Урок "Квадрат. Додавання двоцифрових чисел. Перевірка дії віднімання. Складання і розв’язування задач."

Про матеріал
Мета уроку поглибити знання про квадрат, периметр квадрата; узагальнити та систематизувати вміння учнів обчислювати вирази і задачі на вивчені випадки знаходження суми двоцифрових чисел; розвивати уміння складати та розв’язувати задачі.
Перегляд файлу

Урок з математики

2 клас

Тема.  Квадрат. Додавання двоцифрових чисел. Перевірка дії віднімання. Складання і розв’язування задач.

Мета. Поглибити знання про квадрат, периметр квадрата; узагальнити та систематизувати вміння учнів обчислювати вирази і задачі на вивчені випадки знаходження суми двоцифрових чисел; розвивати уміння  складати та розв’язувати задачі.

Тип уроку: інтегрований.

Обладнання. мультимедійна презентація до уроку, інтерактивне дерево з осінніми листочками, напис «УСПІХ», малюнок соняшника.

ХІД УРОКУ

І. ВСТУПНА ЧАСТИНА.

1. Організація класу.

Зараз сядуть всі дівчатка,

А за ними і хлоп’ятка,

Домовляймось не шуміти,

Руку гарно піднімати,

Чітко в лад відповідати.

На уроці не дрімати,

А знання мерщій хапати,

Тож гаразд, часу не гаймо,

І урок розпочинаймо.

  •      Кожен з нас хоче досягти успіху. Адже саме для того, ми приходимо до школи. А щоб сьогодні на уроці досягнути успіху, то нам треба бути:

У – уважними

С – старанними, самостійними, справедливими

П – працьовитими

І - ініціативними

Х – хорошими учнями

 

2. Слово вчителя (слайд 2).

- Подивіться діти на дошку, чи впізнаєте ви,  хто є гостем нашого уроку, хтодо нас завітав на урок. (Осінь)

- Вірно, але вона до нас завітала не випадково, а тому що вже зовсім скоро нам доведеться прощатися з нею.

І сьогодні вона до нас в гості запросила старшого брата, щоб він вас трошки випробував. А хто знає хто її старший брат.   Старший брат нашої осені це Листопад.

- А в народі кажуть «Листопад іде, негоди несе.»

- Ви тільки подивіться скільки сьогодні випробувань для нас підготував листопад.

- А яку ж негоду може принести листопад? (Дощ, сніг, туман, зливи, сильний вітер…)

Ось бачите скільки різних негод може бути в листопаді і він вирішив випробувати нас, хоче перевірити як ви можете справлятися з різними математичними завданнями. Він приніс багато різних завдань.  Ну що спробуємо їх виконати?

Усний рахунок.

- Тоді розпочинаємо і як завжди починаємо з усного рахунку. А усний рахунок нам сьогодні підготував сам пан Вітер. Ось подивіться уважно. «Вітру допоможіть, всі листочки приберіть». Тільки уважно рахуйте. (слайд 4)

Учні рахують

  • Молодці чудово виконали завдання. І зараз подивіться вітер вам дякує (слайд 5)
  • І просить щоб ви швиденько оцінили себе, як ви працювали на усному рахунку. Це ваша перша оціночна. Ви знаєте що хто чудово працював було все зрозуміло, ті кладуть в прозорі кишеньки зелений колір, хто десь помилявся – кладуть жовтий, ну а хто взагалі допускав багато помилок – кладуть червоний.

Каліграфічна хвилинка

  • Діти, а ну подивіться, Осінь тримає у руці два листочки з цифрами. Назвіть їх.. як ви думаєте чому саме ці цифри обрала Осінь? Може хтось здогадається, чому? (Чому саме 22 сьогодні? А чому 11)
  • Вірно листопад 11 місяць.
  • Саме тому Осінь і обрала ці числа.
  • Ну що ж відкриваємо наші зошити і запишемо число, і класна робота. Сьогодні 22 листопада.
  • Я нагадую, що в зошиті ми працюємо охайно і починаємо з хвилинки каліграфії.
  • Сьогодні на хвилинці каліграфії від пана Дощика завдання. Подивіться.
  • Запишіть сьогодні числа 22 і 11.
  • Подивіться на завдання
  • Хто знає яка наступна пара, будь ласка (24 і 13)
  • Молодець, іди запиши. Записуємо через клітинку.
  • Добре, наступна пара. (26 і 15). Молодець іди запиши. Пишемо наступну пару.
  • І хто ж у нас третю пару назве? (28 і 17)
  • Молодець, вірно, іди запиши.
  • Ну що ж злива нам з вами зовсім не страшна.
  • А зараз давайте зробимо гімнастику для очей.

Пояснення нового матеріалу. (слайд 8)

  • Діти, сьогодні на урок завітала ще одна гостя, крім осені. Це її подруга Фея Осені. Вона розв’язала вираз на віднімання, але чи правильно не знає. Давайте допоможемо їй розібратися. Та навчимо Фею робити перевірку дії віднімання.

(на дошку вішаю приклад

37- 12=25   повторюємо назви чисел при відніманні)

  • Можливо хтось вже знає спосіб як перевірити цей приклад.
  • Існують певні правила. Перший спосіб: від зменшуваного треба відняти різницю, порахуйте скільки буде 37-25 = 12 . подивіться чи збігається відповідь з від’ємником? Так. Тому  Фея розв’язала приклад правильно.
  • Та існує ще один спосіб треба до різниці додати від’ємник 25+12=37. Збігається із  зменшуваним. Так. Приклад розв’язано правильно.
  • Молодці , вправно допомагали розібратися. 
  • А тепер попрацюйте в парі і розв’яжіть приклади з перевіркою за зразком з підручника с.57, вирази номер 3-58.
  • Перший ряд перший приклад, другий –другий, третій – третій. (перевірка – запис на дошці учнями з кожного ряду.)

68-12= 56                 54-30=24                 96-3=93

68-56=12                  54-24=30                 96-93=3

56+12=68                 24+30=54                93+3=96

  • Оцініть себе будь- ласка, виберіть колір поставте в кишеньку.

Фізкультхвилинка

  • Давайте трішки відпочинемо, і потанцюємо разом із зайчиком, який ходить на гурток танців, і чудово вміє танцювати.

Подання геометричного матеріалу.

  • Діти подивіться у вас на парті лежать фігури.

Як вони називаються? (трикутники)

Правильно, а тепер складіть їх найдовшими сторонами одна до одної.

Яка фігура у вас вийшла? (прямокутник, квадрат) Чому ви вирішили що це прямокутник? (бо усі кути прямі)

А ну тепер візьміть лінійку та виміряйте довжину всіх сторін. Що помітили? (Всі однакової довжини).   (слайд 9)

  • Слово квадрат походить від латинського слова квадр, що означає чотири. Тому невипадково, чотирьох музикантів, які виступають на сцені називають квартетом.
  • Квадроцикл – чому як ви думаєте, правильно бо в нього чотири колеса.
  • Квартал – частина міста створена перетином чотирьох вулиць.

Отже діти, прямокутник у якого всі сторони однакової довжини, рівні називається квадратом.

Лего. – подивіться на екра, виберіть із даних фігур квадрат та підніміть цеглинку лего такого кольору  якого кольору квадрат .

  • А зараз накресліть такий же квадрат, який ви склали в зошиті. Відступіть від прикладів вниз три клітинки, позначте початок, прикладіть лінійку та накресліть квадрат. (діти креслять я ходжу перевіряю)
  • Молодці , виконали це завдання. Оцініть себе , виберіть колір та поставте в кишеньку.
  •  

Розв’язання задачі

  • А осі пані Росса підготувала для вас наступне завдання. У підручнику на сторінці 58 під номером 3-62 розв’яжіть задачу.
  • Давайте прочитаємо умову задачі.
  • Скажіть всім зрозуміле слово мотузка, веревка російською мовою.
  • Скільки шматків відрізали ? два
  • Перший шматок  - яка його довжина? 10 м
  • А другий? 20м
  • А скільки залишилося? Невідомо
  • Але що сказано? Що залишок на 40 м більший ніж два шматки разом.
  • Подивіться на короткий запис задачі і скажіть скільки питань в задачі? Два
  • Тож на скільки дій задача? На дві.
  • Можемо відразу дізнатися яка довжина залишку? Ні
  • Що треба знати? Довжину двох шматків.
  • Можемо дізнатися? Якщо разом яка дія? +
  • Скажіть першу дію. Молодець, іди до дошки запиши.
  • Пояснення до першої дії.
  • Тепер можемо знайти залишок?
  • На більше це яка дія?+
  • Хто скаже другу дію? Молодець, іди до дошки.
  • І що залишилося записати. Відповідь. Вірно.
  • Хто продиктує відповідь. Молодець вірно.

 

  • І на останок оцініть себе як ви справились із задачею, чи охайно записали в зошит. Поставте в кишеньку відповідний колір.
  • Ну що ж а наша пані Осінь також хоче подивитися як ви справилися сьогодні з усіма завданнями. Візьміть свої кишеньки , акуратно і підніміть, покажіть.
  • Подивіться ви дуже чудово впорались із завданням. У нас майже немає жовтого кольору. І немає жодного червоного кольору. Це про що говорить. (що ви були уважними, старанними…)Ви молодці.
  • Я вам сьогодні вдячна за урок. А пані Осінь вам на згадку хоче сказати, що хай ніякі проблеми, невзгоди, вам в житті не роблять погоди. Щоб ви змогли впоратись зі всіма проблемами.
  • Наш урок закінчено. Дякую вам.

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
1 січня 2020
Переглядів
1502
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку