Конспект уроку №3 з лікувальної фізичної культури

Про матеріал
Конспект уроку №3 з ЛФК розроблений для учнів 5 класу, що хворіють на ДЦП (індивідуальна форма навчання). У конспекті підібрані комплекси вправ на укріплення м’язів діафрагми та профілактику порушень постави, пропонуються ігри тренуючого та релаксаційного характеру.
Перегляд файлу

Урок №___                                                                                                                               _____________

Завдання уроку:

1.Повторити виконанням поворотів за словесною інструкцією.

2.Повторити комплекс вправ на розвиток дихальної системи: вправи на укріплення мязів діафрагми.

3.Повторити комплекс вправ з різноманітних вихідних положень кінцівок під час руху.

4.Повторити комплекс вправ на профілактику порушень постави.

5.Вивчити правила рухливої гри тренуючого характеру.

6.Повторити вправи  для розслаблення мязів і зміцнення нервової системи.

Обладнання: секундомір, гантелі (0,5 кг), гумові м’ячі, тенісні м’ячі, магнітофон, доміно, гімнастичний мат, малюнки.

Місце проведення: спортивний зал

Частини уроку

Зміст навчального матеріалу

Дозування

Організаційно – методичні вказівки

П

І

Д

Г

О

Т

О

В

Ч

А

 

У
Р
О
К

У


(13 хв.)

 

1.Організаційний момент:

  • Привітання.
  • Оголошення задач уроку.
  • Вимірювання ЧСС.

2. Виконання поворотів за словесної інструкціє.

3.Комплекс вправ на розвиток дихальної системи: вправи на укріплення мязів діафрагми.

Починати треба з навчання активного видиху:

- Сидячі на стільці, подмухати на султанчик (на прапорець, виготовлений з паперу, тканини).

- Подути на паперовий вітряк.

- Через трубочку (гумову або пластмасову) подути на ватні кульки. Ускладнити вправу можна за рахунок збільшення відстані (чим далі предмет, тим сильніший потрібен видих).

- Дути на мильну воду крізь трубочку, роблячи багато дрібних бульбашок, потім – одна велика бульбашка.

- Повільне проспівування голосних звуків.

- Тривалий видих через рот крізь соломинку у воду як найдовше з метою здійняти багато бульбушок.

(Одна вправа на вибір)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5 хв.

 

 

30с

5 хв.

 

2 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Розповідь дитини про самопочуття, настрій, бажання займатися на уроці.

 

З опорою руками на стіну або на натягнуті мотузки.

Діти, які страдають ДЦП, у більшості випадків не вміють плавно та глибоко дихати. Дихання у них частіш за все поверхове, не ритмічне, приривчасте, з затримкою видиху. Життєва ємкість легенів у них різко обмежена, що веде до частих запалень та застійних явищ у легенях, особливо при застудних захворюваннях. Ці відхилення від норми у стані дихального апарату здійснюють негативний вплив на розвиток мови, нормалізацію працездатності, появу мимовільних рухів та обмін речовин в організмі. Правильне глибоке дихання сприяє зниженню тонусу спастично напружених м’язів, в тому числі і м’язів грудної клітини, збільшуючи тим самим надходження кисню в організм дитини. Тому навчанню дитини правильному диханню треба приділити особливу увагу.

О
С
Н
О
В
Н
А 

 


Ч
А
С
Т
И
Н
А

 

 

 

У

Р

О

К

У

(23 хв.)

4.Вправи з різноманітних вихідних положень кінцівок під час руху

- Кругові рухи плечима вперед.

- Кругові рухи плечима назад.

- Кругові рухи прямими руками вперед.

- Кругові рухи прямими руками назад.

- Права рука вгорі, ліва внизу. Почергова зміна рук ривками.

- Відведення рук у сторони.

уки перед грудьми, зєднані в ліктьових суглобах і передпліччях. Повороти тулуба вліво-вправо

- На рахунок 1,2,3 - поворот корпуса вправо, на рахунок 4 - повернутися у ВП. Те ж повторити в ліву сторону.

5. Вимірювання ЧСС.

6.Вправи на профілактику порушень постави

а). Ставши на коліна, з опорою на коліна і прямі руки, слід робити змахи поперемінно: спочатку правою рукою і лівою ногою, а потім лівою рукою і правою ногою.

б).Лежачи на спині потрібно витягнути руки вздовж тіла і зігнути ноги в колінах, щоб спиратися на повну стопу. Слід піднімати корпус тіла, притискаючись грудьми до стегон, після чого повертатися у вихідне положення.

в). Сидячи на підлозі і зігнувши ноги в колінах слід поставити стопи на підлогу, а руки розташувати ззаду, впираючись у підлогу долонями. Користуючись руками як важелем, слід прогинатися вгору, піднімаючи таз і одночасно закидаючи голову.

г). Лежачи на животі і витягнувши руки в сторони слід плавно піднімати верхню частину тіла максимально високо.

7.Рухливі ігри тренуючого характеру.

А). Одна рука стискається в кулак і розвертається внутрішньою стороною до другої, яка впирається в цей кулак пальцями з відкритою долонею. Потім руки міняються місцями — кулак розтискається, а долоня стискається в кулачок. Вправу потрібно проводити швидко протягом однієї хвилини. Якщо проводяться змагання між декількома дітьми, перемагає той, хто зробить більше стискань кулака за одну хвилину.

Б) Спочатку потрібно скласти фігуру з кубиків, яку потім потрібно зруйнувати, влучаючи у неї гумовим м’ячем.

8 хв.

 

4-6 разів.

4-6 разів.

4-6 разів.

4-6 разів.

4-6 разів.

4-6 разів.

4-6 разів.

4-6 разів.

 

4-6 разів.

.

 

30с

6 хв.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6 хв.

2 хв.

 

 

 

 

 

 

 

4 хв.

 

 

 

 

 

Повільно, очі відкриті.

 

 

 

За самопочуттям.

 

 

Намагатися звести лопатки

 

Якомога більше відвести праву руку назад і через праве плече подивитися за спину.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завмерши в такій позі на 5 секунд, можна повернутися у вихідне положення

 

Зафіксувавши таке положення на 4-5 секунд, можна повернутися до вихідного.

Гра для суглобів рук.

Грати можна стоячи, сидячи чи лежачи

 

 

 

 

 

 

У грі розвивається окомір, розрахунок м’язового зусилля, точність цілеспрямованих рухів.

Відстань до фігури – 2 метри.

Заключна

Частина

(4 хв.)

 

8.Вправи на релаксацію м’язової системи.

Руки. На вдиху максимально щільно і сильно стисніть руку до відчуття напруги в кисті і передпліччі. На видиху розслабте руку концентруючись на виникаюче відчуття полегшення. Те ж саме повторіть для іншої руки.

9.Вимірювання ЧСС

10.Розповідь про самопочуття.

11.Прощання.

2 хв.

 

 

 

 

 

30с

1 хв.

30с

 

Якщо ви правша, починати варто з правої руки, якщо лівша – лівої.

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
24 лютого
Переглядів
280
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку