Урок-квест "Множення звичайних дробів. Знаходження дробу від числа."

Про матеріал
Повторення і засвоєння нових знань. Квест (від англ. quest — пошук) — жанр інтелектуально-логічних ігор. Гра полягає в розгадуванні різноманітних загадок, пошуку відповідей на запитання, виконанні завдань.
Перегляд файлу

Урок № 32                     Дата: 25.10.2018                          6В клас

Вчитель: Чиріна А.О.

Тема уроку.  Множення звичайних дробів. Знаходження дробу від числа.

Мета уроку:

Навчальна: продовжити роботу з вироблення вмінь виконувати множення дробів і розв'язувати завдання, що передбачають множення звичайних дробів, а також знаходження дробу від числа;

Розвивальна: розвивати вміння усного множення; вчити вдумливо аналізувати свої дії та дії своїх товаришів;

Виховна: виховувати відповідальне ставлення до навчальної діяльності, повагу до своїх товаришів, роботу в групах.

Тип уроку: повторення і засвоєння нових знань. Квест (від англ. quest — пошук) — жанр інтелектуально-логічних ігор. Гра полягає в розгадуванні різноманітних загадок, пошуку відповідей на запитання, виконанні завдань.

Обладнання: комп’ютер, презентація, підручник Н.А.Тарасенкова «Математика 6», листи з завданням та місцем на відповідь (листи оцінювання).

 

План уроку:

  1. Організаційний етап (2 хв)
  2. Мотивація навчальної діяльності (1 хв.)
  3. Перевірка домашнього завдання (2 хв.)
  4. Формування теми і завдань уроку (2 хв.)
  5. Актуалізація опорних знань (3 хв.)
  6. Квест 1. Кросворд (11 хв.)
  7. Фізкультхвилинка (1 хв.)
  8. Квест 2. Математичний лабіринт (12 хв.)
  9. Квест 3. Задача переможець (9 хв.)
  10. Рефлексія (1 хв.)
  11. Етап інформування домашнього завдання (1 хв.)

 

Хід уроку

 

1. Організаційний етап

Вчитель: Доброго дня діти і наші гості.(Слайд 1) Складіть будь лазка телефони до коробки. Станьте на місця. Сідайте.

 Фіксування відсутніх.

(Учні об’єднані у три групи і займають свої місця за відповідними столами)

 

2. Мотивація навчальної діяльності

Вчитель: Перед вами на столах знаходяться бланки оцінювання, я вас попрошу, щоб ви взяли ці бланки і кожен підписав свій бланк до нього ви будете кріпити заповнені бланки з завданням .

Сьогодні ми з вами закріпимо наші знання з множення дробу у квестовому змаганні трьох команд. Команди «Видатні математики», «НСК ₰ НСД” та «Одне ціле».

 

3. Перевірка домашнього завдання.

Вчитель: Але перед початком квесту давайте перевіримо домашнє завдання. Погляньте на слайд (слайді 2), тут представлені відповіді. Будь ласка швиденько порівняйте їх зі своїми. Чи все у вас так? (Одна з відповідей не співпадає з правильною) Діти знаходять помилку або вчитель їм у цьому допомагає. Виправляють.

Молодці!

Взаємоперевірка за готовими відповідями на слайді (Слайд 2).

 

4. Формування теми і завдань уроку (Слайд 3)

Тема нашого уроку «Множення звичайних дробів. Знаходження дробу від числа.»

Епіграф до уроку «Людина подібна до дробу: в знаменнику – те що вона про себе думає, в чисельнику – те що вона є насправді. Чим більший знаменник, тим менший дріб.» Лев Миколайович Толстой.

Вчитель: Сьогодні на уроці ми з вами будемо вдосконалювати навички з множення дробу, але урок наш буде не простий. Він складатиметься з трьох етапів квесту:

  • На першому етапі вам потрібно буде розгадати кросворд, за вірно і швидко отриманий результат можна одержати підказку, а також відповідь розповість вам де знайти завдання для другого етапу.
  • На другому етапі – подорож по математичному лабіринту, привиде вас до задачі переможця
  • відповідно 3 етап, де найшидкіші і уважніші знайдуть ключ до завершення квесту.

 

5.Актуалізація опорних знань

Вчитель:  Для того щоб розпочати наш квест, трошки розігріємося. Пограємо в гру « Вірю-не вірю» (Слайд 4).( з сигнальними картками). У вас на парті є зелені та червоні картки, якщо Слайд вірний піднімаємо зелену, якщо ні то червону. Почнемо!

(Слайд з 5 по 8)

1.(a/b)+(d/c)=(a*c+d*b)/b*c -вірно

2.(a/b)*(c/d)=(a*d)/(c*b)-невірно

3.a*(c/b)=(a*c)/b-вірно

4.(a/b)*(c/d)=a*c/b*d-вірно

Вчитель:  Молодці! Перейдемо до квесту для початку ознайомимося з правилами квесту (Слайд 9)

  • Дискваліфікація за ЧІТ команд (cheat – шахрайство, передавання відповіді іншій команді).
  • Команди самостійно слідкують за часом, відведеним для виконання одного завдання.
  • Завдання для переходу дається тільки після розв’язання відповідного завдання етапу або як автоперехід після відведеного для виконання завдання часу.
  • Завдання дістає з хованки відповідальний за знаходження учень.
  • За порушення правил гри чи грубе порушення дисципліни команда одержує штрафні бали, які забираються у членів команди після виконання фінішного завдання.
  • Кожен з етапів квесту повинен бути з розв’язанням і прикріпленим до бланку оцінювання.

Почнемо!!!

6. Етап 1. Кросворд

Вчитель: Перед вами на столах лежать кросворди. Для того щоб їх розгадати та дізнатися ключові слова, треба дати відповіді на визначення, які прикладаються до кросворду. У Вас на це є  7 хвилин. На домогу до вас прийдуть ваші знання та відповідь на загадку (слайд 10)

Загадка: Паперовий кораблик щодня

Перевозить у трюмах знання.

Після плавання цей корабель

Повертається в рідний портфель.

Відповідь (Підручник, книга)

 

Підказка на окремому листі: Ключ знаходиться за малюнком відповіді 3 етапу.

Кросворд «Ключові слова» (Слайд 11) 

Запитання до кросворду:

  1. Число, яке має лише два дільники (1 і саме число), називається ?
  2. Натуральні числа, які мають більше двох дільників, називаються ?
  3. На яке число завжди будуть ділитися парні числа?
  4. Як називається число, яке стоїть над рискою при записі дробу ?
  5. На яке число завжди будуть ділитися числа, сума цифр яких ділиться на три ?
  6. Як називається результат операції множення ?
  7. Як називається число на яке ділиться ділене ?
  8. Якщо чисельник і знаменник дробу поділили на одне і те саме число, то таке перетворення називають …?
  9. Як називається число, яке стоїть під рискою при записі дробу ?

Ваш час вийшов.

7.Фізкультхвилинка

Вчитель:  Зверніть увагу, почався кліп фізкультхвилинки, піднялися,  повторюємо за героями.

(Слайд 12) Кліп закінчився.

Вчитель:  Продовжуємо роботу,сідаймо. І так час на 1 етап закінчився, хтось уже встиг отримати свої підказки, а для тих хто досі не розібрався подивимося на слайд

 

п

р

о

с

т

е

 

с

к

л

а

д

е

н

І

 

 

д

в

а

 

 

 

 

ч

и

с

е

л

ь

н

и

к

 

 

т

р

и

 

 

 

д

о

б

у

т

о

к

д

і

л

ь

н

и

к

 

с

к

о

р

о

ч

е

н

н

я

з

н

а

м

е

н

н

и

к

 

(Слайд 13)

 

8. Квест 2. Математичний лабіринт

Вчитель: Бачимо, якщо б ви правильно відповіли на всі запитання то дізналися що наступне завдання знаходилося у конверті під вашим столом. Швиденько самостійно перевірте,  і переходимо до завдання в конверті «Математичний лабіринт» Учні перевіряють відповіді.

В конверті ви знайдете схему лабіринту та таблицю розшифровки. Щоб вийти з лабіринту вам потрібні правильні відповідь на приклади,вони покажуть вірний шлях для виходу. А також по черзі поставлені відповіді по таблиці розшифровки скажуть місце знаходження 3 завдання «Задачі переможця» На цей етап у вас е 10 хвилин. Початок лабіринту вказаний.

Лабіринт (Салайд 14)

Таблиця розшифровки (Слайд 14)

Слово: Вікно

9. Квест 3. Задача переможець

Вчитель: Ваш час скінчився, давайте порівняємо наші відповіді. (Слайд 14) . Зверніть увагу на дошку як має бути заповнений ваш бланк з правильними відповідями. Подивимося на слайд, передвами з’явився шлях виходу, а також в таблиці розшифровки виділені правельні відповіді, якщо поставити їх по порядку одержимо слово вікно. А значить 3 завдання можна знайти на підвіконні.

Учні порівнюють відповіді. Беруть завдання.

На підвіконні ви знайшли задачу переможця , відповідь на яку приведе вас до ключа квесту. На її розв’язок вам дається 7 хв., але той хто розв’яже її швидше за всіх та здогадається де ключ може його забрати.

(Слайд 15)Задача: В подарунковий магазин завезли 210 одиниць товару. 1/3 від усього складають квіти, 2/7 від усього це шари, 3/10 від усього становлять подарункові пакети, а решта – кольоровий папір. Чого в магазин завезли найбільше?

Розвязання:

Відповідь: квіти.

Діти розв’язують та знаходять ключ. Квест закінчено.

Вчитель: Молодці! Переможцями стала команда…

Вчитель: Давайте поглянемо на розв’язання задачі та запишемо його у бланк.(Слайд 15)

Не забудьмо здати бланки оцінювання, де кожен заповнював відповіді на кожен з етапів.

10. Рефлексія

Вчитель: Отже,на сьогоднішньому уроці ми навчилися працювати у команді задля досягнення спільної мети.

 А зараз капітан кожної з команд скаже нам чим сподобався урок, чим запам’ятався, чи будемо повторювати такі уроки?

Учень відповідає.

Вчитель: Давайте поаплодують ті кому сподобався урок.

Молодці!(Слайд 16)

 

  1. Етап інформування домашнього завдання

 Вчитель: Відкрийте щоденники і не забудьте записати домашню роботу:

Р. 9 №340,343.(Слайд 16)

Здайте бланки оцінювання!

До побачення, ви вільні!!

doc
Додано
25 березня 2020
Переглядів
915
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку