Урок "Кут. Види кутів"

Про матеріал
Розробка уроку математики з теми "Кут. Види кутів". 5 клас. Мета: Сформувати уявлення учнів про кути. Сформувати знання учнів про елементи кута, позначення кутів. Формувати уміння пояснювати, що таке кут, позначати кути. Сформувати розуміння учнями поняття рівних кутів, більшого чи меншого кута. Сформувати уміння класифікувати кути. Сприяти розвитку логічного та критичного мислення, просторової уяви учнів.
Перегляд файлу

Тема: Кут. Види кутів.

Мета: Сформувати уявлення учнів про кути. Сформувати знання учнів про елементи кута, позначення кутів. Формувати уміння пояснювати, що таке кут, позначати кути. Сформувати розуміння учнями поняття рівних кутів, більшого чи меншого кута. Сформувати уміння класифікувати кути. Сприяти розвитку логічного та критичного мислення, просторової уяви учнів. 

Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь і навичок.

Хід уроку І. Організаційний момент.

ІІ. Перевірка домашнього завдання. 

Доповнити записи:

1)      (х+358) - 459=126              х+358=459____126             х+358=____            х= _____ - 358           х= _____

2)      951 – (х – 354)=882 х – 354= 951 ____ 882 х – 354= ____ х=354 + ____ х= ____

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Назвіть фігури, які ви бачите на рисунку. Що ви знаєте про ці фігури?

А                        В

image

 

О                                                         М

image

     а

image

 

ІV. Оголошення теми уроку. 

Сьогодні ми познайомимося ще з однією геометричною фігурою. Це кут. Дізнаємося, які бувають кути. Тема нашого уроку «Кут. Види кутів.» V. Формування нових знань.

1.  Проведемо два промені зі спільним початком. Це промені ВА і ВС. Утворилася фігура, яка називається кутом. 

image

Точка В називається вершиною кута. Промені ВА і ВС - сторонами кута. 

Цей кут  можна позначити так:          imageАВС або         imageСВА, але не можна        imageВАС чи        imageВСА. Буква, що позначає вершину пишеться посередині. Кут можна позначити і однією буквою – назвою його вершини. В нашому випадку це       imageВ.

Вправа.Назвіть кути, що ви бачите на рисунку.

image 

2.  Проведемо промінь ВD між сторонами кута АВС. Тоді маємо три кути, жоден з яких не можна позначити однією буквою, а лише трьома. Наприклад це кути АВС, АВD, DВС

image

3.  Ми з вами знаємо, що можна порівнювати відрізки. Чи можна порівнювати кути? 

У мене є два кути. Якщо їх можна накласти один на один, сумістивши вершини, так, щоб вони співпали, то такі кути називаються рівними.

(показати моделі)

image 

Два кути називаються рівними, якщо вони суміщаються при накладанні. 

Рівні кути позначають рівною кількістю дужок.

image

А тепер візьмемо два не рівні кути. Цікаво, який з них більший? Накладемо їх один на один, сумістивши вершини і одну зі сторін. (Учні роблять висновок).

 image                                       image 

 

4.  Побудуємо кут, сторони якого утворюють пряму. Такий кут називається розгорнутим.

image 

Якщо аркуш паперу, на якому побудовано розгорнутий кут скласти так, щоб сторони цього кута співпали, то отримаємо два рівні кути. Кожен з них називається прямим кутом.

image 

 

Кут менший від прямого називається гострим. На рисунку кут КОМ гострий.

image 

Кут більший від прямого, але менший від розгорнутого називається тупим. Кут СОВ на рисунку – тупий.

image

Вправа. Визначте вид кута на рисунку.

image 

VІ. Формування нових вмінь.

1.                   Робота з підручником. Вправи №286, №291. (Підручник «Математика 5клас. Мерзляк, Полонський, Якір)

2.                   Практичне завдання. Побудувати гострий кут АСВ, прямий кут MNR, тупий кут QLS, розгорнутий кут DKF. Запишіть, як ще можна позначити ці кути.

VІІ. Підведення підсумків уроку.

1)      Що ви дізналися нового на уроці?

2)      Що таке кут?

3)      Які бувають кути?

4)      Як можна позначати кути?

5)      Визначте чи правильно позначено кути, зображені на рисунку?

image 

VІІІ. Домашнє завдання. Виконати вправи№287, №292

pdf
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
29 грудня 2020
Переглядів
643
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку