Урок №___ _____________
Завдання уроку:
1.Повторити виконанням поворотів за словесною інструкцією.
2.Повторити комплекс вправ на розвиток дихальної системи: вправи на укріплення м’язів діафрагми.
3.Повторити комплекс вправ з різноманітних вихідних положень кінцівок під час руху.
4.Повторити комплекс вправ на профілактику порушень постави.
5.Вивчити правила рухливої гри тренуючого характеру.
6.Повторити вправи для розслаблення м’язів і зміцнення нервової системи.
Обладнання: секундомір, гантелі (0,5 кг), гумові м’ячі, тенісні м’ячі, магнітофон, доміно, гімнастичний мат, малюнки.
Місце проведення: спортивний зал
Частини уроку |
Зміст навчального матеріалу |
Дозування |
Організаційно – методичні вказівки |
П І Д Г О Т О В Ч А
У У
|
1.Організаційний момент:
2. Виконання поворотів за словесної інструкціє. 3.Комплекс вправ на розвиток дихальної системи: вправи на укріплення м’язів діафрагми. Починати треба з навчання активного видиху: - Сидячі на стільці, подмухати на султанчик (на прапорець, виготовлений з паперу, тканини). - Подути на паперовий вітряк. - Через трубочку (гумову або пластмасову) подути на ватні кульки. Ускладнити вправу можна за рахунок збільшення відстані (чим далі предмет, тим сильніший потрібен видих). - Дути на мильну воду крізь трубочку, роблячи багато дрібних бульбашок, потім – одна велика бульбашка. - Повільне проспівування голосних звуків. - Тривалий видих через рот крізь соломинку у воду як найдовше з метою здійняти багато бульбушок. (Одна вправа на вибір)
|
5 хв.
30с 5 хв.
2 хв.
|
Розповідь дитини про самопочуття, настрій, бажання займатися на уроці.
З опорою руками на стіну або на натягнуті мотузки. Діти, які страдають ДЦП, у більшості випадків не вміють плавно та глибоко дихати. Дихання у них частіш за все поверхове, не ритмічне, приривчасте, з затримкою видиху. Життєва ємкість легенів у них різко обмежена, що веде до частих запалень та застійних явищ у легенях, особливо при застудних захворюваннях. Ці відхилення від норми у стані дихального апарату здійснюють негативний вплив на розвиток мови, нормалізацію працездатності, появу мимовільних рухів та обмін речовин в організмі. Правильне глибоке дихання сприяє зниженню тонусу спастично напружених м’язів, в тому числі і м’язів грудної клітини, збільшуючи тим самим надходження кисню в організм дитини. Тому навчанню дитини правильному диханню треба приділити особливу увагу. |
О
У Р О К У (23 хв.) |
4.Вправи з різноманітних вихідних положень кінцівок під час руху - Кругові рухи плечима вперед. - Кругові рухи плечима назад. - Кругові рухи прямими руками вперед. - Кругові рухи прямими руками назад. - Права рука вгорі, ліва внизу. Почергова зміна рук ривками. - Відведення рук у сторони. -Руки перед грудьми, з’єднані в ліктьових суглобах і передпліччях. Повороти тулуба вліво-вправо - На рахунок 1,2,3 - поворот корпуса вправо, на рахунок 4 - повернутися у ВП. Те ж повторити в ліву сторону. 5. Вимірювання ЧСС. 6.Вправи на профілактику порушень постави а). Ставши на коліна, з опорою на коліна і прямі руки, слід робити змахи поперемінно: спочатку правою рукою і лівою ногою, а потім лівою рукою і правою ногою. б).Лежачи на спині потрібно витягнути руки вздовж тіла і зігнути ноги в колінах, щоб спиратися на повну стопу. Слід піднімати корпус тіла, притискаючись грудьми до стегон, після чого повертатися у вихідне положення. в). Сидячи на підлозі і зігнувши ноги в колінах слід поставити стопи на підлогу, а руки розташувати ззаду, впираючись у підлогу долонями. Користуючись руками як важелем, слід прогинатися вгору, піднімаючи таз і одночасно закидаючи голову. г). Лежачи на животі і витягнувши руки в сторони слід плавно піднімати верхню частину тіла максимально високо. 7.Рухливі ігри тренуючого характеру. А). Одна рука стискається в кулак і розвертається внутрішньою стороною до другої, яка впирається в цей кулак пальцями з відкритою долонею. Потім руки міняються місцями — кулак розтискається, а долоня стискається в кулачок. Вправу потрібно проводити швидко протягом однієї хвилини. Якщо проводяться змагання між декількома дітьми, перемагає той, хто зробить більше стискань кулака за одну хвилину. Б) Спочатку потрібно скласти фігуру з кубиків, яку потім потрібно зруйнувати, влучаючи у неї гумовим м’ячем. |
8 хв.
4-6 разів. 4-6 разів. 4-6 разів. 4-6 разів. 4-6 разів. 4-6 разів. 4-6 разів. 4-6 разів.
4-6 разів. .
30с 6 хв. 8р
5р
8р
8р
6 хв. 2 хв.
4 хв.
|
Повільно, очі відкриті.
За самопочуттям.
Намагатися звести лопатки
Якомога більше відвести праву руку назад і через праве плече подивитися за спину.
Завмерши в такій позі на 5 секунд, можна повернутися у вихідне положення
Зафіксувавши таке положення на 4-5 секунд, можна повернутися до вихідного. Гра для суглобів рук. Грати можна стоячи, сидячи чи лежачи
У грі розвивається окомір, розрахунок м’язового зусилля, точність цілеспрямованих рухів. Відстань до фігури – 2 метри. |
Заключна Частина (4 хв.)
|
8.Вправи на релаксацію м’язової системи. Руки. На вдиху максимально щільно і сильно стисніть руку до відчуття напруги в кисті і передпліччі. На видиху розслабте руку концентруючись на виникаюче відчуття полегшення. Те ж саме повторіть для іншої руки. 9.Вимірювання ЧСС 10.Розповідь про самопочуття. 11.Прощання. |
2 хв.
30с 1 хв. 30с
|
Якщо ви правша, починати варто з правої руки, якщо лівша – лівої. |