Урок "Культурна спадщина народу"

Про матеріал
Конспект уроку для четвертого класу. В розробці використані матеріали зібрані учнями нашої школи під час дослідницької експедиції.
Перегляд файлу

Кам'янка-Дніпровський район - символіка:

http://ukraine1991.com.ua/Goroda/images/kam_dnipr_Gerb.gif
Герб затверджений 26 червня 2003р. рішенням сесії сільської ради. На пурпуровому щиті золотий скіфський гребінь, над яким розташований у вигляді дуги напис "Кам'янсько-Дніпровський район". Щит обрамований декоративним картушем, на якому зображені колоски пшениці і виноградні грона. Картуш обвиває лазурная стрічка

http://ukraine1991.com.ua/Goroda/images/kam_dnipr_Flag.gif 

Прапор затверджений 26 червня 2003р. рішенням сесії районної ради. На прямокутному малиновому полотнищі із співвідношенням сторін 2: 3 вздовж древка йде вузька синя смуга, у якої вертикальний жовтий орнамент. У верхньому лівому куті прапора поміщений жовтий скіфський гребінь.

 Тема. Культурна спадщина народу.

Мета. Розширити уявлення учнів про культурну спадщину,

берегти  не заподіювати їй шкоди.

    Розвивати у дітей мислення, пам’ять, інтерес до знань, історії,

естетичних смаків. Формувати у дітей високі духовні цінності.

Виховувати почуття гордості за своїх предків, нашу культурну

спадщину.

    Тип уроку. Комбінований.

1. Організаційний момент.

- Сьогодні у нас незвичайний урок. А про що будемо говорити на

уроці, вам допоможуть здогадатися рядки з віршів українських

поетів.

Запис на дошці.

Сьогодні ми зібралися,

Щоб диво-світ квітчати.

Щоб усім вам розказати

Про Україну-мати.

- Про що йтиметься на уроці? (відповіді учнів)

Послухайте рядки вірша, які підкажуть тему нашої розмови.

Все, що рідне, хай нам буде.

   Найдорожче і святе-

Рідна віра, рідна мова,

   Рідний край нам над усе.

                                                                                                                                                              1

2. Мотивація навчальної діяльності учнів. Повідомлення теми і метуроку.

   Наш урок буде присвячений нашій неньці –Україні, її спадщині, її

 культурним і духовним скарбам, багатостраждальному українському народові.

Україна – велика держава. Вона має чимало всесвітньовідомих пам’яток- споруд.

На сьогоднішньому уроці ми ознайомимося з тим, що є  культурною

спадщиною українського народу.

3. Вивчення нового матеріалу.  Розповідь учителя.

- Слово «культура» означає вдосконалення  світу довкола нас і

світу у нас самих, створення і плекання цінностей духовних і матеріальних.

«Україна здавна славиться народним мистецтвом. Дівоче

вбрання і козацька люлька,  спинка саней і бубусина скриня , вишитий

рушник і звичайний віконний наличник, будь-яка ужиткова річ під рукою

невідомого художника чи художниці ставала витвором

мистецтва. І водночас співалися пісні, з’являвся живопис,

бриніла бандура,  українська арфа.

Людина  оточувала себе красою, знала в ній смак, художньо

оздоблювала життя, заполонена одвічним бажанням творити».

Люди  завжди  подорожували. Відкриття  та  винаходи, що зародилися в одній

країні, поширювалися цілим світом.Тому спільним надбанням  вважається

культурна спадщина Давньої Греції та Давнього Риму,твори австрійця

Моцарта,поляка Шорена, українця Тараса Шевченка… Існує список пам’яток

світової культурної спадщини,які охороняються спеціальним законом.                          

 « Подорож світом» -презентація №1   

                                                                                                                                                               2

 Нині на державному обліку перебуває 152 тис. пам'яток культурно-історичної

 спадщини, з яких 56 тис. — пам'ятки історії, 7 тис. — пам'ятки   монументального

  мистецтва, близько 15 тис. — пам'ятки містобудування та архітектури. Нерухомі

   святині зберігаються просто неба, а інші пам'ятки історії, матеріальної та

   духовної культури нації — у музеях України.  

 4.Створення «асоціативного куща»

 Картинки по запросу культурні скарби україни

 

«Об’єкти світової спадщини Юнеско в Україні»   №2                                                                                      

5.   Фізхилинка «На нащій Україні»

                                                                                                                                                          3

6.   Кам'янка -Днепровская - місто в Запорізькій області, який має районне значення. Розташований на лівому березі Каховського водосховища.

       - Діти, що ви підготували про наш край  ? (діти читають свої повідомлення)

      1)    «Мамай  гора»                                                                                                                            На високому обридковому березі Каговського водосховища, біля селища великий банер, недалеко від Нікополь, в регіоні є пам'ятка світового значення-курган могили Мамєва або Мамай-гора. Історія кургану Мамаєва, гробниця Мамай, нагадує листкове пиріг-так багато шарів з могильників різних епох. Загальна кількість поховань – понад 600, з яких вивчено лише більше 200. На основі розкопок було встановлено період експлуатації могильника-неоліту, бронзи, раннього залізного віку, середньовіччя.  Сенсація року «На могильнику Мамай-Гора знайшли старовинний меч»       You Tube  №3

2)  «Камянське  городище»  (презентація №4)

  Камянське  городище – це укріплення скіфських часів регіону України. Розташований недалеко від міста Каменка-Дніпровська на лівому березі Дніпра, в районі скупчення скіфських курганів, поселень  4-го століття до н. е.   більшість дослідників розглядають, як столицю Скіфського царства періоду IV-III ст. до н. е. Від степу укріплення охоронялося земляним валом і ровом, а з північного і західного-скелями  над річками  Дніпром, Конкою і Білозерским лиманом.  Загальна площа городища становить  1200 га.   Матеріали, отримані під час численних розкопок, дозволяють відновити особливості економічного життя мешканців  і свідчити про високий рівень домашнього виробництва, пов'язаного з обробкою металу, кістки. Знахідки представлені керамікою, включаючи антикварні начиння, інструменти, верхова упряж, кістки і роги , кремінь і різні металеві вироби.

3) «Церква Різдва Пресвятої Богородиці» №5     Церква Різдва Пресвятої Богородиці в місці  Кам'янка-Дніпровська .         Зовнішні стіни прикрашені скульптурним декором і фарбуванням. Так на верхньому кінці стіни знаходиться мозаїчний склад свята Різдва Богородиці.      А по обидва боки від дверей розташовані фрески, що зображують апостолів Петра і Павла. Будівля храму завершує барабан з куполом. Барабан прикрашений вікнами. На Храмовій території є дзвіниця. Дзвіниця була частиною будівлі храму. Сьогодні це вільна постійна структура. Усередині храму-Пишнота, краса! Більшість храмового простору має Настінне панно. На найвищому місці храму знаходиться образ Ісуса Христа, всемогутній. Топ фрески присвячені подіям євангельської історії та апостолам. Нижче Старого Завіту історій. Також включені в фрески є візуальні цикли з життя Діви. У схемі фрески є сюжети дванадцятих свят від Різдва Богородиці .                                                          4

4) «Пам’ятні будівлі історії та культури міста Кам’янки – Дніпровської»  №6

Повідомлення були частково взяті з місцевої газети «Новини дня», від   17 лютого 2001 року, під назвою  «Живое дыхание истории»

5) «Велика Вітчизняна Війна» - фото-презентація№7                                  (братські поховання, памятники в парку Перемоги)

У роки Великої вітчизняної війни 1941- 1945 під час гітлерівської окупації загинуло близько 600 осіб.
7 лютого 1944 місто Кам'янка-Дніпровська був звільнений.
Почесний громадянин міста Савченко О. В. виготовив комплекс барельєфів і пам'ятників, які присвячені героям-землякам, загиблим у роки Великої Вітчизняної війни.

7. Підсумок уроку.

Про що нове ви дізналися на уроці?

Про що б хотіли дізнатися більше?

Який висновок можна зробити з того, що знаємо про свою

Україну?

Учні по черзі читають рядки з вірша:

1.Є багато країн на землі,

2.В них озера, річки і долини.

3.Є країни великі й малі.

4.Та найкраща завжди –Батьківщина.

5.Є багато квіток запашних.

6.Кожна квітка красу свою має.

7.Та гарніші завжди поміж них.

8.Ті, що квітнуть у рідному краї.

9.Є багато пташок голосних,                                                                                                   5

 

10.Любі, милі нам співи пташині.

11.Та завжди наймилішими з них

12.Будуть ті, що у рідній країні

13.І тому найдорожчою нам

14.Є і буде у кожну хвилину

 

15.Серед інших країн лиш одна-

Всі: Дорога нам усім Україна.

 

8. Релаксація.

  • А зараз ми разом прогуляємось алеями Софіївського парку, помилуємось його чудесною природою.
    (Перегляд відео-фрагмента "Софіївка" №8 ).

 

9.Домашнє завдання      

Підручник(с.123-126). 2 учні готують виступи :

- Катерина Василівна Білокур ( розглядання та обговорення

репродукцій картин).  Неповторна «Софіївка» з висоти пташиного польоту.

 

 

 

 

 

                                                                                                                                                            6

            КЗ «Камянсько-Дніпровська санаторна школа-інтернат» ЗОР

 

 

        Урок : Культурна спадщина народу  

 

Картинки по запросу культурна спадщина україни

 

 

 Підготувала :  Тарасова  Людмила   Вікторівна

 вчитель початкових класів

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Розробки уроків
Додано
17 січня 2020
Переглядів
1027
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку