Урок математики "Нумерація трицифрових чисел. Таблиця множення числа 4" (науково-педагогічний проєкт "Інтелект України"

Про матеріал
Конспект уроку математики інтегрований з ЯПС для учнів 2 класу за науково-педагогічним проєктом "Інтелект України".
Перегляд файлу

Математика (Науково-педагогічний проєкт "Інтелект України")

2 клас

Тема: Нумерація трицифрових чисел. Таблиця множення числа 4.

Мета: формування предметних компетентностей - повторити і закріпити нумерацію та розряди трицифрових чисел, таблицю множення числа 4; удосконалювати навички знаходження значень виразів, застосовуючи вивчені таблиці множення; досліджувати взаємозв'язки між компонентами арифметичних дій; формувати вміння застосовувати вивчений матеріал; розвивати кмітливість, логічне мислення, творчий підхід до вирішення поставлених завдань, математичні навички; виховувати почуття взаємодопомоги, працьовитість;

ключових компетентностей : вміння вчитися – організовувати своє робоче місце, планувати свої дії , доводити роботу до кінця; загальнокультурної – дотримуватися норм мовленнєвої культури, зв’язно висловлюватися в контексті змісту; соціальної – проектувати стратегії своєї поведінки з урахуванням інтересів та потреб інших, продуктивно співпрацювати з однокласниками, виховувати відповідальність; здоров’язбережувальної–слідкувати за власною поставою, розвивати рухову активність.

Очікувані результати навчання

- знаходить попереднє й наступне числа для поданого, «сусідів числа» [2 МАО 1.1];

- розкриває позиційний принцип запису чисел [2 МАО 1.1];

- перелічує назви розрядів і класів; визначає розрядний склад чисел [2 МАО 1.1];

- подає число у вигляді суми розрядних доданків [2 МАО 1.1];

- розуміє позиційне значення цифри в записі числа [2 МАО 1.1];

- аналізує проблемні ситуації свого життя, які можна розв’язати математичними методами; доводить правильність власної позиції [2 МАО 1.2];

- розуміє операції додавання й віднімання, множення та ділення [2 МАО 2.1];

- застосовує взаємозв’язок між діями додавання та віднімання, множення й ділення в обчисленнях [2 МАО 2.1];

- обирає числові дані, необхідні й достатні для відповіді на конкретне запитання;

визначає дію/дії для розв’язання проблемної ситуації, виконує її/їх [2 МАО 2.3];

- перевіряє правильність результату арифметичної дії; виявляє та виправляє помилки [2 МАО 3.4];

 - визначає криві та прямі лінії; паралельні та перпендикулярні прямі; види кутів: прямі, гострі, тупі та розгорнуті; рівні відрізки [2 МАО 3.4];

- вимірює величини за допомогою підручних засобів і вимірювальних приладів [2 МАО 4.7].

 

 

 

 

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

1.Привітання

Вже дзвінок нам дав сигнал:

Працювати час настав.

Тож і ти часу не гай,

Працювати починай!

Сказати хочеш – не кричи,

А тільки руку підніми.

- Сьогодні ми всі веселі, бадьорі і я сподіваюся будемо працювати старанно, гарно, на радість усім.

- Поверніться, будь-ласка, один до одного і подаруйте сусідові щиру посмішку.

2. Афірмації

Я люблю навчатися!

Я завжди підношу руку.

Я знаю, що можу навчатися швидко і легко!

3. Вправи для психологічного розвантаження (релаксація)

Вправа «Бурулька»

Встаньте, заплющте очі, руки підніміть вгору. Уявіть, що ви бурулька. Напружте всі м'язи вашого тіла. Запам'ятайте ці відчуття, замріть в цій позі на 1-2 хвилини. Потім уявіть, що під дією сонячного тепла ви починаєте повільно танути. Розслабте поступово кисті рук, потім м'язи плечей, шиї, корпусу, ніг і т.д. Запам'ятайте відчуття в стані розслаблення. Виконуйте вправи до досягнення оптимального психоемоційного стану. Цю вправу можна виконувати лежачи на підлозі.

 

Вправа «Повітряна куля»

Встаньте, заплющте очі, руки підніміть вгору, наберіть повітря. Уявіть, що ви велика повітряна куля, наповнена повітрям. Постійте в такій позі 1-2 хвилини, напружуючи всі м'язи тіла. Потім уявіть собі, що в кулі з'явилося невеликий отвір. Повільно починайте випускати повітря, одночасно розслабляючи м'язи тіла: кисті рук, потім м'язи плечей, шиї, корпусу, ніг і т.д. Запам'ятайте відчуття в стані розслаблення. Виконуйте вправи до досягнення оптимального психоемоційного стану.

3. Перевірка домашнього завдання

Конкурс "Блискавка" (перевірка вивчених таблиць множення та ділення) с.30

Відео, взаємоперевірка.

- Якщо всі завдання виконали правильно, намалюйте сонечку усміхнене обличчя, якщо ж ні - сумне.

- Назвіть область України, яку найбільше зігріває сонечко, тому що вона розташована у південній частині України. (Одеська область)

Одеська область - найбільша за розміром область в Україні. Була утворена 27 лютого 1932 року. Обласний центр - місто Одеса. Одна з найрозвиненіших областей країни в економічному, туристичному, культурному та науковому напрямках. Межує з Вінницькою, Кіровоградською, Миколаївською областями, омивається водами Чорного моря, на півдні межує з Румунією, на заході - із Молдовою.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів. Повідомлення теми і мети уроку

-         Дорогі, діти! Сьогодні під час уроку математики ми вирушаємо в подорож картою України та будемо виконувати завдання пов'язані з цікавими місцями та історичними фактами нашої рідної країни. (Позначення Одеської області).

-         Сьогодні на уроці ми з вами пригадаємо нумерацію та розряди трицифрових чисел, вивчені таблиці множення, проаналізуємо розв'язання складеної задачі та логічних завдань.

ІІІ. Повторення нумерації трицифрових чисел

1. Вправа "Будиночок чисел" (с.31):

- завдання 1с.31: прочитай у таблиці числа від 101 до 110 в прямому порядку; від 111 до 120 - у зворотному;

- завдання: позначте у "Будиночку чисел" число 140.

- В якій області розташований фонтан довжиною 140 метрів?

- Що вам про нього відомо? (позначення Вінницької області)

Вінницька область: у Вінниці розташований найбільший у Європі плавучий,  музичний фонтан. Фонтан розташований в руслі річки Південний Буг й має довжину 140 метрів і висоту струменя до 60 м.

- завдання 2 с.31: обведи в таблиці числа, у яких цифра розряду сотен дорівнює цифрі розряду десятків і найменшому натуральному числу. Назви їх.

1 - найменше натуральне число.

111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119.

2. Усний рахунок (позначення Івано-Франківської області)

Вправа "Нейробіка від Бу-Бу": 100000, 100000, 100000, 2061 м

Відео (4 раунди)

Українські Карпати - середні за висотою гори.

Говерла - найвища гора України. Її висота становить 2061 метр.

* Івано-Франківська область утворена четвертого грудня 1939 року.

* На гербі Івано-Франківської області зображена чорна галка з піднятими крилами в золотій короні.

* Дністер, Прут - найбільші річки Івано-Франківської області.

* Манявський водоспад.

* Гірськолижний курорт Буковель.

* Спадщина ЮНЕСКО - українські дерев'яні церкви (місто Рогатин - понад 400 років, поблизу міста Коломия - понад 200 років).

3. Вправа "Диктор" (повторення правила с.31)

У записі трицифрового числа перша цифра праворуч є цифрою розряду одиниць, друга - цифрою розряду десятків, третя - цифрою розряду сотен.

4. Завдання 4 с.31: запиши число у вигляді суми розрядних доданків

105=

108=

110=

5. Завдання 5 с.31: запиши в посібнику два попередніх і два наступних числа для найменшого трицифрового числа. Обведи найбільше число.

6. Завдання у зошиті: домалюй квітку, послідовно з'єднавши лініями числа від найменшого до найбільшого. Чи знаєш ти, як називається ця квітка? Напиши.

100, 200, 300, 400, 500, 600, 700, 800, 900, 1000, 1100 (фронтальне опитування)

Нарцис

- З якою областю ви пов'язуєте назву цієї квітки?

Долина нарцисів - унікальне багатство Закарпаття (позначення Закарпатської області).

Закарпатська область єдина в Україні, яка має кордони  відразу з чотирма країнами Європи. Всі вони входять до лав європейського Союзу. Це - Польща, Словаччина, Угорщина та Румунія.

Закарпаття - це справжнє серце Європи, адже за однією із версій, саме в Закарпатській області, на околиці села Ділове  розташований географічний центр Європи, де навіть встановлено відповідний пам'ятний знак.

Обласний центр Закарпатської області - місто Ужгород. Ужгород – місто, як сад! Це одне з найзеленіших міст України, проте головним весняним кольором тут є не зелений, а… рожевий. Сакура – один з основних символів міста. Її цвітіння припадає на кінець квітня і це найкрасивіший період в цілому році. Липова алея в Ужгороді має довжину 2200 метрів і є найдовшою не лише в Україні, а й в усій Європі. 

IV. Робота в зошиті

1. Запис дати

31 січня

Класна робота

31 січня світ відзначає день ювеліра. Професія є однією з найдавніших в історії, і вимагає від своїх представників одночасно досконалого художнього смаку і математичного складу розуму.

2. Хвилинка каліграфії.

-         Які таблиці множення ми з вами вже вивчили? (чисел 2,3,4)

Отже, ці дві цифри ми сьогодні і пропишемо в каліграфічну хвилинку.

- Скажіть мені, будь ласка, яке число ми записали, використавши цифри 2, 3, 4? (234) - Що вам відомо про це число (трицифрове, некругле, парне)

- Які ще трицифрові числа можна утворити, використовуючи ці цифри, не повторюючи їх в межах одного числа? (243, 324, 342, 423, 423)

- Назвіть серед них найбільше, найменше число.

     4

3. Завдання 7 с.32: усно виконай дії. З'єднай вирази з їх значеннями.

8 - зайве число.

- Скільки об'єктів Світової спадщини ЮНЕСКО в Україні (8)

- В якій області розташований національний університет, який є одним з обєктів спадщини ЮНЕСКО на території України? (позначити Чернівецьку область).

Чернівецька область найменша серед усіх областей України, її площа трохи більша 8 тис км2.

Існує  народна легенда: назва Чернівці походить від словосполучення "чорні вівці". Тобто місто назвали так, бо саме в цій місцевості з давніх-давен розводили і випасали чорних овець. Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича — один із найстаріших класичних університетів України. Розташований у величній будівлі сучасних Чернівців – комплексі, спорудженому в 1864-1882 рр. Належить до історичних пам яток ЮНЕСКО

 

V. Танок "Новий день" (4.50)

- Сподіваюсь, що новий день принесе кожному з вас здійснення мрій, а нашій країні - довгоочікувану звістку про ПЕРЕМОГУ.

VІ. Виконання завдань за посібником (закріплення таблиці множення числа 4)

1. Вправа "Диктор". (Повторення таблиці множення числа 4(відео)).

2. Гра "Чарівний стільчик". (Повторення вивчених таблиць множення чисел 2-4).

3. Пісня "Множення числа 4" (Відео).

3. Завдання 9 с.32 : повторення правила, заміни вираз на додавання виразом на множення. Обчисли його значення.

4+4+4+4=

3+3+3+3=

2+2+2+2=

4+4+4=

4. Завдання 10 с.32: запиши числовий вираз та обчисли його значення.

Добуток чисел 4 і 5

Добуток чисел 3 і 4

VІІ.  Пісня "Множення числа 4" (Відео).

VІІІ.  Виконання логічного завдання

- Яку назву мають задачі, для розв'язання яких потрібне логічне мислення й кмітливість? (Логічні задачі)

- Кого вважають основоположником логіки? (Арістотеля - ученого Стародавньої Греції).

Довідка: Сімнадцятирічний Арістотель розпочав навчання в академії Платона - давньогрецького мислителя, засновника філософської школи, відомої як академія Платона. Він був не лише енциклопедично обізнаним (у ботаніці, біології, зоології, астрономії та інших науках). але й спортивно розвинений і брав участь в Олімпійських іграх. Згодом Арістотель відкрив свою школу, у якій навчав того, що Земля й Місяць мають кулясту форму. Започаткував психологію та логіку як науки. Цікаво, що мислитель мав звичку читати лекції під час прогулянки. Уважають, що саме Арістотель був найрозумнішою людиною в історії людства. Жив великий філософ і вчений близько 2400 років тому.

Завдання 15 с.34 (ГОДИННИК)

- Повторити види кутів за допомогою дротика

- Виконати завдання за допомогою демонстраційних годинників.

ІX. Підсумок уроку. Рефлексія

1. Гра "Правда чи хиба?"

До складу України входять 27 областей . (Ні - 24 та Автономна Республика Крим)

Україна має 7 сусідніх держав. (Так)

Висота Говерли - 2800 метрів. (Ні - 2061 метр)

Арістотель -  великий філософ і вчений жив близько 2400 років тому. (Так)

Зарядове число ядра  Гідрогена - 3 (Ні - 1, Літій - 3)

Зарядове число ядра Оксигену - 8 (Так)

Морозиво вперше з'явилося 300 років тому. (Ні -

3. Гра "Великі перегони"

2. Незакінчене речення

- Сьогоднішній урок мене навчив...

- Я сьогодні на уроці пригадала...

- Після сьогоднішнього уроку я вдома розповім...

3. Самооцінювання

- За допомогою цеглинок LEGO оцініть свою діяльність на уроці.

Дякуючи вашій чудовій роботі ми завершуємо нашу подорож у місті, яке відоме Музеєм шоколаду.

- Що це за місто? Адміністративним центром якої області воно є? (Позначення Львівської області)

Львівська область: найвищою спорудою Львова є телевізійна вежа поблизу Високого замку. Її висота разом з антенами становить 192 метри. Львів називають по різному: «кавова столиця», «місто левів», «культурна столиця України".

X. Домашнє завдання

- Повторити таблицю множення числа 4

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
31 січня
Переглядів
173
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку