загальна площа боліт з відкритою водною поверхнею в Україні становить 939 тис. га, а перезволожених і заболочених земель – 3630,5 тис.га.

  1.  Складання довкілля озера та болота

( 2 групи)

 

  ОЗЕРО БОЛОТО

 Короп              видра ряска рогоза в’юн

 вуж Жаба         комар

 Очерет         чапля лиска

                                качка             карась ряска слимак

  1.  Домашнє завдання.
  • На основі власних спостережень та інформації з різних джерел:
  • Скласти розповідь про озеро чи болото своєї місцевості
  • Написати вірш про озеро чи болото своєї місцевості
  • Зафотографувати цікавий кадр з «життя» болота чи озера своєї місцевості.

 

docx
Додано
26 січня 2019
Переглядів
1089
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку