Картка опису |
||
|
Назва ресурсу |
Квест «Мандруємо Україною влітку.» |
|
Анотація |
В даній роботі представлені варіанти завдань для проведення квесту для учнів початкової школи. Використання цієї розробки заходу доцільне при здійсненні превентивної, просвітницької, тренінгової роботи з дітьми. Подані завдання стимулюють інтерес учнів до пізнання нового, згуртовують учнівський колектив. |
|
Вид ЕОР |
Електронний навчальний посібник |
|
Автор(и) |
Медвідь Олеся Вікторівна, вчитель початкових класів, Катеринопільський ліцей № 0983327328 |
|
Навчальна дисципліна |
Виховна робота |
|
Клас, розділ, тема |
Позакласний захід |
|
Аудиторія |
учителі |
|
Рік видання ресурсу |
2024 |
|
Джерело |
Катеринопільський ліцей №1 |
|
Адреса джерела |
|
|
Мова ресурсу |
українська |
|
Ключові слова |
Квест для учнів початкової школи |
Квест
Мандруємо Україною влітку.
Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів про Україну, про природу, різноманітність рослинного і тваринного світу, православні свята; формувати вміння працювати з картою; удосконалювати навички роботи в команді; розвивати логічне мислення; виховувати толерантність; виховувати любов до природи, бажання її зберігати та примножувати.
Місце проведення: приміщення школи або подвір’я.
Тривалість: 40 хв.
Сюжет. Учасники гри вирушають у подорож Україною влітку.
Механіка гри. Учасники квесту виконують завдання на всіх станціях та отримують запис у листі оцінювання про виконання і час перебування на станції. Виграє та команда, яка найшвидше повернеться до місця старту, тобто завершить подорож. Завдання команда обирає самостійно з кількох запропонованих на кожній станції. Наприкінці командам вручаються призи.
Оцінювання. Для того щоб рухатися вперед, потрібно отримати відмітку на кожній станції в листі оцінювання.
Маршрут. У кожної команди — свій маршрут і система завдань, які визначаються за допомогою жеребкування під час гри. Маршрутний лист із описом усіх станцій і картою надається команді перед початком гри.
Варіанти завдань для учасників квесту
Станція «Водойми України»
Завдання 1. Допишіть ознаку з довідки до кожної назви водойми.
Водойми |
Ознаки |
Чорне море |
|
Азовське море |
|
Річка Дніпро |
|
Генічеське озеро |
|
Озеро Світязь |
|
Озеро Ялпуг |
|
Річка Отуз |
|
Найширше озеро, найглибше озеро, найсолоніше озеро, найглибше море, наймиліше море, найдовша річка, найкоротша річка.
Завдання 2. Установіть зв’язок між словами та з’єднай потрібні поняття.
Прісноводні рослини зелені водорості (ульва), червоні водорості (анфельція, порфіра).
Рослини моря елодея, кушир, латаття.
Завдання 3. Додайте до записаних слово морський. Що змінилося? З’єднайте малюнки та назви предметів. Чому, на вашу думку, у них є спільна частина в назві?
___________ собачка, ____________ їжак, ____________ лисиця,
____________ котик, ____________ капуста, ____________ огірок.
Малюнки: спочатку розташовують «звичайних» тваринок, а потім у довільному порядку — морських.
Завдання 4. Зберіть морських тварин, записавши їх номери у лінії.
2 3
1
5
4 6
4 _________________________
Завдання 5. Запишіть у лінії назви водойм України, використавши слова-підказки.
_______________ - видобувають нафту, солоне.
_______________ - до нього їздили чумаки по сіль.
________________ - на ній збудована Канівська ГЕС.
________________ - його називають оком Карпат.
Завдання 6. Учні 4-го класу мріяли про мандрівки різними водоймами України. Запишіть назви водойм, де хочуть побувати діти.
Андрій: хочу побачити рожеву гладь води, яка з’єднується з розпеченим заходом сонця, пройтися босоніж по солоній поверхні, відчути себе справжнім «чумаком».
Олексій: мрію піти в туристичний похід в гори. Помилуватися первозданною красою природи, насолодитися мелодією лісу, подихати чистим повітрям гір, спостерігати за природою.
Катерина: хочу здійснити водну прогулянку на катері від Черкас до Канева.
Ольга: моє бажання прогулятися солоним берегом, плавати, спостерігати за тим як пірнають у воді дельфіни.
Андрій: __________________
Олексій: ___________________
Катерина: _________________
Ольга: ____________________
Станція «Літні свята України»
Завдання 1. Позначте «+» які з перерахованих свят святкують влітку:
- День Миколая Чудотворця;
- Різдво Христове;
- Івана Купала;
- Трійця;
- Свято Пророка Іллі;
- Обжинки;
- Спас яблучний;
- Благовіщення;
- Великдень.
Завдання 2. З’єднай назву свята з його ознаками:
Свято |
Ознаки свята
|
Івана Купала |
Відбувається освячення зілля. Заведено із квітів та трав робити букет своїми руками. За народною традицією хати прикрашали квітами та рослинами, які освячували у храмі. Освятити у церкві можна рослину Аїр – за легендою, він приносить удачу.
|
Трійця |
У святкуванні цього свята широко використовуються квіти, особливо папороть. У віруваннях говориться, що в цю ніч папороть цвіте та набуває магічних властивостей. Молоді дівчата сплітають з папороті віночки, які після церемоній водять по воді. |
Обжинки |
В цей день прощаються з літом: вважається, що «це свято одягає перший зі своїх семи кожухів» і з’являються перші ознаки осені. У народі казали, що купатися в день Іллі не можна.
|
Свято Пророка Іллі |
У цей час вже відчувалися перші ознаки майбутніх холодів, тому говорили: «Прийшов …., готуй рукавиці про запас». На свято віряни йдуть до церкви та освячують фрукти й овочі нового урожаю. |
Спас яблучний |
Кінець жнив і святкування з цього приводу. Стародавній український народний звичай. |
Завдання 3. З’єднайте свято з його датою.
Свято |
Дата свята
|
Івана купала |
Завжди святкують на 50-десятий день після Великодня. |
Трійця
|
7 липня |
Обжинки
|
Остання неділя серпня |
Свято Пророка Іллі |
Відзначається в останню неділю серпня |
Спас яблучний |
2 серпня |
Завдання 4. На лініях впишіть відповідні назви літніх місяців.
_________– найперша давньоукраїнська назва місяця була ізок (коник-цвіркун), оскільки їх багато в цей період; також цьому місяцю була притаманна звична для нас назва ___________ (червоний місяць, період достигання та червоніння ягід, плодів) чи «червець» (черви), оскільки в цей період в садках люди збирали шкідливих гусениць).
__________ – час цвітіння липи, з якої виготовляли ліки від хвороб чи грозник (від сильних гроз).
____________ – жнивень (пора жнив серпами).
Завдання 5. Обчисліть і запишіть на лінії скільки всього днів триває літо. Воно триває ________ дня.
Завдання 6. Відгадайте ребуси.
Станція «Рослини України»
Завдання 1. Учитель попросив учнів принести фотографії рослин України для шкільної виставки «Рослинний світ України». Підкресліть ім’я учня, який правильно дібрав фотографії.
Тетяна: дуб, мати й мачуха, береза.
|
|
|
Ольга: клен, пальми, вишня.
|
|
|
Тарас: калина, верба, баобаб.
|
|
|
Завдання 2. Познач знаком «+» істинні твердження:
- рослина живий організм;
- рослини вдихають вуглекислий газ, видихають кисень;
- рослини дихають;
- рослини ростуть, розмножуються відмирають;
- рослини зелені тільки влітку;
- рослини вдихають кисень, видихають вуглекислий газ;
- рослини розмножуються тільки насінням;
- всі ягоди можна їсти;
- листя опадає, тому що температура повітря стає низькою, світловий відрізок дня коротшає;
- усі рослини мають корені, стебла, листки, квіти, плоди з насінням.
Завдання 3. Підпиши «Будову рослини»
1 –
2 –
3 –
4 –
5 –
Завдання 4. Вам необхідно довести або спростувати твердження:
Сосна – це квіткова рослина …
Ялина – хвойна рослина ….
Барвінок –це водорості ….
Завдання 5. Відгадайте загадки
«Любить-не любить», – ворожать дівчата.
Та не для цього мене треба рвати.
Протизапальну маю я дію.
Звуся … і сонцю радію.
У вінку зеленолистім,
У червоному намисті
Видивляється у воду
На свою хорошу вроду.
Дуже скромна і тендітна,
Серед квітів непримітна.
Та якщо в руці пом’яти,
То умить впізнаєш…
Квітка пишна, квітка гожа,
На троянду трішки схожа.
На кущах вона зростає.
Хто із вас цю квітку знає?
Серед квітів справжня баба –
В жовтій хусточці…
Олена зелена,
Не сіяна, не саджена,
Хто доторкнеться,
Той обпечеться.
Блакитні оченята
Із жита виглядають.
Хоч квіточки ці люблять,
Та з поля виганяють.
Завдання 6. З перелічених назв квітів створити три букети:
І – букет квітів червня;
ІІ – букет квітів липня;
ІІІ – букет квітів серпня.
