Тема: Квадратні рівняння. Неповні квадратні рівняння. Теорема Вієта.
Мета: Навчити застосовувати знання про квадратні рівняння під час розв’язування вправ і творчих завдань;
розвивати увагу, пам’ять учнів, виховувати точність, охайність, вміння аналізувати.
Тип уроку: Урок узагальнення і систематизації знань
Обладнання: мультимедійне обладнання; «Путьовий листок», картки з завданням.
Девіз:
у – успіх, удача
р - радість
о - обдарованіть
к - кмітливість
Щоб з рівняннями дружити, потрібно формули вчити.
Епіграф:
Недостатньо лише мати добрий розум.
Головне раціонально застосовувати його.
А. Декарт
Хід уроку
І. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Цей урок ми проведемо у формі гри, яка називається “математичні перегони”. Епіграфом нашого уроку я обрала слова А. Декарта «Недостатньо лише мати добрий розум. Головне раціонально застосовувати його.»
Ну а девіз нашого уроку, підскаже слово – “урок”.
Давайте розкладемо по літерам слово урок:
у – успіх, удача
р - радість
о - обдаровінсть
к - кмітливість
Сподіваюсь, що сьогодні на уроці нас чекає успіх і радість, і ви зможете продемонструвати свою обдарованість і кмітливість.
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ
“Математичні перегони” ми проведемо по країні квадратних рівнянь. Учні, які сидять за однією партою будуть складати екіпаж: штурман і пілот. Екіпажам потрібно здійснити пробіг по місцевості з множиною перешкод.
I етап «Перевірка готовності екіпажів»
Прошу вас перевірити правильність виконання домашнього завдання самостійно (вмикаю мультимедіа, де розв’язки записані так, як повинні виглядати в зошитах учнів). Чи складна робота? Які моменти незрозумілі? Де припустились помилки? Якщо всі завдання виконані правильно, в “Путьовий лист” ставите 6 балів.
Інтерактивна вправа “Мікрофон”. За правильну відповідь 1 бал.
IIетап: «Складемо карту перегонів» (при правильній відповіді частина сторінки перевертається).
1) Знайти корені рівняння 2) Розв’язати рівняння
x²+25=0 19x=10x²
● 5; -5 ● 0;19
● -5 ● 1;9
● розв’язків немає ● коренів немає
3) Дискримінант якого рівняння 4) Скільки коренів має рівняння
дорівнює 25
● 4x²-3x+1=0 7x²-12x+2=0
● 2x²-3x+2=0 ● 1 корінь
● 2x²+3x-2=0 ● 2 корені
● x²+3x+25=0 ● жодного
III етап: «Перегони по пересічній місцевості».
Самостійна робота по варіантам
IV етап: «Зупинка – аварія» Необхідно устранити несправність вашого автомобіля. Знайти помилки і пояснити, чому вони були допущені.
1) x²-2x+8=0
х+х=-2
х· х=8
2) 4х² - 20 = 0
4х² = -20
х² = -5
х=
3) 4х²+4х+1 =0
Д=0
Х = 2
4) число 8 корінь рівняння х²+рх-16 = 0. Знайдіть р і другий корінь рівняння
х·х = -16
8х=-16
Х=-2
Х+х = 8+(-2) = 6
Vетап: «Привал»
історичні відомості про квадратні рівняння (готують учні)
VI етап: «Майстер клас»
Робота з підручником
Ст.163 виконуємо № 619
VІI етап: «Фініш»
Щоб успішно перетнути лінію фінішу, кожному екіпажу потрібно розв’язати приклади.
Робота з картками
Підведення підсумків уроку:
Вправа: «Продовж речення»
Домашнє завдання: повторити пар. 3 п. 17 – п.19 №620, №676