Урок № 32 Дата: 25.10.2018 6В клас
Вчитель: Чиріна А.О.
Тема уроку. Множення звичайних дробів. Знаходження дробу від числа.
Мета уроку:
Навчальна: продовжити роботу з вироблення вмінь виконувати множення дробів і розв'язувати завдання, що передбачають множення звичайних дробів, а також знаходження дробу від числа;
Розвивальна: розвивати вміння усного множення; вчити вдумливо аналізувати свої дії та дії своїх товаришів;
Виховна: виховувати відповідальне ставлення до навчальної діяльності, повагу до своїх товаришів, роботу в групах.
Тип уроку: повторення і засвоєння нових знань. Квест (від англ. quest — пошук) — жанр інтелектуально-логічних ігор. Гра полягає в розгадуванні різноманітних загадок, пошуку відповідей на запитання, виконанні завдань.
Обладнання: комп’ютер, презентація, підручник Н.А.Тарасенкова «Математика 6», листи з завданням та місцем на відповідь (листи оцінювання).
План уроку:
Хід уроку
1. Організаційний етап
Вчитель: Доброго дня діти і наші гості.(Слайд 1) Складіть будь лазка телефони до коробки. Станьте на місця. Сідайте.
Фіксування відсутніх.
(Учні об’єднані у три групи і займають свої місця за відповідними столами)
2. Мотивація навчальної діяльності
Вчитель: Перед вами на столах знаходяться бланки оцінювання, я вас попрошу, щоб ви взяли ці бланки і кожен підписав свій бланк до нього ви будете кріпити заповнені бланки з завданням .
Сьогодні ми з вами закріпимо наші знання з множення дробу у квестовому змаганні трьох команд. Команди «Видатні математики», «НСК ₰ НСД” та «Одне ціле».
3. Перевірка домашнього завдання.
Вчитель: Але перед початком квесту давайте перевіримо домашнє завдання. Погляньте на слайд (слайді 2), тут представлені відповіді. Будь ласка швиденько порівняйте їх зі своїми. Чи все у вас так? (Одна з відповідей не співпадає з правильною) Діти знаходять помилку або вчитель їм у цьому допомагає. Виправляють.
Молодці!
Взаємоперевірка за готовими відповідями на слайді (Слайд 2).
4. Формування теми і завдань уроку (Слайд 3)
Тема нашого уроку «Множення звичайних дробів. Знаходження дробу від числа.»
Епіграф до уроку «Людина подібна до дробу: в знаменнику – те що вона про себе думає, в чисельнику – те що вона є насправді. Чим більший знаменник, тим менший дріб.» Лев Миколайович Толстой.
Вчитель: Сьогодні на уроці ми з вами будемо вдосконалювати навички з множення дробу, але урок наш буде не простий. Він складатиметься з трьох етапів квесту:
5.Актуалізація опорних знань
Вчитель: Для того щоб розпочати наш квест, трошки розігріємося. Пограємо в гру « Вірю-не вірю» (Слайд 4).( з сигнальними картками). У вас на парті є зелені та червоні картки, якщо Слайд вірний піднімаємо зелену, якщо ні то червону. Почнемо!
(Слайд з 5 по 8)
1.(a/b)+(d/c)=(a*c+d*b)/b*c -вірно
2.(a/b)*(c/d)=(a*d)/(c*b)-невірно
3.a*(c/b)=(a*c)/b-вірно
4.(a/b)*(c/d)=a*c/b*d-вірно
Вчитель: Молодці! Перейдемо до квесту для початку ознайомимося з правилами квесту (Слайд 9)
Почнемо!!!
6. Етап 1. Кросворд
Вчитель: Перед вами на столах лежать кросворди. Для того щоб їх розгадати та дізнатися ключові слова, треба дати відповіді на визначення, які прикладаються до кросворду. У Вас на це є 7 хвилин. На домогу до вас прийдуть ваші знання та відповідь на загадку (слайд 10)
Загадка: Паперовий кораблик щодня
Перевозить у трюмах знання.
Після плавання цей корабель
Повертається в рідний портфель.
Відповідь (Підручник, книга)
Підказка на окремому листі: Ключ знаходиться за малюнком відповіді 3 етапу.
Кросворд «Ключові слова» (Слайд 11)
Запитання до кросворду:
Ваш час вийшов.
7.Фізкультхвилинка
Вчитель: Зверніть увагу, почався кліп фізкультхвилинки, піднялися, повторюємо за героями.
(Слайд 12) Кліп закінчився.
Вчитель: Продовжуємо роботу,сідаймо. І так час на 1 етап закінчився, хтось уже встиг отримати свої підказки, а для тих хто досі не розібрався подивимося на слайд
|
п |
р |
о |
с |
т |
е |
|
|||||||
с |
к |
л |
а |
д |
е |
н |
І |
|
||||||
|
д |
в |
а |
|
||||||||||
|
|
|||||||||||||
|
ч |
и |
с |
е |
л |
ь |
н |
и |
к |
|
||||
|
т |
р |
и |
|
|
|||||||||
|
д |
о |
б |
у |
т |
о |
к |
|||||||
д |
і |
л |
ь |
н |
и |
к |
|
|||||||
с |
к |
о |
р |
о |
ч |
е |
н |
н |
я |
|||||
з |
н |
а |
м |
е |
н |
н |
и |
к |
|
|||||
(Слайд 13)
8. Квест 2. Математичний лабіринт
Вчитель: Бачимо, якщо б ви правильно відповіли на всі запитання то дізналися що наступне завдання знаходилося у конверті під вашим столом. Швиденько самостійно перевірте, і переходимо до завдання в конверті «Математичний лабіринт» Учні перевіряють відповіді.
В конверті ви знайдете схему лабіринту та таблицю розшифровки. Щоб вийти з лабіринту вам потрібні правильні відповідь на приклади,вони покажуть вірний шлях для виходу. А також по черзі поставлені відповіді по таблиці розшифровки скажуть місце знаходження 3 завдання «Задачі переможця» На цей етап у вас е 10 хвилин. Початок лабіринту вказаний.
Лабіринт (Салайд 14)
Таблиця розшифровки (Слайд 14)
Слово: Вікно
9. Квест 3. Задача переможець
Вчитель: Ваш час скінчився, давайте порівняємо наші відповіді. (Слайд 14) . Зверніть увагу на дошку як має бути заповнений ваш бланк з правильними відповідями. Подивимося на слайд, передвами з’явився шлях виходу, а також в таблиці розшифровки виділені правельні відповіді, якщо поставити їх по порядку одержимо слово вікно. А значить 3 завдання можна знайти на підвіконні.
Учні порівнюють відповіді. Беруть завдання.
На підвіконні ви знайшли задачу переможця , відповідь на яку приведе вас до ключа квесту. На її розв’язок вам дається 7 хв., але той хто розв’яже її швидше за всіх та здогадається де ключ може його забрати.
(Слайд 15)Задача: В подарунковий магазин завезли 210 одиниць товару. 1/3 від усього складають квіти, 2/7 від усього це шари, 3/10 від усього становлять подарункові пакети, а решта – кольоровий папір. Чого в магазин завезли найбільше?
Розв’язання:
Відповідь: квіти.
Діти розв’язують та знаходять ключ. Квест закінчено.
Вчитель: Молодці! Переможцями стала команда…
Вчитель: Давайте поглянемо на розв’язання задачі та запишемо його у бланк.(Слайд 15)
Не забудьмо здати бланки оцінювання, де кожен заповнював відповіді на кожен з етапів.
10. Рефлексія
Вчитель: Отже,на сьогоднішньому уроці ми навчилися працювати у команді задля досягнення спільної мети.
А зараз капітан кожної з команд скаже нам чим сподобався урок, чим запам’ятався, чи будемо повторювати такі уроки?
Учень відповідає.
Вчитель: Давайте поаплодують ті кому сподобався урок.
Молодці!(Слайд 16)
Вчитель: Відкрийте щоденники і не забудьте записати домашню роботу:
Р. 9 №340,343.(Слайд 16)
Здайте бланки оцінювання!
До побачення, ви вільні!!