Урок "Пожежна безпека.Умови виникнення пожежі."

Про матеріал
Розробка уроку з теми "Пожежна безпека.Умови виникнення пожежі." ( предмет "Основи здоров'я", 5 клас).
Перегляд файлу

Навчальне заняття з основ здоров’я 
5 клас 
Тема: пожежна безпека. Умови виникнення пожежі. 
Мета:  розширити й конкретизувати набуті знання про правила пожежної безпеки;  розвивати навички застосування простих способів захисту життя; 
виховувати освічених людей, знаючих абетку пожежної безпеки, виховувати бережливе ставлення до свого життя. 
Обладнання: мультимедійний проектор комп’ютер, зображення вогнища, хмаринки, крапельки для вивчення очікувань, іграшковий телефон. 
                                                     Хід занятття
І. Організаційний етап.

 Привітання вчителя.Установка на позитивний момент. 
( діти разом з учителем  стають у коло і промовляють)

«Добрий день, ясне сонечко!Добрий день ,свіжий вітерець! !Добрий день ,чиста водичко! Добрий день ,матінко-земле! Добрий день ,добрі люди! Я бажаю   всім людям – здоров’я,щастя, добра.»

ІІ.Актуалізація опорних , мотивація навчальної діяльності  .

Зараз я зачитаю загадку і якщо ви її відгадаєте, то зрозумієте про що піде мова на сьогоднішньому  занятті.

Шипить, злиться, води боїться.( вогонь)

Діти, чому  виникають пожежі?

Слайд №1

ІІІ Повідомлення теми, мети  .
Очікування: Раз на уроці мова піде про пожежну безпеку, то на нашій дошці розмістимо вогнище, а на крапельках води ви напишете свої очікування і ми їх розмістимо на хмаринці. 

Слайд №2

ІV Сприймання нового матеріалу та його усвідомлення.
Звучить музика А. Вівальді «Зима» 
- Діти, які асоціації, почуття викликає у вас слово «пожежа»? Вдумайтесь, а музика вам підкаже. (Бесіда). 
Варіанти відповідей: 
біль, страх, горе, смерть, полум’я, жар, вогонь, паніка, дим, крик. 
                                                                   Слайд №3

1.Інформаційне повідомлення 
З давніх-давен вогонь називали «червоним звіром», який нелегко було приборкати. Але люди потім навчилися ним керувати і здобувати його. Вогонь став для людини другом: він зігріє, коли холодно, нагодує, коли голодно, але якщо потрапить у невмілі руки, накоїть великої біди.

                                                                Слайд №4

Щороку в наш час у світі стається 5 млн. пожеж. Щогодини у вогні гине одна людина , 2-3 людей отримують травми й опіки, а серед них кожен третій загиблий – дитина. Щодня виникає до 120 пожеж у яких гине у середньому 7 чоловік. 
                                                               Слайд №5

2. Вправа «Відкритий мікрофон» 
- Назвати причини виникнення пожежі: 
спека, блискавка, вулканічна діяльність, перенавантаження, порушення правил експлуатації, ігри з вогнем, несправність приладів, необачність людини. 
                                                                Слайд №6

3. Демонстрація трикутника: 
- Діти, чи відома вам ця геометрична фігура? Трошки пізніше за її допомогою ми визначимо умови виникнення горіння. 
4. Робота над схемою: «Що? Де? Коли?» 
- Що необхідно, щоб почалось горіння? ( горючі речовини або матеріали) 
- Де може відбуватися горіння? (там, де є кисень) 
- Коли це може трапитись? (коли є джерело запалювання: іскра, відкритий вогонь) 
Таким чином, це і є трикутник вогню.

 5. Демонстрація досліду. 
У склянку насипати піску, встромити недогарок свічки, підпалити. Потім склянку накрити блюдцем. 
- Що спостерігаємо? Чому? (свічка погасла, бо не має повітря, тобто кисню, який підтримує процес горіння). 
                                        Слайд №7

Всі речовини поділяються на три групи: горючі , важкогорючі, негорючі.

6. Гра «Гарячі оплески». 
Вчитель називає горючу речовину і учні плескають у долоні, коли це так, якщо негорючу речовину – мовчать. (папір, вата, скло, пісок, вода, каміння,сіно ,суха трава, фарба) 
7.Фізкультхвилинка. 
На галявині вогнище 
Полум’я стелеться низько-низько (присіли) 
Далі вогнище розгоряється (піднімаються) 
І полум’я коливається (показують руками) 
Ми взяли водичку прямо із кринички (нахиляються) 
Полили, загребли (імітація руками) 
З галявини пішли (крокують) . 
Та, на жаль, кожного дня на центральних пунктах зв’язку пожежної частини лунають дзвінки і поспішають червоні автомобілі до місця пригоди, щоб зберегти від вогню майно і врятувати людське життя. 
                                            Слайд №8


10. Мозковий штурм. «Правила пожежної безпеки» 

11. Робота в групах. . Діти отримують картки.

Ситуація №1  « Загорілась праска». 

Ситуація 2. «Як загасити невелику пожежу» 

Ситуація 3. «Як вибратися із задимленого приміщення» 

Ситуація 4. « Виклик пожежної команди за телефоном» 

V Узагальнення та систематизація набутих знань.

Самостійна робота

1 Номер пожежних.

2. Основні причини пожеж.

3. Умови горіння.

4. Номер газової служби.

5. Яким піском краще гасити пожежу?

6.Номер швидкої допомоги.

7. Чим захистити органи дихання при пожежі.

8.Як вибиратися із задимленого приміщення?

Діти обмінюються зошитами та перевіряють.


VІ. Підсумок уроку.
Аналіз очікувань на крапельках. Якщо ваші сподівання справдились, загасіть вогнище, якщо ні або виявилися недоречними – приберіть їх з плаката, вони просто випарувалися. 
                                                 Слайд №14
 

Прощання: «Тепло долонь»  А зараз діти візьміться за руки і відчуйте тепло своїх долонь 
(звучить музикальний супровід) 
Дякую вам за роботу на уроці, на все добре.

VІІ Домашнє завдання.

Намалювати малюнок з даної теми.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Комунальний заклад « Пересічанський ліцей»

Дергачівської районної ради Харківської області

 

 

 

 

Розробка уроку з основ здоров’я у 5 класі

«Пожежна безпека. Умови виникнення пожежі.»

 

 

 

 

 

 

                                                                                            Учитель основ здоров’я

                                                                                           Святенко Алла Олександрівна

 

 

 

 

смт Пересічне -2020

docx
Додано
14 березня 2021
Переглядів
683
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку