Конспект уроку з математики для 4 класу

Про матеріал
Конспект уроку розроблений та проведений студенткою 4 курсу педагогічної академії
Перегляд файлу

Дата: 17.09.19

Урок: Математика

Клас: 4

Тема. Множення числа на добуток. Письмове множення на двоцифрове число виду 24 * 40. Складання і розвязування задач (№№ 92—101).

Мета. Систематизувати знання учнів про множення числа на добуток; вдосконалювати обчислювальні навички; формувати вміння множити на розрядні числа різними способами, добирати числові дані та розв'язувати складені задачі вивчених типів; знаходити значення буквених виразів; розвивати вміння аналізувати, робити висновки; розвивати память, мислення, увагу; виховувати самостійність, точність, акуратність.

Обладнання. Таблиці усних обчислень; схеми задач.

 

Хід уроку

  I. Організаційний момент

- Доброго ранку. Мене звати Аліна Володимирівна і сьогоднішній урок математики буду проводити я.

IІ. Контроль, корекція та закріплення знань.

- Перевіримо виконання домашнього завдання.

1. Перевірка домашнього завдання.

№ 90

- Який перший вираз склали? ( (630+210):3=280 ) (суму чисел 630 і 210 поділити на 3)

- Чому ділимо на 3? ( щоб знайти 1\3 треба число : на 3 )

- Скільки вийшло? (280)

- Який другий вираз? ( (705-245):10=46 ) ( різницю чисел 705 і 245 поділити на 10)

- Скільки вийшло? (46)

Поясніть, скільки отримали та про що дізнаємося, якщо знайдемо значення поданих у № 91 виразів.

1) 616 : 4 = 154 (г.) — залишилося у кіоску;

2) 616 + 616 : 4 = 870 (г.) — привезли у кіоск;

3) 616 - 616 : 4 = 462 (г.) — на скільки більше продали газет, ніж залишилося.

- Яка відповідь?

2. Усні обчислення та опитування

2.1 а) Кожне із чисел збільшити в 10 разів.

- Як число помножити на 10, 100?

( потрібно дописати нуль справа)

5, 8, 12, 10, 36, 99, 30.

б) Кожне із чисел зменшити в 100 разів.

- Як число поділити на 10, 100?

 ( потрібно забрати нуль)

300, 800, 500, 200, 900, 100, 1000.

2.2 Гра «День-ніч»

- Пограємо з вами гру «День-ніч». Коли я кажу ніч, ви заплющуєте очі , уважно слухаєте вираз та обчислюєте його, коли кажу день – розплющуєте очі та відповідаєте

— Суму чисел 150 і 300 зменште у 10 разів. (45)

— Добуток чисел 11 і 2 збільште у 10 разів. (220)

— Різницю чисел 840 і 340 зменште у 100 разів.(5)

— Частку чисел 50 і 10 збільште у 100 разів.(500)

III. Повторення множення числа на добуток.

1. Усне виконання завдання № 92.

- Розглянемо № 92. Замінимо дані розрядні числа добутком.

- Дивимося на зразок. 80= 8*10        800=8*100

- Як можемо замінити розрядне число 30 добутком? 60, 90, 400, 700?

30=3*10   60=6*10   90=9*10   400=4*100   700=7*100

№ 93 (усно)

Учні розглядають записи і пояснюють, як можна множити число на добуток.

- 4*(2*3)=4*6=24 (спочатку виконуємо дію множення в дужках, вийшо 6, далі 4 множимо на 6, отримуємо 24.)

- 4*(2*3)=(4*2)*3=8*3=24 (у цьому випадку ми бачимо,що можна спершу 4 помножити на 2,отримаємо 8, а далі 8 множимо на 3 та отримуємо теж 24).

- 5*(4*2)=5*8=40 (спочатку виконуємо яку дію?(в дужках),що отримуємо?(8), далі 5 множимо на 8 і отримуємо 40).

- 5*(4*2)=(5*2)*4=10*4=40 (у цьому випадку ми множимо 5 на другий множник 2, отримуємо 10, далі 10 множимо на 4 та отримуємо 40).

IV. Вивчення нового матеріалу

1. Пояснення

- Маємо вираз:

25 * 30 = 25 *(3 * 10) = (25 * 3) *10 = 750.

- Як нам його зручніше обчислити?

 Записуємо другий множник у вигляді добутку чисел 3 і 10. Помножимо 25 спочатку на 3.   25 * 3= (20+5) * 3=20*3+5*3=60+15=75.

Буде 75.

 Після цього помножимо на 10. Тобто приписуємо справа один нуль. Буде 750.

