Урок математики
4 клас
Підготувала
вчитель початкових класів
Пльосіна О. О.
Тема Круглі числа. Периметр прямокутної ділянки. Задачі з буквеними даними.
Мета Ознайомити учнів з круглими числами; узагальнити прийоми розв’язування
задач; закріплювати вміння знаходити периметр прямокутних ділянок за
планом;
розвивати пам'ять, увагу, обчислювальні навички, логічне мислення, зв’язне
мовлення;
виховувати навички самоконтролю, доброзичливість, інтерес до предмета.
Обладнання Девіз уроку,таблиці.
Тип уроку Комбінований
Хід уроку
І. Організація класу
Вже дзвінок нам дав сигнал:
Працювати час настав.
То ж і ми часу не гаймо,
Працювати починаймо.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку
Пропоную першу гру нашого уроку. Перед вами слова, розташуйте їх згідно нумерації і ми отримаємо девіз уроку.
1 Добре 3 вчити 2 того
5 хоче 6 все 7 знати.
4 хто
А хто хоче все знати?
Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про круглі числа,будете вчитися розв’язувати задачі з буквеними даними, знаходити периметрт прямокутних ділянок.
ІІІ. Перевірка і корекція засвоєних раніше знань
Учні обчислюють біля дошки приклади
340055 424888
48380 285099
291675 139789
Якою дією зробити перевірку?
Як знайти невідоме зменшуване?
2. Фронтальне опитування
Вчитель перевіряє з іншими учнями домашнє завдання.
№ 362
На скільки дій задача?
Про що дізнались у першій дії? Якою дією? Чому? І т. д
1) 180 : 3 = 60(л)
2) 9 х 3 = 27(л)
3) 60 + 27 = 87(л)
4) 180 -87 = 93(л)
3. Гра – мандри «Математичне лото». Робота в парах
А зараз гра – мандри «Математичне лото». Ви одержуєте картки із завданням для порівняння величин.
Р. Дніпро – 2285 км
Р. Дністер – 1362 км
На скільки р.Дніпро довша за р.Дністер? (923км)
Крим г.Ай-Петрі – 1234 м
Карпати г.Синяк – 722 м
На скільки г.Ай-Петрі вища за г.Синяк? (521 м)
Чорне море – найглибший показник 55 м
Азовське море – найглибший показник 13м 25см
На скільки Чорне море глибше від Азовського моря? (41 м 75 см)
4. Усний рахунок
Гра «Морський бій »
А зараз порахуємо усно. Для цього ми проведемо математичну гру «Морський бій». Перед вами таблиця. Роздивляйтеся і давайте правильні відповіді.
|
А |
Б |
В |
Г |
1 |
10 т |
30 см |
2 кг |
1 м |
2 |
300 г |
1 т |
37 см |
10 дм |
3 |
250 кг |
4 см |
2 м |
2 ц |
А1 знайдіть ½
Б2 – А3 знайдіть різницю
Г3 скільки це кг
Г1 - В2 різницю
В3 замініть меншими одиницями
Г2 – Б3 різницю
Б2 – В1 суму
А1 – Г3 різницю А2 1/6
ІV. Вивчення нового матеріалу
1. Гра «Упіймай число».Ознайомлення з поняттям «круглі числа»
Знайдіть співвідношення між числами, замінюючи їх іншими (додаючи імена усно).
20 діб 1
1 км 360 м 480
24 год 590
5 м 90 см 7
7000 г 1360
Які числа записані на другій таблиці? (Одноцифрові, трицифрові, чотирицифрові, парні, непарні, круглі.)
Прочитайте ті, запис яких закінчується нулем.
Отже,числа, запис яких закінчується нулем або кількома нулями, називаються круглими.
2. Каліграфічна хвилинка
Завдання 364
Прочитайте круглі числа. Запишіть їх каліграфічно.
3. Математичний диктант
54- збільшити в 5 разів ( 270 )
76- збільшити у 100 разів ( 7600 )
81- збільшити у 1000 разів ( 81000 )
100- зменшити в 2 рази ( 50 )
49- знайти 1/7 частину ( 7 )
27- знайти третину числа ( 9 )
-- Назвіть серед записаних чисел круглі.
4. Робота з підручником
№ 365 – з коментуванням.
V. Узагальнення і систематизація знань учнів
1. Знаходження периметра прямокутної ділянки за планом
Завдання 368
Периметр якої ділянки можемо знайти?
Огірки : 6 + 6 + 6 + 6= 24 см
Помідори: 8 – 6 = 2 см
2 + 6 + 2 + 6 = 16 см
Картопля: 20 - 6 = 14 см
8 + 14 + 8 + 14 =44 см
Фізкультхвилинка
2. Задача з буквеними даними
Завдання 366
Схема до задачі.
Учні ознайомлюються із задачею за підручником. Під час аналізу на дошці ведеться запис:
с км – пройшов турист до зустрічі;
с ·3 км – прїхав велосипедист до зустрічі;
с + с·3 км
Відповідь: с + с · 3 км – відстань між містом і селом.
Обчисліть значення виразу, якщо с = 12.(48)
Задача
Першого дня автомобіль проїхав а км, другого – в км, третього – на 385 км менше, ніж за перші два дні разом. Скільки кілометрів проїхав автомобіль третього дня?
3. Творча робота над задачею
Складіть і розв’яжіть подібну задачу, дібравши самостійно числові дані.
Складіть і розв’яжіть подібну задачу за виразом ( 168 + 204 ) – 193.
4. Робота над задачею № 369
Читаємо задачу
Аналіз задачі
ІІІ день )
-В результаті цієї дії ми дізналися, скільки виробили тканини за 3 дні.
-Отже, відповідь на запитання задачі знайдено.
Запишемо слово задача та розв’яжемо її з питаннями за складеною вже умовою
Розв’язання
1 ) Скільки м виробили за 2 дні ?
13.750 + 13750= 27500 (м) - Якою дією можна замінити додавання однакових доданків ? ( множенням )
2) Скільки м виробили за 3 день ?
27500- 11800= 15700 (м)
3) Скільки м виробили за 3 дні ?
27.500+ 15700= 43200 (м)
Відповідь: 43200 м виробили за 3 дні.
5.Розв’язування рівняння
Мозковий штурм
Розв’яжемо рівняння.
Щоб рівняння правильно розв’язати, правила для них потрібно знати.
VІ. Підсумок уроку
Давайте підведемо підсумок
- Які числа називаються круглими ?
- Як знайти периметр прямокутника ?
VІІ. Домашнє завдання
№ 370, 371
Зверніть увагу на порядок дій та на дії з іменованими числами.
1