Матеріал може бути використаний до підсумкового уроку з теми:"Спадковість і мінливість". Розроблено згідно матеріалів підручника Біологія і екологія (рівень стандарту): підруч. для 10 кл.закл. заг. серед. освіти / В. І. Соболь.
10 кроків до мети (урок- квест)
Тема 3. “СПАДКОВІСТЬ І МІНЛИВІСТЬ” (10 клас. Біологія)
Вид заняття: Підсумкове
Мета заняття: перевірити засвоєний матеріал пройдених тем ,виховувати згуртованість , розвивати розумову діяльність учня , удосконалювати процеси мислення, прийоми порівняння, синтезу, аналізу; набувати уміння робити висновки.
Обладнання: Презентація, малюнки, таблиці, емблеми команд , інші реквізити для проведення уроку-гри.
Вчитель: Доброго дня учні та шановні гості. Пропоную вам здійснити мандрівку просторами такої цікавої науки, як біологія. А для цього нам потрібна надійна команда з якою ми повинні зробити 10 кроків щоб дати відповідь на поставлене запитання.
Команди сідають за парти по кілька учасників
Крок 1.
Спейсер Енхансер Оператор Екзон Екзон Екзон Термінатор
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ДНК |
Назвати непозначену ділянку сруктурного гена(запишіть)
Крок 2.
Дивлячись на малюнок дайте відповідь на питання .
Здатність живих організмів набувати нових ознак і їхніх станів у процесі індивідуального розвитку.(Слово запишіть)
.
Крок 3.Який процес зображено на малюнку? (Слово запишіть)
Крок 4.Заповнити кросворд по вертикалі, записати слово в жовтих квадратиках.
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
3 |
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1. Ділянка ДНК, що містить інформацію про первинну структуру молекули білка або РНК.
2.Як називається домінування коли форма взаємодії алельних генів, за якої у гетерозиготного
організму домінантний алель (А) повністю пригнічує дію рецесивного(а).
3.
1 Б. Мак-Клінток Г Кукурудза
2 Г. Мендель И Ацетабулярія
3 Т. Х. Морган І Горох посівний
4 Д. Бідл і Е. Тейтум Н Пес свійський
5 А. Флемінг О Пеніцил позначений
6 І. П. Павлов С Дрозофіла чорночерева
7 С. Бренер Т Нейроспора густа
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
4.Що зображено на малюнку?(запишіть)
5. Кількісна й якісна видоспецифічна сукупність особливостей хромосомного набору соматичних клітин людини.(запишіть)
6 .Природне чи штучне поєднання генетичного матеріалу спадково різних клітин чи організмів з різними генотипами.(Запишіть)
7.Назва клітини що утворилася після злиття гамет.(запишіть)
Крок 5.
Із запропонованих понять укажіть одне, зайве за значенням.(слово запишіть)
А генні мутації Б хромосомні мутації
В летальні Г геномні мутації
Крок 6.Приклад якого домінування зображено на малюнку?(запишіть)
Крок 7.
Взаємодія алельних генів, за якої у фенотипі організму проявляються обидва алелі гена. За типом кодомінування в людини успадковується четверта група крові (генотип ІАІВ).
Крок 8. Рецесивна, зчеплена зі статтю ознака , що проявляється в нездатність розрізняти червоний і зелений кольори.
Крок 9. Ящик з надписом: «Що не передається від батька до сина ,проте може передаватися тільки дочці і тільки наполовину. Успадкувати чоловік може тільки від своєї матері, вона, в свою чергу успадкувала від свого батька»
Відкрийте замок з допомогою ключа.
Відповідь( Слово) |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
Номер букви |
1 |
3 |
1 |
1 |
1 |
2 |
1 |
5 |
Крок 10.Переможець дістає з ящика відповідь.Це слово інтелект.
Відкрита скриня дає право учням на гарні оцінки та гарний настрій .А це і є метою нашого уроку.Наше заняття завершене. Всі кроки до мети успішно пройдено.
Отак за роки навчання в школі ви крокували за знаннями не тільки з біології, а й з інших предметів. Постарайтесь наповнити себе максимально, бо точно так, як ми долали за допомогою знань перешкоди у цій подорожі, так і в житті, перешкоди долаються завдяки вашим знанням.