Урок. "Кримські гори."

Про матеріал
Конспект уроку з природознавства з викоривтанням інтерактивних методів навчання
Перегляд файлу

Тема. Кримські гори.

Мета. Ознайомити  учнів  з  характерними  особливостями  Кримських  гір:  географічним  положенням,  кліматом,  рослинним  і  тваринним  світом. Розвивати  спостережливість,  уяву,  пам'ять,  мислення.  Виховувати  любов  до  Батьківщини,  бережливе  ставлення  до  природи.

Тип уроку. Комбінований.

Обладнання. Фізична карта України, фотографії з виглядом гір, фотографії тварин і   рослин   Кримських   гір,   картки   для  роботи в парах, в групах,   ментальна карта,   картки  із  словами  назв груп, мікрофон, кубик

                                                      Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Доброго ранку, Україно моя.

Доброго ранку рідна земля.

Доброго ранку люди Землі.

Доброго ранку всі, всі, всі!

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Підсумки фенологічних спостережень.

- Розпочинаючи день, кожна людина хоче дізнатися, якою буде погода. Люди якої професії повідомляють нам погоду?

- Ось і ми послухаємо прогноз нашого синоптика на сьогоднішній урок.

(Підсумок спостережень за тиждень синоптика.)

- Бажаю, щоб на сьогоднішньому уроці було тільки сонячно.

(Синоптик  дарує  учням  малюнок  веселого  сонечка.)

  1. Бліц – опитування
  • Найвища вершина Карпат. (Говерла)
  • Найглибше озеро Карпат, яке називають «морським оком». (Синевір)
  • Як називаються гірські луки Карпат? (Полонини)
  •  Річка, що бере початок у Карпатах. (Тиса)
  •  Квітка, що є символом кохання, яка росте у горах Карпатах. (Едельвейс)
  • Нижня частина гори. (Підніжжя)
  • Який у Карпатах клімат? (Вологий)
  • Що займає близько 40 % території Карпат? (Ліси)
  • Заповідники в Карпатах (Горгани, Карпатський)
  1. Індивідуальне опитування

а) Українські Карпати, їх особливості.

б) Рослини Карпат

в) Тварини Карпат

г) Праця людей в гірській місцевості.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності

Сьогодні ми здійснимо подорож до Криму. Побуваємо на Південному березі Криму, піднімемось на найвищу вершину Кримських гір, вивчимо її екзотичну рослинність, дізнаємось про тваринний світ, а також працю людей.

В Кримські гори помандруєм, Тут справжнісінькі дива:

Жасмин, дерево суничне, Пальма, кипарис й сосна.

Благородні тут олені, Гірський баран, куниця кам'яна,

Білка, бурозубка, дикі свині, Гриф чорний, кутора водяна.

Тут поєднались тиша моря, Смарагдова зелень долин,

Бурхливі, швидкі річки, І своєрідна краса гір.

У нашій подорожі разом з нами буде працювати команда вчених. Ми разом з ними складемо інтелект – карту «Кримські гори».

  1. Розташування
  2. Особливості Кримських гір
  3. Погода  в природній зоні
  4. Рослинний світ
  5. Тваринний світ
  6. Праця людей

Тож щасливої і змістовної вам роботи!

ІV. Робота над темою

  1. Метод «Асоціативний кущ»
  • Південний берег Криму – це надзвичайно мальовничий куточок України, доберемо асоціації до слова Крим.

 

Сонце                    жара                                        Чорне море

 

пальми                             Крим                    гори 

              пляж                        чайки                           муфлон

  1. Розповідь вчителя

У далекому минулому, приблизно 200 млн. років тому Кримський півострів перебував під водами океану. Про це свідчить те, що  частина Кримських гір складається з вапняку, глини, піщаників. Кримські гори відносяться до молодих гір. Їх утворення продовжується. Про це нагадують землетруси, які часто бувають там. Найбільший землетрус був у 1927 р., силою 8 балів.

  • Запис до ментальної карти

Кримські гори складаються з вапняку , глини, піщаників.

  1. Робота з картою

А тепер поглянемо на карту України. Що вона розповість про Кримські гори?

- Де знаходяться Кримські гори? (Кримські гори знаходяться на півдні України.)

   - Яка їх найвища точка? (Найвища точка Кримських гір ~ гора Роман-Кош.)

- Яка її висота? (Її висота -- 1545 м)

- А яка найвища точка Карпат? (Найвища точка Карпат — гора Говерла. Її висота 2061 м)

     - Порівняйте висоту Карпат і Кримських гір.

- Визначте за шкалою висот, до яких гір відносяться Кримські гори?

- Високими точками є г. Чатирдаг (1527 м) і г.Ай-Петрі (1234 м).

- Погляньте на карту природних зон. З чим межують Кримські гори на півночі і півдні? (На півночі - степ, а на півдні — Чорне море. Від моря Кримські гори відділяє найтепліша на Україні територія - Південний берег Криму.)

  • Запис до ментальної карти

Гори молоді, найвища точка гора Роман-Кош (1545м)

 

  1. Робота з підручником с.152

Читання статті та з΄ясування характерних ознак в різні пори року. Заповнення таблиці ( робота в парах)

Пора року

Характерні ознаки

Зима

Коротка, волога, тепла. В горах випадає  багато снігу, вирують завірюхи.

Весна

Йдуть дощі

Літо

Довге жарке, сухе, іноді бувають грозові зливи

Осінь

Суха і тепла

І так, ми відповідь знайшли

Кримські гори захищають

Від Північних злих вітрів

Та ще й море ціле літо,

Сонечко пекло.

Потім воно усю зиму

Віддає тепло.

Ось чому зима тут, діти,

Тепла і коротка

Ну а літо довге,

Жарке і спекотне.

 

  1. Фізкультхвилинка «Дощик»
  • В горах Південного Криму піднявся вітер (ведучий тре долоні).
  • Починає накрапати дощ (клацання пальцями).
  • Дощ посилюється (почергове плескання долонями по плечах).
  • Починається справжня злива (плескання по стегнах).
  • А ось і град та  справжня буря (тупіт ногами).
  • Але що це? Буря стихає (плескання по стегнах).
  • Дощ стихає (плескання долонями по плечах).
  • Лише рідкі краплі падають на землю (клацання пальцями)
  • Тихий шелест вітру (потирання долонь).
  • Ура! Сонце! (руки догори).
  1. Робота в групах
  • Діти, далі ми подорожуватимемо групами з науковцями. ( Кожен бере з кошика картку з написом групи та формують групи, обираючи капітана групи – «науковця»)
  • Таким чином:
  • група «Теріологів» буде займатися вивченням звірів, що живуть в Кримських горах.
  •  група «Орнітологів» розкажуть про пташиний світ.
  • група «Герпетологів» зберуть інформацію про плазунів.
  • група «Ентомологів» вивчать  комах, що живуть в Кримських горах.

D:\фото семьи\100CANON\IMG_1615.JPG

Виступ груп та запис до ментальної карти

Звірі

Птахи

Плазуни

Комахи

заєць-русак,

сип білоголовий

ящірка скельна

богомол

лисиця кримська гірська,

гриф чорний

черепаха болотяна

турун кримський

благородний   олень,  

орлан-білохвіст

полоз леопардовий

вусач альпійський

куниця кримська,   

синиці

гекон кримський

джмелі

борсук,

сойки

 

 

дика   свиня,  

пищухи

 

 

білка  

яструб

 

 

муфлон

дрозди-деряба та кам΄яний

 

 

  1. Метод «Мікрофон».

Склади речення та доведи свою думку:

«Чим займаються люди цієї місцевості?»

Закріплення  вивченого.

  1. Метод «Кубування»

Грань перша – опишіть Кримські гори

Грань друга – порівняйте їх з Карпатами

Грань третя – встановіть асоціації Кримські гори схожі на…

Грань четверта – проаналізуйте призначення Кримських гір

Грань п’ята – знайдіть застосування гір в житті місцевих жителів

Грань шоста – запропонуйте аргументи «за» і (або) «проти»  існуваня Кримських гір

  1. Вправа «Вільне письмо»

Учні записують свої думки з приводу , що найбільше їх зацікавилов Кримських горах.(діляться своїми враженнями та емоціями)

VII. Підсумок уроку.

- Добігає кінця наш урок. Чи виконали ми завдання, що ставили перед собою на початку уроку?

- Що було найцікавішим?

- Дійсно, на сьогоднішньому уроці ми поповнили свої знання, дізналися багато цікавого про природу Кримських гір, найпишнішого куточка Земної кулі.

- Широкі  степи, квітучі поля і гаї, Чорне море в години спокою і хвилювання, похмурі Кримські гори та зелені Карпати.  Все це - наша рідна земля, наша Україна. Бережіть та оберігайте свій край, свою Батьківщину.

IX. Домашнє завдання.

Прочитати в підручнику статтю "Кримські гори", підготувати відповіді на запитання після тексту.

Додаткове завдання: підготувати інформацію про рідкісних рослин і тварин Кримських гір.

Література

  1. Давидов А.І. Знай, люби, бережи. – К.: Веселка, 1989.
  2. Депетист О.В., Чала В.В., Ярова Н.А. Виховання екологічної культури школярів. - Х.:Основа, 2014.
  3. Дівакова І.Інтерактивні технології навчання у початкових класах. – Т.:Мандрівець, 2013
  4. Петраковська Р.О. Природознавство. - Х.:Основа, 2007.

 

http://skarb-bilyk.at.ua/publ/urok_krimski_gori/1-1-0-78

http://osvita.ua/school/lessons_summary/nature/8354/

docx
Додав(-ла)
Катела Алла
Додано
29 липня
Переглядів
60
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку