22 квітня о 18:00Вебінар: Інтегроване навчання – вимога сучасності

Урок-квест «Баскетбол і я або країна Баскетболія»

Про матеріал
Урок приймав участь у конкурсі "Інноваційний урок з фізичної культури" ( переможець, Одеська область)
Перегляд файлу

 

План-конспект

інноваційного  уроку  фізичної культури

Модуль «Баскетбол»

(5 рік вивчення)

Урок-квест  «Баскетбол і я або країна Баскетболія»

Мета: Закріпити техніку ведення та передач у баскетболі

Завдання:

Освітні:

  1. Закріпити техніку ведення м’яча без зорового контролю та в ускладнених умовах.
  2. Повторити передачі м’яча.
  3. Сприяти розвитку таких рухових якостей, як спритність, швидкість та координація рухів;
  4. Тренувати увагу та пам'ять.

Оздоровчі:

  1. Проводити профілактику відхилень у розвитку постави;
  2. Забезпечення творчого довголіття як наслідок вирішення поставлених завдань.

Виховні:

  1. Виховувати морально-вольові якості: організованість, дисциплінованість, взаємодопомогу;
  2. Прививати відчуття команди та взаємодопомоги.
  3. Сприяти розвитку складної реакції на предмет, що рухається.

 Інвентар:   баскетбольні м’ячі, тенісні м’ячі, фішки, обручі, шахова дошка, шашки, картки із завданнями, маркери, картки (жовта та червона), конуси, свисток, секундомір

Технічні засоби навчання: ноутбук, колонки, проектор, екран

Тип уроку: повторення та закріплення

Методи навчання: груповий, поточний, фронтальний, ігровий, змагальний.

Місце проведення: спортивний зал 

Час : __________                 Дата: __________               Клас: ________

 

Хід уроку

 

№ з/п

 

Зміст уроку

 

Дозування

 

Організаційно методичні вказівки

1

2

3

4

І. Підготовча частина уроку ( 11 хв)

1.

Організований вхід до спортивного залу.

Шикування в шеренгу.

Привітання.

Вступне слово вчителя:

Ми уже п’ятий рік поспіль зустрічаємось в залі з його величністю Баскетбольним м’ячем. Саме тому я пропоную вам не звичайний урок, а квест, який називається «Баскетбол і я або країна Баскетболія». Ця назва і буде темою нашого уроку.

-А чи знаєте ви, що таке квест?

- Погляньте навкруг. Країна Баскетболія славиться гарними квітковими полянами. І саме в цих квітах будуть заховані ваші завдання. Будьте уважні і правильно читайте маршрутні листи, з якими я буду відправляти по одному учневі з кожної команди. І не забувайте, що отримані літери потрібно скласти у вислів, який ми прочитаємо наприкінці уроку.

Повідомлення мети та завдань уроку. Нагадати про дотримання правил техніки безпеки та поведінки на уроці.

 

 

3 хв

Вхід музику за вчителем. М’ячі в кожного в руках.

М’яч між ногами.

Перевірити наявність спортивної форми. Запитати про самопочуття учнів.

 

Учні відповідають на запитання.

 

 

 

Показ слайдів

Розповісти про систему оцінювання. Мотивація діяльності учнів.

 

 

 

 

 

Перегляд слайдів.

2.

Вимірювання ЧСС

 

 

Стройові вправи.

 

 

30 сек.

 

30 сек

Протягом 6 сек. Отриманий результат вчитель пропонує помножити на 10. Добуток не має перевищувати 80. Ті учні, у яких пульс вищий, відпочивають хвилину і повторно перевіряють пульс.

Слідкувати за поставою та чіткістю виконання вправ.

3.

Різновиди ходьби з баскетбольними м’ячами:

  • Звичайна ходьба;
  • на носках, м’яч в руках перед собою;
  • на п’ятках, м’яч в руках за спиною;
  • на зовнішньому боці стопи, м’яч в руках за головою;
  • на внутрішньому боці стопи,м’яч в руках перед грудьми.

 

1 хв

 

Для формування постави та профілактики плоскостопості

4.

Різновиди бігу з елементами переміщення баскетболіста:

  •  звичайний біг;
  • приставним кроком лівим та правим боком уперед;
  • спиною вперед;
  • із зупинкою за звуковим сигналом.

 

 

1,5 хв

Темп середній. В колону по одному. Притримуватись дистанції в 2 кроки.

Спину тримати прямо, голову не нахиляти

Дивитися прямо

Після першого сигналу зупинка, другий сигнал – продовжувати рух.

 

5.

Ходьба з вправами на відновлення дихання:

1-2 – руки вгору, вдих;

3-4 – руки вниз, видих.

 

30 сек.

В обхід по залу в колону по одному. Дистанція 2 кроки. В повільному темпі.

 

6.

 

Перешикування

 

30 сек.

В дві шеренги. Кожна шеренга переходить на свою половину залу і стає по діагоналі.

7.

Загально розвивальні вправи:

  1. В.П. – о.с., кисті в замку перед собою, м’яч поміж ногами.

1-4 – колові оберти головою і кистями рук праворуч;

5-8 – те саме ліворуч.

 

  1. В.п.  – о.с., руки до гори, м’яч в руках.

1-8 Пружині нахили рук назад.

 

  1. В.п.  – о.с., руки до гори, м’яч в руках:
  • 1-4-  нахил тулуба вправоруч;
  • 5-8 – те саме ліворуч.
  1. В.п. – о.с., м’яч в руках перед грудьми:
  • 1-2 – поворот тулуба от праворуч;
  • 3-4 – поворот тулуба ліворуч.
  1. В.п. – о.с., руки на поясі, м’яч між ногами. Стрибки зі зміною напрямку.

1 – вперед;

2 – назад;

3 – праворуч;

4 – ліворуч

  1. В.п. – о.с., руки внизу.

1 – упор присівши;

2 – упор лежачи;

3 – упор присівши;

4 – в.п.

 

 

3 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вправи виконуються під музичний супровід. Враховуючи, що на уроці знаходяться діти різних медичних груп, вправи виконуються в індивідуальному темпі.

Стежити за поставою.

 

 

 

Намагатися не впустити м’яч на підлогу.

 

 

 

Спина рівна.

 

Слідкувати за диханням. Під час упору лежачи намагатись тримати рівно спину.

8.

Вимірювання ЧСС

30 сек.

Протягом 6 сек. Отриманий результат вчитель пропонує помножити на 10. Добуток не має перевищувати 120.

ІІ. Основна частина уроку ( 29 хв)

1.

Підвідні вправи (з м’ячем):

  1. В.П. – ноги нарізно, м’яч в руках перед грудьми:
  • 1-2 – 2 випади праворуч;
  • 3-4 – 2 випади ліворуч.
  1. В.П. – стійка ноги нарізно, м’яч в руках перед грудьми:
  • 1-2 – два кроки вперед;
  • 3-4 – два кроки назад.
  1. В.П. – о.с., м’яч в правій руці:

кидки м’яча з руки на руку.

В.П. – о.с., м’яч в руках внизу:

Підкидання м’яча вверх з різновидами оплесків  (попереду себе, позаду себе).

  1. В.п. – широка стійка ноги нарізно, м’яч внизу в руках:

передача м’яча поміж ногами «вісімкою».

 

 

3 хв

 

Слідкувати за правильним виконанням вправ. Виправляти помилки.

 

 

 

 

 

Спину тримати рівно.

 

2.

Слово вчителя:

  • А зараз я хочу подарувати перший бонусний бал одній із команд, а хто це буде ми дізнаємось після того як зіграємо в гру «Хрестики-нулики»

 

 

3.

Гра «Хрестики-нулики»

3 хв

Команди шикуються в зустрічні колони на протилежних кінцях залу. В центрі залу лежать 9 обручів та по три фішки з боку кожної команди (3 одного кольору і 3 іншого). За сигналом вчителя вибігають перші гравці. Беруть по одній фішці і виставляють їх в обручі так як вважають за потрібне. Повертаються і передають естафету наступному. Ті самі дії виконують наступні два гравці, намагаючись вибудувати суцільну пряму лінію із своїх фішок. Всі інші гравці перекладають фішки в обручах так, щоб перемога була за ними. Виграють ті, хто перший побудував суцільну пряму лінію. Команда п переможець отримує першу картку з літерами.

Естафета розвиває не лише фізичні якості, а й мислення.

4.

Слово вчителя:

  • А зараз капітани  отримують свої перші маршрутні листки.

(Вправа для команд: стрибок в довжину з місця, після приземлення стрибок вгору, повернутись на своє місце)

30 сек.

В той час доки капітани шукають картки із завданням, обидві команди виконують наступну вправу в індивідуальному темпі.

5.

Картка № 1.

Ведення баскетбольного м’яча на місці:

  • Правою рукою;
  • Лівою рукою;
  • Поперемінно правою та лівою рукою.

Ведення тенісного м’яча на місці:

  • Правою рукою;
  • Лівою рукою;
  • Поперемінно правою та лівою рукою.

 

3 хв

Зміна вправи  виконується за сигналом вчителя.

Учні стоять попарно один навпроти другого. М’яч у кожного в руках. Контролювати правильність виконання вправи

Команда, яка швидше орієнтується в завданні отримує винагороду – літери.

За 30 сек. до закінчення вправи по одному учневі з кожної команди отримують маршрутний лист для пошуку наступного завдання.

6.

Картка № 2

Ведення баскетбольного м’яча в русі:

  • З поворотом в протилежний бік за звуковим сигналом;
  • З поворотом в протилежний бік після підняття вчителем картки вгору.

Те саме з тенісним м’ячем.

 

 

3 хв

 За сигналом вчителя учні ведуть баскетбольний або тенісний м’яч. Кожна команда на своїй половині залу.

М’яч змінити за сигналом вчителя.

Команда, яка швидше орієнтується в завданні отримує винагороду – літери.

За 30 сек. до закінчення вправи по одному учневі з кожної команди отримують маршрутний лист для пошуку наступного завдання.

7.

Картка № 3

Передачі м’яча в парах:

  • Двома руками від грудей;
  • Двома руками від грудей з відскоком від підлоги;
  • Правою-лівою рукою від плеча;
  • Передача після обведення м’яча навколо тулуба.

 

 

4 хв

 

Слідкувати за чіткістю виконання. Звернути увагу на характерні помилки.

Зміна вправи  виконується за сигналом вчителя.

Команда, яка швидше орієнтується в завданні отримує винагороду – літери.

За 30 сек. до закінчення вправи по одному учневі з кожної команди отримують маршрутний лист для пошуку наступного завдання.

8

Картка № 4

Ведення баскетбольного м’яча на місці з одночасною передачею партнерові тенісного м’яча.

2 хв

Намагатися, щоб тенісний м’яч не падав на підлогу.

Команда, яка швидше орієнтується в завданні отримує винагороду – літери.

За 30 сек. до закінчення вправи по одному учневі з кожної команди отримують маршрутний лист для пошуку наступного завдання.

9.

Перешикування для проведення естафет

30 сек

В дві колони. Команда напроти команди на різних кінцях залу.

10.

Картка № 5

Естафета «Кмітливий та спритний»

5 хв

В центрі залу стоїть дошка для гри в шашки. Перший гравець  з кожної команди по команді вчителя веде баскетбольний м’яч до дошки. Не зупиняючи ведення м’яча, робить свій хід шашкою і повертається, для того щоб передати естафету наступному.

Перемагають ті, хто поб’є найбільше шашок, за відведений вчителем час.

Команда переможець отримує літери.

11.

Слово вчителя:

  • А картку із останнім завданням видам вам я.

 

 

12.

Картка № 6

Естафета  «Влучно в ціль»

5 хв

Капітан стоїть в обручі напроти своєї команди на відстані 4 метрів. В нього  руках конус. Кожен гравець по черзі намагається попасти тенісним м’ячем в конус. Перемагає той, хто спіймає найбільше м’ячів. За обруч виходити не можна.

Команда переможець отримує літери.

ІІ. Заключна частина уроку ( 5 хв)

1.

Об’єднання в  пари

Слово вчителя:

  • Баскетбол це команда гра, а ви один клас, а значить одна команда. Посміхніться один одному і подайте руку під час виконання наступної вправи.

30 сек.

Одна команда навпроти другої

2.

Вправи на розтягування

1 хв

Учні сидять один навпроти другого на підлозі, ноги вперед. За командою вчителя виконують нахил тулуба вперед, намагаючись дотягнусь до партнера рукою. При цьому забороняється згинати ноги в колінах.

3.

Перегляд відеоролика.

1 хв

В цей час капітани готуються до того, щоб прочитати зібраний вислів.

4.

Читання висловів.

Підведення підсумків.

Рефлексія:

  • Що сподобалось?
  • Що хотіли б повторити?
  • Можливо щось запам’яталось найбільше?

1 хв

Відмітити кращих. Команди  отримують оцінки.

5.

Домашнє завдання

30 сек.

Підготувати комплекс вправ з баскетбольним м’ячем.

6.

Перевірка ЧСС

30 сек.

6 * 10. Звернути увагу на учнів з підвищеним пульсом.

7..

Організований вихід із залу.

30 сек.

В колону по одному. Під музику.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток №1

Маршрутні листи

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток № 2

Картки із завданнями (для кожної команди завдання однакове)

Завдання № 1

Ведення баскетбольного м’яча на місці:

  • Правою рукою;
  • Лівою рукою;
  • Поперемінно правою та лівою рукою.

Ведення тенісного м’яча на місці:

  • Правою рукою;
  • Лівою рукою;
  • Поперемінно правою та лівою рукою.

Примітка: Зміна вправи  виконується за сигналом вчителя.

Учні стоять попарно один навпроти другого.

Завдання № 2

Ведення баскетбольного м’яча в русі:

  • З поворотом в протилежний бік за звуковим сигналом;
  • З поворотом в протилежний бік після підняття вчителем картки вгору.

Те саме з тенісним м’ячем.

Примітка: За сигналом вчителя учні ведуть баскетбольний або тенісний м’яч. Кожна команда на своїй половині залу.

М’яч змінити за сигналом вчителя.

Завдання № 3

Передачі м’яча в парах:

  • Двома руками від грудей;
  • Двома руками від грудей з відскоком від підлоги;
  • Правою-лівою рукою від плеча;
  • Передача після обведення м’яча навколо тулуба.

Примітка: Зміна вправи  виконується за сигналом вчителя.

Завдання № 4

Ведення баскетбольного м’яча на місці з одночасною передачею партнерові тенісного м’яча.

Примітка: Намагатися, щоб тенісний м’яч не падав на підлогу.

 

 

 

Завдання № 5

Естафета «Кмітливий та спритний»

В центрі залу стоїть дошка для гри в шашки. Перший гравець  з кожної команди по команді вчителя веде баскетбольний м’яч до дошки. Не зупиняючи ведення м’яча, робить свій хід шашкою і повертається, для того щоб передати естафету наступному.

Перемагають ті, хто поб’є найбільше шашок, за відведений вчителем час.

 

Завдання № 6

Естафета  «Влучно в ціль»

Капітан стоїть в обручі напроти своєї команди на відстані 4 метрів. В нього  руках конус. Кожен гравець по черзі намагається попасти тенісним м’ячем в конус. Перемагає той, хто спіймає найбільше м’ячів. За обруч виходити не можна.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток № 3

Вислови для команд

Команда № 1 :

Рухайся більше – проживеш довше.
Народна мудрість

 

Команда № 2:

Дай роботу тілу – відпочине голова.
Народна мудрість

docx
Додано
24 лютого
Переглядів
86
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку