Урок-квест"Десять кроків до мети" до теми:"Спадковість і мінливість"

Про матеріал

Матеріал може бути використаний до підсумкового уроку з теми:"Спадковість і мінливість". Розроблено згідно матеріалів підручника Біологія і екологія (рівень стандарту): підруч. для 10 кл.закл. заг. серед. освіти / В. І. Соболь.

Перегляд файлу

 

10  кроків   до  мети  (урок- квест)

 Тема 3. “СПАДКОВІСТЬ І МІНЛИВІСТЬ”  (10 клас. Біологія)

Вид заняття: Підсумкове

Мета заняття: перевірити засвоєний матеріал пройдених  тем ,виховувати  згуртованість , розвивати розумову діяльність учня , удосконалювати   процеси мислення, прийоми порівняння, синтезу, аналізу; набувати  уміння робити висновки.

Обладнання: Презентація, малюнки, таблиці, емблеми команд , інші реквізити для проведення уроку-гри.

Вчитель: Доброго дня учні та шановні гості. Пропоную вам здійснити мандрівку  просторами такої цікавої науки, як біологія. А для цього нам потрібна надійна команда з  якою  ми  повинні  зробити  10 кроків щоб дати  відповідь  на  поставлене  запитання.

Команди сідають за парти по   кілька   учасників

 

Крок 1.

 

Спейсер     Енхансер             Оператор     Екзон                         Екзон                            Екзон        Термінатор

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ДНК

Назвати  непозначену  ділянку  сруктурного  гена(запишіть)

 

Крок  2.

Дивлячись  на  малюнок  дайте  відповідь  на  питання  .

Здатність живих організмів набувати нових ознак і їхніх станів у процесі індивідуального    розвитку.(Слово  запишіть)

.

 

 

 

 

 

Крок  3.Який  процес  зображено  на  малюнку?  (Слово  запишіть) Результат пошуку зображень за запитом "транскрипция"

 

 

 

Крок  4.Заповнити  кросворд  по  вертикалі, записати  слово в  жовтих  квадратиках.

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

3

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1. Ділянка ДНК, що містить   інформацію про первинну структуру молекули білка або РНК.

2.Як  називається  домінування  коли форма взаємодії алельних генів, за якої у гетерозиготного

організму домінантний алель (А) повністю пригнічує дію рецесивного(а).

3.

1 Б. Мак-Клінток             Г Кукурудза

2 Г. Мендель                  И Ацетабулярія

3 Т. Х. Морган                 І Горох посівний

4 Д. Бідл і Е. Тейтум      Н Пес свійський

5 А. Флемінг                    О Пеніцил позначений

6 І. П. Павлов                 С Дрозофіла чорночерева

7 С. Бренер                    Т Нейроспора густа

1

2

3

4

5

6

7

4.Що  зображено  на  малюнку?(запишіть)

 

5.  Кількісна й якісна      видоспецифічна сукупність особливостей хромосомного набору   соматичних клітин людини.(запишіть)

6 .Природне чи штучне поєднання генетичного   матеріалу спадково різних клітин чи організмів з різними генотипами.(Запишіть)

7.Назва  клітини  що  утворилася  після  злиття  гамет.(запишіть)

 

 

Крок 5.

Із запропонованих понять укажіть одне, зайве за значенням.(слово запишіть)

А генні мутації                 Б хромосомні мутації

В летальні                        Г геномні мутації

 

 

Крок 6.Приклад  якого  домінування  зображено  на  малюнку?(запишіть)

 

 

 

 

 

 

 

 

Крок 7.

Взаємодія алельних генів, за якої у фенотипі організму      проявляються обидва алелі гена. За типом кодомінування в людини успадковується четверта група крові (генотип ІАІВ).

 

 

Крок 8. Рецесивна, зчеплена зі статтю   ознака , що проявляється в нездатність розрізняти червоний і зелений кольори.    

 

Крок 9. Ящик  з  надписом: «Що  не передається від батька до сина ,проте  може передаватися тільки дочці і тільки наполовину. Успадкувати чоловік може тільки від своєї матері, вона, в свою чергу успадкувала від свого батька»

 

Відкрийте  замок з допомогою  ключа.

Відповідь(

Слово)

1

2

3

4

5

6

7

8

Номер

букви

1

3

1

1

1

2

1

5

 

 

 

Крок  10.Переможець  дістає  з  ящика  відповідь.Це  слово   інтелект.

 

Відкрита   скриня   дає  право  учням  на  гарні  оцінки  та  гарний настрій .А  це  і  є  метою  нашого  уроку.Наше заняття завершене. Всі кроки до  мети  успішно  пройдено.

 Отак за роки навчання в школі   ви  крокували  за  знаннями    не тільки з біології, а й з інших предметів. Постарайтесь наповнити себе максимально, бо точно так, як ми долали за допомогою знань перешкоди у цій подорожі, так і в житті, перешкоди долаються завдяки вашим знанням.

 

docx
Додано
23 лютого
Переглядів
452
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку