Я досліджую світ
4 клас
Тема: Цікаві мандрівки материками й океанами (розділ). Краси планети не зіпсуй -вона одна у тебе!
Мета:
Засоби: презентація, мультимедійний комплекс, аркуші паперу .
Тип уроку: урок засвоєння нових знань, умінь і навичок.
ХІД УРОКУ
І. Організаційна частина (слайд 1)
Клас наш радо вас вітає!
Настрій кожен гарний має?
Станьмо разом в дружне коло!
Привітай нас, рідна школо!
Добрий день!
II. Актуалізація опорних знань учнів
- Яка назва нашої галактики?
-Скільки планет рухається навколо Сонця?
-Чим планета Земля відрізняється від інших планет Сонячної системи? Яка вона за рахунком від Сонця?
-Ми прямуємо до планети Земля.
Захворіла Земля, занедужала,
В неї жар! То – туман, то – знобить…
Сині очі від спеки примружила,
Все немиле Землі, все болить.
Біля неї і Місяць, і Сонечко,
Біля неї велика рідня:
– Ти в матусі улюблена донечка,
Тебе Сонце голубить щодня.
Примовляє Земля, побивається:
– Підкажіть, що робити мені,
Як погляну, терпець уривається,
Сонце любить мене, люди – ні!
Мої ріки блакитні забруднені,
З’їла пилка зелені ліси,
Всі поля в целофановім гудинні…
Ні здоров’я тепер, ні краси.
- Про які глобальні проблеми планети Земля йдеться у вірші?
- Хто винен в тому, що захворіла планета Земля?
III. Оголошення теми уроку
Життя людей тісно пов’язане з природою…
АСНЛЕНЕНЯ - НАСЕЛЕННЯ
Вступна бесіда(слайди),розповідь вчителя
IV.Сприймання і усвідомлення учнями нового навчального матеріалу.
(слайди)
Повінь |
сильний вітер зі снігом |
Заметіль |
нестача чи відсутність опадів протягом тривалого періоду часу з підвищенням температури повітря |
Засуха |
затоплення місцевості внаслідок підняття рівня води у водоймі |
V.Осмислення учнями нових знань.
-Країна з найбільшою кількістю населення - це ...
-Країна з найменшою кількістю населення – це
-Материк з найбільшою кількістю населення – це
-Материк з найменшою кількістю населення - це ...
-Материк, на якому немає постійного населення, - це ...
У процесі спільного життя на певній території утворювалися спільноти людей,які мали власну мову та культуру. Так виникли різні народи,згодом один або кілька народів утворювали держави….
Кожна людина неповторна. Люди відрізняються будовою тіла, кольором шкіри, формою і кольором волосся, очей, формою носа, губ.
У далекому минулому людина дуже залежала від природи. В залежності від клімату змінювались риси обличчя колір шкіри. Відмінності в зовнішності людей
Білий колір волосся і шкіри |
Хлодний клімат,мало сонця. |
Вузький розріз очей |
Піщані пустелі, вітри |
Темний колір шкіри |
Надмірно активне сонце |
Широкі ніздрі та губи |
Вологі тропічні ліси. |
Висновок. Відмінності в зовнішності – пристосування до природних умов! (слайд)
– Але то дрібниці, щоб за ними визначати хороша це людина чи погана, Отже, всі люди на планеті Земля рівні та повинні жити в гармонії .
Монголоїдна – Чорна шкіра
Європеоїдна – Жовта шкіра
Негроїдна – Біла шкіра
Чорне забарвлення шкіри.
Кучеряве волосся
Жовтий колір шкіри,вузькі очі
Біла шкіра,різні відтінки волосся і очей
VI. Підсумок уроку
Населення планети Земля є різноманітним.
Кількість населення у світі стрімко зменшується.
У людей на різних континентах є мовні, культурні, й зовнішні відмінності.
Усі люди на Землі рівні.
Колір шкіри чи місце проживання не дають переваг одним народам над іншими.
Люди Землі об’єднуються для вирішення проблем охорони й збереження природи.
(Рефлексія )
1.Яке відкриття ти зробив сьогодні на уроці?
2.Що здивувало тебе на уроці?
3.Що найбільше сподобалося?
4.Чи здійснилися твої очікування?
5.Що хотів би дізнатися на наступному уроці?
6.Про що розкажеш другу?
Замалюйте сердечка в баночці відповідним кольором, що відповідають вашим почуттям та емоціям