Урок "Краси планети не зіпсуй - вона одна у тебе!"

Про матеріал
Тема: Цікаві мандрівки материками й океанами (розділ). Краси планети не зіпсуй -вона одна у тебе! Мета: • сформувати в учнів уявлення про населення Землі, кількість населення на різних материках, залежність щільності заселення материків від природних умов, необхідних для життя людей, причини утворення відмінностей зовнішніх ознак людей на Землі; • розвивати пізнавальний інтерес, спостережливість, критичне мислення; • формувати вміння правильно висловлювати власні думки, доводити висловлену думку, виховувати розуміння, що люди рівні між собою; • формувати вміння аналізувати, порівнювати; • удосконалювати вміння працювати з інформацією самостійно і в групі. Засоби: презентація, мультимедійний комплекс, аркуші паперу . Тип уроку: урок засвоєння нових знань, умінь і навичок.
Перегляд файлу

Презентація "Розселення людей на Землі. Чисельність населення Землі." Я досліджую світ

4 клас

 

Тема:   Цікаві мандрівки материками й океанами (розділ). Краси планети не зіпсуй -вона одна у тебе!

Мета:

  • сформувати в учнів уявлення про населення Землі, кількість населення на різних материках, залежність щільності заселення материків від природних умов, необхідних для життя людей, причини утворення відмінностей зовнішніх ознак людей на Землі;
  • розвивати пізнавальний інтерес, спостережливість, критичне мислення;
  • формувати вміння правильно висловлювати власні думки, доводити висловлену думку, виховувати розуміння, що люди  рівні між собою;
  • формувати вміння аналізувати, порівнювати;
  • удосконалювати вміння працювати  з інформацією самостійно і в групі.

Засоби: презентація, мультимедійний комплекс, аркуші паперу .

Тип уроку: урок засвоєння нових знань, умінь і навичок.

 

                                             ХІД УРОКУ

І. Організаційна частина (слайд 1) 

Клас наш радо вас вітає!

Настрій кожен гарний має?

Станьмо разом в дружне коло!

Привітай нас, рідна школо!

Добрий день!

 

  • Ранкове коло (фенологічні спостереження, прикмети про осінь)

 

                                                                        

II. Актуалізація  опорних знань учнів

  • Вправа «Мікрофон»

- Яка назва нашої галактики?

-Скільки планет рухається навколо Сонця?

-Чим планета Земля відрізняється від інших планет Сонячної системи? Яка вона за рахунком від Сонця?

-Ми прямуємо до планети Земля.

 

  • Читання вірша

Захворіла Земля, занедужала,

В неї жар! То – туман, то – знобить…

Сині очі від спеки примружила,

Все немиле Землі, все болить.

Біля неї і Місяць, і Сонечко,

Біля неї велика рідня:

– Ти в матусі улюблена донечка,

Тебе Сонце голубить щодня.

Примовляє Земля, побивається:

– Підкажіть, що робити мені,

Як погляну, терпець уривається,

Сонце любить мене, люди – ні!

Мої ріки блакитні забруднені,

З’їла пилка зелені ліси,

Всі поля в целофановім гудинні…

Ні здоров’я тепер, ні краси.

 

  • Робота над віршем

- Про які глобальні проблеми планети Земля йдеться у вірші?

- Хто винен в тому, що захворіла планета Земля?

  • Презентація дитячих малюнків
  • Передбачення (що будемо досліджувати?)

            

III. Оголошення теми уроку

Життя людей тісно пов’язане з природою…

  • Вправа- гра «Дешифрувальник»

АСНЛЕНЕНЯ - НАСЕЛЕННЯ

Вступна бесіда(слайди),розповідь вчителя


IV.Сприймання і усвідомлення учнями нового навчального матеріалу.  

(слайди)

  • Робота з підручником (с.70-71)
  • Фізкультхвилинка «Тривожна валіза»
  • Вправа «Установи відповідність»

Повінь

сильний вітер зі снігом

Заметіль

нестача чи відсутність опадів протягом тривалого періоду часу з підвищенням температури повітря

Засуха

затоплення місцевості внаслідок підняття рівня води у водоймі

  • Робота в друкованому зошиті (с.26)

V.Осмислення учнями нових знань.

 

  • Вправа «Продовж речення»

-Країна з найбільшою кількістю населення - це ...

-Країна з найменшою кількістю населення – це

-Материк з найбільшою кількістю населення – це

-Материк з найменшою кількістю населення - це ...

-Материк, на якому немає постійного населення, - це ...

 

  • Розповідь учня «Науковця»

У процесі спільного життя на певній території утворювалися спільноти людей,які мали власну мову  та культуру. Так виникли різні народи,згодом один або кілька народів утворювали держави….

 

  • Перегляд фотографій  людей (слайд)

 Кожна людина неповторна. Люди відрізняються  будовою тіла, кольором шкіри, формою і кольором волосся, очей, формою носа, губ.

 

  • Вправа «Дослідження».

У далекому минулому людина дуже залежала від природи. В залежності від клімату змінювались риси обличчя колір шкіри. Відмінності в зовнішності людей

Білий колір волосся і шкіри

Хлодний клімат,мало сонця.

Вузький розріз  очей

Піщані пустелі, вітри

Темний колір шкіри

Надмірно активне сонце

Широкі ніздрі та губи

Вологі тропічні ліси.

Висновок. Відмінності в зовнішності – пристосування до природних умов! (слайд)

       Але то дрібниці, щоб за ними визначати хороша це людина чи погана,  Отже, всі люди на планеті Земля рівні та повинні жити в гармонії . 

 

  • Гра «Поєднай назви рас за кольором шкіри» (слайд)

Монголоїдна – Чорна шкіра

Європеоїдна – Жовта шкіра

Негроїдна – Біла шкіра

  • Гра «Познач характерні ознаки європеоїдної раси» (слайд)

Чорне забарвлення шкіри.

Кучеряве волосся

Жовтий колір шкіри,вузькі очі

Біла шкіра,різні відтінки волосся і очей

 

  • Розповідь учня «Науковця»

VI. Підсумок уроку

  • Гра  «Так чи  Ні»

Населення планети Земля є різноманітним.

Кількість населення у світі стрімко зменшується.

У людей на різних континентах є мовні, культурні, й зовнішні відмінності.

Усі люди на Землі рівні.

Колір шкіри чи місце проживання не дають переваг одним народам над іншими.

Люди Землі об’єднуються для вирішення проблем охорони й збереження природи.

(Рефлексія )

  • Кубування

1.Яке відкриття ти зробив сьогодні на уроці?

2.Що здивувало тебе на уроці?

3.Що найбільше сподобалося?

4.Чи здійснилися твої очікування?

5.Що хотів би дізнатися на наступному уроці?

6.Про що розкажеш другу?

 

  • Вправа «Баночка моїх емоцій»

Замалюйте сердечка в баночці відповідним кольором, що відповідають вашим почуттям та емоціям

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Я досліджую світ, Розробки уроків
НУШ
Додано
24 грудня 2023
Переглядів
324
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку