Урок – квест
« Математичний світ професій».
Тема: Додавання виду 76+4, 48+6, 17+23. Розв’язування складених задач.»
Учителя початкових класів
Криворізької гімназії № 110
Перець Оксани Володимирівни
Урок – квест « Математичний світ професій».
Тема: Додавання виду 76+4, 48+6, 17+23. Розв’язування складених задач.
Мета: ознайомити учнів з усним додаванням виду 76 + 4, 48+6, 17+23; формувати вміння розв’язувати задачі на дві дії, творчо працювати над задачею; розвивати вміння порівнювати, узагальнювати; виховувати акуратність, розуміння необхідності економного витрачання часу.
Хід уроку:
I. Організаційний момент
Доброго дня! Вітаю всіх присутніх! Діти! Сьогодні ми проведемо незвичайний урок. Перш ніж розпочати роботу, покажіть мені настрій з яким ви прийшли на урок. Я бачу, що ви маєте зараз гарний настрій і хочу щоб він зберігся у вас на весь урок і на цілий день.
Закрийте очі і подумки повторюйте за мною:
« Ми веселі, бадьорі і будемо працювати старанно, щоб кожна хвилина не втратилась марно». Я бажаю вам від нашого уроку отримати тільки задоволення.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності (Слайд 3 )
Давайте розпочнемо наш урок І скажемо один одному завзято: «Щоб через тернії дістатись до зірок, Ми будемо математику вивчати!» |
Говорять: «Математика складна! І де ж зв’язок між нею і життям?» Але потрібна нам в житті вона, І ми сьогодні це покажемо вам!» |
Епіграфом до уроку я підібрала слова відомого давньогрецького вченого і філософа Аристотеля: «Розум полягає не тільки в знаннях, але й в умінні застосовувати знання на практиці». (Слайд4 )
- Як ви розумієте ці слова?
(Відповіді учнів)
- Діти, сьогодні у нас особливий урок, покликаний показати практичне застосування математики в нашому житті. Ми з вами познайомимося з професіями, для яких важливі знання з математики. Наш урок – квест буде мати назву «Світ професій». Ви будете розв’язувати завдання, які пов’язані з ними. В класній кімнаті розвішені ілюстрації . Відгадавши загадку, потрібно відшукати картинку із зображенням людини цієї професії і виконати завдання. Кожна людина має документ, який називається «Трудова книжка». До неї вносяться відомості про те, де вона працювала, в якому році.
А ви будете самостійно оцінювати свої знання.
Інструктаж з самооцінки
- Перед вами лежить трудова книжка.
- За кожне правильно розв`язане завдання поставите собі 2 бали, завдання, де зроблено 1 помилку - 1 бал, якщо зовсім не зробили - 0 балів.
Трудова книжка
|
III. Актуалізація опорних знань.
Каліграфічна хвилинка. (Слайд 5 )
- І так для розминки пропоную розпочати з каліграфічної хвилинки.
Із чисел 3, 6, 8- запишіть всі можливі двоцифрові числа.
36, 63, 38, 83, 68, 86.
Відгадайте загадку. (Слайд 6 )
Клієнтів до начальства
Одразу не пускає.
І яка в вас ціль візиту
Спочатку запитає. (Секретар)
В обов'язки секретаря, зазвичай, входять: прийом відвідувачів, ведення документації; обслуговування керівника (нерідко планування його робочого дня); прийом телефонних дзвінків, що надходять керівнику; організація прийомів і нарад, замовлення канцтоварів та інших речей. А для отримування телефонограм, вони повинні вміти чітко, точно, швидко записувати прослухану по телефону інформацію.
(діти приносять завдання)
А ми з вами напишемо математичний диктант. (Слайд 7 )
Записати числа, які містять:
- 3 десятка і 4 одиниці;
- 8 десятків і 6 одиниць;
- 9 десятків;
- 7 десятків і 5 одиниць;
- Сума чисел 35 і 44;
- Різниця чисел 75 і 25;
Перевіряємо: 34,86,90,75,79,50. (Слайд 8 )
- Оцініть свою роботу.
Усний рахунок. (Слайд 9 )
- Відгадайте загадку.
Він рахує гроші вміло,
Отаке у нього діло!
Видає кредити всім,
На авто або на дім. (Банкір)
(діти приносять завдання)
- Нас зустрічає представник дуже популярної професії в сучасному світі. Банкір.
- Яке ж застосування нашої теми в цій професії? Банкір пропонує вам спробувати себе у його професії. (Слайд 10 )
- Гроші, які вносяться до банку, касир записує зі знаком «+», а які беруть з банку - зі знаком «-». Як зміниться сума грошей у касі після того, як касир обслужив 7 вкладників?
Вкладник |
Грошова операція |
1 |
90 |
2 |
-15 |
3 |
+12 |
4 |
-17 |
5 |
+25 |
6 |
-12 |
7 |
+17 |
Прибуток |
|
- Оцініть свою роботу.
III. Повідомлення теми уроку.
Тема нашого уроку: Додавання виду 76+4, 48+6, 17+23. Розв’язування складених задач.
IV. Вивчення нового матеріалу.
- Відгадайте загадку . (Слайд 11 )
Кожен день дітей стрічає,
На уроках їх навчає.
Математики і букв
І усіх складних наук. (Вчитель)
(діти приносять завдання)
- Спробуємо себе у ролі вчителя. Відкриваємо підручники на сторінці 45, № 2
- У виконанні цих прикладів допущено помилки. Обчисліть правильно.
Перевіряємо: 73,45,60, 52,91,62,80,32. (Слайд 12 )
Пояснення нового матеріалу. С 45, № 1
- Вміння рахувати нам потрібне і у повсякденному житті. Ми відправляємось з вами у віртуальний іграшковий магазин. Завдання: придбати 2 іграшки та порахувати їх вартість.
- Оцініть свою роботу.
Фізкультхвилинка
«Професійні вміння»
Кожна праця — це уміння,
Вміння справжні, професійні:
Так працює в нас жонглер,
Так веде авто шофер,
Так фарбує дім маляр,
Так ось грає сопілкар,
Так працює в нас двірник,
Так — завзятий танцівник,
Так пливе спортсмен-плавець...
Кожний — справжній фахівець!
V. Закріплення вивченого матеріалу.
1. Рахунок з лего. (Слайд 13)
Виростають скрізь будинки.
Хто ж складав усі цеглинки,
Хто тут стіни мурував,
Нам будинки збудував? (Будівельник)
- Побудуйте з цеглинок вежу. Від найменшого числа до найбільшого. (Слайд 14 )
В рот каміння набирає (Слайд 15 )
Без усяких перешкод,
Будувати помагає
Довгу греблю і завод.
Як він зветься – відгадайте.
(діти приносять завдання)
(Слайди 16-17)
— Скільки метрів траншеї прокопав екскаватор? (96 м)
— Скільки метрів труб уклав трубоукладальник? (42 м)
— Про що запитується в задачі? Давайте, зробимо короткий запис. На скільки дій задача? Чому?
(Учні самостійно записують розв’язання задачі. Вчитель допомагає слабшим учням.)
- Оцініть свою роботу.
Задача 4.
Щоб була вода у хаті, (Слайд 18 )
Труби треба прокладати.
Хто це зробить нам на диво,
Взявши ключ до рук уміло? (Водопровідник)
(Слайди 19-20 )
- Скільки метрів трубопроводу проклали першого дня?
- Скільки метрів трубопроводу проклали другого дня?
- Що відомо про роботу третього дня?
- Скільки метрів трубопроводу проклали першого та другого дня?
- Третього?
- Оцініть свою роботу.
VІ. Підсумок уроку
- Отже, квест у світ професій добіг кінця. Давайте підрахуємо результати. Сьогоднішній урок був присвячений професіям, які потребують знань з математики. Однією із таких професій є банкір, а з банками тісно пов’язаний і бізнес – це справа, яка приносить прибуток. А чи маємо ми який-небудь прибуток із цього уроку? Чи досягли ми успіху? Взагалі, математика – це не бізнес, але справа дуже прибуткова для розуму! Отже, наш прибуток у розумі.
Інтерактивна вправа “Незакінчені речення”. (Слайд 20 )