Гвоздика турецька, лаванда, гладіолуси, ірис бородатий, мальви, майори, деревій, лілія, півонія, люпин, нагідки, флокси, сальвія, айстри, чорнобривці.
Станція «Тварини України»
Завдання 1. Учитель попросив учнів принести фотографії тварин України для шкільної виставки «Тваринний світ України». Підкресліть ім’я учня, який правильно дібрав фотографії.
Ольга: зубр, бурий ведмідь, білка.
|
|
|
Катерина: рись, косуля, дикий кабан.
|
|
|
Андрій: чорний ведмідь, олень, борсук.
|
|
|
Завдання 2. Пронумеруйте від найвищого до найнищого.
Польова миша, дикий кабан, борсук, вовк, кіт лісовий, дика коза, ведмідь.
Завдання 3. Перераховані тварини розділи на три групи:
І група – рослиноїдні;
ІІ група – хижаки;
ІІІ група – всеїдні.
Метелики, хрущі, сарана, колорадський жук, ведмідь, їжак, дикий кабан, кажани, дикі кози, сонечко, бабки, богомол.
Завдання 4. Розгадай ребуси – дізнаєшся яких тварин улітку найбільше.
Завдання 5. Виконайте кросенс, назвіть спільну ознаку тварин.
|
|
|
|
? |
|
|
|
|
Завдання 6. Згадати та записати якомога більше прислів’їв та приказок про комах (не менше трьох).
Станція «Лікарські рослини України»
Завдання 1. Учитель попросив учнів принести фотографії лікарських рослин України для шкільної виставки «Лікарські рослини України». Підкресліть ім’я учня, який правильно дібрав фотографії.
Ольга: кропива, звіробій, м’ята .
|
|
|
Тарас: ромашка, часник, чебрець.
|
|
|
Іванка: ехінацея пурпурна, лаванда, імбир.
|
|
|
Завдання 2. З’єднай рослину з її характеристиками.
Полин |
Надзвичайно ароматна багаторічна рослина зі стійким насиченим запахом. Вона є неодмінним атрибутом усіляких приправ та ліків, чаїв та настоянок, а тому попит на неї постійний. |
М’ята |
Ця рослина має протизапальну, антибактеріальну, протипаразитарну та противірусну дію. У народній медицині відвар п'ють при втраті апетиту, порушеннях роботи ШКТ, а також від глистів та ревматизму. |
Звіробій |
Його застосовують як кровоспинний засіб при діареї, дизентерії, варикозному розширенні вен, геморої, тромбозах і будь-яких кровотечах, а як протизапальний засіб при гастриті і ентериті. Як потогінний засіб препарати з цієї рослини застосовують при лихоманці та застуді. |
Деревій |
Препарати з цієї рослини відносяться до антисептичних засобів. Мають протизапальну, ранозагоювальну, бактерицидну, спазмолітичну і жовчогінну дію. |
Нагідки |
Протизапальна, епітеліотонічна і спазмолітична дія рослини зумовлена флавоноїдами, глікозидами, які заспокоюють слизову ротової порожнини, шлунку і кишечника й діють сприятливо при підвищеній кислотності, гастриті і виразці шлунку. |
Завдання 3. Назвіть якомога більше лікарських рослин, не менше п’яти, і їх лікувальні властивості.
Завдання 4. Троянда, шальвія, півонія, ромашка, іриси, м’ята, айстри, чистотіл, сальвія, деревій, лілія, лопух, майори, череда, гладіолуси, кропива, жоржини, материнка.
Перераховані рослини розділи на дві групи:
І група – садові рослини;
ІІ група – лікарські рослини.
Завдання 5. Виконайте кросенс, назвіть загальну назву рослин.
|
|
|
|
? |
|
|
|
|
Завдання 6. Відгадайте загадки.
У темниці виростає та біленькі зубки має.
Хоч гіркий він і пекучий, та корисний і цілющий. (Часник)
Викупана в сонечку,
Стоїть донечка.
Бджоли сонячний медок
Дістають з її квіток. (Липа)
Виросли на лузі
Сестрички маленькі.
Очки – золоті,
А вічки – біленькі. (Ромашки)
У вінку зеленолистім, у червоному намисті,
видивляється у воду на свою хорошу вроду. (Калина)
Листячко довгасте з жилками-нитками
Можеш ти прикласти до своєї рани.
Вздовж доріг, стежинок я люблю рости,
Скрізь мене побачиш, де крокуєш ти.(Подорожник)
Стережуть колючки їй
цвіт весняний запашний,
а осінньої години —
червонясті намистини. (Шипшина)