 Це ми з вами усно помножили.

 А тепер запишемо письмово це множення.

image045.jpg 1) Розрядне число 30 підписуємо під першим множником так, щоб нуль був справа

2) Множимо на 3, не звертаючи уваги на 0.

3)Тоді справа в добутку приписуємо стільки нулів,скільки їх є у розрядному числі. А скільки у нас 0 у розрядному числі? (один)

- Отже, добуток 750.

— Порівняйте усний і письмовий способи множення на розрядні числа.

— Чому другий множник при письмовому множенні зміщено вправо?

2. Первинне закріплення

- Розгортаємо робочі зошити, записуємо дату, класна робота, № 95.

4. Виконання завдання № 95 (з коментуванням в стовпчик).

48*20=960 (усно)   16*50=800   18*50=900

18*40=720                23*30=690

Фізкультхвилинка.

- Зараз пропоную вам трішки відпочити та порухатися. Піднімаємося з-за парт та виконуємо рухи за мною.

ІV. Розвиток математичних знань.

1. Робота над задачами.

а) Розв'язування задачі № 96. (письмово)

Учні розв'язують задачу і визначають, який з буквених виразів є розв'язанням задач такого виду.

- Про що розповідається у задачі?_(Про офісні меблі)

- Яка маса 1 комп. крісла? (25 кг кожне)

- Яка маса  1 стільця? (15 кг)

- Скільки привезли комп. крісел? (20) стільців? (10)

Яке запитання задачі?

- Знаючи скільки було крісел та знаючи вагу одного крісла, що ми можемо дізнатися? ( масу усіх 20 крісел)

- Яка дія \ вираз?

- Знаючи скільки було стільців та масу одного стільця, що ми можемо дізнатися? (масу усіх 10 стільців)

- Яка дія \ вираз?

- Знаючи масу усіх крісел та стільців, що ми можемо дізнатися? (яка загальна маса офісних меблів)

- Яка дія \ вираз?

- Отже, ми дали відповідь на запитання задачі?

- Який з виразів є розв’язанням цієї задачі?

- Запишемо розвязання задачі по діях (або виразом)

Снимок.JPG

(Розв'язання: 25 ∙ 20 + 15 ∙ 10 = 650 (кг). а ∙ в + с ∙ k. )

б) Задачі № 97* (1, 2). (усно)

Учні добирають числові дані, складають і розв'язують задачі.

- Розглянемо перший короткий запис.

- Тут нам потрібно знайти суму чогось. Щоб знайти суму, що потрібно знати? (доданки) Скільки у нас має бути доданків? (два)

- Щоб дізнатися перший доданок, що потрібно зробити?( число а помножити на 3) Чому на 3? ( бо відрізок поділено на 3 менших відрізка)

- Щоб дізнатися другий доданок,що потрібно зробити? (число в помножити на 4) Чому на 4? (бо відрізок поділено на 4)

- Маючи два доданки ми зможемо що зробити? (Дізнатися суму)

- Отже, придумайте задачу, яка буде відповідати даному короткому запису.

- Наприклад, мова у задачі буде йти про яблука та груші в кошиках.

Яблук зібрали 3 кошики по 8 кг, а груш - 4 кошика по 7 кг. Яке запитання ми поставимо до задачі, орієнтуючись на короткий запис у підручнику? (Скільки всього зібрали фруктів).

- Знаючи скільки було кошиків з яблуками  та масу 1 кошика, що ми можемо дізнатися? ( скільки кг яблук зібрали)

- яка дія \ вираз?

- Знаючи скільки було зібрано кошиків з грушами та масу 1 кошика, що можна дізнатися? ( скільки зібрали кг груш)

- Яка дія \ вираз?

- Знаючи скільки зібрали кг яблук та кг груш, що можемо дізнатися? (скільки всього зібрали фруктів)

- Яка дія \ вираз?

1) 8*3=24(кг)-яблук зібрали;

2) 7*4=28(кг)-груш зібрали

3) 24+28=52(кг)

Відповідь: 52 кг фруктів.

- Розглянемо другий короткий запис

- Тут нам потрібно дізнатися, скільки чогось стало. Щоб це дізнатися, що потрібно знати? (скільки чогось було спочатку і скільки його витратили)

- Щоб дізнатися скільки чогось було спочатку,що потрібно зробити? ( до числа а додати число в)

- У короткому записі зазначено, що витратили скільки? (невідомо,але сказано що 1\2 від усієї кількості) Отже,щоб дізнатися скільки витратили,яку дію треба виконати? (суму чисел а і в поділити на 2).

- Коли ми дізналися скільки було і скільки витратили ми можемо відповісти скільки стало? (так) Якою дією ми це дізнаємося?(дією віднімання) Отже, придумайте задачу, яка буде відповідати даному короткому запису.

 

- Уявимо, що мова у цій задачі буде йти про ґудзики.

- Було 5 жовтих та 7 синіх ґудзиків. На кофтину витратили 1\2 усіх ґудзиків. Скільки стало ґудзиків?

- Тобто а=5, в=7

- Знаючи скільки було синіх та жовтих ґудзиків,що можна дізнатися? ( скільки всього було ґудзиків)

- Яка дія \ вираз?

- Знаючи скільки було і яку частину витратили, що можемо дізнатися? ( скільки витратили ґудзиків)

- Яка дія \ вираз?

- Знаючи скільки було і скільки витратили, ми що можемо дізнатися? (скільки ґудзиків стало)

- Яка дія \ вираз?

1) 5+7=12(г.)- було разом;

2) 12:2=6(г.)-витратили;

3) 12-6=6(г)

Відповідь: 6 гудзиків стало\залишилося.

2. Розв'язування рівнянь № 98 (за варіантами).

Варіант 1 — верхній рядок.

Варіант 2 — нижній рядок.

   Х : 30 = 28

- Що у рівнянні не відомо? (ділене)

- Як знайти невідоме ділене?( потрібно частку – 28 помножити на дільник – 30 )    - Перевіримо.

Х:30=28

Х=28*30

Х=840

840:30=28

28=28

 

Х-30=28

Х=28+30

Х=58

58-30=28

28=28

Х*30=240

Х=240:30

Х=8

8*30=240

240=240

30+х=58

Х=58-30

Х=28

30+28=58

58=58

930:х=30

Х=930:30

Х=31

930:31=30

30=30

 

Х:30=18

Х=18*30

Х=540

540:30=28

18=18

 

 

 

 

3. Складання виразів за схемами № 99 (усно)

Складіть за схемами і знайдіть значення буквених виразів.

- Прочитаємо завдання номеру. Що нам відомо?

- a=12, b=7, c=40

- Складемо перший вираз. Яка перша дія?(додавання) Які маємо доданки? (а і в). Як їх запишемо?? (а+в) – Яка друга дія? (множення). Які маємо множники? ( (а+в)*с ). Який вираз склали?

Якщо а=12, b=7,с=40, (a+b)*c=(12+7)*40=760

(12 + 7) ∙ 40= 760;

Якщо а=12, b=7,с=40, с:(а-в)=40:(12-7)=8

40 : (12 - 7) = 8;

Якщо а=12, b=7,с=40, с-(а-в)=40-( 12-7)=35

40 - (12 - 7) = 35.

 

  • Робота у збірнику ст. 16 № 1(1), 2.

№1. 1

- Про що розповідається у задачі? (про мед)

- Скільки кг меду викачали? (256 кг)

- Чи відомо скільки кг меду віддали у дитячий садок? ( ні, але сказано восьму частину меду)

- Що зробили з рештою меду? (розлили у 2л банки)

- Яке запитання задачі? ( скільки банок використали)

- Знаючи, скільки було кг меду і яку частину меду віддали у дитячий сад, що можна дізнатися? (скільки кг меду дали у садок)- Як?

- Який вираз? ( 256:8)

- Знаючи, скільки кг меду зібрали і скільки віддали, що можемо дізнатися? (решту)

- Який вираз?

- Знаючи, скільки кг меду залишилося і у які банки розлили (2л), що можна дізнатися? (скільки банок використали)

- Яка дія \ вираз?

- Отже, який план розвязання задачі?

1) 256*1:8=32 (кг) – меду віддали у садок;

2) 256-32=224 (кг)- меду залишилось або розлили у банки;

3) 224:2=112 (б.)

Відповідь: 112 банок використали

 

V. Підсумок уроку.

- Що вивчали на сьогоднішньому уроці? ( множення на двоцифрове число та множення числа на добуток, знаходили значення виразів)

- Обчисліть в стовпчик:

39*20=280                           31*30=930                                   129*8=1032

- Що видалося складним на уроці?

 

VI. Домашнє завдання.

 

№№ 100, 101 (с. 16).

 

- Інструктаж:

№ 100

- Верхній ряд виразів виконуємо у 2 стовпчики, нижній ряд – письмово.

№ 101

- уважно читаємо умову задачі. Виконуємо по діях ( або виразом).

 

1

 

docx
Додано
7 січня 2020
Переглядів
2973
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку