Тема:Як поводитися в колективі.
Мета: ознайомити з основними характеристиками культурного мовлення; вчити учнів дотримувати правил спілкування в усному мовленні; розвивати вміння правильно висловлювати свою думку у зв’язному мовленні. Дати поняття про умови спілкування, розвивати культуру спілкування, організувати роботу з вироблення правил спілкування, навчити дітей приймати участь у дискусії, розвивати творчі здібності дітей та їх зв’язне мовлення, виховувати щиру любов і почуття гордості за свою мову, бажання вивчати її і берегти, виховувати ввічливість, повагу до співрозмовника.
Тип уроку: інтегрований
Обладнання: презентація, тести казок, малюнки з погодою,пазли
Література: підручник Гільберг, Тарнавська, Павич, інтернет-ресурс «На урок», «Всеосвіта»
Хід уроку
І.Організація класу
- Доброго ранку, мене звати Марина Олегівна і сьогодні урок Я Досліджую Світ Які проведу я.
Дзвінок всім нам дав наказ :
До роботи швидше в клас!
Біля парти стали чемно -
Плине час хай недаремно.
Будемо уважні і старанні всі,
сядемо рівненько на місця свої!
ІІ. Актуалізація опорних знань
1.Бесіда
- Як ви гадаєте , що таке правила поведінки?
- Для чого вони потрібні?
- Що станеться, якщо ними нехтувати?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Тож сьогодні на уроці ми ознайомимося з основними характеристиками культурного мовлення; будемо вчитися дотримуватися правил спілкування в усному мовленні; розвивати вміння правильно висловлювати свою думку у зв’язному мовленні. Дамо визначення про умови спілкування, розвивати культуру спілкування, організувати роботу з вироблення правил спілкування, будемо приймати участь у дискусії, розвивати творчі здібності та зв’язне мовлення, виховувати щиру любов і почуття гордості за свою мову, бажання вивчати її і берегти, виховувати ввічливість, повагу до співрозмовника.
ІV. Вивчення нового матеріалу
1.Дискусія
- Що спільне та відмінне у правилах поведінки на уроці та перерві?
- Подивіться на зображення та проаналізуйте поведінку кожної дитини.
2.Словникова робота
- Чи знаєте ви , що таке спілкування?
3.Робота в парах
-У школі спілкування допомагає дізнатися багато нового, ділитися враженнями. Це важлива складова життя людини , яка робить її щасливою, товариською та дружньою .
- Пригадайте, про що нове й цікаве ви дізналися під час літніх канікул. Розкажіть про це.
4.Робота з підручником
- Як правильно спілкуватися у класі? З ким і для чого ви спілкуєтеся? А дати відповідь вам допоможе схема на с.9
5.Фізкультхвилинка
6.Бесіда
-Зараз я прочитаю віршики про хлопчиків, а ви повинні відповісти який хлопчик чемний , а який ні!
- Ніс хлопчина в школу в ранці
Ручки, зошити й книжки.
З усіма вітався вранці
Наш Івасик залюбки.
Всім казав він «Добрий ранок!»
Людям, сонечку, пташкам...
І всміхавсь теплом світанок,
Дарував всім радість нам.
Треба завжди чемним бути,
Бо ж людина в світі ти!
Слів чарівних не забути,
Чемним у життя іти!
То ж Василька не любили —
Ніс хлопчина в серці зло.
З ним дружити не хотіли,
Й не цікаво з ним було
Ще й слова несловникові
Дуже часто він вживав.
Й кулаки напоготові
До дітей завжди тримав.
7.Робота з підручником
- Давайте ознайомимось з правилами спілкування в класі на с.10.
V.Закріплення вивченого матеріалу
-Що таке спілкування?
-Чи потрібно ввести себе чемно?
-Що станеться, якщо ти перестанеш бути чемним?
-Які є правила спілкування у класі ?
- Які правила спілкування слід виконувати під час уроку?
VІ. Застосування знань , умінь і навичок
1.Гра «Упіймай правило»
-Я зачитую правило , якщо правильно вірне ви сидите рівненько, а якщо хибне плескайте в долоньки»
2. Зв’язок з казкою
Зараз я вам роздам картки з надрукованими казками. Ваше завдання: зробити з казки висновок, який би перегукувався з темою нашого заняття.
Текст для першої групи: «Лебідь, рак і щука»
Текст для другої групи: «Ріпка»
Текст для третьої групи: «Маленька рибка і біб»
Висновки:
перша група: спільна мета,
друга група: взаємодопомога,
третя група: уміння спілкуватися,
3.Складання пазл
-Я роздаю вам пазли . Ви складаєте . Після того, як складете відповісти чи чемно діти поводять себе.
VІI.Підсумок уроку
1.Рефлексія
- Я пропонуються вам дві картини із зображенням сумного та радісного пейзажу. Виберіть ту картину, яка відповідає вашому настрою.