Урок "Квадратні рівняння. Неповні квадратні рівняння. Теорема Вієта."

Про матеріал
Тема: Квадратні рівняння. Неповні квадратні рівняння. Теорема Вієта. Мета: Навчити застосовувати знання про квадратні рівняння під час розв’язування вправ і творчих завдань; розвивати увагу, пам’ять учнів, виховувати точність, охайність, вміння аналізувати. Тип уроку: Урок узагальнення і систематизації знань
Перегляд файлу

Тема: Квадратні рівняння. Неповні квадратні рівняння. Теорема Вієта.

Мета: Навчити застосовувати знання про квадратні рівняння під час розв’язування вправ і творчих завдань;

розвивати увагу, пам’ять учнів, виховувати точність, охайність, вміння аналізувати.

 Тип уроку: Урок узагальнення і систематизації знань

Обладнання: мультимедійне обладнання; «Путьовий листок», картки з завданням.

Девіз:

у – успіх, удача

                                   р -  радість

                                   о -  обдарованіть

                                   к -  кмітливість

 

Щоб з рівняннями дружити, потрібно формули вчити.

Епіграф:

Недостатньо лише мати добрий розум.

Головне раціонально застосовувати його.

А. Декарт

Хід уроку

І. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

 

Цей урок ми проведемо у формі гри, яка називається “математичні   перегони”. Епіграфом нашого уроку я обрала слова А. Декарта «Недостатньо лише мати добрий розум. Головне раціонально застосовувати його.»

    Ну а девіз нашого уроку, підскаже слово – “урок”.

    Давайте розкладемо по літерам слово урок:

                                   у – успіх, удача

                                   р -  радість

                                   о -  обдаровінсть

                                   к -  кмітливість

    Сподіваюсь, що сьогодні на уроці нас чекає успіх і радість, і ви зможете продемонструвати свою обдарованість і кмітливість.

 

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ

 

“Математичні перегони” ми проведемо по країні квадратних рівнянь. Учні, які сидять за однією партою будуть складати екіпаж: штурман і пілот. Екіпажам потрібно здійснити пробіг по місцевості з множиною перешкод.

 

I етап «Перевірка готовності екіпажів»

 

Прошу вас перевірити правильність виконання домашнього завдання самостійно (вмикаю мультимедіа, де розв’язки записані так, як повинні виглядати в зошитах учнів). Чи складна робота? Які моменти незрозумілі? Де припустились помилки? Якщо всі завдання виконані правильно, в “Путьовий лист” ставите 6 балів.

 

Інтерактивна вправа “Мікрофон”. За правильну відповідь 1 бал.

  1. Рівняння виду ах с = 0 називається...
  2. Дискримінант знаходиться за формулою Д =
  3. Якщо Д, то квадратне рівняння має...
  4. Якщо Д=0, то квадратне рівняння має...
  5. Якщо Д, то квадратне рівняння має...
  6. Рівняння с= 0 приймає вигляд лінійного, якщо...
  7. Назвати квадратне рівняння, якщо с= -8, в= -2, а= 3
  8. Рівняння виду xg називається...
  9. Сформулювати теорему Вієта

 

IIетап: «Складемо карту перегонів» (при правильній відповіді частина сторінки перевертається).

 

1) Знайти корені рівняння                            2) Розвязати рівняння

     x²+25=0                                                          19x=10x²

    5; -5                                                              ● 0;19

    ● -5                                                                  ● 1;9

    ● розв’язків немає                                           коренів немає

3) Дискримінант якого рівняння               4) Скільки коренів має рівняння

    дорівнює 25

   ● 4x²-3x+1=0                                                       7x²-12x+2=0

   ● 2x²-3x+2=0                                                      ● 1 корінь

   ● 2x²+3x-2=0                                                      ● 2 корені

   ● x²+3x+25=0                                                       жодного

 

III етап: «Перегони по пересічній місцевості».

Самостійна робота по варіантам

 

IV етап:  «Зупинка – аварія» Необхідно устранити несправність  вашого автомобіля. Знайти помилки і пояснити, чому вони були допущені.

1) x²-2x+8=0

    х=-2

    х· х=8

2) 4х² - 20 = 0

   4х² = -20

   х² = -5

   х=

3) 4х²+4х+1 =0

Д=0

Х = 2

4) число 8 корінь рівняння х²+рх-16 = 0. Знайдіть р і другий корінь рівняння

х·х = -16

8х=-16

Х=-2

Х+х = 8+(-2) = 6

 

 

Vетап: «Привал»

історичні відомості про квадратні рівняння (готують учні)

 

 

VI етап: «Майстер клас»

Робота з підручником

Ст.163 виконуємо № 619

 

VІI етап: «Фініш»

 Щоб успішно перетнути лінію фінішу, кожному екіпажу потрібно розв’язати приклади.

Робота з картками

Підведення підсумків уроку:

Вправа: «Продовж речення»

  1. Сьогодні на уроці ми….
  2. Мені сподобалось….
  3. Я навчився (лася)…..

 

Домашнє завдання: повторити  пар. 3 п. 17 – п.19 №620, №676

doc
Пов’язані теми
Алгебра, Розробки уроків
Додано
18 березня 2019
Переглядів
1059
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку