Урок "Культура Китаю"

Про матеріал
Тема. Культура Китаю Мета: визначити особливості культури Давнього Китаю; охарактеризувати внесок китайців у культуру сучасних європейських народів; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження, удосконалювати навички роботи з історичними картами та текстом підручника; формувати інтерес до вивчення минулого людства. Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:  називати дати, пов’язані з темою уроку;  застосовувати та пояснювати на прикладах терміни та поняття;  визначати особливості культури Давнього Китаю;  характеризувати внесок китайців у культуру сучасних європейських народів. Тип уроку: комбінований. Обладнання: підручник, історична карта, атлас, роздатковий матеріал, ілюстративний ряд до теми, мультимедійна презентація.
Перегляд файлу

Конспект уроку

з всесвітньої історії

для 6-го класу

Підготувала учитель історії

Вистороп Тетяна Василівна

Тема. Культура Китаю

Мета: визначити особливості культури Давнього Китаю; охарактеризувати внесок китайців у культуру сучасних європейських народів; розвивати увагу, пам'ять, мислення, вміння аналізувати та робити висновки, висловлювати власні судження, удосконалювати навички роботи з історичними картами та текстом підручника; формувати інтерес до вивчення минулого людства.

Очікувані результати. Після уроку учні/учениці зможуть:

  •           називати дати, пов’язані з темою уроку;
  •           застосовувати та пояснювати на прикладах терміни та поняття;
  •           визначати особливості культури Давнього Китаю;
  •           характеризувати внесок китайців у культуру сучасних європейських народів.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: підручник, історична карта, атлас, роздатковий матеріал, ілюстративний ряд до теми, мультимедійна презентація.

Хід уроку

  1. Організаційна частина.
  2. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань.
  1. Тестування.
  1. За яким принципом історики називають царства Давнього Китаю?

А   за знаком зодіаку

Б   за іменем правлячої династії +

В   за головним винаходом доби

Г   за успішними битвами


  1. Яка династія серед відомих є найдавнішою?

А   Цинь       Б   Хань        В   Чжоу       Г   Шан +

  1. За правління якої династії у Китаї було запроваджено поділ населення на ранги?

А   Цинь       Б   Хань        В   Чжоу +      Г   Шан

  1. Ким вважали правителя Китаю?

А   «сином Сонця»

Б   «сином Землі»

В   «сином Неба» +

Г   «сином Місяця»


  1. Яку назву отримав період 475 – 221 рр. до н.е.?

А   «Братніх царств»

Б   «Воюючих царств» +

В   «Дружніх царств»

Г   «Рідних царств»


  1. Яка подія НЕ стосується правління династії Цінь?

А  будівництво Великої Китайської стіни

Б   створення Великого шовкового шляху +

В   поділ держави на 36 областей

Г   затвердження переліку ієрогліфів та правил їх написання

  1. У якому році Ін Чжен об’єднав усі китайські землі?

А  1750 р. до н.е.

Б   1027 р. до н.е.

В   475 р. до н.е.

Г   221 р. до н.е. +


  1. У якому році місце династії Цінь посіла династія Хань?

А   204 р. до н.е.

Б   206 р. до н.е. +

В   208 р. до н.е.

Г   210 р. до н.е.


  1. Скільки років імперія Хань правила Китаєм?

А   400 +          Б   500         В   600       Г   700

  1.                      Завдяки якому винаходу китайці перемагали у всіх війнах?

А   колісниці    Б   лука        В   шовку           Г   стремена +

  1.                      Завдяки чому збагачувалася імперія Хань?

А   завойовницьким походам

Б   торгівлі +

В   ремісництву

Г   податкам


  1.                      На скільки царств розпалася династія Хань?

А   два       Б   три +     В   чотири       Г   п’ять

  1. Взаємоперевірка.
  1. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми та мети уроку.
  1. Вправа «Шифрувальник».
  • Прочитайте зашифроване речення.

E:\Работа\Підготовка до уроків\6 клас\Історія\3. Стародавні цивілізації Азії та Африки\Нова програма\2. Стародавні цивілізації Азії та Африки\15. Культура Китаю\Рисунок2.png

Три речі ніколи не повертаються — час, слово, можливість. 

  • Поясніть, як ви його розумієте.
  • Що, на вашу думку, намагався сказати автор?

Отже: не втрачайте часу, вибирайте слова, не втрачайте можливості.

  • Що можна сказати про автора даних слів?
  • Сьогодні ми дізнаємося про автора даного вчення та інші релігії Китайської цивілізації. А також познайомимося з писемністю китайців та їх найвизначнішими винаходами.
  1. Вивчення нового матеріалу.
  1. Вибіркове читання (с 93 підручника).
  • Зачитайте речення, які містять відповіді на запитання.
  • Що китайці називали Піднебесною?
  • Що, на думку китайців, було Середнім царством?
  • У що вірили давні китайці?
  • На основі чого виникала релігія у Давньому Китаї?
  • Що таке даосизм?
  • Які три релігійні вчення були провідними у Давньому Китаї?
  1. Робота з додатковою інформацією.
  • Ознайомтеся з цитатами Конфуція.

Цитати Конфуція:

  • Три речі ніколи не повертаються — час, слово, можливість. Отже: не втрачайте часу, вибирайте слова, не втрачайте можливості.
  • Люди старовини не любили багато говорити. Вони вважали ганьбою для себе не слідувати своїм власним словам.
  • Людина не може досягти успіху без достатньої кількості важких спроб.
  • Виберіть роботу на свій розсуд (яка Вам подобається), і ви не будете працювати жодного дня в своєму житті.
  • У країні, де є порядок, будь смів у діях і промовах. У країні, де немає порядку, будьте сміливими у своїх діях, але будьте обережні у своїх промовах.
  • Перш ніж помститися, викопайте дві могили.
  • Зміна шкідливих звичок можлива тільки сьогодні, а не завтра.
  • Поміркуйте, чому він навчав своїх учнів.
  • Чи актуальні ці слова, на вашу думку, у сучасному світі?
  1. Робота  в парах.
  • Керуючись текстом підручника на с. 93 – 94 підручника, сформулюйте портрет ідеальної людини за вченням Конфуція, відповідаючи на питання «Яка?».

Картинки по запросу людина шаблон

  1. Аналіз ілюстрацій.
  • Розгляньте зображені види писемності.

Картинки по запросу клинописКартинки по запросу єгипетські ієрогліфиКартинки по запросу піктографічне письмо

Картинки по запросу китайські ієрогліфиКитайські ієрогліфи

  • Пригадайте, у яких державах вони виникали?
  • Яке письмо належить Китаю? Яку назву воно має? (Ієрогліфічне)
  • Що вам відомо про китайські ієрогліфи?
  • Опрацюйте текст підручника на с. 94 та оберіть три факти про китайську систему письма.

Наприклад:

  • писали на шовкових полотнах;
  • використовували для передбачень;
  • найвидатніший твір – «Книга пісень».
  1. Вибіркове читання (с. 95 підручника).
  • Зачитайте характеристику зображених винаходів.

Похожее изображение E:\Работа\Підготовка до уроків\6 клас\Історія\3. Стародавні цивілізації Азії та Африки\Нова програма\2. Стародавні цивілізації Азії та Африки\15. Культура Китаю\Рыцарский_арбалет.png      Картинки по запросу китайский компас

E:\Работа\Підготовка до уроків\6 клас\Історія\3. Стародавні цивілізації Азії та Африки\Нова програма\2. Стародавні цивілізації Азії та Африки\15. Культура Китаю\drevnij-kitajskij-sejsmograf.jpgКартинки по запросу китайська локшинаКартинки по запросу китайський папірПохожее изображение

  • Яке значення китайських винаходів для сучасного світу?
  • Який із них, на вашу думку, став найважливішим? Чому?
  • Знайдіть у тексті відповідь на запитання «Як у Давньому Китаї ставилися до вчених?
  1. Узагальнення та систематизація знань.
  1. Робота з таблицею.
  • Заповніть таблицю, указавши у стовпчиках відповідними цифрами характеристики благородної людини та пересічної людини, які визначив Конфуцій:

1) освіченість; 2) не варто довіряти високі державні посади; 3) виконує накази старших та дотримується законів через високе почуття обов'язку; 4) прискіпливе ставлення до інших; 5) прагнення самовдосконалюватися; 6) вимогливе ставлення до себе; 7) піклується про майбутнє батьківщини; 8) виконує розпорядження через страх перед покаранням; 9) думки, спрямовані на здобуття власної вигоди; 10) можна довірити управління державою.

Благородна людина

Пересічна людина

 

 

  1. Прийом «Ромашка Блума».

Ромашка Блума

  • Оберіть одну із пелюсток та сформулюйте запитання до вивченого матеріалу.
  1. Підсумки уроку.
  1. Вправа «Фразеологізми».
  • Доберіть фразеологізм, який характеризує вашу роботу на уроці.
  1. Інструктаж з домашнього завдання.
  1. Опрацювати § 30 підручника.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Андрашко Віра Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Прус Оксана
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Мартинова Оксана
    Дякую! Гарна розробка.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
11 січня 2020
Переглядів
2436
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку