Урок-квест «Формування математичної компетентності на уроках фізичної культури під час вивчення модулю «Баскетбол» для учнів 7 класу

Про матеріал
Розробка уроку фізичної культури для учнів 7 класу. Модуль: Баскетбол. Тема уроку: « Формування математичної компетентності на уроках фізичної». Модуль: Баскетбол. Тип уроку: тренувальний. Методи які використовують під час уроку: фронтальний, груповий, змагальний. Мета уроку: повторити комплекс загально-розвивальних вправ, сприяти закріпленню вивченого матеріалу , розвивати рухові якості, формувати математичну компетентність, виховувати в учнів інтерес до щоденних занять фізичними вправами.
Перегляд файлу

Клас: 7

Модуль: Баскетбол

Тема: Формування математичної компетентності на уроках фізичної

культури під час вивчення модулю «Баскетбол».

Тип уроку : тренувальний

Завдання уроку:

  1. Повторити загальнорозвиваючі вправи з м’ячами.
  2. Закріпити теоретичні знання з модулю «Баскетбол», ведення м’яча, передачі м’яча, кидки в кошик.
  3. Розвивати фізичні якості учнів, увагу, уміння використовувати математичні знання під час занять фізичною культурою.
  4. Виховувати організованість, взаємоповагу, взаємодопомогу, інтерес до занять фізичною культурою.

Обладнання: баскетбольні м’ячі, гімнастична лава, мультимедійний проектор, екран, журнальні столи, конверти із завданнями, папір, ручки.

Місце проведення: спортивна зала.

Очікувані результати: учні володіють теоретичними знаннями з модулю «Баскетбол», виконують ведення м’яча, передачі м’яча, штрафні кидки.

Частина уроку

Зміст уроку

Дозу

вання

Організаційно-методичні вказівки

Підготовча частина

11 хв

1. Шикування.

2. Повідомлення завдань уроку.

3. Інструктаж з БЖД.

4. Вимір ЧСС.

5. Ходьба:

- на носках, руки вгору;

- на п’ятках, руки вперед;

- на зовнішній частині ступні, руки вниз;

- у напівприсіді, руки за спиною,

- оберти м’яча навколо тулуба ;

-підкидання і ловіння м’яча з плесканням у долоні;

- у присіді, руки вперед.

6. Біг:

- з веденням м’яча правою і лівою рукою

7. Ходьба з виконанням вправ на відновлення дихання.

8. Перешиковування.

 

9. Загальнорозвиваючі вправи:

ВПР.1. В.п. -руки вниз, ноги нарізно:

1- нахили голови вперед,

2- нахили голови назад,

3- нахили голови праворуч,

4- нахили голови ліворуч.

ВПР.2. В.п. те ж саме:

1-м’яч до плечей,

2-м’яч вгору,

3- м’яч до плечей,

4-в.п.

ВПР.3. В.п. –м’яч до плечей, ноги нарізно:

1-м’яч вгору,

2- м’яч за голову,

3-м’яч вгору

4-в.п.

ВПР.4.В.п.-руки вниз, ноги нарізно:

1-стаємо на носки, руки вперед,

2- в.п.

3- стаємо на носки, руки вгору,

4-в.п.

ВПР.5.В.п.- руки вперед, ноги нарізно:

1-поворот тулуба праворуч, напівприсісти,

2-в.п.

3-поворот тулуба ліворуч,

4-в.п.

ВПР.6.В.п.-руки вниз, ноги нарізно:

1-4-оберт м’яча навколо тулуба праворуч;

5-8-обет м’яча навколо тулуба ліворуч.

ВПР.7. В.п.-те ж саме:

1-нахил тулуба вперед,

2-в.п.

ВПР.8. В.п.-руки вниз, широка стійка :

1-нахил тулуба вперед, м’ячем доторкнутися до правого носка,

2- нахил тулуба вперед, м’ячем доторкнутися до підлоги,

3- нахил тулуба вперед, м’ячем доторкнутися до правого носка,

4-в.п.

ВПР.9. В.п.-руки вниз, ноги нарізно:

1-присід, руки вперед,

2-в.п.

ВПР.10.В.п.- руки вниз, ноги разом:

1-мах правою ногою, руки вперед,

2-в.п.,

3-мах лівою ногою,

4-в.п.

ВПР.11. В.п.-руки на поясі, м’яч між колінами:

1-стрибок вперед,

2-назад,

3-праворуч,

4-ліворуч.

ВПР.12. В.п.- м’яч у лівій руці, ноги нарізно:

1-удар м’яча об підлогу під лівою ногою,

2- удар м’яча об підлогу під лівою ногою.

10 с

30 с

 

30 с

10 с

3 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 хв

 

 

30 с

 

 

10 с

 

5 хв

 

4 р.

 

 

 

 

 

5-6р.

 

 

 

 

5-6р.

 

 

 

 

 

4-5р.

 

 

 

 

 

 

 

5-6р.

 

 

 

 

 

 

4-5р.

 

 

 

 

 

6-7р.

 

 

5-6р.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6-7р.

 

 

 

4-5р.

 

 

 

 

 

 

5-6р.

 

 

 

 

 

4-5р.

 

 

В одну шеренгу.

Пояснення завдань уроку.

Бесіда з учнями.

До 90-100 уд/хв.

Вправи з м’ячем під музичний супровід. Слідкувати за поставою.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Повільний, спокійний.

 

 

Слідкувати за диханням учнів.

 

Ліворуч через середину у дві колони.

На місці. З м’ячами під музичний супровід.

Спина пряма.

 

 

 

 

 

Повністю розгинати руки в ліктях.

 

 

 

Повністю розгинати руки в ліктях. Спина пряма.

 

 

 

 

Руки прямі. Вище на носки.

 

 

 

 

 

 

Руки прямі.

 

 

 

 

 

 

Спина пряма.

 

 

 

 

 

Ноги не згинати.

 

 

Ноги не згинати. Нахили пружні.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Руки прямі . Спина пряма.

 

 

Руки прямі. Ноги прямі. Тулуб не нахиляти.

 

 

 

 

 

Стрибки на носках.

 

 

 

 

 

Спина пряма.

 

 

 

 

 

Основна

частина

28 хв

1. Пояснення правил квесту.

І. Станція «ОВАЛ».

Завдання.

Естафета «Серпантин».

Гравці стають в одну шеренгу, поклавши руки один одному на плечі. Останній  гравець обводить м’ячем інших гравців «змійкою», відповідає на запитання помічника, виконує передачу м’яча  двома руками від грудей останньому, а сам стає першим у шерензі. Естафета продовжується поки всі гравці не виконають завдання.

Запитання помічника:

1.Периметр прямокутника –це….?

2. 5х8=?

3. В яких одиницях вимірюється площа?

4. Скільки сантиметрів в одному метрі?

5. Назвіть одного з видатних стародавніх математиків.

Підказка.

Він давно знайомий мій.

Кожен кут у нім прямий.

Всі чотири сторони

однієї довжини. (Квадрат)

ІІ. Станція «КВАДРАТ»

Завдання.

Гра «Передав – сідай».

Команда стає в коло. Передавши м’яч з-за голови, гравець присідає. Коли присядуть всі гравці, команда виконує завдання: із слова МАТЕМАТИКА скласти якомога більше інших слів.

Підказка.

Із розрізаних літер скласти слово. (Прямокутник)

ІІІ. Станція «ПРЯМОКУТНИК»

Завдання.

Команда стає в колону по одному. Попереду гімнастична лава. Перший гравець біжить , лава між ногами, під час руху виконує ведення м’яча збоку лави. Добігши до кінця,  передає м’яч двома руками від грудей. Коли всі гравці виконали вправу, всією командою відповідають на запитання, які висвітлюються на екрані:

1. Яка кількість гравців однієї команди грає у баскетбол на майданчику?

2. Скільки хвилин триває гра?  

3. Назвіть розміри ігрового майданчика?

4. Гра припиняється якщо?

5. На якій висоті знаходиться кошик від підлоги?

6. В якому році вперше почали грати в баскетбол?

7. Скільки очок приносить кидок із-за триочкової лінії?

8. З якого року баскетбол входить до програми Олімпійських ігор?

Підказка.

Відгадай ребус:

https://womanadvice.ru/sites/default/files/34/2016-05-19_1051/matematicheskie_rebusy_6.jpg

ІV. Станція «РОМБ».

Завдання.

Кожен гравець виконує один кидок у кошик будь-яким способом. Кожен влучний кидок – 1 бал. Після цього переходять до завдання «Встанови відповідність». Команді необхідно знайти початок і кінець приказки чи прислів’я з числівниками,наприклад:

За двома зайцями поженешся – ні одного не спіймаєш.

Сім разів відміряй- один раз відріж.

Ліпше десять приятелів, ніж один ворог.

Підказка.

Я без сторін і без кутів.

Як звуся, відгадай.

І на малюнках дітлахів

У сонечку впізнай.(Коло)

V. Станція «КОЛО».

Завдання.

Гра «Зірви хвіст».

Помічник затикає за пояс стрічку («хвіст»). Капітан команди і помічник виконують ведення м’яча на місці. Коли капітан зірве  «хвіст», команда виконує завдання «Розв’яжи приклади і задачі»:

1. 470 – (500 – 25 – 5)

 

2.(120 – 80) : (100 : 25)

 

3.Добуток чисел 120 і 3 поділити на різницю 100 і 91

4.За 8 однакових м’ячів заплатили 800 грн. Скільки таких м’ячів можна купити на 1000 грн?

5.Троє поросяток будували дім. Для укладки цегли їм потрібно 60 кг піску, а цементу — на 40 кг менше. У скільки разів менше потрібно цементу, ніж піску?

Підказка.

Відгадай ребус:

https://ds03.infourok.ru/uploads/ex/1055/0001d18c-e97953b2/hello_html_md3e661d.png(Трикутник)

VІ. Станція «ТРИКУТНИК».

Завдання.

Команда повинна скласти пазли, де написане завдання.

(Симетричне ведення м’яча по 20 разів кожному гравцеві.)

Підказка.

https://ds04.infourok.ru/uploads/ex/0dfc/0006ebcb-d7766080/hello_html_197b0f87.png  (Овал)

 

Інша команда проходить квест по тим же станціям і за тими ж підказками, починаючи із станції «ТРИКУТНИК».

Складання секретних слів команди «Смурфики» -ПОВАГА,

команди «Переможці»- ДРУЖБА.

 

2 хв

4 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 хв

У «квесті» беруть участь дві команди. Учні, звільнені від уроків фізичної культури – помічники.

Кожній команді видається маршрутний лист, де відмічено, з якої станції вона починає свій рух ( команда

«ПЕРЕМОЖЦІ – із станції «ОВАЛ», а команда «СМУРФИКИ – із станції «ТРИКУТНИК»). Усього шість станцій, які мають назви геометричних фігур. На кожній станції учні отримують конверт із завданням, яке повинні виконати (елементи баскетболу та математичне завдання). Кількість правильних відповідей є кількістю набраних балів, які записуються в маршрутний лист. За помилки у виконанні вправ нараховуються штрафні бали. Після виконання завдання команда отримує конверт із підказкою, на яку наступну станцію їм рухатися. У кожному конверті з підказками є буква. Виконавши всі завдання і отримавши всі букви, команда повинна скласти «секретне» слово. Команда, яка першою пройшла всі станції, правильно склала «секретне» слово, отримує додаткові п’ять балів.

Заключна частина

6 хв

1. Шикування.

2. Ходьба з виконанням вправ на відновлення дихання. Гра «Тиша».

3. Підсумки уроку.

 

4. Оцінювання.

5. Вимір ЧСС.

6. Домашнє завдання.

 

 

 

 

7. Організований вихід із зали.

10 с

3 хв

 

 

1 хв

 

1 хв

10 с

30 с

 

 

 

 

10 с

В одну шеренгу.

Привести організм дітей у відносно спокійний стан.

 

Оголошення переможців квесту.

Самооцінювання учнів.

До 100 уд/хв.

Виконувати згинання і розгинання рук в упорі лежачи, піднімання тулуба в сід з положення лежачи.

 

docx
Додано
24 лютого 2023
Переглядів
437
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку