Кам'янка-Дніпровський район - символіка:
Герб затверджений 26 червня 2003р. рішенням сесії сільської ради. На пурпуровому щиті золотий скіфський гребінь, над яким розташований у вигляді дуги напис "Кам'янсько-Дніпровський район". Щит обрамований декоративним картушем, на якому зображені колоски пшениці і виноградні грона. Картуш обвиває лазурная стрічка
Прапор затверджений 26 червня 2003р. рішенням сесії районної ради. На прямокутному малиновому полотнищі із співвідношенням сторін 2: 3 вздовж древка йде вузька синя смуга, у якої вертикальний жовтий орнамент. У верхньому лівому куті прапора поміщений жовтий скіфський гребінь.
Тема. Культурна спадщина народу.
Мета. Розширити уявлення учнів про культурну спадщину,
берегти не заподіювати їй шкоди.
Розвивати у дітей мислення, пам’ять, інтерес до знань, історії,
естетичних смаків. Формувати у дітей високі духовні цінності.
Виховувати почуття гордості за своїх предків, нашу культурну
спадщину.
Тип уроку. Комбінований.
1. Організаційний момент.
- Сьогодні у нас незвичайний урок. А про що будемо говорити на
уроці, вам допоможуть здогадатися рядки з віршів українських
поетів.
Запис на дошці.
Сьогодні ми зібралися,
Щоб диво-світ квітчати.
Щоб усім вам розказати
Про Україну-мати.
- Про що йтиметься на уроці? (відповіді учнів)
Послухайте рядки вірша, які підкажуть тему нашої розмови.
Все, що рідне, хай нам буде.
Найдорожче і святе-
Рідна віра, рідна мова,
Рідний край нам над усе.
1
2. Мотивація навчальної діяльності учнів. Повідомлення теми і метуроку.
Наш урок буде присвячений нашій неньці –Україні, її спадщині, її
культурним і духовним скарбам, багатостраждальному українському народові.
Україна – велика держава. Вона має чимало всесвітньовідомих пам’яток- споруд.
На сьогоднішньому уроці ми ознайомимося з тим, що є культурною
спадщиною українського народу.
3. Вивчення нового матеріалу. Розповідь учителя.
- Слово «культура» означає вдосконалення світу довкола нас і
світу у нас самих, створення і плекання цінностей духовних і матеріальних.
«Україна здавна славиться народним мистецтвом. Дівоче
вбрання і козацька люлька, спинка саней і бубусина скриня , вишитий
рушник і звичайний віконний наличник, будь-яка ужиткова річ під рукою
невідомого художника чи художниці ставала витвором
мистецтва. І водночас співалися пісні, з’являвся живопис,
бриніла бандура, українська арфа.
Людина оточувала себе красою, знала в ній смак, художньо
оздоблювала життя, заполонена одвічним бажанням творити».
Люди завжди подорожували. Відкриття та винаходи, що зародилися в одній
країні, поширювалися цілим світом.Тому спільним надбанням вважається
культурна спадщина Давньої Греції та Давнього Риму,твори австрійця
Моцарта,поляка Шорена, українця Тараса Шевченка… Існує список пам’яток
світової культурної спадщини,які охороняються спеціальним законом.
« Подорож світом» -презентація №1
2
Нині на державному обліку перебуває 152 тис. пам'яток культурно-історичної
спадщини, з яких 56 тис. — пам'ятки історії, 7 тис. — пам'ятки монументального
мистецтва, близько 15 тис. — пам'ятки містобудування та архітектури. Нерухомі
святині зберігаються просто неба, а інші пам'ятки історії, матеріальної та
духовної культури нації — у музеях України.
4.Створення «асоціативного куща»
«Об’єкти світової спадщини Юнеско в Україні» №2
5. Фізхилинка «На нащій Україні»
3
6. Кам'янка -Днепровская - місто в Запорізькій області, який має районне значення. Розташований на лівому березі Каховського водосховища.
- Діти, що ви підготували про наш край ? (діти читають свої повідомлення)
1) «Мамай гора» На високому обридковому березі Каговського водосховища, біля селища великий банер, недалеко від Нікополь, в регіоні є пам'ятка світового значення-курган могили Мамєва або Мамай-гора. Історія кургану Мамаєва, гробниця Мамай, нагадує листкове пиріг-так багато шарів з могильників різних епох. Загальна кількість поховань – понад 600, з яких вивчено лише більше 200. На основі розкопок було встановлено період експлуатації могильника-неоліту, бронзи, раннього залізного віку, середньовіччя. Сенсація року «На могильнику Мамай-Гора знайшли старовинний меч» You Tube №3
2) «Кам’янське городище» (презентація №4)
Кам’янське городище – це укріплення скіфських часів регіону України. Розташований недалеко від міста Каменка-Дніпровська на лівому березі Дніпра, в районі скупчення скіфських курганів, поселень 4-го століття до н. е. більшість дослідників розглядають, як столицю Скіфського царства періоду IV-III ст. до н. е. Від степу укріплення охоронялося земляним валом і ровом, а з північного і західного-скелями над річками Дніпром, Конкою і Білозерским лиманом. Загальна площа городища становить 1200 га. Матеріали, отримані під час численних розкопок, дозволяють відновити особливості економічного життя мешканців і свідчити про високий рівень домашнього виробництва, пов'язаного з обробкою металу, кістки. Знахідки представлені керамікою, включаючи антикварні начиння, інструменти, верхова упряж, кістки і роги , кремінь і різні металеві вироби.
3) «Церква Різдва Пресвятої Богородиці» №5 Церква Різдва Пресвятої Богородиці в місці Кам'янка-Дніпровська . Зовнішні стіни прикрашені скульптурним декором і фарбуванням. Так на верхньому кінці стіни знаходиться мозаїчний склад свята Різдва Богородиці. А по обидва боки від дверей розташовані фрески, що зображують апостолів Петра і Павла. Будівля храму завершує барабан з куполом. Барабан прикрашений вікнами. На Храмовій території є дзвіниця. Дзвіниця була частиною будівлі храму. Сьогодні це вільна постійна структура. Усередині храму-Пишнота, краса! Більшість храмового простору має Настінне панно. На найвищому місці храму знаходиться образ Ісуса Христа, всемогутній. Топ фрески присвячені подіям євангельської історії та апостолам. Нижче Старого Завіту історій. Також включені в фрески є візуальні цикли з життя Діви. У схемі фрески є сюжети дванадцятих свят від Різдва Богородиці . 4
4) «Пам’ятні будівлі історії та культури міста Кам’янки – Дніпровської» №6
Повідомлення були частково взяті з місцевої газети «Новини дня», від 17 лютого 2001 року, під назвою «Живое дыхание истории»
5) «Велика Вітчизняна Війна» - фото-презентація№7 (братські поховання, пам’ятники в парку Перемоги)
У роки Великої вітчизняної війни 1941- 1945 під час гітлерівської окупації загинуло близько 600 осіб.
7 лютого 1944 місто Кам'янка-Дніпровська був звільнений.
Почесний громадянин міста Савченко О. В. виготовив комплекс барельєфів і пам'ятників, які присвячені героям-землякам, загиблим у роки Великої Вітчизняної війни.
7. Підсумок уроку.
Про що нове ви дізналися на уроці?
Про що б хотіли дізнатися більше?
Який висновок можна зробити з того, що знаємо про свою
Україну?
Учні по черзі читають рядки з вірша:
1.Є багато країн на землі,
2.В них озера, річки і долини.
3.Є країни великі й малі.
4.Та найкраща завжди –Батьківщина.
5.Є багато квіток запашних.
6.Кожна квітка красу свою має.
7.Та гарніші завжди поміж них.
8.Ті, що квітнуть у рідному краї.
9.Є багато пташок голосних, 5
10.Любі, милі нам співи пташині.
11.Та завжди наймилішими з них
12.Будуть ті, що у рідній країні
13.І тому найдорожчою нам
14.Є і буде у кожну хвилину
15.Серед інших країн лиш одна-
Всі: Дорога нам усім Україна.
8. Релаксація.
9.Домашнє завдання
Підручник(с.123-126). 2 учні готують виступи :
- Катерина Василівна Білокур ( розглядання та обговорення
репродукцій картин). Неповторна «Софіївка» з висоти пташиного польоту.
6
КЗ «Кам’янсько-Дніпровська санаторна школа-інтернат» ЗОР
Урок : Культурна спадщина народу
Підготувала : Тарасова Людмила Вікторівна
вчитель початкових класів